سازه های کابلی

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سیستم های کششی”

سیستم های کششی

اسلاید 1: سیستم های کششیسازه های کابلی سازه های چادریسازه های هوای فشردهسازه هایی با فرم منحنی طنابی(ازفرم های فعال) در برابر بارهای وارده از شکل و ترکیبی استفاده می کنند که تنش های داخلی حاصله به صورت فشار و کشش داخلی باشد.

اسلاید 2: فرم در سازه های کششی

اسلاید 3:

اسلاید 4: سازه های کابلی معلقمقاومت کششی زیاد فولاد همراه با کارایی کشش ساده، باعث می شود که کابل فولادی به عنوان یک عنصر سازه ای ایده ال برای پوشش دهانه های بزرگ به کار رود.کابل ها انعطاف پذیرند، زیرا قطر آنهادر مقابل طولشان خیلی کوچک است.انعطاف پذیری نمایانگر مقاومت خمشی محدود است، زیرا انعطاف پذیری از تنش های نامساوی حاصل از خمش جلوگیری می کند و بارهای کششی را به طور یکسان میان رشته های کابل تقسیم می کند. این کار موجب می شود رشته های کابل تا حد مجازشان تحت تاثیر تنش واقع گردند..

اسلاید 5:

اسلاید 6: فاصله عمودی بین تکیه گاهها و پایین ترین نقطه در کابل افت می باشد.نیروی مایل در کابل در محل تکیه گاه می تواند به صورت ترکیب دو نیرو در نظر گرفته شود:1-یک نیروی عمودی که برابر نصف بار است.2-یک کشش افقی درونی یا رانش

اسلاید 7: سازه هایی با یک انحنا

اسلاید 8:

اسلاید 9: پل های معلق:نمونه های اولیه این پل ها در چین ، هند و آمریکای جنوبی دیده شده است.نمونه ای موجود در هند که متشکل از طناب بافته شده ای از جنس بامبو است که دهانه ای به طول 200 متر را می پوشاند. مسافران از حلقه ای پایین رفته و از سمت مخالف آن خود را به سمت بالا می کشند. در نمونه های دیگر از دو طناب بلند به عنوان جان پناه استفاده شده است.

اسلاید 10:

اسلاید 11: پل تاکومانرو:این پل با طول دهانه 850 متری باریکترین سطح پل را که متشکل از دو خط ماشین رو و یک پیاده رو بود را نیز دارا بود. نسبت ارتفاع به دهانه این پل فقط 1:350 بود.این پل به علت حرکت متناسب با نیروهای باد به پل گالوپینگ گرتی ملقب شد. سرانجام نیز همین بادهای ملایم باعث به وجود آمدن پیچشی شدید در سطح پل شدند که این پیچش حرکت موجی در طول آن به وجود آورد و باعث از هم گسیختگی کابل های عمودی گردید و چون بار باقیمانده بر روی پل بیش از حد ظرفیت بود در نتیجه سطح بزرگی از دهانه مرکزی درون آب ریخت.آنچه که مهندسین در پیش بینی آن دچار اشتباه شدند ، لرزش آئرودینامیکی پل بود که باعث فروریختن آن شد.

اسلاید 12: (FORTH ROAD)پل فورث رود

اسلاید 13:

اسلاید 14: (BURGO PAPER MILL)کارخانه کاغذسازی بورگو

اسلاید 15:

اسلاید 16: (MINNEAPOLICE FEDERAL RESERVE BANK) فدرال ریزرو –مینا پولیس

اسلاید 17: مسیر بارگذاری و پیش بینی طرح گسترش الحاقی ساختمان

اسلاید 18:

اسلاید 19: ترمینال دالاس:سقف به وسیله یک ردیف از تیرهای اصلی بتنی با فواصل 12.2 متر از یکدیگر نگه داشته می شوند. این ساختمان شبیه به یک گهواره معلق در بین ستون های با فرم منحنی طنابی موازی از جنس کابل فولادی و پنل های پیش ساخته بتنی که بین آنها را پوشانده است می باشد. لبه بیرونی بام از بتن درجا است که به شکل یک تیر انتهایی برای نگهداری سه ستون از کابلهای بین تیرها طراحی شده است.تیرهای بتنی ستون های عظیم طره شده موربی هستند که در مقابل رانش داخلی کابل های معلق مقاومت می کنند . هر یک از 16 برج اصلی با ارتفاع بیشتر،20 تن وزن از جنس فولاد مسطح دارند.

اسلاید 20:

اسلاید 21:

اسلاید 22: فرودگاه بین المللی دنورسازه هایی با کابل مضاعف

اسلاید 23:

اسلاید 24: (UTICA AUDITO RIUM) سالن کنفرانس یوتیکا

اسلاید 25: سازه هایی با انحنای دو گانهدر این حالت از سازه های کابلی شبکه ای از کابل های معلق و تثبیت کننده وجود دارند که فرمی با انحنای مضاعف (فرم های آنتی کلاستیک) را نتیجه می دهد.

اسلاید 26: (RALEIGH ARENA) زمین ورزشی رالی

اسلاید 27: (YALEHOCKEY RINK)زمین بازی هاکی دانشگاه ییل

اسلاید 28:

اسلاید 29:

اسلاید 30: استادیوم المپیک مونیخ:سیستم سازه ای سقف این استادیوم کابل مضاعف است که در ظاهر رفتاری مانند سازه های چادری دارد. سقف های کابلی یک بخش مرکزی برای مسابقات و یک فضای وسیع با ایجاد سایبان در محوطه را فرآهم می سازد. این ساختمان دارای سازه ای از پیش تنیده است که خصوصیات کابل های مضاعف برای مقاومت در برابر نیروی باد را نیز دارد و متشکل از کابل های فولادی با ضخامت های متفاوت است . شبکه عریض بام ترکیبی از این کابل هاست که در هر جهت با یک اتصال گیره ای در نقاط تقاطع به یکدیگر مهار شده اند.

اسلاید 31: تکیه گاه اصلی عمودی به وسیله دوازده ستون با لوله فولادی با ارتفاع متغیر تامین گردیده است. این ستون های عظیم در پشت جایگاه تماشاچیان به منظور ایجاد دید مناسب قرار گرفته اند. کابل های مهار به صورت قطری از بالای هر ستون به خط الراس های شبکه کابلی کشیده شده اند. شبکه کابلی از این خط الراس ها بر روی جایگاه از طریق مجموعه کابلی زنجیرواره که به جهت مخالف استادیوم در هر انتها متصل شده اند ، کشیده شده اند. در نتیجه، سایبانی روی جایگاه ایجاد می شود که به نظر می رسد بدون هیچ گونه تکیه گاه نمایانی شناور می باشد.

اسلاید 32:

اسلاید 33: سقف زین اسبی کلگری

اسلاید 34:

اسلاید 35: سازه های کابلیدر این سازه ها، سقف طره ای است که توسط کابل ها مهار شده است.کارخانه ی پت سنتر، ریچارد راجرز

اسلاید 36: سيستم هاي تاسيساتي روي قسمت مركزي ساختمان و قاب هاي معلق كه از سازه اصلي ساختمان آويزان هستند, قرار گرفته اند.هدف ايجاد حداكثر انعطاف پذيري در ارتباط داخلي و استفاده از فضاها , با تامين شبكه وسيع سازه اي از فضاهاي آزاد بدون ستونايده اصلي طرح استفاده از ستون فقرات مركزي به عرض 9 متر و ايجاد مجموعه اي از سازه هاي A شكل با نماي شيشه اي مي باشد .

اسلاید 37: در سازه اصلي يك قاب فولادي مستطيل شكل كه بعنوان پايه اي براي تير A شكل لوله اي بلند عمل ميكند , استفاده شده است .اين سيستم تكيه گاه عمودي اصلي براي كل ساختمان مي باشد .

اسلاید 38:

اسلاید 39: موزه ی رنو:نورمن فاستر

اسلاید 40:

اسلاید 41:

اسلاید 42:

اسلاید 43: پل هزاره: نورمن فاستر

اسلاید 44:

اسلاید 45:

اسلاید 46:

اسلاید 47:

اسلاید 48: پل آلامیلو؛ سانتیاگو کالاتراوااين پل زيبا براي نمايشگاه جهاني اكسپو 1992 طراحي شده است . نشاندهنده زيبايي و نيز ابداع و خلاقيت در طراحي سازه و معماري پل است.

اسلاید 49:

اسلاید 50: بخش سواره رو اين پل 200 متر كه به وسيله كابل هاي قطري موازي كه همه آنها از يك طرف به دكل بلند آويزان هستند, نگاه داشته مي شود.دكل با زاويه 58 درجه در جهت مخالف قرار گرفته اند. و نياز به كابل هاي مهار كننده در طرف ديگر را برطرف مي نمايد .

اسلاید 51: ستون فقرات اصلي سطح پل يك تير فولادي با مقطع شش ضلعي است.كه به كابل هاي مهاري متصل شده است.سطح پل كه داراي سه خط ماشين رو در هرطرف مي باشد در طرفين تير اصلي به صورت طره اي اجرا شده است.

اسلاید 52: پل ترینیتی؛ سانتیاگو کالاتراوا

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید