علوم مهندسی مکانیک، هوافضا و مهندسی پزشکی

سیستم های رادیولوژی و تصویربرداری

systemhaye-radiology-va-tasvirbardari

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سیستم های رادیولوژی و تصویربرداری”

سیستم های رادیولوژی و تصویربرداری

اسلاید 1: موضوع: سیستم های رادیولوژی و تصویرگر پزشکی گردآورنده: ................. استاد مربوطه: .................. زمستان 98

اسلاید 2: مقدمهبا گسترش زیرساخت های ارتباطی و افزایش سطح آگاهی ها در جهان افق های نوینی برای غلبه بر کلیه چالش های زندگی بشری با استفاده از ابزار فناوری اطلاعات گشوده شده است. یکی از مهمترین این چالش ها حفظ سطح سلامت جوامع از طریق ارایه خدمات بهداشتی، درمانی و آموزشی برای پیشگیری، درمان و جلوگیری از شیوع بیماریهاست. در این راستا بکارگیری ابزارهای فناوری اطلاعات می تواند موجب برنامه ریزی و سازماندهی بهینه، افزایش سرعت، کاهش هزینه های غیر ضروری و ایجاد نوعی عدالت در ارایه خدمات مذکور به کلیه اقشار گردد که در هنگام بروز هر گونه تروما، حوادث غیر مترقبه یا موقعیت های حساس اهمیتی ویژه می یابد.

اسلاید 3: مقدمهرادیولوژی یکی از روش های موثر در پایش وضعیت ، تشخیص و ارایه درمان مناسب برای بیماران است. با توجه به اهمیت رادیولوژی در برخی از فرآیند های مرتبط با حوزه سلامت، ارایه راهکار متناسب برای دسترسی به آن در حوزه سلامت الکترونیک امری اجتناب ناپذیر است. با توجه به پیچیدگی های کاربری ،هزینه بالا و مخاطرات فراوان استفاده از دستگاه های رادیولوژی، امکان انجام فرآیند رادیوگرافی از فاصله بدون دخالت انسان میسر نیست اما ذخیره سازی، تشخیص و ارایه وضعیت بیمار به درمانگر می تواند با استفاده از ابزار فناوری اطلاعات صورت پذیرد.

اسلاید 4: رادیولوژیایران به عنوان یک کشور در حال توسعه در سالهای اخیر سرمایه گذاری فراوانی در زمینه توسعه فناوری اطلاعات در پزشکی خصوصا در بخش رادیولوژی انجام داده است اما با توجه به اهمیت حریم خصوصی و حساسیت دسترسی به اطلاعات پزشکی بیماران توسط افراد غیر مجاز راهکار مناسبی جهت بهره برداری از امکانات تله رادیولوژی در کشور ما بصورت یکپارچه و امن تاکنون ارایه نگردیده است.رادیولوژی یکی از روش های موثر در پایش وضعیت ، تشخیص و ارایه درمان مناسب برای بیماران است. با توجه به اهمیت رادیولوژی در برخی از فرآیند های مرتبط با حوزه سلامت، ارایه راهکار مناسب برای دسترسی به آن در حوزه سلامت الکترونیک امری اجتناب ناپذیر است.

اسلاید 5: کاربرد رادیولوژیبا توجه به پیچیدگی های کاربری، هزینه بالا و مخاطرات فراوان استفاده از دستگاه های رادیولوژی، امکان انجام فرآیند رادیوگرافی از فاصله بدون دخالت انسان میسر نیست اما ذخیره سازی، تشخیص و ارایه وضعیت بیمار به درمانگر می تواند با استفاده از روشهای ذخیره و انتقال صورت گیرد. و رادیولوژی از راه دور به عنوان یکی از زیر رشته های درمان از راه دور ، به بررسی روشهای انتقال عکس های رادیولوژی بیمار (CT، X-ray، MRI و...) به محل دیگری برای بررسی و تشخیص آسیب توسط درمانگر می پردازد. بکار گیری رادیولوژی از راه دور می تواند مشکل کمبود نیروی انسانی متخصص را در فرآیند تشخیص برطرف نموده و روند پایش وضعیت سلامتی و درمان را بهبود بخشد .

اسلاید 6: کاربرد رادیولوژیبا توجه به هزینه بالا و عدم امکان انتقال سریع فیلم های رادیوگرافی از فاصله، نیاز به یک سیستم آرشیو و انتقال تصاویر با استفاده از بستر های ارتباطی (مانند شبکه های کامپیوتری می باشد که امکان ذخیره سازی مقرون به صرفه و دسترسی مناسب به تصاویر رادیوگرافی را با حفظ کیفیت و دقت بالا فراهم می آورد . بدیهی است پیاده سازی این سیستم ها بصورت جزیره ای مشکلات فراوانی برای بررسی سوابق قبلی بیمار توسط درمانگر پدید می آورد که منجر می شود تا این سیستم ها ماهیتا بصورت متمرکز پیاده سازی شوند.

اسلاید 7: کاربرد رادیولوژیعامل دیگری که در پیاده سازی پروژه های رادیولوژی از فاصله باید مد نظر قرار گیرد انتخاب بستر ارتباطی مطمئن برای انتقال تصاویر رادیوگرافی می باشد که باید دارای ویژگی هایی مانند ضریب نفوذ بالا، پهنای باند مناسب ، امنیت تبادل داده و .. باشد.استفاده از شبکه جهانی اینترنت به عنوان بستر مناسب رادیولوژی از فاصله یکی از روشهای پذیرفته شده در سراسر جهان است اما عواملی مانند محدودیت های فنی در ارایه خدمات اینترنت در برخی از نقاط، امکان بروز مخاطراتی در زمینه صحت اطلاعات و تضمین امنیت آن در شبکه جهانی و از سوی دیگر اهمیت محرمانگی اطلاعات سلامت و رعایت حریم خصوصی بیماران، استفاده از یک شبکه گسترده با قابلیت اطمینان بیشتر را مطرح می سازد.

اسلاید 8: کاربرد رادیولوژیپروژه شبکه ملی سلامت (شمس) در ایران از سال ۱۳۹۱ با هدف تهیه یک بستر پرسرعت، امن برای اتصال کلیه مراکز بهداشتی - درمانی ایران به یک شبکه گسترده طراحی و با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شرکت مخابرات اجرایی گردیده است.

اسلاید 9: انواع تصویربرداری: 1- رادیوگرافی: طی این نوع تصویربرداری، اشعه ایکس به بخشی از بدن تابانده می شود. در رادیوگرافی اشعه ایکس از بدن عبور کرده و به صفحه حساس برخورد میکند و تصویری سیاه و سفید بدست میدهد که از آن در تشخیص بیماری استفاده میشود

15,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید