صفحه 1:
صفحه 2:
1 2 3
شبكه هاى اجتماعورسانه هاى اجتماعى رسانه
4 ۳۱۱ 6
رژیم مصرف زان ۰۳ واه را ۳۱
۳
صفحه 3:
0 سواد fered
OS eae Oe rg
ذهنم را مشغول کرده بود. به نظرم
ار ار Reve ee Hee
1 | عب لد
اندابنويسد/ بخواند و
پیسد/تحصیلات دانشگاهی داشته
اند یک زبان زنده دنیا را بفهمد
۰ بتواند در فضاهای اجتماعی قرار
بگیرد و گم نشود
Beever ed este
صفحه 4:
است.در تعریف جدید بونسکو ,
به کیک داش ارت
صفحه 5:
TG SY ee)
لزوما فضای مجازی آسیب زا نیست و دارای
مزآیای بسیاری برای قشر خاصی از افراد جامعه
نیز هست.
۱ arene pea sre aveeen ef
یافته بود
صفحه 6:
رسانه به معناى رساتدن است ويه أن دسل از Serger و
دهنده فرهنگ و افکار عده ای باشد.
صفحه 7:
رسانه گروهی
رسانه های گروهی یا رسانه های جمعی,
مجموعه اى از وسائل ارتباطى است كه
0
ve drey rr oy Coes 00
Pe eee reer Gene
۳۳ ۳ eee
ا م ا ا
دارد:
Per ire es
ارنباط يق 2010
صفحه 8:
رسانه های اجتماعی
رسانه هایی که ارتباط دو سویه میان
فرستنده و مخاطب فراهم هل 95
هدف رسانة. اجتماعى ارتاطا
دوسويه بين صاحب رساته و
د
صفحه 9:
شبکه های اجتماعی
در شبكه هاى اجتماعى ارراظ ١
سويه و جند سويه ميان مخاطبان
ا ب
arc ery ا 05
اختبارات قرار دارند.
صفحه 10:
کار کردهای رسانه ها
را رد ی
شده اند که ابزار قدرت,
دگرگون کننده ارزش ها, باورها
1
4
. کار فرهنگی
کارکرد سیاسی
9 اطلاع رسانی و خبری
9 کارکردتفریجی
صفحه 11:
صفحه 12:
پر
سواد رسانه اى مقهومى قديمى اسث كه اولين بار "مارشال
مکلوهان" در سال 1965 به واثیه انگلیسی eens
به کار برد. او معتقد بود در دوره دهکده جهانی انسانها باید به
سواد جديدى به نام سواد رسانه اى دست يايند.
Bop rea aecarevel Fe vce eee Pe PO
Sree haf Spree re renee 1
می کنیم تا پیام هلیی را که با آن ها مواجه می شویم را تفسیر
صفحه 13:
Fee On se
به عنوان فیلتر عمل
اکم از پیام. از لایه
و ارق ا
يبام رسانه و رمزگا
صفحه 14:
از چه فالب و فنوتی برای جلب توجه مخاطب
استفاده شده است؟
فرستنده و هدف
جه سبك زندكى, ارزشها و
ees eae
gy عدف شت em
اين بيام در جه بستر و
es
صفحه 15:
نقش سواد و lw اى در
بحران های اجتماعی
ی سر يل UU)
۱1
سواد رسانه ای به مردم کمک می کند تا متوجد
شوند پشت چه جریانی ایستاده اند؟
غالبا پیش می آید رسانه ها نیز سواد رسانه ای
نداشته باشند و مردم را گمراه کنتد اگر مردم و
۱
و با
صفحه 16:
واقعبت از نگاه دوربین محله ۲1۳06
17 إدروغ
* أكر.دقت كنيد ميبينيد كه اين مجله
فقط کادر قرمز رنگ را برای
نمایش دز مجله انتخاب کرده در
صورتی که حقیقت مطلب شامل
7
صفحه 17:
۱
و
re oper er Pree 99 ey vane oor nee ee ۰
و أكاهانه كيرتدكان
OI nC ا اا ا 00
عده ای که با قصد و نیت خاص و نزریق پول و شبکه های جاسوسی وارد میدان شده اند
عده اى كه اصلا خبر از جايى نذارئد و فقط به آن موضوع خاص مثل كرانى بنزين اعتراض دازلا
عده اى كه فقط از آن سوى خيابان نظاره كر هستند و تماشا مى كنل
٩ Ine Irs caret) CSIP Cae Fes Ie varerug Fisternt Sr eeare Pat) Peart aes rete
5
صفحه 18:
صفحه 19:
OT eee
ترا ی را
00
نشوند, بنابراین سواد رسانهای بایستی وارد سبک
50000
صفحه 20:
شناخت اخبار درست از غلط
011 ere een
برخورد متاسب يا اخبار جعلى اولين فايده ارتقا سواد رسانه اى مى باشد, ذر سال هاى اخير سواد رسانه أى يكو
موضوع اساسی بسیاری از کشورهای پیشرفته بوده است.
مثلا در همین بحران کرونا اخبار ضد و نقیض, اخباری که در آن تنها بخشی از متن صحیح است, اخبار جعلی و احبارهایر
ااا ا
اساسا ذولت ها دز اين خضوص سرمايه كذارى مى كتند
و متاسقانه ما امروز شيكة منسجم و خوبى در كشور در أبن زميله لزاريم OSES
صفحه 21:
ضرورت سواد رسانه ای
و
shag 0 ف Soe
GS Ae ee
ype rare tarees er erere
فرضا در يى جت روم يكذراتيد بتايراين هدف
سواذ رسا ای در نخستین AEE SAE
4 5220110007 10-06
a ee ATS
صفحه 22:
جنبه های با اهمیت سواد رسانهای 66
سواد رسانه ای به عنوان ابزاری
برای حمایت شهروندان در برابر
صفحه 23:
۳۹۵
Ea
1500,
صفحه 24:
رژیم مصرف رسانه ای
و
iren rer eget ge rorrniC aCe varG| Peg ۱
Pree acre hen Wren ee Kaeser
جه بسا باعث مركش شود. همين جلو كياب, 7
۱
باشدء زياد خوردنش براى بزركسالان دل درد مى آورد!
يعنى در مصرف مواد غذايى, بايد مشروط و هم
محدود عمل كرد مشروط به بدن صرف ود
صفحه 25:
٠ سواد رسانهای مثل یک رژیم غذایی است که مشخص می کند کدام مواد مضر هستند و کدام
٩
رزيم مصرفى را | میتوانید تعیین کنید که نسبت به ویژگی های هر رسانه آگاه باشید و محدودیتهاء
رفیتها, مضرات و فواید هر کدام را پشناسید.
eer ee eae میپردازيم...
صفحه 26:
اصرففضایمحازوکنید .1
1 از ما عادت ۱
است هم محل كارمان اينترنت دارد و هم در خانه. آنلاين هستيم. ضرورى نيست كه 16 ساعته
برخط باشیم. هرکس باید نیاز خود را تعبین کند و براساس آن, زمان مشخصی را صرف فضای
مجازی کند.
صفحه 27:
eT eT
re regres nv Per geet ane Dees ee Nocera و
prea Pr] | eg PPPar rorvP] JPN LENS Ep VTetTT Se Pot nC Brean [CARVE IS [PCS Ded ۱
ا [Qe] elev Ferrer i Fepe Pa
ieee ver=tal Ny hate acd A rere را
انرزى و زمان شما است.
صفحه 28:
rere eecegc ree ears Perel vice Oral 74 Pa ere و
ور زر ار
میشوید. به حوزهای که در آن نیاز خبری دارید. وارد شوید. با مطالعه تمام مطالب سایت, که
سس تاثیر مثبتی بر داده های شما نمی گذارند. وقت خود را هدر ندهید.
صفحه 29:
بسه خانواده ب رگرهیم .4
۱ ee pee Cee heer] eC esr ISLE Cn OICCRNS ee cies ee
۱ Pe] Cec pee BS Pan ee tran C4 Pree REROUT) ESP گوشیهایمان
همراه را كنار بكذاريد و با خانواده صحبت كنيد. امروزه زمان زياد أ كار | 0 0101 |
افراد مجازى مىكنيم و افراد حقيقى زندكى خود را فراموش مىكنيم.
صفحه 30:
أست. نقش اصلى ما در فضای مجازی نز همین است. اصلا Peres ie oy aoa
و انتخابگر است. برخی از ما در برابر فضای مجازی کاملا منفعل هستیم.
جيزهايى را انتخاب كنْد و
طبعا برخی چیزهای دیگر را واپس زند.
صفحه 31:
ايد اين بهترين راه باشد! همه جيز ما در فضاى مجازى وارد شده است. اما اين تصور كه براق
ا متعددی در
اطراف ما است و هر کدام از آنها کارکرد خاص خود را دارد. باید با شناخت از کارکرد هرکدام از
ا
را که صرف پرسهزنی در فضای مجازی میکنیم, کتاب بخوانیم.
صفحه 32:
منابع
1
پایگاه ینترنتی تیان
خبركزارى علم و فناورى
اك
صفحه 33: