صفحه 1:
نام درس:انبارداری
استاد
راهنما:دکترشیروانی 1
و
2
گردآورنده:
ت0۳
صفحه 2:
صفحه 3:
مقدمه
تشدید صحنه رقابت جهانی در محیطی که بصورت دائم در حال تغيير است ضرورت واکنش های مناسب سازمان
ها وشرکتهای تولیدی - صنعتی را دو چندان کرده و بر انعطاف پذیری آنها با محیط نامطمتن خارجی پای می
فشارد و سازمانهای امروزی در عرصه ملی و جهلنی به منظور کسب جایگاهی مناسب و حفظ لن نیزمند بهره
گیری از الگوی مناسب همچون مدیریت زنجیره تامین در راستای تحقق مزیت رقابتی و انتظارات مشتریان
هستند. مشتربان در سازمانهای امروزی در تولید کالا و ارلئه خدمت. رویه های انجام امور و فرایند هاء توسعه
دلنش و توان رقابتی همراه و همگام اعضای سازمان می باشد. مدیریت موثر زنجیره امین از عوامل اصلی بقا می
باشد ضمن آنکه استفاده از فناوری اطلاعات در فعالیتهای زنجیره تامین پتانسیل ایجاد ارزش را در زنجیره
افزایش داده است. به طور کلی مدیریت زنجیره تامين بر فزلیش انطباق پذیری و انعطاف پذیری شرکتها تاکید
دارد و دارای قابلیت واکنش و پاسخ سریح و اثر بخش به تغییرات پازار است.
صفحه 4:
آشنایی//لدیربت زنجیره
تامين
مدیریت ژنجیره تامین (1۷-)5)می تولند به عنوان مدیریت
جويان/ كسك ات تعریف شود. این مدیریت؛ از
LG محصولانت آغاز می شود و تا مصرف محضول
پایان می يابد.
صفحه 5:
هر شرکت تلاش می کند تا به موقع با استفاده از منابع موّثره تقاضای محصول را با عرضه مناسب برآورده کند.
زبرخی از اهداف مهم مدیریت زنجیره تامین عبارتند از
۱. کاهش هزینه یا کاهش موجودی ها
۲ افزایش مسئولیت پذیری در برابر مشتریان
۳ بهبود ارتباط زنجیره تامین
۴ کاهش زمان چرخه تولید و بهبود هماهنگی.
۵ انقلاب اطلاعات
۶ تقاضای مشتریان در جهت خرید محصولات وخدمات با کیفیت با هزینه کمتر تحویل مناسب تر تکنولوژی
مدرن تر وطول عمر بیشتر که در نهایت به افزایش رقابت دربین تولید کنندگان وسازندگان منجر شد
۷ _ضرورت ایجاد ساختاری جدید در روابط بين سازمانى
صفحه 6:
پنج فرآیند مدیریت زنجیره
1
ey A مديريت منابعى كه جهت برآوردن نياز
مشتری برای محصول و یا سرویس شما استفاده میشوند .
هیر تاه رزوی استراتژیک میباشد .
۲ منابع: در این مرحله, عمدتا تمرکز ما بر ایجاد رابطه قوی با
Gael کنندگان مواد خام مورد نیاز برای تولید است. مديريت زنجبره تامين
۴ ساخت:تولید یا بباخت محصولاتی است که مورد تقاضای
مشتری است. در این مرحله. محصولات طراحی, تولید.
تست بسته بندی می شوند و برای تحویل هماهنگ می
Se
صفحه 7:
ع ارال محصولات نله مشتری ارسال می شودشرکت
بها برأم دريافنت “سفارشات از مشتريان: ايجاد یک
ها انشرکت ها برای دریافت سفارشات از
مشتریان؛ ایجاد یک شبکه از لنبارها. انتخاب وسیله
برای ارسال محصولات به مشتریان و ایجاد یک
سم و(تطل بای پرای. دریافت پرداخت هاء با
یکدیگر قمکاری می کنشد. به همین دلیل» مرحله
ارسال الب به منوان gd ge ales Seba
۵ برگشت:دراین مرحله. کالاهای معیوب یا آسیب
دیده توسط مشتری به تامین کننده بازگردانده می
WINDS Ete cays به. درخواست های
مشتریان پاسخ دهند و به شکایات رسیدگی كنند.
MANUFACTURER
CUSTOMER
فص القع
106151125
ود
SUPPLIER
صفحه 8:
اين /تطوي ل اجرکث محصول را از تامین کننده
به تولید کننده نشان می دهد و همانطور که
و OY است. تولید کننده نز rca)
محصول را برای ارسال به توزیع کننده می eet
فرستد. توزیع کننده به نوبه خود لن را به
عمده فروش یا خرده فروش هدلیت می کند و ۱
00 لل خررشكاه هاى مخلفى 3 خوك 2 [
رسای ند که از این طریق مشتریان Ne’ ce
1 Retailer Shopper aS ag |, Upon ge
۱090
صفحه 9:
انواع جریان در زنجیره تامین
.١ جریان موادجریان مواد شامل جریان مستقیم از تولید
کننده به مصرف کننده است.
۲ جریان اطلاعات:اطلاعات و جریان داده شامل درخواست.
سفارش خرید. برنامه های ماهیانه. درخواست تغییرات
مک كايا قللی و گزارش عملکرد تامین کننده
از طرف مشتری به تامین کننده است
۳ جریان پولبر اساس صورتحساب ارائه شده توسط تولید
كننده: ماو هی لفارش را بررسی می کنند. اگر
ادعا درست است. پول از مشتریان به تولید کننده
مربوطه منتقل می شود.
صفحه 10:
مشکلات زنجیره تامین
١ تعدد مراكز تصمیم گیری
۲ عدم اطمینان
۳ عدم هماهنگی
۴ ذخیره فریبنده
صفحه 11:
مزایا و منافع زنجیره تامین
بهبود بهره وری و عملکرد کسب و کار
توسعه روابط مشتری و خدمات
کاهش هزنیه انبار,حمل و نقل
کاهش هزنیه مستقیم و غیرمستقیم
در ارسال محصولات با کیفیت کمک میکند
هذ مد هذ كذ ال امه
مدیریت موجودی را تقویت میکند
صفحه 12:
اثر شلاق چرمی
نوسانی در زنجیره تأمین میباشد که عامل اصلی به وجود آورنده ن تغییرات در میزان تقاضا است. با حرکت او
سطح مشتری جزء به سطوح بالاتر در زنجیره تأمین, تفییرات کوچک در سطوح پایین باعث تغییرا
سطوح بالایی میشود. این تغییرات موجب نوسانات بزرگی در مجموعه زنجیره تأمین خواهد شد
بزرگ در
این اثر نوسانی در زنجیره تامین ایجاد می کند که عامل اصلی آن تغییرات در ميزان تقاضا |.
آثر خود را از طریق افزایش هزینه و ضعف در سطح خدمات نشان می دهد.
۷/۲۲
صفحه 13:
علل وقوع اثر شلاق چرمی
۱ نوسانات قیمت
۲ سیاستهای سفارش دهی دوره ای
۳_بازی کمبود - سهمیه بندی: به علت اينکه تولید کنندگان در زمانی که کمبود عرضه وجود دارد اقدام په
بندی می کنند مشتریان در هنگام سفارش دهی بیشاز نیاز واقعی سفارش می دهد
۴ زمانبدی تولید برمینای پیش بینی تقا ضای عمده فروشان به جای پیش بینی تقاضای مشتری
۵ نوسان تقاضاء مشکلات کیفی, اعتصابات.
ع آتش سوزی کارخانه
۲ زمان تحویل
A بروز کردن پیش بینی تقاضا
صفحه 14:
اقداماتی برای مقابله با شلاق چرمی
اقدامات متقایل دسته بندی سفارشات
اقدام متقابل به بازی کمبود
اقدام متقابل قیمتهای نوسانی
اقدام متقابل عدم دقت در پیش بینی تقاضا
سیاست های مستقل بازگشتی
عد مد هذ كما اخ
صفحه 15:
۶ کاهش عدم قطعیت
۷ متمرکز کردن اطلاعات تقاضا
A کاهش نوسان تقاضای قیمت های پایین روزانه
٩ کاهش زمان های تحویل سفارش و زمان تحویل اطلاعات
۱۰. اسان سازی دسترسی و تقسیم اطلاعات تغییر و تفسیم نقش ها
صفحه 16:
امروزه شرکتها دريافته اند كه بخش خريد آنها مى تواند بطور فزايند هاى در افزایش کارایی و اثر بخشی آنها موثر
باشد و به همین دلیل شیوه های خریدشان را تغییر داده و سعی در انتخاب شیوه مناسب دارند بطوری که بتواند
لهداف استرلتزیک و رید شرکت را برآورده سازد. رای تحقق لین امر بید در جستجوی تامین کنندگان شایسته
و استراتؤيك بود وما آنها رولبط برقرار کرد تا بتوان با همکاری آنها به مزایایرقابتی دست یافت. برای رسیدن به
این امر پیاده سازی مدیریت زنجیره تامین یک ضرورت اساسی است. توصیه می شود صنایعی مانند صنعتٌ
خودرو و صنایع هوافضا و صنایع نفت که تامین کنندگان زیادی دارند از این راه حل بیلی بهبود ارتباط با تامين
کنندگان بهره گيرند.
صفحه 17:
باتشکر از همراهی شما
686
cmd