علوم مهندسی برق و الکترونیک

سیستم موقعیت یاب جهانی

systeme_mogheiatyabe_jahani

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سیستم موقعیت یاب جهانی”

سیستم موقعیت یاب جهانی

اسلاید 1: 1بسم الله الرحمن الرحیم GPS LARNING مدرس : مهندس مهدی صابری کارشناس ارشد منابع طبیعی GIS-

اسلاید 2: 2Global Position Systemسیستم موقعیت یاب جهانیGPS

اسلاید 3: 3GPS  یعنی سیستم موقعیت یاب جهانی که تشکیل شده از یک شبکه ۲۴ ماهواره ای در مدار زمین، که توسط وزارت دفاع دولت آمریکا پشتیبانی می شود.  هـدف اصـلی و اولـیـه از طـراحـی GPS ، اهـداف نـظامـی بـوده امـا از ســال ۱۹۸۰ به بـعــد بـرای اسـتـفاده های غــیر نـــــظامی نیز در دسترس قرار گرفت.

اسلاید 4: 4 ماهواره های GPS هر روز دوبار در یک مدار دقیق دور زمین می گردند و سیگنال های حاوی اطلاعات را به زمین می فرستند.GPS  براساس مقایسه زمان ارسال و دریافت سیگنال توسط یک ماهواره کار می کند . اختلاف زمان مشخص می کند که گیرندة GPS چقدر از ماهواره دور است . حال با انداره گیری مسافت از چند ماهواره گیرندة GPS میتوان موقعیت کاربر را مشخص نمود و حتی روی نقشه الکترو نیکی نمایش داد.یک گیرندة GPS بایستی حداقل سیگنالهای ۳ ماهواره را برای تعیین دقیق ۲ موقعیت (طول و عرض جغرافیایی ) یک شیء دریافت نماید و سیگنالهای ۴ ماهواره یا بیشتر میتواند ۳ موقعیت (طول و عرض جغرافیایی و ارتفاع ) را نشان دهد. ازGPS میتوان برای اندازه گیری سرعت ، جهت یابی ، جستجو ، مسافرت طولانی ،‌ رفتن به مقصد ، زمان طلوع و غروب خورشید و غیره نیز استفاده کرد .GPS چطور کارمی کند ؟

اسلاید 5: 5خدمات این مجموعه در هر شرایط آب و هوایی و در هر نقطه از کره زمین در تمام شبانه‌روز در دسترس است و استفاده از آن رایگان است. علاوه بر جی‌پی‌اس، دو سیستم کمابیش مشابه دیگر نیز وجود دارد: سیستم گلوناس که دولت شوروی ساخته و اکنون به‌دست کشور روسیه اداره می‌شود و سیستم گالیله که کشورهای اروپائی آن را برای وابسته نبودن به سیستم آمریکائی جی‌پی‌اس ساخته اند. جی‌پی‌اس، سامانه‌ای است که به کمک گروهی از ماهواره‌ها جهت یابی می‌‌کند. ماهواره‌هایی که هرکدام در مدارهای خود به دور زمین در گردشند؛ این ماهواره‌ها با ایستگاه‌های ویژه‌ای بر روی زمین در تماس اند و همواره موقعیت آن‌ها در فضا مشخص است. دستگاه گیرنده جی‌پی‌اس شما، در ارتباط با تعدادی از این ماهواره ها، فاصله شما را تا آن‌ها تعیین و سپس موقعیت دقیق شما روی زمین بدست می‌‌آید. مزیت GPS

اسلاید 6: 6 بسته به نوع مصرف و بودجه می توانید از طیف وسیع گیرنده های GPS بهره ببرید. همچنین باید از در دسترس بودن نقشه مناسب و بروز جهت ناحیه مورد استفاده تان اطمینان حاصل کنید.  امروزه بهای گیرنده های GPS بطور چشمگیری کاهش پیدا کرده است و هم اکنون در کشور ما با بهایی معادل یک عدد گوشی متوسط موبایل نیز می توان گیرنده GPS تهیه کرد. در کشورهای توسعه یافته از این سیستم جهت کمک به راهبری خودرو، کشتی و انواع وسایل نقلیه بهره گیری می شود.  گیرنده GPS

اسلاید 7: 7هر چه نقشه های منطقه ای که در حافظه گیرنده بارگذاری می شود دقیق تر باشد سرویسهایی که از GPS می توان دریافت داشت نیز ارتقا می یابد. دقت مکانیابی این سیستم در حد چند متر می باشد که بسته به کیفیت گیرنده تغییر می کند. از سیستم محل یابی جهانی می توان در کارههایی چون نقشه برداری و مساحی، پروژه های عمرانی، کوهنوردی، کایت سواری، سفر در مناطق ناشناخته، کشتی رانی و قایقرانی، عملیات نجات هنگام وقوع سیل و زمین لرزه و هر فعالیت دیگر که نیازمند محل یابی باشد بهره برد.  گیرنده GPS

اسلاید 8: 8این گیرنده‌ها بزرگ تر از گیرنده‌های دستی هستند و نمایشگری نسبتاً بزرگ دارند تا راننده در هنگام رانندگی به سادگی آن را بخواند. این گیرنده‌ها با استفاده از برق خودرو کار می‌کنند و بنابراین تنها در داخل خودرو قابل استفاده هستند. ویژگی جالبی که معمولاً در این دستگاه‌ها وجود دارد، راهنمایی‌های صوتی دستگاه است و به راننده اجازه می‌‌دهد بدون اینکه چشم خود را از جاده بردارد، با گوش دادن به صدای دستگاه طبق نقشه پیش برود. آن‌ها ثابت هستند و از زیبایی و نیز ایمنی بیشتری برخوردارند. GPS رهیاب ( مخصوص خودرو )

اسلاید 9: 9 آموزش كاربردي كار با دستگاه گيرنده GPS

اسلاید 10: 10 جی پی اس گارمین eTrex 10

اسلاید 11: 11 جی پی اس گارمین eTrex 10جی پی اس گارمین eTrex 10  جایگزین مدل eTrex H می باشد و قابلیت هایی همچون نقشه پایه سراسر جهان، محاسبه مساحت و پشتیبانی از تجهیزات و لوازم جانبی اضافه شده است. مزیت این جی پی اس نسبت به مدل قدیمی eTrex H ، داشتن نقشه پایه جهان شامل مرزها و شهرها بصورت کلی ، داشتن کابل یو اس بی ، دارا بودن جوی استیک برای سهولت در کار کردن ، امکان برآورد مساحت زمین و امکان ارتباط با دو ماهواره روسی GLONASS و آمریکایی GPS بطور همزمان میباشد. اگر فقط قصد نقطه یابی و مساحت زدن دارید این مدل مناسب کار شماست. همچنین جی پی اس گارمین eTrex 10 با حفظ عملکرد اصلی خود، قابل استفاده در محیط های ناهموار بوده و نسبت به دستگاه های هم مدل خود قیمت مناسبتری دارد و طول عمر طولانی باتری آن باعث شده است که یکی از قابل اعتمادترین دستگاه های جی پی اس بشمار بیاید.

اسلاید 12: 12 جی پی اس گارمین eTrex 10

اسلاید 13: 13 جی پی اس گارمین eTrex 10

اسلاید 14: 14 جی پی اس گارمین eTrex 10

اسلاید 15: 15 جی پی اس گارمین eTrex 10

اسلاید 16: 16 جی پی اس گارمین eTrex 10

اسلاید 17: 17 جی پی اس گارمین eTrex 10

اسلاید 18: 18 جی پی اس گارمین 78S

اسلاید 19: 19 جی پی اس گارمین

اسلاید 20: 20 جی پی اس گارمین 78S

اسلاید 21: 21 جی پی اس گارمین 78S

اسلاید 22: 22با تشکر از حسن توجه شما عزیزان

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید