پزشکی و سلامت بیماری‌ها

سیستم ادراری و سوند های ادراری

system-adrari

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سیستم ادراری و سوند های ادراری”

سیستم ادراری و سوند های ادراری

اسلاید 1: سیستم ادراریوسوند های ادراری

اسلاید 2: مقدمهدفع از سیستم ادراری کمک می کند تا بدن از محصولات بیهوده و موادی که اضافه بر نیاز بدن هستند خلاص شود.یک سیستم دفع ارادی با عملکرد صحیح و درست لازم است تا بدن خود را زنده نگه دارد و حس عمومی فرد از سلامتی و خوشی ایجاد شودپرستارانی که به بیماران دارای دفع سالم کمک می کنند نیاز به توانایی های اختصاصی دارند.

اسلاید 3: فیزیولوژی

اسلاید 4: کلیه ها( Kidneys)کلیه ها در هر طرف ستون مهره ها پشت پریتوئن قرار گرفته اندیکی از مهم ترین عملکردهای آن کمک به برقراری و نگهداری وضعیت و حجم مایعات بدن است.ادرار (urine) محصول بیهوده ترشح شده توسط کلیه ها، حاوی مواد آلی، غیر آلی و آب می باشد.

اسلاید 5:

اسلاید 6: مثانه (Bladder) یک کیسه عضلانی صاف است که به منزله یک مخزن برای ادرار محسوب می شود.سه لایه دارد: داخلی طولی، گرد میانی، خارجی طولی مثانه توسط سیستم اعصاب خودکار عصب دهی می شود. تحریک سیستم سمپاتیک باعث شل شدن دیواره مثانه و انقباض اسفنکتر داخلی می شوند و تحریک سیستم پاراسمپاتیک سبب انقباض دیواره مثانه و شل شدن اسفنکتر داخلی می شود.

اسلاید 7: پیش آبراه( urethra):عملکرد آن هدایت ادرار از مثانه به خارج از بدن است.در مردان و زنان متفاوت است.طول آن در مردان 16.2 – 13.7 و در زنان 6.2 – 3.7 سانتی متر می باشد.

اسلاید 8: نکته:مثانه به طور طبیعی یک حفره استریل است.سوراخ خارجی پیشابراه هرگز نمی تواند استریل باشد.مثانه مکانیسم های دفاعی دارد. به طور منظم خود را از ادرار تخلیه می کند و یک محیط اسیدی را برقرار می کند که مزیت ضد باکتریایی دارد.

اسلاید 9: عمل دفع(Micturation)فرایند تخلیه مثانه دفع ادرار، تخلیه یا ادرار کردن نامیده می شود. اعصاب اصلی برای دفع ادرار در مغز و در طناب نخاعی قرار دارد.تجمع ادرار 200-100 سی سی در بچه ها و 300 – 200 سی سی در بالغین در مثانه باعث تحریک رسپتورهای کششی مثانه می شود.عمل دفع ادرار به طور طبیعی بدون درد است.

25,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید