مدیریت و رهبری

شایعات در محل کار Rumors in the Workplace

Rumors-in-the-Workplace

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “شایعات در محل کار Rumors in the Workplace”

شایعات در محل کار Rumors in the Workplace

اسلاید 1: شایعات در محل کارRumors in the Workplace

اسلاید 2: عنوانشایعات در محل کارنوعابزارمراحل استفادهاجراموضوعارتباطات و مهارت هاسطحسازمانیپیچیدگیکم

اسلاید 3: خیلی از اوقات بحث به شایعات می‌کشد؛ محققان می‌گویند شایعه می‌تواند «سلاح انتخاب در مواقع ضعف» باشد. این کارمندان ممکن است با خراب کردن روحیه تیمی و پیوستگی شرکت، وسرپوش گذاشتن بر شایعات برای جلوگیری از لو رفتن و تنبیه شدن، به دنبال ضربه زدن به شرکت باشند. محققان همچنین دریافتند که کارگران هنگامی که شاهد تخلف از وظایف دو جانبه کارمندان در ارتباط با شرکت بودند، برای پخش شایعات منفی انگیزه پیدا کردند. کارمندان در عوض انجام کارشان، از شرکت‌ها انتظار دارند تا شانس برابری برای کسب انعام، ثبات شغلی، ترفیعات و کار در محیط حمایت‌کننده را به آنها بدهند. اگر کارمندان باور کنند که شرکتشان در انجام یک جنبه مهم از قرارداد روانشناسانه(مجموعه‌ای از قول‌ها و انتظارات که بین بخش‌های مختلف در یک رابطه کاری ردو بدل می‌شود) شکست خورده است، ممکن است مجبور به سست‌کاری شوند یا در مواجهه با نقض تعهد، به اعمال مخرب بیشتری مثل انتشار شایعات منفی دست بزنند. بسیار جالب است که باورپذیری یک شایعه، به سختی به تصمیمات کارمندان برای ادامه دادن آن بستگی دارد. این مساله برای مدیران نگران‌کننده‌تر است؛ چون پخش تفکرات غلط در محیط کار، بسته به ماهیت شایعه می‌تواند به سرعت شرکت‌ها را در معرض زیان قرار داده و لطمات جبران‌ناپذیری به بار بیاورد.وقتی که کارمندان به دیدگاه «یک چشم برای یک چشم» معتقد باشند (دیدگاهی که بیان می‌کند رفتار ناعادلانه تلافی خواهد شد) در نتیجه به همکاران خود یا شرکت حمله خواهند کرد. به عقیده محققان کارمندانی که بی‌عدالتی را تجربه کرده‌اند و معتقدند که به جایگاه خود در شرکت نرسیده‌اند، در اولین فرصت دست به شایعه‌پراکنی می‌زنند، مخصوصا اگر فکر کنند که افشا نخواهند شد. به نظر می‌رسد که این کارمندان تصور می‌کنند که با ضربه زدن به شرکت می‌توانند تعادل زندگی کاری خود را بازیابند و ارزش خود را افزایش دهند. واضح است شرکت‌ها نیاز دارند که از هر نوع انگیزه‌ای برای انتقام قبل از آنکه به شایعه‌ای زهرآلود تبدیل شود، جلوگیری کنند.

اسلاید 4: برخی از موارد جلوگیری از شابعات عبارتند از :•آگاه نگه داشتن کارگران•برقراری ارتباط•باز و صادق بودن•ایجاد شفافیت در سیستم های خود•بگذارید مردم بدانند که شایعات غیر قابل قبول است•ایجاد فرهنگی که به جای رقابت، همکاری را ارتقا می دهدهمچنین با استفاده از موارد ذیل می توانید شایعات را مدیریت نمایید : •مقابله با شایعات بطور فوری•تنظیم کردن یک مثال خوب جهت توقف شایعات•تماشا کردن الگوهایی با شایعات•بطور منظم رفتار شایعه ای خود را حسابرسی کنید.

اسلاید 5: ابزارهای مرتبطتحلیل گر بخش فروش Sell-Side Analystسیستم مدیریت فروش Sale Management Systemمزایاشایعات در محل کار همیشه مضر نیستند. به‌دلیل فقدان اطلاعات از کانال‌های رسمی، کارمندان غالبا شایعات را به‌عنوان راهی برای پیش‌بینی پیامد‌های تغییر بالقوه می‌یابند– برای مثال، شایعه‌سازی در مورد ادغام دو بخش به عنوان یک نتیجه مثبت برای آینده یا برعکس.کاربردهاوقتی کارمندان احساس ناآگاهی کنند شایعات مخرب می‌توانند به‌طور بالقوه ایجاد شوند، آنها این شایعات را زمانی پخش می‌کنند که شرکت‌ها ازعمل به وعده هایی که به کارمندان داده اند،سر باز می‌زنند.وقتی کارمندان در آسانسور همدیگر را می‌بینند یا برای ساعتی دور هم جمع می‌شوند، غالبا راجع به مسائل کاری با هم صحبت می‌کنند.معایبجنبه بدخواهانه شایعات در محل کار که می‌تواند شکل تهدید به خود بگیرد، زمانی است که کارمندان از اطلاعات غلط استفاده می‌کنند تا همگی بر سر یکی از همکاران به‌خصوص خود بریزند. کارمندان می‌توانند با شایعات کینه‌توزانه زیرآب همدیگر یا سرپرستانشان را بزنند. در واقع، پژوهش اخیر در مورد کارگران در صنایع مختلف نشان داده است که حدود 70 درصد کارکنان شایعاتی را در مورد شرکت و همکارانشان پخش کرده‌اند.

اسلاید 6: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 7: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت Mgtools.ir مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان