علوم مهندسی

سیستم‌ها و مدلسازی

sistemhaye-modelsazi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سیستم‌ها و مدلسازی”

سیستم‌ها و مدلسازی

اسلاید 1: سیستمها و مدلسازی

اسلاید 2: موضوع اصلی این فصل سیستمهای کامپیوتری تصمیم گیری است. در این فصل موارد زیر بررسی می شوند.تصمیم گیریسیستمهامدلها فرآیند مدلسازیواژه نامه منابع

اسلاید 3: تصمیم گیری تصمیم گیری، فرآیند انتخاب یک راهکار از بین راهکارهای موجود به منظور رسید به هدف یا هدفهای مورد نظر است. بر طبق تئوری هربرت آ. سایمونٰ (1977). تصمیم گیری مدیریتی معادل با کل فرآیند مدیریت است . برای توضیح این نظریه، به وظیفة مهم یک مدیر یعنی برنامه ریزی توجه کنید. برنامه ریزی مستلزم تصمیم گیری است: چه چیزی؟ چه موقع؟ چگونه؟ کجا؟ به وسیلة چه کسی باید انجام شود؟ همانند برنامه ریزی، وظایف دیگر مدیریت از جمله سازماندهی و کنترل نیز بر تصمیم گیری تأکید دارند.

اسلاید 4: تصمیم گیری و حل مسئله مشکل زمانی پیش می آید که سیستم به هدفهای مورد نظر دست نیابد، یا نتواند به نتایج پیش بینی شده برسد، و یا به صورتی که در شروع کار تمایل داشته است نتواند عمل کند. بین دو عبارت تصمیم گیری و حل مسئله تفاوت زیادی وجود دارد. برای جلوگیری از اشتباه کردن این دو مفهوم و تمایز قائل شدن بین آنها، لازم است مراحل فرآیند تصمیم گیری را بشناسیم. این مراحل عبارتند از : 1- مرحلة آگاهی 2- مرحلة طراحی3- مرحلة انتخاب4- اجرا

اسلاید 5: در یکی از مکتبهای فکری مراحل 1، 2 و 4 مربوط به حل مسئله و مرحلة انتخاب، مرحلة تصمیم گیری است. دیدگاه دیگری، مراحل 1 تا 3 را به عنوان تصمیم گیری معرفی می کند. در این دیدگاه، در انتها پیشنهادی ارائه می شود . مرحلة دیگری، اجرای واقعی پیشنهاد را انجام می دهد . (مرحلة چهارم)

اسلاید 6: سیستمها در عبارت ES, EIS, GDSS, DSS از کلمة سیستم(ها) استفاده شده است. سیستم مجموعه ای از افراد، منابع، مفاهیم و روشها که در روند انجام کاری یا رسیدن به هدفی قرار دارند. برای مثال، دانشگاه سیستمی متشکل از دانشجویان، هیئت علمی، کارکنان، رؤسا، باورها، قواعد، ساختمانها و تجهیزات است که هدفهای آن آموزش دانشجویان، تحقیق و ارایة خدمات به جامعه است. ارایة تعریفی روشن و صحیح از هدف یکی از بخشهای حیاتی MSS است. برای مثال، هدف سیستم دفاع هوایی، نه تنها از بین بردن هواپیماهای جنگی، بلکه حفاظت از پایگاههای زمینی است.

اسلاید 7: اطلاع از سطح سیستمها روشن می سازد که تمام سیستمها خود زیر سیستم هستند، زیرا هر کدام از آنها در یک سیستم بزرگتر جای گرفته اند. سیستم بانک را در نظر بگیرید. بانک شامل چند زیر سیستم از جمله بخش وامهای تجاری، حساب پس انداز، حساب جاری، .... است. این بانک یک بخش از کل بانک منطقه ای است. مانند یکی از بانکهای ملی شهر تهران که جزئی از بانک ملی استان تهران است. بانک ملی استان زیر سیستم کل بانک ملی است که خود بخشی از اقتصاد ملی را تشکیل می دهد و غیره. ارتباطات و تعاملهای بین زیر سیستمها را واسط می نامند.

اسلاید 8: ساختار سیستم همانطور که در شکل 3-1 مشاهده می کنید، سیسمتها به سه بخش تقسیم می شوند ورودیها، فرآیندها، خروجیها، سیستمها توسط محیط احاطه شده اند و اغلب مکانیزم بازخور دارند. به علاوه تصمیم گیرنده نیز بخشی از سیستم در نظر گرفته می شود.

اسلاید 9: ورودیها ورودیها عناصری هستند که به سیستم وارد می شوند. بطور مثال، مواد خام ورودی به یک کارخانة شیمیایی، بیماران مراجعه کننده به بیمارستان، یا داده های ورودی به کامپیوتر.

3,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید