صفحه 1:
بسم الّه الرحمن الرحیم

صفحه 2:
‎Detwork‏ وبسسظ) ‏سبکه هایلجنداعی استاد گرامی * جناب آقای دکتر جلالی ارائه دهنده : على حق بين آبان ماه ۱۳۹۱ جه ‎۷۷ ‎

صفحه 3:
مقدمه تاریخچه شبکه های اجتماعی: *_خصوصیات و عملکرد شبکه های اجتماعی : برترین شبکه های اجتماعی * ویژگی های شبکه های اجتماعی چشم انداز * شبکه های اجتماعی از نگاه قانون: * خطر بالقوه؟ * جنگ نرم: نتیجه گیری: ۱ le?

صفحه 4:
به طور كلي شبكه هاي اجتماعي به عنوان ساختارهاي اجتماعي ساخته شده از كره ها مي باشند كه معمولا افراد به وسيله يك يا جند نوع ارتباط مانند دوستي و سركرمي و عادات .و ... بهم مرتبط مي شوند شبكه هاي اجتماعي مردم را با همه علاقه مندي طومتفاوتبه هم متصلممكنند.

صفحه 5:
بتاریخچه شبکه هاي اجتماعي age 00000 ‏:سل‎ ow PHCEBOOK ‏باولین شبکه اجتماعي‎ 499 : ‏سال‎ ‎OrOrwess.cow pli: orkut facebook :سال 6009 گسترش روزافزون کاربران

صفحه 6:
خصوصیات و عملکرد شبکه های اجتماعی - ۲ ارانه خدمات مانند چت » وبلاگ نویسی » ۰ ۷ اضافه کردن ویژگی های جدید بر اساس ایمیل » ‎ply‏ های فوری » ویدنو » اشتراک نظرات کاربران گذاری فایل و ... ”7 اجازه دادن به کاریران برای دسترسی ۷ ساخت یک پایگاه داده از کاربران که باعث داشتن و تنظیم قوانین و حفظ حریم می شود تا کاربران دوستان خود رابیابند خصوصی عین حال اجتماعات مختلفی هم شکل می كيرند. ۷ ایجاد جرامع و گروههای مختلف ” آزاد و بدون هزينه هستند. ‎V‏ فراهم كردن زمينه اى براى ملاقات با افراد غريبه يا كسانيكه به زمينه هاى مختلف مورد نظر افراد نزديى ‎jy gts‏

صفحه 7:
پرکاربر ترین شبکه‌های اجتماعی با ببش از ۱۰ میلیون کاربر تا دسامبر ۲۰۰۷ کاربر موضوع نام ‎Oy Grae akan‏ عمومی-آمریکای شمالی ‎ove ook‏ همکلاسی‌های قدیمی — عمومی و وبلاگ ما قيلوهاى سيتمايى سل دوستان قدیمی 0 تجارت ‎cet‏ ‏1 موسیقی» عکس» ویدیو ما ۲

صفحه 8:
تنل Registered ۲ 2۳ 8 ۲۳ 646 ‏#مهنانه‎ ‎Renny? Oa, ۱0 LF 0 mitiiony Shor —_ ‏م‎ ‎Marker 64%69% fark Zuckerberg o-founder of Facebook Ja Pate neqhed2008 ‏وزج‎ 2g [lumber of 100+ to Regi Palo Alto, Number of ‏و‎ Garter 8 | ‏ل‎ Smpleyees 2,000

صفحه 9:
:برترین شبکه هاي اجتماعي در سال 6000 ۱ ‏ار‎ ‎timated ‎fonthly” FZ 95.8 million het ‏و‎ ‎& 3 a Jack Dorsey Co-founder of Twitter vat? - ‏توا و د بای وی‎ Minimum Age to Register 1 Francisco, Number of 450 33 years old ater 8 ‏د #ميوع بسر‎ ay Smployess

صفحه 10:
‎million +‏ 137 از ا ‎fatinates ‎font ‏بای‎ 207۳ ‎Share’ ig 37% ‎Michael Birch Co-founder of Bebo ‎Je Pate qluly 2008 Aleve — 2,242 g Number of § ‎faunched’ nguages ‎Minimum Age to Register Head $n Francisco | Compete Number of 50 13 years old Bis Sr BH ‏۳و رز‎ 2-636 a Cinployees ‎ ‎

صفحه 11:
:برترین شبکه هاي اجتماعي در سال 6000 Myspace Registered 9 + 400 mittion + BE ar rae si Visors! aa ‏واكك‎ Gare’) tow ‘Thomas Anderson ‘Co-founder of Myspace - ‏“ا ونون و نم 005 صدرىى:01‎ ‏سم‎ Age to Register Hea y Hla Cornpate 26 ga Number of Byersld Heder ‏و‎ mlbsues 1000+

صفحه 12:
ویژ کی های شبکه های اجتماعی * هویت : هویت در شبکه هاي اجتماعي به سمت واقعي تر شدن پیش مي رود چون هیچ کس مایل نیست فرد ناشناس را به ليست دوستان خودش اضافه کند » شما در ليست دوستانتان در فيس بوك با افراد واقعي طرف هستيد . اما مثلا در عصر وبلاگها اين مساله تا حد زيادي قابل پنهان كردن بود

صفحه 13:
ویژ کی های شبکه های اجتماعی * به اشتراک گذاری و یادگیری : افراد علاقمند هستند هر چه سریعتر اطلاعات يا محتوايي را که تولید کرده اند به اشتراك بگذارند . این محتوا ممکن است خبر ‏ فیلم » عکس يا مقاله يا طنز یا دیدگاه شخصي یا تجربیات آنها باشد

صفحه 14:
ویژگی های شبکه های اجتماعی * بسیج کنندگی و سازماندهی : شبکه هاي اجتماعي قدرت بسیج کنندگي دارند يعني مي توانند افراد را در يك زمان و يا مکان در محیط واقعي گرد هم آورند » يا در محیط مجازي به کمپین بپردازند . طرح شبکه های اجتماعی خود جوش و خود مختار بی شمار و گسترده در سطح جامعه را بايد از بديع ترین اقدامات او دانست که می تواند تجربه و رویکردی نو در تشکیلات و سازماندهی در ایران معاصر محسوب شود. ا

صفحه 15:
ویژگی های شبکه های اجتماعی * دوستی : تعمیق دوستي ها بین جنس مخالف: » بین همكلاسي ها » همکاران » هم عقیده ها » دوستي با دوستان دوستان .

صفحه 16:
ویژگی های شبکه های اجتماعی * اعتماه : قابلیت اعتماد به شبکه هاي اجتماعي بیش از وب سایتها است چون اطلاعات . فیلتر نشده و خام منتقل مي شود » قدرت اعتماد به شاخص بودن یا مشهور بودن فرد تولید کننده اطلاعات بستكي دارد .

صفحه 17:
ويزكى های شبکه های اجتماعی * حلقه های مخاطبان : به جاي مخاطبان انبوه » حلقه هايي کوچك و بزرگ از مخاطبان شکل مي گیرد.این حلقه ها در جاهايي با یکدیگر همپوشاني دارد . تاثیر گذاري هر شبکه بر هر حلقه به تناسب تخصصي بودن يا گرایش خاص آن شبکه است

صفحه 18:
ویژگی های شبکه های اجتماعی * قدرت کندو سازی : قابیلت لينك دهي . ترك بك » دنبال كردن » علايق مشترك يعني كندوسازي .)55929555585115555561554554 21659 ad te 7 ‏تیه‎ ai 6 ‏مور‎ PHYSICIAN COMMUNITY

صفحه 19:
ویژگی های شبکه های اجتماعی * استناه و تعمیم : فیلم , عكس »صدا و متون اصلي رسانه ها » قابلیت استناد و تعمیم را بالا برده است . شنیدن کي بود مانند دیدن ؟ و ده

صفحه 20:
ویژگی های شبکه های اجتماعی * چند وسانه ای : استفاده از چند رسانه اي ها در شبکه هاي اجتعاعي : قابليت جديدي است كه قدرت اين نوع رسانه ها ريا بالا بيده است . فيلم » صوت » عکس ۰ انيميشن » متن و كرافيك و لينك .

صفحه 21:
ويزكى های شبکه های اجتماعی * ادغام فناوری ها : شبکه هاي اجتماعي محصول ادغام فناوري هاي جدید وب 0 هستند ».آژاکس ۰ » ,|26 ۳۳۵۵ را

صفحه 22:
ویژکی های شبکه های اجتماعی ۵ پرستیژ : امروزه افراد » مجریان تلویزیون » اساتید دانشگاه » دانشجویان » روزنامه نگاران » سیاستمداران و هنرمندان به جاي آدرس ایمیل یا وب سایت يا وبلاگ » شناسه فیس بوك خود را اعلام مي کنند . حتي برنامه هاي تلويزيوني نیز آدرس فیس بوك دارند .

صفحه 23:
ویژگی های شبکه های اجتماعی * گپ : شبکه ها قابلیت گپ یا همان چت کردن را با خود به همراه دارند .

صفحه 24:
ویژگی های شبکه های اجتماعی * نقد بی رحمانه : شبکه هاي اجتماعي فضاي تعاملي جسورترین ‎pal‏ هايي است که سرشان درد مي کنند و فعالیت در این شبکه ها را نوعي فعاليت مدني و حتي مبارزه مدني مي دانند . لذا از نقد بي رحمانه حاکمیت » سیاستمداران ؛ رسانه هاي رسمي ابايي ندارند . به همین جهت زبان آنها متفاوت با سایر رسانه ها به نظر مي رسد .

صفحه 25:
ویژگی های شبکه های اجتماعی * دنبال کردن ودنبال شدن : فالو شدن و فالو کردن افراد امري لذت بخش است . شما نیز دوست دارید دنبال شوید .شخصي نگاري یا روزنگاري در وبلاگها بر همین اساس اتفاق افتاده است . مانند توئیتر

صفحه 26:
ویژگی های شبکه های اجتماعی : باز انتشار : در محیط شبکه ها به خصوص سايتهاي لينكدوني » خبرها پالایش و انتخاب شده و باز انتشار مي شوقد .

صفحه 27:
ویژگی های شبکه های احتماعی * خره جمعی : همه چیز را همگان دانند و همگان هنوز از مادر زاده نشده اند : حکیم بزرگمهر . اما در عصر شبکه ها همکان در حال زاده شدن است . گرایش عمومي را مي شود از اين فضاها سنجید . شبکه هاي اجتماعي بهترین فضاي افکار سنجي هستنند .

صفحه 28:
ویژگی های شبکه های اجتماعی * جهانی بودن ( مترجم گوگل) : حذف مرزهاي زباني مهمتریم اتفاقي است که در فضاي جدید وب اتفاق افتاده ی = حاهى دمت ‎eg‏ 2 9۲ ۱ ‎DOPPLA‏ كد ‎hp‏ 33 ‎Linked 2282‏ 3 لها عن سم 3S Hotmair” fagMysPACE™ Ning sores

صفحه 29:
ویژگی های شبکه های اجتماعی : سرگرمی : سرگرمي » ظنر » خنده » شوخي » سرکار گذاشتن » سوتي و گاف گرفتن » كارهاي مونتاژي و فتوشاپي کردن » دست انداختن سیاستمداران » معما طرح كردن از ويزكي هاي اين شبكه ها است .

صفحه 30:
ویژگی های شبکه های اجتماعی * سفارشی شدن : هرزه گردي و ولگردي در فضاي وب در حال حذف شدن است . شما محتوا را سفارش مي دهید . با استفاده از فید ها » خروجي ها و ريدر‌هاي آنلاین و آفلاين . - ۷ 0000 0 ‏ا‎ ecetteet اسلا لل ل

صفحه 31:
ويزكى های شبکه های اجتماعی * جستجو شدن : از طریق ترکیب موتورهاي جستجو با بسياري از شبکه ها شما مي توانید در اين فضاها همزمان جستجو کنید و جستو شوید .

صفحه 32:
ویژگی های شبکه های اجتماعی * اطلاع رسانی و خبر وسافی : رسانه هاي شهروندي ۰ خبرنگاران شهروند . از سونامي تا رخدادهاي انتخاباني

صفحه 33:
ويزكى های شبکه های اجتماعی ‎٠*‏ رسانه نسل جوان : نو بودن » خلاق بودن و ابتكاري بودن ‎Gel‏ جذب جوانها به اين پدیده شده است ‎

صفحه 34:
ویژگی های شبکه های اجتماعی * رسانه جایگزین : نقش رسانه هاي جایگزین را ایفا مي کنند در مقابل رسانه هاي جریان اصلي

صفحه 35:
ويزكى های شبکه های اجتماعی * قرکیب با موبایل : اغلب اين فناوري ها یا نسخه موبایل دارند » یا با استفاده از موبایل قابل انتشار. و دسترسي هستند . مستندات محتوايي این رسانه ها نیز توسط موبایل تولید مي شود

صفحه 36:
ویژگی های شبکه های اجتماعی ° شفاف شدن بیش از گذشته : درون خانه هاي شيشه اي زندگي مي کنند از کوچکترین رخدادهاي همدیگر مطلع مي شوند .

صفحه 37:
ويزكى های شبکه های اجتماعی . ‏ابتکار و خلاقیت : نوآوري در ذات شبکه ها است‎ ٠ ‏ارتباطات افقي » پیشنهادات خلاقه » طوفانهاي مکرر فكري‎ . ‏در این محیط ها اتفاق مي افند‎

صفحه 38:
ویژگی های شبکه های اجتماعی * ساختار دمکراتیک : مانند بالاترین » ويكي يديا » كوكل زمین » وبلاگها » فرومها و همه برابرند. The Tipping Point + The Social Media Network 9 9 1

صفحه 39:
ویژگی های شبکه های اجتماعی * قدرت سرمایه اجتماعی : فوکویاما : وجود مجموعه معيني از ارزش هاي غیر رسمي دانست که در میان اعضاي گروه مشترک بوده و همكاري را در میان آنها

صفحه 40:
ویژکی های شبکه های اجتما ۳*۶ ۱۳۳ * تحرک اجتماعی : جنبش های اجتماعی با تحرک یا تجمع گروه هایی از افراد متولد می‌شوند. این تحرک (وااسب ) از یک سو به معنای جابجایی جمعیت است و از سوی دیگر به معنای سرعت يافتن ايده هاء ارتباطات و تماس ها است. در این شرایط افرادی که کمتر محتمل بود با همدیگر ارتباط داشته باشند يا پیوندی بین آن ها به وجود آید. فرصت آن را خواهند یافت تا یکدیگر را همیابی کند. تحرک جغرافیایی یا جابجایی جمعیت امکان فرا تر رفتن از محیط سنتی و قرار گرفتن در شرایط جدیدی را مهيا خواهد کرد که ظرفیت های افراد را افزايش خواهد داد. ۱

صفحه 41:
ویژگی های شبکه های اجتماعی " ارتباطات غیر رسمی : خارح از نهادهاي رسمي ‎nigel Alay Aj ga‏ حكومتي :واسياسي , Levee SGBories-con” / 7

صفحه 42:
چشم انداز ۳ ۸ on 24 ۵۵ ‏آینده متعلق به شبکه هاي اجتماعي كذ سا‎ a] XN ۷ He است .. ‏لل‎ 9 255 Ss as te مصرف کنندگان اطلاعات در ‎flickr‏ ‏شبکه ها هت رد محيط شبكهاها هستند ‎Be‏ بو اهنا شبكه هاي اجتماعي جالش ‎١‏ ‎fm HE ate sigs‏ و ت۳5 هیچ شناختي از شبکه هاي اجتماعي ‎ai oo‏ 0 1 17 در ايران به صورت علمي و ۱ ‏آكادميك وجود ندارد * مکانیزم شبکه ها براي نظام سياسي = و ‎Me‏ مت ‎02۳ ‏الثنا‎ sae ۵ 05 ane ‏قي‎ ‎

صفحه 43:
:تعریف جرم جرم عبارتست از فعل یا ترک فعلی که در قانون برای آن مجازات تعیین شده باشد.بنابراین هر فعل یا ترک فعلی را زمانی می توان جرم دانست که برای آن فعل یا ترک فعل در قانون یک یا چند .عنوان مجرمانه پیش بینی شده باشد

صفحه 44:
ادامه در ارتباط با شبکه های اجتماعی مجازی این بدان معناست که برای مجرم دانستن افراد بر. اساس قانون جرایم رایانه ای ابزاری به نام فیس بوک یا از اين قبیل دارای اهمیت نیستند.آنچه مهم است جعل و تخریب و جاسوسی و مانند اینهاست كه جه از طریق شبکه های اجتماعی مجازی و چه از طریق دیگر ابزارهای رایانه ای ارتکاب یابند جرم تحقق .یافته است

صفحه 45:
fa ly ad در فضای ساییری انواع تهدیدات اخلاقی,اجتماعی,امنیتی,روانی,فرهنگی و... .قابل تصور است تردیدی نیست که شبکه سازی یکی از فرآیندهای اصلی در طراحی و مدیریت افکار عمومی و از جمله ابزارهای استراتژیک غرب برای نفوذ در کشورهای .موردنظر و از جمله در قبال جمهوری اسلامی ایران بوده و هست منطقی است که شبکه های اجتماعی مجازی ۲ گزینه مناسبی برای هدایت و جهت دهی اعتراضات علیه کشور هدف باشند و از اين منظر .یکی از ابزارهای مهم برای پیشیرد جنگ نرم علیه کشور موردنظر تلقی شوند

صفحه 46:
:جنگ نرم جنگ نرم فرآیندی تدریجی و طولانی مدت است و در آن ارزش های بنیادین .جامعه موردنظر هدف قرار داده می شوند بستر سازی برای تغییر دیدگاه ها و عقاید جامعه هدف شاید مهمترین بخش این جنگ درازمدت باشد که ضرورتا به شکل غير مستقيم و به تدریج و با ظرافت خاصی صورت می پذیرد چراکه تغییر ارزشها به طور کلی و تغییر ارزشهای .بنیادین به طور خاص به سادگی امکان پذیر نیست

صفحه 47:
:نتيجه گیری شبکه های اجتماعی یکی از ابزارهای مهم برای بستر سازی و نیز مدیریت افکار در مسیر جنگ نرم به شمار می آیند و حساسیت های مسئولین نظام جمهوری اسلامی نیز از همین .منظر قابل بررسی است

صفحه 48:
منابع

صفحه 49:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
32,000 تومان