پزشکی و سلامت بیماری‌ها

سکته مغزی، استروک

sekte-maghzi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سکته مغزی، استروک”

سکته مغزی، استروک

اسلاید 1: به نام خدا سكته مغزي تهيه كننده : ابراهيم اکبرزاده زيِرنظر استاد محترم سرکار خانم دکتر کرمانی

اسلاید 2: تشخيص سكته مغزي موارد زير براي تشخيص كسي كه دچار علائم سكته شده و يا گاهي براي افرادي كه در خطر ابتلا به آن قرار دارند و براي بيمار يابي و انجام اقدامات پيشگيرانه ممكن است مورد استفاده قرار گيرد .سونو گرافي از شريان كاروتيد : در اين روش شريان كاروتيد بيمار بررسي شده و در صورت وجود لخته و يا تنگي در شريان آنرا مشخص خواهد كرد .

اسلاید 3: تشخيص سكته مغزيمعاينه فيزيكي و تست هاي شيميايي : پزشك در هنگام بررسي يك بيمار عوامل خطر را بررسي كرده كه از جمله فشار خون بالا ، سطح بالاي كلسترول ، ديابت و سطوح بالاي اسيد آمينه هموسيستين مي باشد . از كار هاي ديگر پزشك معاينه شريان هاي بزرگ سطحي مثل شريان گردني (كاروتيد) بوسيله گوشي پزشكي مي باشد . اگر در اين معاينه صداي خشن بر روي شريان شنيده شد ممكن است دليل بر تنگي شريان و وجود عوامل خطر سازي مثل تصلب شرائين باشد.

اسلاید 4: تشخيص سكته مغزيآنژيو گرافي : در اين روش از عروق مغزي تصوير واضح گرفته شده و آنرا بررسي مي كنند . در عكس هاي ساده راديولوژيك اين عروق نماي واضحي ندارند و در بسياري از موارد ديده نمي شوند و فقط گاهي شواهدي از آن ممكن است در عكس مشخص باشد ابتدا بايد با شكافي كوچك در ناحيه كشاله ران به شريان راني دست پيدا كرده و سپس از طريق اين مسير مي توان آنرا به شريان هاي كاروتيد يا مهره اي هدايت كرده و پس از تزريق يك ماده حاجب ( كه كار آن نشان دادن بهتر اعضا در عكس مي باشد ) عروق را بطور واضح مشاهده كرد .

اسلاید 5: تشخيص سكته مغزيCT اسكن : اين روش خصوصا براي تشخيص نوع سكته به كار مي رود و مي تواند خونريزي را در سكته ناشي از انسداد عروق تشخيص دهد . البته اگر ماده حاجب در اين روش استفاده نشود ( كه معمولا نمي شود زيرا اگر سكته مغزي از نوع خونريزي باشد ماده حاجب از محل پارگي رگ به بافت مغز نفوذ كرده و باعث آسيب مي گردد ) اطلاعات دقيقي از عروق مغزي به دست نخواهد آمد البته در روشي كه به CT آنژيو گرافي معروف است هم از CT اسكن و هم آنژيو گرافي با هم براي تشخيص استغاده مي شود و كاملا يك تصوير 3 بعدي از عروق گردن و مغز با تمام جزئيات آن نشان داده مي شود و خصوصا براي تشخيص سكته هاي هموراژيك كه در اثر اختلالات ديواره عروق و يا ارتباطات غير طبيعي عروق با هم به وجود مي آيد ، مي تواند مورد استفاده قرار بگيرد .

59,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید