صفحه 1:

صفحه 2:
و عناو یز مطالب: 1مقدمه 2اهمیت سینما 4سينماي صامت 6 برادران لومیر 7نقش زنان در سینما

صفحه 3:
سینما یکی از مهمترین ابزار معرفی هویت ملی و باورهای یک ملت است. پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی سینمای ایران به سرفث دستخوش خانه تکلنی محتوایی شد. فیلم سازان جوان و انقلابی غبار سوژه های سطح پایین را از چهره فیلم های ایرلنی- که تا ن زمان تنها در فیلم های مبتذل فارسی خلاصه می شدند- پاک کردند و در پس انقلابی که باورهای هنرمندان را تحت الشعاع قرار داده بوده دوران طلايى به نام سینمای ارزشی متولد شد. سینمای ایران در این مرحله اگرچه نوپا و در ابتدای راه به نظر می رسید. اما تعهد هنرمندان خوش درخشید و آثار ماندگار بسیاری خلق شدند.

صفحه 4:
سینما اگر چه جوان .اما پر رونق ترین .پر بار ترین و جنجللی ترین تاریخ را پشت سر گذاشته و به نحوی گریزناپذیر در کلیت تاریخ قرن بیستم جای گرفته است. اهمیت سینما به این دلیل است که: اولابا عواطف , اخلاق . فرهنگ و اعتقادات مردم سروکار دارد و قادر است افکار و اعتقادات خاصی را به مخاطبان خود القا کند انیا از آغاز پیدایش تا به امروز هر دم عرصه های تازه ای را فتح کرده و در عرض یک سده توانسته به طور مداوم حوزه های نفوذ خود را گسترش دهد.

صفحه 5:
غار آلتامیرای اسپانیا به یادگار مانده است » نشان دهندة این آرزوی بشر است. با وجود آن که می توان منشا تصاویر متحرک را در دوره نقاشي غارها و مجسمه های اسطوره ای دانست . اما اين تاریخ با مراحلی آغاز می شود که منجر به اختراع دوربین فیلم برداري و پروژکتور می شوند. این عصر ادر:تاريخ مقدماتى سينما قلمرو فعاليت مخترعان است :نه هترفتدان,

صفحه 6:
سینما در سی سال اول عمر خود رشد بی‌سابقه‌ای را شاهد بوده است. این رسانه که کار خود را در گام نخست در چند شهر بزرگ مانند نیویورك و پارپس و لندن و برلین آغاز کرده بود با سرعتی شگفت‌انگیز ‎oly‏ خود را در سراسر جهان گشود هرکجا که استقرار یافت تماشاگران بسیار رابه خود جلب کرد و گوی سبقت را از دیگر ابزارهای سرگرمی ربود ۰ هرچند پیشتازان فرانسوی و آلملنی و آمريكايي و انگلیسی همگی در اختراع سینما دست داشتند باما انگلیسی‌ها و آلمانی‌ها در استفاده جهانی آن نقش کمتری داشتند و فرانسویان و آمریکایی‌ها پرشورترین صاد رکنندکان این اختراع جدید بودند .

صفحه 7:
‎ub |, Glass‏ در نظر بگیریم که سینمای صامت به این معنا فیلمی که پخش میشده صدایی نداشته هلی در کنار آن موسیقی ویا در کشورهایی مانند ژاپن گفتگوها یا تفسیر فیلم را همزمان اجرا می‌کردند. ‎ ‏در دوران صامت پیوند تصویر با صدای همزمان برای مبدعین اين امر ممکن نبود» در واقع روشی برای لین کار تا اواخر ۱۹۲۰ پیدا نشده بود. از این جهت در ۳۰ سال اول عمر سینما . فیلمها صامت بودند هرچند که با موسیقی زنده و حتی گاهی هم جلوه های صوتی محیطی و حتی تفسیرهایی که توسط نمایش دهنده فیلم ارائه میشد همراه بود.

صفحه 8:
كارتون ؛ برخلاف باور عام «تاريخ متحرک سازي با فیلم ناطق والت دیزنی باعنوان استیم بوت ویلی (1928) آغاز نمی‌شود . پیش از این تاريخ سنتی پرطرفدار بیعنی همان سینما وتعداد بسیاری فیلم که حدودا صدفیلم دیزنی نیز شامل آن می‌شد پا به عرصه وجود گذاشته بود. تعریف: کارتون رابه طور کلی میتوان نوعی فیلم تعریف کرد که حاصل چیدن طرح‌ها یا اشیا به شیوه‌ای است که پس از عکسبرداری و نمایش مسلسل و زنجیره‌ای آنها توهم حرکت ایجاد می‌کند .

صفحه 9:
اد را برادران لومیر به عنوان مخترعین سینما از حیث تولید تصویر متحرک و پای‌گذارق اولین نمایش عمومی در نسالن تهایش سیتما به شکل آمرورق: اولین کسانی هستند که سینما را برای اولین بار به جهان معرفی کردند. در سال ۱۸۹۵ در گراندکافه واقع درشهرپاریس آنها دستگاه اعجاب انگیز خود را به نام «سینماتوگراف» که هم وسیله‌ای برای نمایش فیلم و هم دوربین فیلمبرداری بود به جهانیان عرضه کردنداز آنها چند فیلم کوتاه باتی مانده که ی اوه سول اگوی کم درو تسده نیز در میان آنها یافت می‌شود. ‎٩‏ فیلمهای ساختة برادران لومیر ‏0 ورودقطاربه ایستگاه © غذادادن به کودك ‎eee ‎ ‎

صفحه 10:
نفش زنان در سینما در پی هشت سال دفاع مقدس نیز ژانر قدرتمندی به نام سینمای دفاع مقدس پرونده خود را در قلب سینمای ایران کشود. اما آن جه بيش از بيش در این عرصه شکل گرقت. زنان متعهد و اندیشمند که تا قبل از انقلاب جرئت ورود به عرصه سینما را نداشتند و از آلودگی ها می هراسیدند. در سینمای ارزشی دوشادوش مردان گام برداشته و به خودباوری و عرصه عمل رسيدند. ورود اثرگذار و پرمفهوم زن ایرانی به عرصه سینما به دوران يس از ييروزى انقلاب اسلامى برمی گردد. چرا که پیش از انقلاب زنان بازیگر تنها بسان عروسک های خیمه شب بازی در دست افكار فاسد غربی بوده و ابزار لذت به حساب می آید.

صفحه 11:
‎Sad‏ ست منابع: ‎www.wikipedia.com.1‏ ‏2رداريك تاریخ سینماتهران:پاپیروس.1365. ات آگاه.1362. ‎ ‏3.لارنسءجان هاوارد.سيرتحولي سينما.تهرا 4.جانتي.لوييس.شناخت سينماءتهران:مؤسسه فرهنكي هنري شيداء1372.

صفحه 12:

صفحه 13:

صفحه 14:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان