پزشکی و سلامت بیماری‌ها

سینوسیت و درمان آن در طب سنتی

sinozit_dar_tebe_sonati_tabaye

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “سینوسیت و درمان آن در طب سنتی”

سینوسیت و درمان آن در طب سنتی

اسلاید 1: www.tabaye.ir

اسلاید 2: سینوسیت و درمان آن در طب سنتی

اسلاید 3: به حفره هایی بر روی استخوان در اطراف بینی و در سایر قسمتهای صورت که در آنها هوا وجود دارد، سینوس گفته می شود.وظیفه اصلی این حفره ها، تخلیه رطوبت اضافه و موادّ دفعی ناحیه سر و گردن (مغز، بینی، گوش ها، چشم ها، دهان و دندان ها) می باشد.به التهاب سینوس ها و افزایش یا باقی ماندن ترشّحات در آنها، سینوزیت اطلاق می شود.

اسلاید 4: علایم سینوزیت:سردرد یا سنگینی سر به خصوص در ناحیه پیشانی و گونه ها؛ترشّحات پشت حلقی به ویژه صبح ها؛کندی جریان فکر و کاهش حافظه و تمرکز؛حسّاسیت به گرما و سرما به ویژه باد گرم و سرد؛متورم و برجسته شدن ناحیه سینوس ها؛سنگینی گوش یا خستگی و کاهش دید چشم.

اسلاید 5: عوامل بوجود آورنده سینوسیت:سرماخوردگی مکرّر و استفاده بی رویه از چرک خشک کن ها«؛ خوردنی های بسیار سرد در فصل پاییز و زمستان (مانند آب یخ و ...)؛ پرخوابی، خواب بین الطّلوعین و خواب درطول روز (بویژه برای سرد مزاج ها)؛غلبه سردی و رطوبت در مغز (به دنبال زیاده روی در مصرف غذاهای سرد و تر مانند ماست.قرار گرفتن در معرض بادهای سرد پاییزی بدون داشتن پوشش مناسب برای سر و صورت؛ پرخوری؛فشارهای روحی؛یبوست؛قرار گرفتن در معرض آب و هوای آلوده؛استفاده بی رویه از آنتی بیوتیک ها در درمان سرماخوردگی، وابستگی به آنتی هیستامین ها و استفاده طولانی مدت از قطره های ضد احتقان بینی.

اسلاید 6: راه کارهای درمانی در طب سنتی ایران:امروزه با شیوع بیشتر این بیماری و ناکارآمدی داروها در درمان آن، اغلب افراد به ناچار تن به جراحی می دهند. ولی متاسفانه در بیشتر موارد مدتی پس از جراحی شاهد برگشت مجدد مشکلات سینوسی هستیم.طبق اصول طب سنتی، از مهمترین نکات در درمان سینوسیت، کمک به بدن برای تخلیه مواد موجود در سینوس ها و در کنار آن، جلوگیری از تجمع دوباره این مواد می باشد.بر این اساس راهکارهای درمانی ذیل توصیه می گردد:

اسلاید 7: 1.پرهیز از مواد غذایی سرد و تر: ماست، خیار، نوشیدنی سرد (نوشابه، آب یخ، دوغ) 2.پوشاندن سر و پیشانی در هوای سرد (بخصوص در زمان وزش باد)؛3.مالش دادن پیشانی و روی سینوس ها با روغن های گرم مانند زیتون و کنجد؛4.استنشاق آب نمک و نیز غرغره آن بویژه قبل از خواب؛(برای تهیه آب نمک بهتر است از نمک های طبیعی استفاده شود و حتی الامکان از نمک های شیمیایی (ید دار!) پرهیز شود.)5.گرم کردن ناحیه درد با استفاده از بخور و حوله گرم؛6.چکاندن روغن سیاهدانه در بینی؛7.تخلیه مواد تجمع یافته زیر نظر فرد مجرب و متخصص در طب سنتی.

19,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید