صفحه 1:

صفحه 2:
شرکت برق منطقه ا ي یزد

صفحه 3:
ارتباط سیستمها با سطوح سازماني ساختار اجرايي امور سيستمي وظایف مکانیزم کنترلي برنامه‌ريزي استرا و تعریف برنامه‌هاي عملياتي ارزيايي و تعریف پروژه‌هاي بهبود سیستم کنترل و مدیریت برنامه‌هاي عملياتي و پروژه هاي بهبود

صفحه 4:
ارتباط سیستمها با سطوح سازمانی

صفحه 5:
ساختار اجرايي

صفحه 6:
وظایف a ‏مدير عامل:‎ ‏مسئولیت کل سیستم به‌عهده مدیر عامل مي‌باشد.‎ shy a ‏معاونتها:‎ ‏مسئولیت کلیه امور مربوط به مدیریت فرآيندهاي مرتبط. کیفیت فعالیتها «هدفگذاریها.‎ ‏نظارت بر پیشرفت و مدیریت اثر بخش بودن پروژه‌هاي بهبود‎ ‏شوراي معاونین:‎ 9 ‏يروزههاي بهبود و هدفكذاريها‎ ٠ ‏نظارت عاليه بر امور سيستمي‎ ‏سياستكذاري در خصوص امور سيستمي شركت‎ ‏تامين بودجه مورد نياز فعاليتهاي مرتبط و نظارت بر هزين كردن آنها‎

صفحه 7:
= ; Oo ‏تیم اجرايي:‎ ایجاد هماهنگي بین فعاليتهاي سیستمي واحدهاي مختلف برنامة‌ريزي جهت بهبود امور سيستمي شرکت نظارت بر بروزمهاي بهبود مدفكذاريها و مطالعه سيستمهاي جدید و تصميم‌سازي در خصوص اجراء عدم اجرا یا ادغام با سيستمهاي موجود رایهگزارشات لازم به مدیر عامل و شوراي معاونین اجراي تصمیمات و مصوبه‌هاي مرتبط شوراي معاونین ۳ نمایندگان معاونت: انتقال تصمیمات اتخاذ شده در تیم اجرايي به تیم معاونت اراية تكزارش فعاليتها و مشکلات معاونت در اجراي برنامه و مصوباتبه تیم اجرايي و شوراي معاونين ارابه پیشنهاد در 2 د سيستمهاي موجود با اجراي متمهاي جديد

صفحه 8:
۳ تيمهاي معاونت: مطالعه و تحلیل فرايندهاي مرتبط و تلاش در جهت بهبود عملکرد آنها تعیین اهداف و ميزان دستيابي به آنها تعریف پروژه‌هاي بهبود مرتبط و نظارت بر چگونگي پیشرفت و اثربخشي آنها لا ووت = دفتر بهره‌وري: آیجاد هماهنگي بین شوراي معاوئین سدیر عامل و تیم اجرايي

صفحه 9:
ويژگيهاي روش پيشنهادي = تصمیم گيري در خصوص امور سا اجرا . بازنگري و ادغام سیستمها از طریق ساختار مربوطه صورت مي‌گیرد. ۳" اچراي مناسب امور سيستمي» بدلیل اینکه این امور در ساختار ارایه شده. جزو فعاليتهاي چاري واحدهاي اجرايي محسوب مي‌گردند. ۳ کلیه فعاليتهاي سیستمي همسو شده از دوباركاري و انجام فعاليتهاي زايد و موازي پرهیز مي گردد.

صفحه 10:
ارزيابى a برنامه‌ريزي دو مورد خود ارزيابي و يك مورد ارزيابي در سال تعیین نقاط قوت و زمينه‌هاي قابل بهبود تعریف پروژه‌هاي بهبود از طریق واحد مرتبط بررسي پروژه‌هاي بهبود از طریق ساختار تعریف شده ثبت در برنامه عملياتي در صورت تصویب پروژه نانم

صفحه 11:
شرکت برق منطقه اي یزد برنامه راهبردي 6 ساله

صفحه 12:
مقدمه لوت تت ‎ee‏ ‏ادن رس مايا ع با درك راقعيات زمان حرفي عرلي كرفت ۱ ۱ امنيت مناسب و مطمئن براي خود ايجاد خواهند نمود.

صفحه 13:
از این رو شرکت برق منطقه اي یزد به منظور, مواجهه با تحولات» برزسي, تحلیل و تعیین پاسخهاي مناسبي به سوالات مشروحه زیر تدوین برنامه ریزی راهبردی را در دستور کار" خود قزار داد. اهدات کلان شرکت برق منطقه اي یزد چیتبت؟ شرکت چه فرصت ها و تهديدهايي در دستيابي به اهداف پیش رو دارد؟ چه استراتژيهايي براي رسیدن به اهداف در دستور کار شرکت است؟ برنامه هاي که براي جاري سازي استراتژیها در دست اجرا مي باشد چیست؟ 0 he

صفحه 14:
مقدمه با هدف پاسخگويي به سوالات فوق شرکت برق منطقه اي یزد برنامه راهبردي سالهاي 9860 تا 4900 را از آبان ماه در دستور کار جدي خود قرار داد و با توجه به وجود پتانسیل بالقوه موجود در شرکت.؛ با تشکیل گروه ‎Ls Be LS el‏ ای! شير متشکل از کلیه معاونین و مدیران و کارشناسان سازمان و با بهره گيري از هدایت کلان اساتید دانشگاه کار تهیه برنامه را در قالب گفتمانهاي مختلف و جلسات متمادي و درگیرانه و به صورت كاملاً بومي شركتي به انجام رسانید.

صفحه 15:
فرایند برنامه ریزی راهبردی ‎at‏ تراتژیها * چشم انداز»ماموریت»اهداف و استراتژا * برنامه های عملیاتی ‏د اجرا برنامه های عملیاتی ‏۲ کنترل و ارزیابی * کنترل پیشرفت برنامه های عملیاتی * ارزیابی دستیابی به اهداف ‏۲ بازنگری ‎

صفحه 16:
شرح تدوين برنامه راهبردي تاریخ شروع: آبان 4568 تاریخ خاتمه: شهریور 9606

صفحه 17:
گام اول با دستور مدیرعامل تیم اجرايي متشکل از نمایندگان معاونت‌ها a جهت بررسي اولیه و پيگيري امور اجرايي تشکیل گردید. تیم اجرايي با بررسي‌هاي لازم» دو زیرساخت اساسي را فرا روي تهیه برنامه راهبردي قرارداد : تعيين ساختار و نظامنامه جهت تهیه برنامه راهبردي انتخاب مدل برنامه‌ريزي بهبود عملکرد به عنوان مدل تهیه برنامه راهبردي

صفحه 18:
tH ساحتاد

صفحه 19:

صفحه 20:
نظامنامه شوک برق مه ای بزد

صفحه 21:
مدل

صفحه 22:
چشم انداز و ماموریت 5 به کمك اساتید دانشگاه به کلیه معاونین و مدیران چگونگي تدوین برنامه راهبردي و مفاهیم برنامه‌ريزي استراتژيك آموزش داده شد و با آموزش انجام شده ترسیم چشم انداز و ماموریت سازمان با توافق کلیه معاونین و مدیران صورت گرفت. 5 جشمانداز: برترين شركت برق منطقهاي در سطح ملي با ايجاد بستري مطمئن و مناسب براي سرمايمكذاري فعاليت و بيشرفت ۵ ماأموریت : تأمين» توليد» انتقال» توزیع و فروش انرژي برق و نظارت بر آنها بگونه‌اي که مطابق استاندارد و در جهت رضايت‌مندي ذینفعان باشد.

صفحه 23:
۲ ذینفعان شرکت - * مشتریان: مشترکین بالقوه و بالفعل جامعه : مردم» شرکت ها و سازمانهايي که به نحوي به غیر از فروش انرژي با آنها تعامل وجود دارد 2 کارکنان: پرسنل و کارکنان در تمامي سطوح > سهامداران: شرکت مادر تخصصي توانیر > تأمين کنندگان: سازمان ها و شرکت هاي تامین کننده؛ کالاء خدمات مشاوره؛ خدمات اجرايي و انرژي

صفحه 24:
اهداف کلان 3 اهداف کلان: 2 افزايش رضايتمندي مشتریان > برآوردن انتظارات ‎dada‏ 2 افزایش رضايتمندي کارکنان 2 افزایش رضايتمندي سهامداران < افزايش رضايتمندي تامين كنندكان

صفحه 25:
افزایش رضايتمندي مشتریان 2 شناسايي نيازهاي مشتریان در شناسايي عوامل رضايتمندي مشتریان از پروژه پایان‌نامه كارشناسي که در اين زمینه براساس مدل 0]]0) انجام گرفته بود استفاده گردیده و نهایتا 6 عامل اصلي مزثر بر رضايتمندي مشتریان مشخص گردیده است: خاموشي کیفیت توان کیفیت خدمات و پشتیب هزينه هاي برق نا ۳۳۳۳۳

صفحه 26:
برآوردن انتظارات جامعه ‎a‏ شناسايي نيازهاي جامعه ‏شناسايي عوامل رضايتمندي جامعه بر اساس بررسي و تجزیه و تحليل سند ملي توسعه استان یزد و جلسات كارشناسي انجام و 9 عامل اصلي موثر بر رضايتمندي جامعه مشخص گردیده است: خدمات عمومي رعایت حقوق جامعه ‏7" تعامل با سياستهاي توسعه ‎

صفحه 27:
افزايش رضايتمندي کارکنان 9 شناسايي نيازهاي کارکنان شناسايي عوامل رضايتمندي کارکنان بر اساس پروژه طراحي سیستم مدیریت خدمات رفاهي صنعت برق انجام و نهایتا با بحث و گفتگو در جلسات كارشناسي 6 عامل اصلي موثر بر رضايتمندي کارکنان تعیین گردیده است: امنیت مالي» شفلي و سلامتي انگیزه و حس تعلق به سازمان رضایت از شرايط فيزيكي

صفحه 28:
افزايش رضايتمندي سهامداران 7 شناسايي نيازهاي سهامداران با توجه به اينکه تنها سهامدار شرکت : شرکت مادر تخصصي توانیر مي‌باشد شناسايي خواسته‌ها و انتظارات سهامدار براساس مصاحبه حضوري با مدیرعامل و معاونین شرکت توانیر و نیز بررسي آرمان صنعت برق» صورتجلسات مجمع عمومي و ... انجام گرفته و 9 عامل اصلي موثر در رضايتمندي سهامدار مشخص گردیده است: افزایش سود حسن اجراي پروژه‌ها بهبود وجهه شرکت

صفحه 29:
افزایش رضايتمندي تامین کنندگان 0 شناسايي نيازهاي تامين کنندگان شناسايي عوامل رضايتمندي تأمين كنندكان نيز براساس مصاحبه با تأمین کنندگان صورت پذیرفته و نهایتاً با جم‌بندي توسط تيم اجرايي سه عامل اصلي موثر بر رضايتمندي تأمین کنندگان شناسايي گردیده است: پايبندي به تعهدات شایسته سالاري ارتباط موثر

صفحه 30:
اهداف خرد 3 افزایش رضايتمندي مشتریان < کاهش خاموشي > افزایش کیفیت نوان * کیفیت خدمات و پشتيباني ۰ ۲ افزایش رضايتمندي سهامداران 2 کاهش هزینه هاي برق ‎a‏ ‏ونوا وود 3 برآوردن انتظارات جامعه ‎١‏ ۶ بهيود وجهه شركت افزليش تعامل با سياستهاي ترسعه 7 افزايش رضايتمندي تامين كنندكان بي 0 7 افزایش رضايتمندي کارکنان ‎SS‏ ‏0 افزايش امنيت مالي» شظظي و سلامتي = افزایش انگیزه و حس تعلق به سازمان ۶ افزایش رضایت از شرایط فيزيکي

صفحه 31:
شاخصهاي اندازه گيري اهداف تا هدف گذاري با شناسايي خواسته‌هاي ذینفعان» اهداف خرد تعیین و جهت اندازه‌گيري و هدف‌گذاري» شاخص‌هايي تعریف گردیده است مبناي اندازه‌گيري شاخص‌ها مي‌تواند عملکرد» نظرسنجي از مشتریان» نظرسنجي از پرستل» خودارزيابي» ارزيابي و ... باشد. همچنین در هدف‌گذاري سعي بر آن است که اهداف تعيين شده دست يافتني باشد و براساس الگو برداري از بهترين‌هاي صنعت برق و شركتهاي برق منطقه‌اي برتر انجام گیرد.

صفحه 32:
شاخصهای اندازه گیری اهداف لنووه e9 جوم وه ووه eo ae کیلووات a قاخص لفدازه گيري متوسط خاموشي به ازاي هر مشترك ميزان رضايتمندي مشتريان از كيفيت برق ميزان رضايتمندي از شرايط فيزيكي محيط كار میزان تحقق پیشرفت برنامه اي پروژه ها متوسط زمان برداخت به تامين كتندكان اهداف خرد. اکاهش خاموشي افزایش کیفیت ‎old‏ فزابشی رضابت از شرایط فيزيکي بهبوداجراي پررژه ها پايندي به تعهدات هدف کلان افزایش رضايتمندة تسم افزایش رضایتمنده uly els ass ‏افزايش‎ ‏رضايتمتدي‎ ‏اسهامداران‎ ‏فایش‎ ‏رفایتتدی‎ ‏امین کنندگان‎

صفحه 33:
تحلیل محیط دروني 7 تحلیل محیط دروني نقاط قوت و ضعف درون سازماني براي دستيابي به اهداف در چهار بعد : نيروي انساني تکنولوژي اقتصادي عملكردي مورد بررسي قرار گرفته و ليستي از نقاط قوت و ضعف براي هر يك از اهداف خرد تهیه گردیده است.

صفحه 34:
تحلیل محيط بيروني ۲7 تحلیل محیط بيروني فرصت ها و تهديدهاي برون سازماني براي دستيابي به اهداف در چهار بعد : ‎ *‏ سياسي _تکنولوژي 5 فرهنكي * اجتماعي مورد بررسي قرار كرفته و ليستي از فرصت ها و تهديدها براي هر يك از اهداف خرد تهيه كرديده است.

صفحه 35:
تحلیل ۲ 5۱/۷/0 7 تدوین استراتژي ها پس از تعیین نقات قوت و ضعف و فرصت ها و تهدیدهاء براي تدوین استراتژي‌هاي دستيابي به اهداف از تحلیل ‎Cis ALSWOT istrenath, weakness, opportunity, threat)‏ ۷۱۱۳۱۳۹۵ استفاده شده است. بگونه اي که استراتژي هايي اتخاذ گردیده که با حداکثر استفاده از نقاط قوت وفرصتهاء تاثیر نقاط ضصعف و تهدیدها را در دستیابی به اهداف به حداقل برس 3

صفحه 36:
مثال تحلیل 5۷۷0۲ 1 0 1-صتعتی بودن استان ۲- کمبود ولید در استان ۳- رشد مسریع مصرف ‎site Shy‏ *نقویت تخصص و تجربه نیروی انسانی در مقوله کیفیت نوان *ایجاد سیستم فراگیرکنترل و پهبود کیفیت توان ‎-١‏ نبود تجبهيزات لازم جبدت بيرك *ایجاد سیستم فراگیر کنترل و بهبود. | *سرمايه كذارى در جبهت بيهبود كية عوامل تأثبر گذار در کیفیت توان کیفیت نوان (1812,01,02) أ-توان با اولويث يخشر 1 نبود سیستم اند جازاتترهاى | “نقويت جایگاه سازمانی کیفیت نوان ‎WL TLT3y‏ کیقیت توآن در نقّه تحویل به مشتری | ‎W3,01)‏ ‏۳- نبود جایگاه سازمانی کیفیت توان

صفحه 37:
[*توسعه ظرفیت های نیروگاهی «شبکهانتقال ۰ فوق توزیع و توزیع براساس طرح جامع |*ترویج مد بریت مصرف أذبرکناری تجهیزات فرسوده وبکارگیری تجهیزات مد سرمایه گذاری در جهت پهبود کیقیت توان با اولویت بخش صنعتی [ایجاد سیستم فراگیر کنترل و بهبود کیفیت توا ‎leas |‏ به مشترکین بر اساس بازخور از نتظاراتآنها ترویج مدیریت مصرق ‏افزایش بهره وری سرمایه و تجهیزات ‏افزایش بهره وری نیروی انسانی ‏[*کشف بازار ها و محصولات جدید و کسب در آمد ‏#کاهش هزینه پروژه ها ‏[*شناسایی و بکارگیری تامین کنندگان شایسته ‏تخاب تامین کنندکان بر اساس شایستگی ها و رعایت مقررات [*شناسایی تامین کنندگان شایسته و قابلیت های کلیدی آنها ‎ ‎ ‎ ‏كاهش هزيته هاى برق ‏افزايش سود ‎Dei ‏ابعبوداجراى‎ ‏شایسته سالاری ‎ ‏افزایش ‏رضایتمندی ‎ob, ‏افزايش ‏رضایتمندی ‏سهامداران ‏افزایش ‏رضایتمندی ‏تامین کنندگان ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 38:
تفكيك استراتزيها 3 تعيين استرراتزيهاي بخشها با توجه به اينكه در تدوين برنامه راهبرديء استراتزيها براساس دستيابي بر اهداف تعيين شدهاندء براي جاري‌سازي آنها و شفاف بودن استراتژي بخشهاي مختلف برنامه ريزي, طرح و توسعه. توزیع؛ تولید و ..) تقسيم‌يندي جديدي برحسب واحدهاي شرکت صورت گرفته است که در اين تقسيم‌بندي معین گردیده است هر واحد چه استراتژيهايي را باید دنبال نماید.

صفحه 39:
برنامه هاي عملياتي جاري سازي استراتژي ها استراتژي ها بر اساس دستيابي به اهداف بنا گردیده و سپس بر اساس بخش ها تقسیم شده است. براي جاري سازي استراتژي ها واحدها موظف به تشکیل تیم تخصصي برنامه ريزي عملياتي و اعلام برنامه ها مي باشند. حاصل کار تيم هاي تخصصيء تدوين ‎ae IGP‏ عملياتي مي باشد. برنامه هاي عملياتي ساليانه مطابق با نظامنامه برنامه راهبردي بازنكري مي كردند.

صفحه 40:
برنامه هاي عملياتي 7 برنامه هاي عملياتي برنامه هاي عملياتي تدوین شده : oo. 0 8 0 8 معاونت برنامه ريزي: 0 برنامه معاونت"ظرح و توسعه: 72 برنامه معاوّنت بهره برداري: 029 برنامه مَعَاوَنتنظارت بر تؤزيع: 9© برنامه معاوتت منابع انساني: 26 برنامه دفاتن مستقل: ‎G‏ برنامه

صفحه 41:
مکانیزم کنترلي برنامه های عملیاتی و پروژه های بهبود 53 بيكيري موارد از طريق برنامه عملياتي = طرح موارد مرتبط در شوراي معاونين ‎Qo‏ طرح موارد مرتبط در جلسه مدیر عامل با معاونتها

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان