کسب و کار مدیریت و رهبری

سیستم مدیریت کیفیت (QMS)

Quality-Management-System

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سیستم مدیریت کیفیت (QMS)”

سیستم مدیریت کیفیت (QMS)

اسلاید 1: Quality Management System (QMS) Based on: Iso 9001:2015

اسلاید 2: سیستم مدیریت کیفیتسیستم: مجموعه ای از فرایندهای مرتبط با یکدیگر که منجر به تولید محصول یا ارائه خدمات می شود.مدیریت: عبارت است از برنامه ریزی، سازمان دهی، هدایت و کنترلکیفیت: کیفیت تعاریف مختلفی دارد اما از دید استاندارد، کیفیت یعنی برآورده شدن خواسته ها و الزامات (الزامات قانونی، الزامات مشتری، الزامات استاندارد و ...)زمانی که صحبت از سیستم مدیریت کیفیت می شود، منظور این است که یک سیستم یا سازمان را با مدنظر قرار دادن کیفیت (کیفیتی که در تعریف استاندارد ایزو 9001 آمده است) برنامه ریزی، ساماندهی، هدایت و کنترل کرد. سازمانی که تصمیم می گیرد استاندارد ایزو 9001 را پیاده سازی کند، باید کیفیت را در سراسر سازمانش اجرا و پیاده سازی نماید. این کیفیت باید منجر به تولید محصولی شود که الزامات و خواسته ها، بخصوص خواسته های مشتری را برآورده سازد. استاندارد ایزو 9001 یا همان سیستم مدیریت کیفیت، زمانی که در سازمانی استقرار داده می شود، در تمام فرآیندهای سازمان درگیر می شود.فرآیندهای مدیریتی مانند مدیریت منابع انسانی، آموزش، استخدام و ...فرآیندهای اصلی سازمان مانند تولید، خرید، کنترل کیفیت، ارتباط بامشتری و ....فرآیند های پشتیبانی مانند انبارداری، نگهداری و تعمیرات ماشین آلات و ....

اسلاید 3: معرفی سازمان بین المللی استاندارد ایزو (ISO): ایزو در واقع مخفف عبارت International Organization for Standardization به مفهوم سازمان بین المللی استاندارد می باشد، که یک مجمع بین المللی از سازمان های استاندارد کشورهای عضو، آن را تشکیل می دهد. کلمه ISO از عبارت ISOS که کلمه ای یونانی است گرفته شده و به معنا هم شکل و یکسان می باشد.علت این نامگذاری هم می تواند این باشد که سازمان ایزو به دنبال یکسان سازی استانداردها در سطح جهان می باشد تا ارتباط بین کشورها در تجارت و ارتباطات آسان تر شود.سازمان ایزو متشکل از شبکه ای از موسسات استاندارد ملی از 157 کشور در سراسر دنیا می باشد که بر پایه یک مرکز در هر کشور و یک مرکز اصلی در شهر ژنو - سوییس فعالیت می‌کند و ازکمیته های مختلفی تشکیل شده است، که کار آن ها بررسی و تدوین استانداردهای مرتبط با آن کمیته می باشد. بعنوان مثال کمیته هایی مثل محیط زیست، کیفیت و ....این سازمان بیش از 160 عضو دارد و تا کنون بیش از 179 هزار استاندارد تدوین کرده است و و مرکز ملی تایید صلاحیت ایران هم عضو این سازمان بین المللی می باشد.این سازمان در سال 1987،سری استانداردهای ایزو9000 را با هدف بوجود آوردن الگویی بین المللی برای پیاده سازی و استقرار سیستم های مدیریت و تضمین کیفیت جهان ارائه کرد، و این استاندارد به یک محصول خاص داده نمی شود، بلکه فرآیند تولید کالا یا خدمات را در یک واحد تجاری (تولیدی) مورد ارزیابی قرار می دهد.

اسلاید 4: نمونه برخی از استاندارد های مفید و مشهور تدوین شده توسط سازمان جهانی استاندارداستاندارد ایزو 14000 : استاندارد کیفیت محیط زیستاستاندارد ایزو 16949: استاندارد تضمین کیفیت صنایع خودرو سازیاستاندارد ایزو 17799 : استاندارد مدیریت امنیت اطلاعاتاستاندارد : OHSAS 18000 استاندارد مدیریت ایمنی و بهداشت کارISO 9001 : استاندارد سیستم مدیریت کیفیتISO 14001 : استاندارد سیستم مدیریت محیط زیستISO 10002 : استاندارد سیستم رضایت مندی مشتریانISO 50001 : استاندارد سیستم مدیریت انرژی…..

اسلاید 5: مقدمهانطباق با یک سیستم مدیریت کیفیت یک تصمیم راهبردي در سازمان است که می‌تواند به بهبود عملکرد کلی آن کمک نموده و مبنایی دقیق براي طرح هاي توسعه پایدار فراهم نماید.منافع بالقوه پیاده سازي یک سیستم مدیریت کیفیت براي یک سازمان بر مبناي این استاندارد بین المللی عبارتند از:الف) توانایی ارائه ي دائمی محصولات و خدماتی که الزامات مشتري و الزامات قانونی و مقرراتی قابل اجرا را برآورده میسازند؛ب) تسهیل فرصتها به منظور افزایش رضایت مشتري؛پ) رسیدگی به ریسک ها و فرصت هاي مرتبط با محیط و اهداف آن؛ت) توانایی اثبات انطباق با الزامات سیستم مدیریت کیفیت مشخص شده.این استاندارد بین المللی رویکردی فرایندی که مبتنی بر چرخه (PDCA) و تفکر مبتنی بر ریسک است را به کار می‌گیرد.رویکرد فرآیندی شامل تعریف و مدیریت سیستماتیک فرآیندها و تعاملات آن‌ها از طریق به کارگیری چرخه (PDCA) ؛ در نتیجه دستیابی به نتایج مورد نظر مطابق با خط مشی کیفیت و جهت گیری استراتژیک سازمان می باشد.

اسلاید 6: رویکرد فرایندی و چرخه طرح، اجرا، بررسی، اقداماین چرخه می‌تواند به طور کامل برای تمامی فرایندها و سیستم مدیریت کیفیت به کار رود.

اسلاید 7: تفکر مبتنی بر ریسکتفکر بر مبنای ریسک برای دستیابی به سیستم مدیریت کیفیت اثر بخش ضروری است. یک سازمان لازم است که اقداماتی را برای شناسایی ریسک ها و فرصت ها طرح ریزی و اجرا نماید . توجه هم به ریسک ها و هم فرصت ها , مبنایی برای افزایش اثر بخشی سیستم مدیریت کیفیت و دستیابی به نتایج بهبودیافته و پیشگیری از اثرات منفی فراهم می سازد. شناسایی عواملی که می تواند موجب انحراف فرایندها از برنامه شود. ایجاد کنترل های پیشگیرانه برای به حداقل رساندن اثرات منفی. استفاده حداکثری از فرصت ها.

اسلاید 8: اصول مدیریت کیفیتتمرکز بر مشتری رهبریتعامل با جامعه و مشتریانرویکرد فرآیندیبهبودتصمیم گیری مبتنی بر شواهدمدیریت ارتباطات

اسلاید 9:

اسلاید 10: بخش 1 : دامنه کاربرداین استاندارد بین المللی الزامات یک سیستم کیفیت را مشخص می نماید،وقتی که یک سازمان:نیاز دارد توانایی اش در ارایه مستمر محصولات و خدمات که الزامات مشتری و الزامات قانونی و مقرراتی قابل کاربرد را برآورده می نماید را اثبات نماید و به دنبال آن است که از طریق به کارگیری اثربخش سیستم ،شامل فرآیندهایی برای بهبود سیستم و تضمین انطباق با الزامات مشتری و الزامات قانونی و مقرراتی قابل کاربرد،رضایت مشتری را افزایش می دهد.تمام الزامات این استاندارد بین المللی عمومی هستند و به نحوی در نظر گرفته شده اند که برای هر سازمانی صرف نظر از نوع یااندازه،یا محصولات و خدماتی که ارایه می دهند،کاربرد داشته باشند .یادآوری 1: در این استاندارد واژگان «محصول» یا «خدمت» تنها به محصولات یا خدماتی اطلاق می شود که برای مشتری درنظر گرفته شده یا توسط وی در خواست شده باشد.یادآوری 2 : الزامات قانونی و مقرراتی را می توان با عنوان الزامات قانونی بیان کرد.

اسلاید 11: بخش 4 : محیط سازمان 4-1: درک سازمان و محیط آن سازمان باید مسائل درونی و بیرونی سازمان که مرتبط با مقصود و جهت گیری استراتژیک آن هستند و توانایی سازمان دردستیابی به نتیجه مورد انتظار از سیستم مدیریت کیفیت را تحت تاثیر قرار می‌دهند را تعیین نماید.سازمان باید اطلاعات مربوط به این مسائل درون و برون سازمانی را مورد پایش و بازنگری قرار دهد.یادآوری 1 : مسائل می توانند شامل عوامل مثبت یا منفی و یا شرایط در نظر گرفته شده باشد.یادآوری 2 : درک محیط بیرونی سازمان را می‌توان با در نظرگرفتن مسائل برآمده از محیط هایقانونی،فناوری،رقابتی،تجاری،فرهنگی،اجتماعی و اقتصادی،بین المللی، ملی، منطقه ای یا محلی تسهیل نمود.یاداوری 3 : درک محیط داخلی می‌تواند از طریق توجه به ویژگی های مربوط به ارزش ها، فرهنگ، دانش و عملکرد سازمان تسهیل یابد.

اسلاید 12: 4-2 : درک نیازمندی ها و انتظارات طرف های ذی نفعبه سبب تاثیر بالقوه طرف های ذینفع بر توانایی سازمان در ارائه پیوسته محصولات و خدماتی که نیازهای مشتری والزامات قانونی و مقرراتی قابل کاربرد را برآورده می کنند،سازمان باید موارد زیر را تعیین نمایند. طرف های ذینفع مرتبط با سیستم مدیریت کیفیت الزامات این طرف های ذینفع که مرتبط با سیستم مدیریت کیفیت می باشند.سازمان باید اطلاعات مربوط به این طرف های ذینفع و همچنین الزامات مربوط به آنان را مورد پایش و بازنگری قرار دهد.

اسلاید 13: 4-3 : تعیین دامنه کاربرد سیستم مدیریت کیفیت سازمان باید مرزها و قابلیت سیستم مدیریت کیفیت را برای ایجاد دامنه کاربرد خود را مشخص نماید.هنگام تعیین دامنه کاربرد موارد زیر بایستی مد نظر قرار گرفته شود:الف) موارد درونی و بیرونی اشاره شده در بند 4 - 1ب) الزامات مرتبط با طرف های ذینفع اشاره شده در بند 4 - 2ج) محصولات و خدمات سازمان

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید