کسب و کار اقتصاد و مالی

شرکت با مقصد خاص – Special Purpose Vehicle

150-Special-Purpose-Vehicle

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “شرکت با مقصد خاص – Special Purpose Vehicle”

شرکت با مقصد خاص – Special Purpose Vehicle

اسلاید 1: شرکت با مقصد خاصSpecial Purpose VehicleMGTools.ir

اسلاید 2: عنوانشرکت با مقصد خاصنوعابزارمراحل استفادهاجراموضوعمالی و سرمایه گذاریسطحسازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: شرکت با مقصد خاص یک شرکت/ نهاد حقوقی با هدف یا تمرکز محدود بوده و توسط شرکت یا سازمان بزرگتری برای انجام یک فعالیت خاص یا موقت ایجاد گشته است , به طور معمول (اما نه لزوما) به طور کامل به شرکت پشتیبان متعلق است . باید آنها از نظر مالکیت و مدیریت ضامن ایجاد شوند, چرا که اگر این ضمانت بین spv ها و شرکت نباشند , اهداف و ورشکستی از نظر قانونی و حسابداری هیچ تفاوتی بین شرکت تابعه و spv وجود ندارد . از شرکت با مقصد خاص در امور مختلفی استفاده میشوند که عبارتند از : انجام پروژه های بزرگ و خطرناک که فعالیت مستقیم شرکت مادر در آن ریسک زیادی دارد خارج از تراز نامه های مالی , عاملی مانند سختی قانون در راه باشد , ویژه سرمایه گذاری مشترک برای به اشتراک گذاری مالکیت معنوی , امنیت بخش سبد کار وام از بانک , امنیت بخش دارایی های مالی مانند وام خودرو، کارت اعتباری و استخدام مطالبات خرید، اجاره امور مالی، لیزینگ عملیاتی هواپیما، وام مسکن املاک و مستغلات, داشتن، انتقال و یا تامین مالی یک دارایی تنها با مجوز مرتبط با آن و حقوق قرارداد ( مانند هواپیما، کشتی، یک ساختمان یا یک کارخانه ) , حفاظشت از مالیات و یا عواقب حقوقی فعالیت های ( شرکت های تابعه reinvoicing و شرکت های بیمه دریایی). روند ایجاد شرکت با مقصد خاص معمولا به اینگونه است که توسط وکلا و حسابداران که در این نوع فعالیت ها تخصص دارند مدیریت این بخش را به عهده میگیرند , با دانش آنها این اطمینان حاصل میشود که تمامی مراحل راه اندازی و مدیریتspv در راه قانونی و مطابق قانون مورد اجرا قرار خواهد گرفت . به آنها شرکت های خاص یا نهاد های خاص نیز گفته می‌شود. نهاد واسط طبق تعريف بند (د) ماده 1 قانون توسعه ابزارها و نهادهاي مالي جديد چنين تعريف شده است: «یکی از نهادهای مالی موضوع قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران است که می‌تواند با انجام معاملات موضوع عقود اسلامی نسبت به تأمین مالی از طریق انتشار اوراق بهادار اقدام نماید.» اين تعريف در بردارنده موضوع نهاد واسط است كه در اساسنامه اين نهاد بيان گرديده است. نهاد واسط به عنوان عامل انتشار انواع اوراق بهادار اسلامي يا همان صكوك تنها نهادي است كه مي‌تواند اوراق بهادار منتشر نمايد. شخص بانی که قصد دارد به منظور تامین مالی خویش اوراق بهادار منتشر نماید بر اساس ماده 3 دستور العمل انتشار اوراق بهادار اجاره بايد تنها از طريق نهاد واسط به امر انتشار اوراق اقدام نماید. نهاد واسط بر اساس الگویی که به موجب مقررات تنظیم یافته است نقش وکالتی دو جانبه ایفا می نماید.

اسلاید 4: از یک سو نسبت به برخی امور وکیل بانی است و در انجام پاره ای امور دیگر وکیل دارندگان اوراق است. عمده فعالیتهای نهاد واسط تا زمان انتشار اوراق و قبل از انتقال آن به سرمایه­گذاران به وکالت از بانی صورت می­گیرد. اگر چه قرارداد وکالت مجزایی بین نهاد واسط و بانی با موضوع انجام فعالیت­های بانی توسط نهاد واسط منعقد نمی­گردد اما واگذاری اموری چون انعقاد قرارداد با عامل فروش، بازارگردان و متعهد پذیره­نویس به نوعی گویای اعطای نوعی وکالت ضمنی به نهاد واسط از سوی بانی است. پس از واگذاری اوراق بهادار به سرمایه­گذاران نهاد واسط ضمن انتقال اوراق به دارندگان اوراق خود را به عنوان وکیل دارندگان در امر انعقاد قراردادهای مربوط به دارایی پایه انتشار اوراق معرفی می­کند. این امر این اختیار را به نهاد واسط می دهد تا در امر انعقاد قراردادهای پس از انتشار اوراق مانند قرارداد خرید، اجاره، ضمانت و ... اقدام نماید. همینطور نهاد واسط نسبت به دریافت سود و به تناسب اصل اوراق و توزیع آن بین دارندگان اوراق اقدام می­ورزد. در برخی موارد نهاد واسط با توجه به حق توکیلی که از سوی دارندگان اوراق به وی در انجام امور فوق وگذار می­شود، امر پرداخت سود و اصل اوراق را به شرکت سپرده­گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به عنوان عامل پرداخت واگذار می­کند. همین­طور نهاد واسط در امر پیگیری دعاوی و اجرای احکام صادره توسط دادگاه ها مطابق با ماده 35 قانون آیین دادرسی مدنی وکالت و توکیل در وکالت خواهد داشت. مسئوليت نهاد واسط در حدود مسئوليت وكيل است. از اين رو تنها در مواردي امكان رجوع به وي وجود دارد كه نهاد واسط مرتكب تقصير شده و به تعهدات قانونی و قراردادی خویش عمل ننماید.

اسلاید 5: ابزارهای مرتبطگریزگاه مالیاتی Tax Haven تصمیم‌گیری مبتنی بر ریسک Risk-based Decision Making مزایابا وجود شرکت با مقصد خاص مسئولیت های شرکت ها به بخش ها کوچک تری تقسیم شده و مدیرت و سازمان دهی آن ها راحت تر شده به طوری در شرایط خاص وجود این نهاد های خاص الزامی است .معایباگر شرکت های خاص به طور صحیح مدیریت نشود و یا ضمانت نامه بین آنها کامل نباشد , منجر به بروز مشکلات بزرگی برای شرکت های مادر میشود .انجام پروژه های بزرگ و با ریسک بدون اینکه شرکت مادر را در خطر قرار دهد. خارج از ترازنامه مالی ویژه سرمایه گذاری مشترک برای به اشتراک گذاری مالکیت معنوی حفاظت از مالیات یا عواقب حقوقی فعالیت های SPVکاربردها

اسلاید 6: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 7: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان