تجهیزات پزشکی

سیستم عضلانی و دستگاه EMG

sistem_azolani_va_EMG

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
پاور کاملی از سیستم عضلانی و دستگاه EMG خیلی کامل توضیح داده شده ماژول EMG اورده شده شامل ۴۲ اسلاید
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1547 بازدید, 5 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سیستم عضلانی و دستگاه EMG”

سیستم عضلانی و دستگاه EMG

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیمموضوع: سیستم عضلانی و EMGاستاد مربوطه: ارائه دهنده:

اسلاید 2: ماهیچهدستگاه ماهیچه‌ای یا دستگاه عضله ای از ماهیچه‌ها تشکیل می‌شود. ماهیچه‌ها برای حرکت بدن استفاده می‌شوند. ماهیچه‌ها انرژی شیمیایی مواد غذایی را به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کنند، حرکت بدن از انقباض و انبساط ماهیچه‌ها حاصل می‌شود. ماهیچه‌ها به نسبت شکل و اندازه‌ای که دارند تقسیم‌بندی می‌شوند، در بدن سه نوع ماهیچه وجود دارد: •ماهیچه‌های اسکلتی (مخطط) که در افراد معمولی حدود ۴۰٪ وزن بدن را تشکیل می‌دهد.•ماهیچه‌های صاف مانند ماهیچه‌های خودکار دیواره رگ‌ها، روده و معده که حدود ۱۰٪ از بدن را تشکیل می‌دهد.•ماهیچه‌های قلب ماهیچه قلب مخطط است ولی غیرارادی است.ما فقط یک ماهیچه مخطط منشعب و غیر ارادی در بدن داریم که ماهیچه قلب است. گونه‌های ماهیچه

اسلاید 3:

اسلاید 4:

اسلاید 5: آکسون ۲. پایانه آکسون ۳. سارکومر ۴. تارچه فضای درون ساکرومر

اسلاید 6:

اسلاید 7:

اسلاید 8: پتانسیل عملاعمالی که باعث حرکت یک تار عضلانی می شود ، پیچیده است. این فرآیند به وسیله ی یک خبر الکتریکی یا پتانسیل عمل از مغز یا نخاع به نورون حرکتی آلفا شروع می شود. پتانسیل عمل به گیرنده های ویژه ای روی جسم سلولی نورون که دندریت ها هستند ، می رسد. پتانسیل عمل ، از این جا به سمت پایانه های آکسون که بسیار نزدیک به پلاسمالم است ، منتقل می شود.وقتی پتانسیل عمل به پایانه های اکسون می رسد، این انتهای عصبی یک ماده ی میانجی به نام استیل کولین ترشح می کند که به گیرنده هایی روی پلاسمالم متصل می شود . اگر به اندازه ی کافی استیل کولین به گیرنده ها متصل شود، یک بار الکتریکی در تمام طول تار عضلانی منتقل می شود. به این حالت ، ایجاد یک پتانسیل عمل گفته می شود که باید قبل از عمل یک سلول عضلانی در آن تولید شود.

اسلاید 9:

اسلاید 10: انرژی مورد نیاز برای انقباض عضله=ATP _1 انرژی شیمیایی_2 گلیکوژن _3گلوکوز _4چربی

19,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید