پزشکی و سلامت پرستاری و پیراپزشکی

سیستم های طبقه بندی پرستاری

Nursing-Classification-Systems

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سیستم های طبقه بندی پرستاری”

سیستم های طبقه بندی پرستاری

اسلاید 1: سیستم های طبقه بندی پرستاریگردآورنده: کیمیا تعداد اسلاید: 66 منابع: 6 منبع اصلی ، مقاله استفاده شده دارای 24 منبع میباشد.

اسلاید 2: کاربرد سیستم های طبقه بندی در سیستم اطلاعات پرستاری

اسلاید 3: مقدمهطبقه بندي هاي فرايندهاي مراقبت بهداشتي، ابزاري براي گردآوري اطلاعات و پردازش داده هاي بهداشتي به شمار مي روند و طبقه بندي پديده هاي پرستاري نيز زبان مشتركي را براي ارتباطات بين رشته ي پرستاري فراهم مي كند. با توجه به اين كه داده هاي مربوط به پرستاري براي گسترش دانش، ارزشيابي كيفيت و تاثير مراقبت پرستاري و پشتيباني از برنامه ريزي منابع انساني ضروري هستند، بنابراين وجود يك سيستم متمركز و هماهنگ براي جمع آوري، ذخيره و بازيابي اين داده ها ضروري مي باشد. 

اسلاید 4: از الزامات سیستم اطلاعات پرستاری سیستم های طبقه بندی پرستاری هستند که عمدتاً فعالیتهای پرستاری را در سه حیطه تشخیص، اقدام و پیامد آنها دسته بندی میکنند. اما تبیین نحوه استفاده از این طبقه بندی ها در سیستم های اطلاعاتی پرستاری مهم است.پرستاران به عنوان یکی از بزرگترین گروه های ارائه دهنده خدمت در سیستم بهداشت و درمان، جهت انجام فعالیت های خود در حیطه های مختلف درمانی و مدیریتی به شدت وابسته به اطلاعات میباشند. در پاسخ به این نیازهای اطلاعاتی، سیستم های اطلاعات پرستاری ایجاد شده و توسعه پیدا کردند.

اسلاید 5: یکی از اجزای مهم سیستم اطلاعات پرستاری، سیستم های طبقه بندی هستند که چنانچه به صورت نرم افزاری باشند، به عنوان سیستم های کدگذاری کامپیوتری شناخته میشوند . در حال حاضر، حدود 6 سیستم طبقه بندی در حوزه پرستاری وجود دارد ( جدول ) . اولین سیستم طبقه بندی با عنوان انجمن تشخیص پرستاری آمریکای شمالی در سال 1973 در آمریکا ایجاد شد که هدف از ایجاد آن، طبقه بندی تشخیص های پرستاری در راستای استانداردسازی محتوایی فرآیندهای پرستاری بود ، سیستم های دیگر جهت برآوردن نیازهای خاص شکل گرفتند متعاقبا استفاده از هر یک از این سیستم های طبقه بندی بستگی به نیاز گروههای پرستاری و قابلیت سازگاری آنها با سیستم اطلاعات موجود دارد که با توجه به یکپارچه شدن سیستم های اطلاعات با یکدیگر، تمایل روزافزونی به استفاده از سیستم های طبقه بندی چند محوری ایجاد شده است.

اسلاید 6: در این راستا، در سالهای اخیر اغلب کشورها از قبیل کانادا ، آمریکا ، تایلند ، آفریقای جنوبی ، ترکیه و اسپانیا توجه خود را به توسعه طبقه بندی بین المللی فعالیتهای پرستاری به عنوان یک سیستم طبقه بندی جامع و مرجع جهت استفاده در سیستم های الکترونیکی اطلاعات پرستاری معطوف کرده اند. فعالیتهای پرستاری را در سیستم های طبقه بندی پرستاری عمدتا سه حیطه تشخیص، اقدام و پیامد اقدامات پرستاری دسته بندی میکنند .

اسلاید 7: پورسلا سیستم های طبقه بندی پرستاری را از الزامات سیستم اطلاعات جهت توصیف صحیح و پوشش کامل مراقبتهای پرستاری قلمداد میکند. همچنین، کلارک یکی از معیارهای سیستم های طبقه بندی را امکان استفاده و کاربرد آن در کلیه مراکز پرستاری، فرهنگها و جوامع بیان میکند . در واقع با بهره گیری روز افزون تکنولوژی اطلاعات، پرستاران در ایفای نقشه های مختلف در حوزه های متفاوت حرفهای ملزم به استفاده از آن میباشند. حال باید بررسی شود که ایجاد سیستم های اطلاعاتی چه کاربردهایی در حوزه های مختلف پرستاری دارد. لذا با توجه به اهمیت وجود سیستم های طبقه بندی در سیستم اطلاعات پرستاری و کاربردهای فراوان آنها، مطالعه حاضر با هدف تعیین این کاربردها انجام گرفت.

24,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید