macintosh_2

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سیستم عامل مکینتاش”

سیستم عامل مکینتاش

اسلاید 1: بسمه تعالی عنوان : سیستم عامل مکینتاش استاد مربوطه : جناب آقای سما پور گردآورنده : پاییز 90

اسلاید 2: APPLE

اسلاید 3:

اسلاید 4: مکینتاشمکینتاش (Macintosh) یا مک (Mac) ساخته شرکت رایانه‌ای اپل است که مکینتاش اولیه در تاریخ ۲۴ ژانویه ۱۹۸۴ تولید شده‌است و اولین رایانه شخصی برای Graphical user interface (GUI) بود و در عوض استفاده از موشی با Command line interface کار می‌کند. در حال حاضر میزان تنوع مکینتاش اپل از مک کوچک (Mac mini) هست تا قویترین Server‌ها مثل Xserve که همگی ساخته شرکت اپل می‌باشد. مکینتاش اولیه از موتورولا ۶۸k که از خانواده ریزپردازنده‌ها هستند استفاده می‌کردند.

اسلاید 5: تاریخچهپروژه مکینتاش از اوایل سال ۱۹۷۹ به وسیله جف راسکین (Jef Raskin) یک کارمند اپل آغاز شد. در سبتامبر ۱۹۷۹ راسکین مجاز شد تا روی پروژه کار کند و در آغاز به دنبال یک مهندس کامپیوتر رفت که بتواند یک شکل اولیه داشته باشند و بعد از چند سال راسکین توانست یک تیم برای ساخت اولین مکینتاش درست کنند.

اسلاید 6: تاسیس اپل (۱۹۷۶ تا ۱۹۸۰) کمپانی اپل در سال ۱۹۷۱ با دوستی استیو وازنیاک ۲۱ ساله مهندس کامپیوتر و استیو جابز ۱۶ ساله متولد شد به طوری که با گذشت شش سال از آشنایی این دو نفر در سال ۱۹۷۷ این کمپانی با معرفی کامپیوتر شخصی Apple I که در گاراژ خانه جابز به صورت دستی ساخته شده بود رسما با نام تجاری Apple Computer Inc به بازار تکنلوژی وارد شد و توانست ظرف مدت کوتاهی با فروش تعدادی از این مدل کامپیوتر شخصی، اعتباری برای خود دست و پا کند. بلافاصله در سال ۱۹۷۷ اپل نوع دیگری از کامپیوتر شخصی یعنی Apple II را وارد بازار کرد که به دلیل مجهز بودنش به فلاپی درایو ۵٫۲۵ اینچی از رقبای دیگر خود در آن دوره نظیر Commodore که از نوار مغناطیسی برای ذخیره سازی اطلاعات استفاده می‌کرد، پیشی گرفت.

اسلاید 7:  لیزا و مکینتاش (۱۹۸۱ تا ۱۹۸۹)در سال ۱۹۸۳ اپل با ارائه مدل «لیزا» (Lisa) که اولین کامپیوتر مجهز به ماوس و سیستم عامل دارای واسط گرافیکی، آیکون‌ها و پنجره‌ها بود توانست انقلابی بزرگ در زمینه کامپیوترهای شخصی به وجود آورد. بعد از آن در سال ۱۹۸۴ سیستم عامل مکینتاش توسط اپل در حالی روانه بازار شد که تبلیغات بسیار گسترده‌ای برایش انجام گرفته بود. ظهور مکینتاش و ارائه نسخه‌های مختلف برنامه‌های نشر رومیزی توسط کمپانی ادوبی (Adobe) نظیر PageMaker و بعدها برنامه ساخت انیمیشن موجب شد تا مکینتاش در بین انتشارات و سازندگان فیلم و موسیقی طرفداران بسیاری پیدا کند. بسیاری از نرم‌افزارهای مشهور کنونی مانند مایکروسافت ورد و ادوبی فتوشاپ اولین بار برای کامپیوتر مکینتاش نوشته شدند.

اسلاید 8: دوران طلایی (۱۹۸۹ تا ۱۹۹۱) ارائه مدل جدیدی از کامپیوترهای قابل حمل توسط اپل در سال ۱۹۸۹ به نام Macintosh Portable کلید خورد و بعد از آن نوت بوک PowerBook وارد بازار شد. نوت بوکی که با همکاری کمپانی سونی و به کارگیری باتری‌های دو ساعته، صفحه مانیتور ۹ اینچی و هارد درایو ۲۰ مگابایتی به فرمی کاملاً ارگونومیک طراحی شده بود توانست در سال ۱۹۹۱ سود زیادی را نصیب این کمپانی کند. این دوران به قدری در دوران کاری اپل سودآور و درخشان به شمار می‌آید که از آن به عنوان دوران طلایی یاد می‌کنند.

اسلاید 9: (1990 تا 1993)PowerBook و نزولبا یادگیری چند درس دردناک بعد از معرفی کامپیوتر حجیم مکینتاش پرتابل در 1989 ،اپل به طراحی صنعتی روی آورد و استراتژی خود را بر پایه ارایه سه مدل کامپیوتر قابل حمل بنا کرد. یکی از این مدل ها توسط Sony (که دارای مهارت در طراحی قطعات الکترونیکی کوچک،بادوام و کارا بود) ارایه شد. PowerBook 100 در سال 1991 ارایه شد و استاندارد شکل و ترکیب ارگونومیک کامپیوترهای لپتاپ را بنا کرد. این محصول شهرت اپل را به عنوان یک تولیدکنندهٔ با کیفیت هم در زمینه کامپیوتر های رومیزی و هم کامپیوترهای قابل حمل تثبیت کرد. موفقیت PowerBook و چند محصول دیگر اپل در این مدت باعث افزایش سود مالی شرکت شد. مجله MacAddict سالهای 89 تا 91 را دوره اول طلایی مکینتاش نامگذاری کرد.

اسلاید 10: همکاری بزرگ (۱۹۹۴ تا ۱۹۹۷)در اوایل دهه 90 اپل به این نتیجه رسید که برای باقی ماندن در دنیای کامپیوتر باید مکینتاش را بازنویسی کند.احتیاجات کاربران و برنامه‌های کامپیوتری با سخت افزار و سیستم عامل های فعلی قابل پاسخگویی نبودند.در سال 1994 اپل طرفداران خود را با اتحاد با رقیب قدیمی خود یعنی IBM و موتورلا غافلگیر کرد.این یک پیشنهاد جدید بود برای تولید یک کامپیوتر جدید بود که از سخت افزار IBM و موتورلا و نرم افزار اپل استفاده می‌کرد.اپل با اتحاد AIM (Apple IBM Motorola) امید داشت که از مایکروسافت تنها رقیبش جلو بیفتد.بعد از آن اپل خط تولید Power Macintosh را راه اندازی کرد که از پردازنده PowerPC IBM به جای سری 68k موتورلا استفاده می‌کرد.سیستم عامل اپل برای پردازنده جدید بازنویسی شد.

اسلاید 11: شروع دوباره (۱۹۹۸ تا ۲۰۰۵) در 1998 یک سال بعد از برگشت جابز به شرکت، اپل یک مکینتاش کامل را به نام iMac به بازار معرفی کرد ،یک طراحی جدید که بیشتر استانداردهای اپل را مانند SCSI و ADB را حذف کرده و به جای آن دو درگاه USB قرارداده بود. در حالی که از نظر فنی چندان قابل توجه نبود دارای یک خاصیت ابتکاری جدید بود یعنی پوسته پلاستیکی شفاف که در رنگ های آبی و سفید ارایه می‌شد. 800,000 سیستم iMac در سال 98فروخته شد. بعد از سال 93 این اولین سالی بود که اپل به سود می‌رسید. در سال 2001 اپل سیستم عامل Mac OS X را ارایه کرد که بر پایه NEXTstep و Unix BSD بنا شده بود. OS X بین مشتریان و حرفه‌ای ها به ثبات و قابلیت اعتماد بالا همراه با ضریب امنیتی یونیکس و با یک رابط کاربری که استفاده آسان از آن را تضمین می‌کرد شناخته شد. در اواخر 2001 اپل اولین iPod که دستگاه پخش دیجیتال موسیقی قابل حمل بود را ارایه کرد

اسلاید 12:  عصر اینتل (۲۰۰۶ تا کنون)اپل در دهم ژانویه 2006 اولین کامپیوترهایش را با پردازنده اینتل ارایه کرد. لپ‌تاپ جدید MacBook Pro جایگزین سری قدیمی PowerBook شده است که حدود 4 برابر سریعتر است و آی‌مک جدید که 2تا 3 برابر سریعتر شده است. هر دو از پردازنده‌های اینتل با تکنولوژی Core Duo استفاده می‌کنند. مشارکت اپل و اینتل یک اصطلاح جدید را میان کاربران کامپیوتر به وجود آورده است، مکتل “Mactel” در جواب عبارت “Wintel” که به کامپیوترهایی که با پردازنده Intel و سیستم عامل Windows کار می‌کردند اطلاق می‌شد ساخته شده است

اسلاید 13:

اسلاید 14: نماد اپل نماد اصلی اپل توسط استیو جابز و رون وین طراحی شده بود که ایزاک نیوتن را نشان می‌داد درحالی که زیر یک درخت سیب نشسته است .هرچند این طرح خیلی زود با طرح مشهور سیب رنگین کمان که یک گاز از کنار آن گرفته شده تعویض شد.این یکی از طرحهایی بود که راب یانوف در سال 1976 به جابز نشان داده بود

اسلاید 15: پیدایش نام و لوگوی شرکت Apple البته شرکت اپل در ابتدا دارای لوگوی یک درخت سیب بود، اما بعدها تبدیل به یک سیب گاز زده شد، در این مورد باید به بخشی از داستان های دیگر که در این مورد بیان شده است، بپردازیم. - دلیل نام گذاری اپل و علامت سیب آن علاقه استیو جابز بنیان گذار اپل به سیب بوده است. - استیو جابز موقع انتخاب نام و آرم تجاری اپل در حال خوردن سیب بوده است که نام شرکت اش را هم نیز اپل به معنای سیب (در فارسی) است.

اسلاید 16: آشنایی با برخی از امکانات و ویژگی های لئوپارد (مکینتاش)تقريباً دو سال و نيم پس از عرضه سيستم عامل Tiger، اپل پنجمين ارتقاي عمده از سيستم عامل Mac OS X را با نام رمز لئوپارد (Leopard) عرضه كرد. طي اين مدت تحولات مهمي در راهبردهاي اين شركت ايجاد شده است. به كارگيري پردازنده هاي اينتل از سوي اپل در سال 2006 كه تا پيش از آن براساس مرزبندي هاي سنتي و پيش فرض هاي تاريخي بعيد جلوه مي كرد يكي از مهم ترين اين تحولا ت است. شايد مهم تر از آن تغيير اولويت ها در اپل است

اسلاید 17: لئوپارد در نگاهي كلي دو دليل عمده براي افزايش انتظارات و توقعات از Mac OS X 10.5 نسبت به نسخه هاي قبلي آن وجود دارد: نخست فرصت بيشتري كه اپل براي توسعه آن در اختيار داشت و دوم، اعلام وجود چند ويژگي محرمانه مهم در اين سيستم عامل هنگامي كه براي اولين بار در كنفرانس جهاني توسعه دهندگان اپل به نمايش درآمد

اسلاید 18:

اسلاید 19: رابط بصري لئوپارد در نخستين نگاه و با بررسي ويژگي هاي رابط بصري تحول شگرفي به چشم نمي خورد. برخلاف انتظارات، تغييرات رابط بصري به رغم افزايش جذابيت هاي ظاهري اين سيستم عامل چندان به سهولت هرچه بيشتر استفاده يا ايجاد يك دگرگوني اساسي در نحوه تعامل كاربر با كامپيوتر كمكي نكرده اند. چه، در نخستين واكنش ها معلوم شده كه برخي از اين تغييرات چندان به مذاق كاربران Tiger خوش نيامده است. به عنوان مثال نيمه شفاف شدن نوار منو (Menu bar) به عنوان يكي از اولين تغييراتي كه به چشم مي آيد، گرچه باعث زيباتر شدن دسكتاپ لئوپارد شده اما به عقيده برخي از كاربران خواندن گزينه هاي آن را سخت تر مي كند. همين قضيه در مورد Dock جديد نيز صادق است. Dock در لئوپارد، داراي ظاهري قفسه اي شكل و سه بعدي با سطحي انعكاسي است كه ظاهراً كاربرد ديگري جز اضافه كردن رنگ و لعاب به دسكتاپ سيستم عامل جديد ندارد .

اسلاید 20:

اسلاید 21: Finder در لئوپارد در لئوپارد كادر جانبي يا Side bar پنجره Finder تغيير كرده و اكنون شبيه iTunes شده است. آيتم هاي موجود در كادر جانبي نيز مشابه نرم افزار پخش كننده چندرسانه اي اپل است. عناوين گروه هاي اصلي با حروف بزرگ در يك ساختار سلسله مراتبي ديده مي شوند: Devices گزينه هاي مربوط به دستگاه هاي متصل به سيستم پوشه Mac.، درايورهاي نوري و... را در خود جاي داده است. Shares سيستم هاي موجود در شبكه محلي را نشان مي دهد. Places محل قرارگيري پوشه هاي موردنظر شما است. علا وه بر اين شيوه نمايش جديد iTunes يعني Cover Flow نيز به نسخه جديد Finder اضافه شده است .

اسلاید 22:

اسلاید 23: دسكتاپ هاي مجازي با Spacesپشتيباني از دسكتاپ هاي مجازي در قالب ويژگي جديدي به نام Spaces از ديگر ويژگي هاي لئوپارد است. با استفاده از اين ويژگي ميتوانيد براي وظايف مشخص، دسكتاپ هاي مجازي معيني تعريف كنيد و ازمحيط كاري دسكتاپ خود به شكل مؤثرتري استفاده كنيد. در پنجره تنظيمات Spaces تا 16 دسكتاپ مجازي قابل تعريف است و برنامه ها مي توانند در دسكتاپ هاي مجازي تعريف شده يا حتي همه آن ها به نمايش درآيند

اسلاید 24: قابلیت های جدید رمز گذاری کامل دیسک حالا FileVault می تواند کل دیسک شما را رمزگذاری نماید. این امن تر از روش فعلی رمزگذاری روی فایل هاست. بعد از نصب سیستم عامل در اسرع وقت از شما پرسیده می شود که آیا تمایل به رمزگذاری دارید یا خیر. این یکی از بهترین راه هایی است که می توانید با آن، هارد دیسک کامپیوتر و حافظه SSD خود را امن نگهدارید. این نشان می دهد که اپل خیلی سریع می خواهد بنیان استفاده از SSD را در سیستم خود تقویت نماید.

اسلاید 25: AirDrop یکی از جالب ترین ویژگی ها محسوب می شود و به اشتراک گذاری فایل بین کامپیتر ها را، بسیار آسان می سازد. این کار قبلا یک پروسه گیج کننده و نسبتا خسته کننده را دربر داشت اما حالا شما فقط باید Finder را باز کنید تا تمام کامپیوتر های مجاوری را که مجهز به Air Drop هستند، ببینید.

اسلاید 26: قابلیت از سرگیری قابلیت از سرگیری کار، بعد از خاموش کردن کامپیوتر؛ یکی دیگر از امکانات خوب این سیستم عامل است. شما می توانید حالت دسکتاپ خود را ذخیره کنید و وقتی دوباره کامپیوتر را باز کردید؛ تمام پنجره هایی که باز بودند، باز شوند و بتوانید کارتان را از سر بگیرید. جالب این جاست که همه چیز از همان جایی که قبلا در آن قرار داشته اید باز می شود. البته اگر از یک مک بوک استفاده می کنید با بستن لپتاپ خود، می توانید به نتیجه ای کاملا مشابه دست پیدا کنید.

اسلاید 27: اینترفیس اینترفیس با چیزی که از مک او.اس همیشگی انتظار داشته اید، فرقی ندارد. اما در نسخه 10.7 تغییرات جدیدی هم صورت گرفته است. در خیلی از نرم افزار ها به نظر می رسد که اپل واقعا به سمت استفاده از آیکون های تک رنگی که در آیتیونز 10 دیده بودیم، گرایش دارد. اما باز هم رنگ در این سیستم عامل کاربرد بسیار دارد.

اسلاید 28: Launchpad: این قابلیت از ای.او.اس وارد مک شده است و ظاهر آن هم تقریبا شبیه آی.او.اس می باشد. هنوز هم می توانید اپلیکیشن ها را در Finder جستجو کنید اما اگر آیکون لانچ پد را روی داک خود فشار دهید، راه بهتری برای دسترسی به نرم افزار ها در اختیارتان قرار خواهد گرفت. قابلیتی است که می تواند تمام صفحه را در بر بگیرد. معنایش این است که می توانید برنامه های بیشتری در صفحه جا دهید و کمتر اسکرول کنید. قابلیت خوبی است اما شاید خیلی هم ضروری نباشد.

اسلاید 29: کنترل ماموریت تمام برنامه ها به همراه داشبورد، در یک صفحه جمع می شوند که اپل آن را کنترل ماموریت یا Mission Control نامیده است. این قابلیت در عمل می تواند بهبود زیادی در کارتان ایجاد کند. این قابلیت، گروه بندی جالبی را از انواع نرم افزار ها ایجاد می کند. به ویژه وقتی سرتان شلوغ است و پنجره های زیادی را باز کرده اید، به کمکتان می آید. فضا های مختلفی هم بالای صفحه وجود دارند که می توانید پنجره ها را درون آن گذاشته یا از آن ها بیرون بکشید.

اسلاید 30: دیگر عناصر آی.او.اس مانند تا کنون بخش های برجسته اینترفیس و قابلیت های جدید مک او.اس بعدی را یاد گرفتیم. حالا باید سراغ عناصری برویم که مک را بیشتر شبیه آی.او.اس می نمایند. – برای مثال: ورژن جدید نرم افزار Mail، بیشتر شبیه نرم افزار آیپد است تا نسخه های قبلی اش. البته نباید از ساده تر و سریع تر شدن کاربری با آن، به راحتی گذشت.

اسلاید 31: عناصر iOS مانند و کمی گیج کننده ما در مراسم Back to the mac که سال 2010 برگزار شد، اصلا فکر نمی کردیم که اپل بعضی از ویژگی های قدیمی مک را هم فدای آی.او.اس کند. اما در بعضی موارد این کار ها انجام شده و تاثیری گیج کننده هم بر کاربران داشته است. برای مثال، در قسمت داک، دیگر هیچ نوری زیر اپلیکیشن های در حال اجرا مشاهده نمی شود. واقعا نمیدانیم که این کار چه فلسفه ای دارد! در آی.او.اس، در یک زمان خاص فقط می توانید روی یک برنامه کار کنید. اما مک اصلا این طور نیست پس ما برای کاربری صحیح و بازده بالاتر در کار، به آن چراغ ها نیاز داریم. کسی چه می داند؟ شاید اپل تا موقع معرفی لامپ ها را سر جایش برگرداند!

اسلاید 32:

اسلاید 33: معایب و مزیتهای سیستم عامل مک در مقابل ویندوزبرخلاف ویندوز، مک سیستم عاملی است که دایم با پیغام ها و هشدارهای گونا گون آزارتان نمی دهد. در مک فرض بر این است که هر ‏ چیزی بطور درست پیش رود پس نیازی نیست که این امر دایما اعلام شود.در مقایسه با ویندوز باید گفت اپل در این زمینه بسیار موفق بوده است نه بدلیل تکامل تدریجی سیستم عاملش ‏بلکه بخاطر عقب روی وحشتناک ویندوز. برای مثال در Windows XP ‏گزینه ای در Control Panel ‏وجود دارد به نام Add Remove Programs این ‏گزینه همان کاری را می کند که از آن انتظار داریم. افزودن و حذف برنامه ها. در ویندوز ویستا اما شاهد تغییر آن به Programs and Features ‏هستیم.

اسلاید 34: کمبودها و نقایص این سیستم‌عامل حالت تک پردازشی (البته در نسخه‌های اولیه این سیستم‌عامل) یا چند پردازشی اشتراکی (در نسخه‌های بعدی)، امکان مدیریت حافظه با مقدار محدود، عدم استفاده از حافظه حفاظت شده، و احتمال تداخل با نسخه‌های جدیدتر سیستم‌های عامل دیگری که قابلیت‌های جدیدی (نظیر استفاده از شبکه) را فراهم می‌کنند، از جمله کاستی‌های این سیستم‌عامل به حساب می‌آیند. نخستین سیستم فایل استفاده شده در Mac OS سیستم فایل مکینتاش (Macintosh File System (MFS)) بود که تنها امکان استفاده از یک سطح پوشه را فراهم می‌کرد. این سیستم فایل در نسخه‌های بعدی، با سیستم فایل Hierarchical File System (HFS) سیستم فایل سلسله مراتبی) که دارای ساختار درختی مدیریت فایل بود، جایگزین شد.

اسلاید 35: آموزش تصویری نصب Mac Osx 10.7 Lion

اسلاید 36: برای نصب بهتر است روی یک درایو دیگر این کار رو انجام بدید من مثل همیشه ویندوز رو قربانی کردم و درایو بوت کمپ رو برای این موضوع اختصاص دادم اگر درایو بوت کمپ ساخته اید به Disk Utility روید و فرمت درایو بوت کمپ رو به فرمت مک تغییر دهید

اسلاید 37: سپس فایل دانلودی نسخه شیر رو از حالت iso خارج کرده و روی فایل نصب آن کیک کنید

اسلاید 38: همانطور که میبنید مراحل نصب اولبه کاملا در محیط اسنو لئوپارد انجام می شود

اسلاید 39: در مرحله بعد باید درایو نصب را مشخص کنید

اسلاید 40: سپس مراحل نصب در اسنو آغاز می شود

اسلاید 41: بعد از پایان نصب در اسنو , مک ریست می شود

اسلاید 42: بعد از بالا اومدن باید alt رو نگه دارید تا درایو ها ظاهر شود و سپس روی mac os x installer بزنید

اسلاید 43: سپس مرحله دوم نصب آغاز می شود

اسلاید 44: پس از پایان نصب پیغام زیر ظاهر می شود

اسلاید 45: بعد از ریست مک دوباره alt رو نگه دارید اینبار سه داریو مشاهده می کنید

اسلاید 46: اگر بر روی Recovery HD بزنید می توانید برخی از تنظیمات که در مواقع ایجاد مشکل در مک است رو انجام دهید

اسلاید 47: حتی اگر در منو های زیر این بخش جستجو کنید می توانید تنظیم کنی که پس از روشن شدن با کدوم سیتم عامل , سیستم بوت شود

اسلاید 48: خوب ریست می کنیم سپس اگر تنظیم نکرده اید که مک با شیر بوت شود دوباره alt رو نگه می داریم و روی درایو مربوط به شیر کلیک می کنیم

اسلاید 49: تقدیر و تشکراز حسن توجه عزیزان حاضر کمال تشکر و قدردانی را دارم .

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید