systeme_koolere_otomobil

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سیستم کولر اتومبیل”

سیستم کولر اتومبیل

اسلاید 1: به نام خداموضوع پروژه : سیستم کولر اتومبیل

اسلاید 2: فهرست :  تاریخچه مزایا کولر معرفی قطعات اصلی نکته های مهم وکاربردی فهرست منابع

اسلاید 3: تاریخچه پیدایش کولر

اسلاید 4: تاریخچه کولر ماشین نشان می‌دهد که کمپانی پاکارد موتورز یکی از شرکت‌های آمریکایی، جزو پیشتازان نصب کولر روی خودرو بودند برای اولین بار در سال ۱۹۳۹ میلادی، خودروهایی با سیستم تهویه را روانه بازار کرد... تاریخچه :

اسلاید 5: اما این سیستم تهویه و خنک‌کننده، کنترلی برای تنظیم دما نداشت و ظاهرش هم چندان مناسب نبود؛ ضمن اینکه برعکس کولرهای امروزی، باد را از قسمت عقب ماشین به سمت جلوی آن هدایت می‌کرد. بعد از پاکارد، دیگر کمپانی آمریکایی، کادیلاک، در سال ۱۹۴۱ میلادی، ۳۰۰ خودروی مجهز به کولر را راهی بازار کرد و درنهایت، کمپانی جنرال موتورز در سال ۱۹۵۴ میلادی، خودروهایی با کولرهای نسبتا پیشرفته‌تری را به جهانیان معرفی کرد. آمار و ارقام می‌گویند که بیش از نیمی از خودروهای فروخته‌شده از سال ۱۹۵۴ تا ۱۹۶۹ میلادی در آمریکا به سیستم تهویه و خنک‌کننده هوا مجهز بوده‌اند.

اسلاید 6: اشاره ای به مزایای کولر در اتومبیل

اسلاید 7: در عصر حاضر ديگر وجود كولر در اتومبيل به عنوان يك وسيله لوكس تلقي نمي‌شود بلكه   كولر اتومبيل به عنوان ضرورتي مطرح مي‌گردد كه ضامن استفاده از اتومبيل توام با   امنيت و آرامش خاطر است. احتياجي به توضيح نيست كه هنگامي كه اتومبيل شما مجهز به  كولر باشد، مي‌توانيد با اعصاب آرامتر و راحت‌تر به رانندگي بپردازيد. زيرا هرگز گرماي طاقت فرسا، گازهاي خطرناك، گرد و غبار و سر و صد به داخل اتومبيل شما راه نخواهد يافت. سيستم كولر اتومبيل در واقع از مجموعه قطعاتي تشكيل شده است كه پس از نصب برروي اتومبيل، براي فضاي داخل كابين توليد برودت دلخواه را مي‌نمايند. كولر اتومبيل با كاهش حرارت و رطوبت داخل كابين به ما كمك مي‌نمايد تا رانندگي راحت تري داشته و در طول مسير از آرامش كافي برخوردار باشيم. مزاياي كولر اتومبيل  

اسلاید 8: همان ‌طور که کولر در يک خانه، اتاق ‌ها را خنک مي‌ کند؛ کولر اتومبيل هم اتاقک داخل اتومبيل را خنک مي ‌کند و اين مساله کوچکي نيست. گرما سبب بروز استرس، کلافگي و خواب ‌آلودگي راننده مي ‌شود. به همين دليل است که مي‌ گويند کولر تنها وسيله‌اي رفاهي نيست بلکه وسيله‌اي ضروري براي ايمني در اتومبيل است. کولر با از بين بردن دودها، گرد و غبار و بوي داخل اتاقک، هوا را تميز کرده، ميزان رطوبت را کاهش داده و سبب خنک شدن سرنشينان به ويژه در هواي بسيار گرم مي‌ شود.

اسلاید 9: معرفی قطعات اصلی کولر اتومبیل

اسلاید 10: سيستم كولر اتومبيل در واقع از مجموعه قطعاتي تشكيل شده است كه پس از نصب برروي اتومبيل، براي فضاي داخل كابين توليد برودت دلخواه را مي‌نمايند. كولر اتومبيل با كاهش حرارت و رطوبت داخل كابين به ما كمك مي‌نمايد تا رانندگي راحت تري داشته و در طول مسير از آرامش كافي برخوردار باشيم.

اسلاید 11: کمپرسور

اسلاید 12: كمپرسور : كمپرسور دستگاه حركت دهنده گاز مبرد در كولر اتومبيل مي‌باشد. كمپرسور با گرداندن گاز در اجزاء سيستم در واقع شبيه به قلب مجموعه عمل مي‌نمايد. همچنين كمپرسور فشار و در نتيجه دماي گاز كم فشار خارج شده از اواپراتور را نيز افزايش مي‌دهد. كمپرسور گاز مبرد را از اواپراتور به داخل كندانسور و سپس به كپسول خشك كننده و مجدد به داخل اواپراتور سوق مي‌دهد. كمپرسورهايي كه در سيستمهاي كولر اتومبيل به كار برده مي‌شوند، مي‌بايست داراي خواصي از قبيل وزن و حجم متناسب با قدرت موتور باشند تا هنگام نصب به راحتي در محل مورد نظر قابل جايگذاري بوده و بار اضافي بر موتور اتومبيل تحميل ننمايند

اسلاید 13: كندانسور :

اسلاید 14: كندانسور : كندانسور يكي از اجزائي است كه وظيفه تبادل حرارت را بر عهده دارد. كندانسور گرماي جذب شده توسط اواپراتور از گاز مبرد داخل سيستم را به هواي محيط خارج از كابين اتومبيل انتقال مي‌دهد.

اسلاید 15: كپسول خشك كننده :

اسلاید 16: كپسول خشك كننده : كپسول خشك كننده بعنوان منبع ذخيره گاز مبرد و جاذب رطوبت گاز عمل مي‌نمايد. معمول اين كپسول داراي يك سوئيچ ايمني مي‌باشد تا در مواقعي كه فشار گاز از حد تعريف شده كمتر ي بيشتر شود، به طور خودكار جريان برق كمپرسور را قطع ‌نمايد. همچنين بر روي اين كپسول شيشه‌اي جهت رؤيت گاز وجود دارد. شيشه رؤيت به ما اين امكان را مي‌دهد تا بتوانيم گردش و ميزان گاز موجود در سيستم را كنترل نماييم.

اسلاید 17: شير انبساط :

اسلاید 18: شير انبساط : شير انبساط تعيين كننده ميزان صحيح گاز وارد شونده از كندانسور به داخل اواپراتور از طريق يك فيلتر است. همچنين اين قطعه فشار مبرد را بطور ناگهاني كاهش مي‌دهد. هنگامي ‌كه كمپرسور شروع به كار مي‌نمايد، شير انبساط باز شده و مبرد مايع با عبور از صافي مربوط به ورودي مايع پرفشار به گاز پر فشار تبديل مي‌گردد. زماني كه اواپراتور ميزان بيشتري مبرد را طلب مي‌نمايد، شير انبساط اجازه مي‌دهد تا مبرد كم فشار مورد نياز به داخل كويل اواپراتور وارد گردد. شير انبساط برقرار كننده تعادل ميان بار گرم و خنك كنندگي بهينه اواپراتور مي‌باشد.

اسلاید 19: اواپراتور :

اسلاید 20: اواپراتور :يكي ديگر از قطعات اصلي سيستم كولر اتومبيل اواپراتور است. اواپراتور مجموعه‌اي از قطعات است كه وظيفه كاهش گرماي هواي كابين اتومبيل را بر عهده دارد. يكي ديگر از وظايف مهم اين قطعه، جذب رطوبت از هواي داخل كابين مي‌باشد. جريان سريع هواي ايجاد شده توسط فن الكتريكي با عبور از سطح كويل اواپراتور، برودت ايجاد شده توسط كويل ر از طريق كانال‌ها و دريچه‌هاي هدايت هوا به داخل كابين اتومبيل انتقال مي‌دهد. عمل ايجاد برودت توسط كويل اواپراتور باعث تقطير رطوبت هواي داخل كابين گشته و قطرات آب ايجاد شده از طريق لوله مخصوصي به خارج از كابين اتومبيل منتقل مي‌گردد. سيستم كولر اتومبيل داراي دو سوئيچ كنترلي است كه يكي از آنها زماني كه فشار گاز كم يا زياد باشد، كمپرسور را از مدار خارج نموده و ديگري از ايجاد يخ در داخل محفظه اواپراتور جلوگيري مي‌نمايد. عدم كاركرد مناسب هريك از اين دو سوئيچ مي‌تواند باعث از كار افتادن كل سيستم گردد.

اسلاید 21: یازده نکته مهم و کاربردی در استفاده هرچه بهترکولر اتومبیل

اسلاید 22: نکته 1 گاز پمپاژ شده توسط کولر خودرو، از طریق داشبورد، خودش را به منفذهای خروجی می‌رساند و از این طریق سرما را داخل ماشین‌تان منتقل می‌کند. پس بهتر است که هنگام توقف‌های طولانی‌مدت، خودروی‌تان را به‌گونه‌ای پارک کنید که روی داشبورد را سایه بگیرد یا از یک سایه‌بان روی شیشه جلوی ماشین استفاده کنید. اینطوری، عملکرد کولر خیلی بهتر خواهد بود. نکته 2کولر ماشین هم مانند هر وسیله دیگری نیاز به سرویس سالانه دارد. شما باید هر سال قبل از فرا رسیدن فصل گرما، خودروی‌تان را برای سرویس کولرش نزد یک تعمیرکار مجرب ببرید.

اسلاید 23: نکته 3نکته 4گاز کولر هر ۲ سال یک بار باید شارژ شود. در صورتی که شارژ گاز کولر که فرئون نام دارد، هر ۲ سال یک بار صورت نگیرد، شما پس از روشن کردن آن، دیگر از هوای خنک و مطبوع لذت نخواهید برد و برعکس، هوایی گرم و مرطوب به صورتتان خواهد خورد! گاز فرئون، گازی سمی، خطرناک و مضر است و بنابراین به هیچ عنوان نباید خودتان اقدام به شارژ گاز کولر خودرو کنید.

اسلاید 24: نکته 5نکته 6نکته 7برخی از باکتری‌ها در فضای سرد و خنک رشد می‌کنند و تکثیر می‌یابند و به همین خاطر، گاهی اوقات که کولر ماشین‌تان را روشن می‌کنید، بوی نامطلوبی به مشام‌تان می‌‌رسد. برای پیشگیری از این مشکل می‌توانید یک دقیقه پیش از روشن کردن کولر، فن آن را به تنهایی فعال کنید. یکی دیگر از دلایل انتشار بوی بد پس از روشن کردن کولر، وجود انواع قارچ‌هایی است که به خاطر رطوبت در فیلتر دستگاه تصفیه جا خوش کرده‌اند. راه رهایی از این مشکل هم بسیار آسان است. کافی است شما فیلترهای دستگاه تصفیه را هرچند وقت یک بار تعویض کنید. استفاده از کولر خودرو در مسافرت‌های طولانی‌مدت و برون‌شهری باعث جلوگیری از خواب‌آلودگی راننده و گرمازدگی سرنشینان خودرو می‌شود.

اسلاید 25: نکته 8دریچه‌های کولر را به گونه‌ای تنظیم کنید که باد به قسمت‌های عقبی خودروی‌تان هم برسد و آنهایی که روی صندلی عقب نشسته‌اند، از گرما کلافه نشوند. نکته 9وقتی کولر خودروی‌تان روشن است، شیشه را باز نگذارید؛ در غیر این صورت، مصرف سوخت را تا چند برابر افزایش می‌دهید. البته اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که قرار گرفتن در معرض باد کولر شما را دچار حساسیت می‌کند، بهتر است یکی از شیشه‌ها را کمی پایین بدهید.

اسلاید 26: نکته 10استفاده نادرست و غیراصولی از کولر می‌تواند ۲۰ تا ۳۰ درصد مصرف سوخت را افزایش دهد. برای رهایی از این اضافه مصرف، می‌توانید به توصیه‌های زیر عمل کنید: • هنگام سفر بین‌شهری معمولا سرعت خودروها بالاست و پایین بودن شیشه می‌تواند عاملی برای مصرف بیشتر سوخت باشد. پس بهتر است که در این شرایط کولر خودرو را روشن کنید. • هنگام سفرهای درون‌شهری در سرعت‌های پایین، روشن بودن کولر مصرف سوخت را بالا می‌برد. بهتر است که در این شرایط کولر را خاموش کرده و شیشه‌های خودرو را پایین بکشید. • در سربالایی‌ها، موتور ماشین به اندازه کافی فشار زیادی را تحمل می‌کند و شما دیگر نباید با روشن کردن کولر، فشار بیشتری را به آن تحمیل کنید. • استفاده از کولر ماشین در سراشیبی‌ها ۳فایده دارد؛ اول اینکه درون ماشین را حسابی خنک می‌کند، دوم اینکه سوخت زیادی در این شرایط مصرف نمی‌شود و سوم اینکه سرعت اضافی و خطرناک ماشین گرفته می‌شود.

اسلاید 27: اگر روی داشبورد ماشین‌تان یک تکه پارچه یا چرم برای زیبایی یا محافظت از آن می‌اندازید، قسمت‌هایی از پارچه‌تان که روی دریچه‌های کولر قرار می‌گیرند را سوراخ کنید. نظر کارشناس خودرو سیدمهدی شاه‌مرادی کارشناس خودرو کولر اتومبیل را زود روشن نکنید دانستن برخی نکات ایمنی هنگام استفاده از کولر خودرو در فصل گرما ضروری است. مثلا اینکه هیچ‌گاه بلافاصله بعد از واردشدن به داخل خودرو سیستم تهویه هوا را روشن نکنید یا پس از وارد شدن به داخل خودرو، پنجره‌های خودرو را پایین بکشید و صبر کنید تا هوای داخل خودرو عوض شود. بر اساس تحقیقات صورت گرفته، داشبورد، صندلی و سیستم تهویه هوای خودرو از خود گاز بنزن ساطع می‌کنند که یک گاز بسیار سمی و سرطان‌زاست. حتما بارها بویی شبیه پلاستیک گرم شده را در خودروی‌تان احساس کرده‌اید، این همان بوی گاز سرطان‌زای بنزن است. گاز بنزن به استخوان‌ها هم آسیب می‌رساند (مسمومیت استخوان‌ها) و نیز باعث ابتلا به نوعی از سرطان خون و کاهش سطح گلبول‌های سفید بدن می‌شود. همچنین تماس طولانی مدت با این گاز سمی باعث ابتلا به لوکمیا (نوع دیگری از سرطان خون مربوط به گلبول‌های سفیدخون) و در مواردی، باعث سقط جنین در خانم‌ها می‌شود. میزان سطح قابل قبول بنزن در هوای آزاد حدود ۶/۴ میلی‌گرم در هر متر مربع است؛ درحالی که میزان بنزن موجود در داخل یک خودروی پارک‌شده با پنجره‌های بسته بین ۵/۱۸ تا ۳۷ میلی‌گرم است. حال اگر این خودرو در فضای باز و زیر نور خورشید در دمای بالای ۵/۱۵ درجه سانتی‌گراد پارک شده باشد، سطح بنزن موجود در فضای داخل آن بین ۱۸۵ تا ۳۷۱ میلی‌گرم بالا می‌رود که ۴۰ برابر بیشتر از سطح قابل قبول آن است. افرادی که سوار خودرویی با پنجره‌های بسته می‌شوند، به‌طور اجتناب‌ناپذیری در معرض تنفس بیش از اندازه این گاز مهلک و سمی قرار می‌گیرند. پس حتما قبل از سوار شدن به داخل خودرو، پنجره‌ها و در خودروی‌تان را باز کنید و بگذارید هوای سمی و زهرآلود انباشته شده داخل اتاق خودرو خارج شود. به‌عبارت دیگر، این ماده سمی را از فضای خودروی خود بیرون برانید. نکته 11

اسلاید 28: فهرست منابع :http://www.cooleriran.comhttp://www.iran-eng.comhttp://www.forum.1pars.comhttp://www.gerdavari.com

اسلاید 29: پایانTHE ENDموفق وپیروز باشید

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید