علوم پایه محیط زیست و زیست‌شناسی

شباهت ها و خویشاوندی های ژنتیکی

shbaaht-hai-zhntici

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “شباهت ها و خویشاوندی های ژنتیکی”

شباهت ها و خویشاوندی های ژنتیکی

اسلاید 1: ((بسم الله الرحمن الرحیم))1

اسلاید 2: موضوع :1) شباهت ها و خویشاوندی های ژنتیکیو2) استفاده از اطلاعات خویشاوندی2

اسلاید 3: خویشاوندی: خویشاوند بودن یعنی این که دو فرد دارای یک یا تعداد بیشتری جد مشترک باشند، با توجه به این تعریف در واقع هر کدام از دو حیوانی که از یک نژاد هستند معمولا خویشاوند خواهند بود. اگر شجره یک جفت حیوان از هر کدام از نژادهای هلشتاین ،هرفورد،همشایرو... را در نظر بگیریم و در شجره آنها به عقب برگردیم، می بینیم که هر زوج آنها دارای جد مشترکی خواهند بود.در خانواده های انسانی اگر بتوانیم شجره خودمان را تا آغاز تاریخ میلادی دنبال کنیم از دو برابر شدن های متوالی که در شجره های ما اتفاق افتاده متعجب خواهیم شد.3قبل از هر چیز برای شروع مطلب و برای یادآوری یک تعریف کلی از خویشاوندی را با هم مطالعه می کنیم.

اسلاید 4: 4بدین ترتیب و در یک مفهوم عام،تمامی حیوانات یک نژاد خویشاوند خواهند بود. در حیوانات مزرعه ما واژه خویشاوند را در یک مفهوم بسیار محدودتر بکار میبریم. بدین صورت که حیواناتی خویشاوند تلقی میشوند که رابطه خویشاوندی آنها از میانگین رابطه خویشاوندی حیوانات یک نژاد بیشتر باشد.این تعریف معمولا در شرایطی بررار است که حیوانات حداقل در 4 الی 6 نسل قبل در شجره شان جد مشترکی داشته باشند.

اسلاید 5: 5

12,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید