صفحه 1:
گفتار مرا تو باید آغاز کنی آغاز سخن مرا سرافراز کنی در غيبت تو گره به گفتار من است با حضرت خود بند گره باز کنی

صفحه 2:
حفظ بقا راز هستی است تلاش برای ماندن اساس فعالیت بسری است ماندگاری ۰ فلسفه بسیاری از تلاش های روزانه ما را شکل می دهد مى سازیم تا بمانیم ما هر روز می سازیم برای ماندن ؛ در غیر اینصورت تلاش ما تلاشی مذبوحانه است. این اصل در سازمانها نیز صادق است . مدیران موفق تاریخ,آنانی بوده اند که ساخته اند و مانده است

صفحه 3:
این تحقیق شرح زندگانی رهبران فرمند و آینده نگر یست . ابن تحقبق درباره شر کت های آرمانی است. شرکت های آرمانی (آمیزه ای از تدبیر و تخیل)چگونه شرکت حایی هستند؟ #قابل ستایش #اثرگذار بر دنیای پیرامون نکته: همه رهبران خواه فرمند با آرمانگرا روی در ‎AB‏ ‏خاک میکشندبازارها کهنه میشوند» محصولات نیز همچنین اما شر کت‌های آرمانی می مانند

صفحه 4:
اندکی درنگ کنید و فهرستی از شرکت ها را که دارای خصایص ذیلند به ذهن آورید: ۱- در صنعت خود رکن باشند ۳۲-در سطح گسترده از طرف اهل فن و افرادی که در کسب و کار خبره هستند ستوده شوند ۳- بر دنیایی که در زندگی میکنیم اثرگذار باشند ع- چند نسل مدیران ارشد را تجربه کرده باشند ۵- انواع فرآورده ها را تولید کرده باشند - قبل از دهه ۵۰ میلادی تاسیس شده باشند آیا این شرکت ها ۱- وجه تشابه؟ ۲-راز ماندگاری و کامیابی آنها؟ ۳- تفاوتشان با سایر؟

صفحه 5:
این تحقیق به مطالعه شرکت های آرمانی و وجوه افتراق آنیها با مجموعه ای از شرکت های طرف مقایسه است شرکت های مورد مطالعه این تحقیق شرکتهای بنجل و معمولی نبودندو فرق آنها با شرکت های آرمانی در عدم تطابق از بعضی جهات است علت انتخاب عنوان آرمانی به جای موفق یا ماندگار؟ آنها تبهترین بهترین ها هستند و در صنعهت خود توانسته اند به درجه ای رفیع نانل شوند

صفحه 6:
.ينكد شرکت های آرمانی بی عيب و ۱ ‎iat‏ ‏در میانه ۱۹۳۰ اواخر دهه 4۰ و اوایل دهه نقص نیستند ۰ بحران های شدیدی داشت و در مورد بعضی از آنها در طول تاریخ آخر ١٠هزارنفر‏ از کارکنان را اخراچ کرد ‎Ole‏ خود بارها نه يكبار كه كاه بارها طعم 000 شکست را چشیده اند ۳ ‎ee‏ ‏والت دیسنی: در ۳۳۹ انبحران نقدینگی و عرضه سهام عام ۰ روبرو شدن با خریداران حرفه ای سهام و نزديك شدن به از بين رفتن موجودیت مستقل

صفحه 7:
كن وود

صفحه 8:
شرکت های آرمانی علیرغم مشکلاتی که دارند از خاصیتی ترمیم پذیر و یا کشسانی برخوردارند و از ناملایمات دوری میگیرند و در نتیجه از عمر طولانی برخوردارند فرض کنید در اول ژانویه ۱۹۲ یک دلار در شرکتهای طرف مقایسه . یک دلار در بازار سهام عادی و یک دلار در شرکتی آرمانی سرمایه گذاری کرده اید در دسامبر ۱۹۹۰ وضه سرمایه گذاری شما در سه محل يادشده: سهام عادى: ‎5١5‏ دلار شرکت طرف مقایسه:۹۵۵ دلار شرکت آرمانی:1۳۵۹ یعنی ۷ برابر شرکت طرف مقایسه و ۱۵ برابر بازرار سهام عادی

صفحه 9:
آما کار شرکتهای آرمانی فقط محدود به میزان بازگشت سرمایه نبوده پاست آنها خود را با بافت جامعه در هم آميخته اند دنيا بدون کالاها 9 خدمات ‎Jed‏ چگونه بود؟ نوارهاى اسكاجءيادداشتهاى خود جسب ترى امءفورد مدل تی و موستانگ,بوئینگ ۷۰۷ و ۰۷2۷ پودر تاید و صابون آی وری . هتل های ماریوتتلفنهای همراه موتورلا و واکمن های سونی در نظر بگیرید چه تعداد کودک با میکی ماوس,دیسنی لند»سفید برفی بزرگ شده اند؟يا بزركراه ها تبليغات مارلبرو را نداشتند و روستاهای آمریکا بدون فروشگاههای وال مارت بودنسل(این تحقیق بدنبال دلایل جدا شدن حساب این شرکتها از دیگرانند ؟ آنها چگونه کارشان را شروع کرده اند؟چگونه بر مشکلات فائق آمدند؟)

صفحه 10:
ريشه ها: رهبر آرمانی شرکت آرمانی کیست؟ گام اول: شرکت های مورد تحقیق گام دوم:پرهیز از کارهای تکراری و انتخاب شرکت های طرف مقایسه ۱-۲: همزمانی تاریخ تاسسیس ۲-۲:تشابه فرآورده ها و بازارهای اولیه ۳-۲مدیران عامل » کمتر از آنها نام برده باشد ۴-۲بنجل و میان مایه نباشند گام سوم:تاریخچه و چگونگی تکامل گام چهارم:گردآوری اطلاعات,دسته بندی و کشف قواعد و رسیدن به هدف گام پنجم: بهره برداری از حاصل کار گام ششم:آزمونهای میدانی . کاربری در عمل

صفحه 11:
%“ ۰ و ثم مه ۰ ۵ ۰ برای یافتن جواب این سوالات با سرنوشت چند افسانه رایج آشنا خواهیم شد. این افسانه ها در طول تحقیق اعتبار خود را از دست دادند. افسانه ۱ - لازمه راه اندازی شرکت های بزرگ داشتن ایده های بزرگ است واقعیت:پاره ای از شرکت های آرمانی کار را نه تنها با فکر بزرگ آغاز نکردند که با اشتباهات فاحشی آغاز کردند مثل شرکت هیولد - پکرد ۱۹۳۷ و سونی ۱۹۵ و وال مارت ۱۹2۵ . فقط جانسن اند جانسن » فورد و جنرال الکتریک میدانستند می خواهند چه چیزی تولید کنند inal ‏عفن هر توت‎ Ris yh ‏بخت واقبال در گرو پشتکار و مقاومت است آنها سمج و مقاوم بودند‎ ‏تسلیم هرگز» هیچ وقت‎

صفحه 12:
افسانه ۲- لازمه شرکتهای آرمانی رهبران کبیر ‏ فرمند و آرمانگراست واقعیت : آنها الزاماً فرمند و آرمانگرا نبودند » رهبران این شرکتها مانند اعضای شورای قانون اساسی که پایگذاران ایالات متحده بودند بدنبال ایجاد نهادی ماندگار بودند نه انکه خود رهبر کبیر شوندتلاش برای ساعت سازی بود نه ساعت گویی الزاماً اینگونه نیست . تری ام اینگونه بود تری آم معروف است اما مک نایت مشیهور نیست از بین ۵۰ باری که کتاب تاریخچه شرکت متشر شد فقط و فقط یکبار نام او ذکر شده و او را شخصیتی خوش بیان,متفکر .مستمعی خوب.محبوب و افتاده ‏ با پشتی خمیده معرفی کرده است او یک چهره مشهور و روشی فرمندانه نداشت جک ولش رهبری جذاب و گیراست اما گاهی فراموش میکنیم او در 6271 بزرگ شده است تفاوت رهبران در آرمانی ها با طرفهاى مقايسه رهبران كبير و غير كبير نيست تفوت در جهت گیری افراد است

صفحه 13:
موتورلا در برابر زئیت: پال گالوین او میخواست شرکتی ماندگار بنا کند او مهندس نبود اما مهندسان عالی را به خدمت گرفت و روشش ابزار مخالفت و بحث وعدم موافقت و برانگیختن افراد بود هميشه نگران جانشین خود براى رهبرى شركت بود اما يوجين مک دانلد اصلا فکری برای جانشينى نميكرد و يس از مركش... نيروى زنيت حاصل شخصيت غولاسای او بود او دمدمى مزاجءمتفكرءو خودخواه زنيت توصيف شده است . او را فرمانده خطاب ميكردند آ«ها به فاصله ۱۸ ماه از هم فوت شدند اما موتورلا به عرصه هایی پای نهاد که مک دانلد فکرش را هم نمیکرد و تا سال ۱۹۹۳ نتوانسته بود حياتى بهتر بيدا کند

صفحه 14:
۳-اولین و مهمتریت هدف شرکت های موفق سودآوری است آنها مجموعه ای از اهداف را دنبال کرده اند و سود هدف اصلی آنها نبوده است و شگفت اینکه سودآوری آنها از شرکتهای طرف مقایسه بیشتر است فیلیپ موریس در برابر رینولدز در فيليب موريس به جاى توجه صرف به سودآورى و افزايش ثروت سهامداران سعی میشور سیم در جارجوب جهان بينى شركت شد. راس ميل نايب رئيس فيليب ميكويد: من عاشق سیگارم . سیکار واقعاً یکی از چیزهایی است که زندگی را قابل تحمل میسازد و اندکی شوق و تعادل میدهد . انسان هميشه در حال متعادل کردن خود است و سیگار به این کار اندکی کمک میکند

صفحه 15:
هر جه هست روحیه گروهی»همگرایی و همبستگی در رسیدن به ‎Bad‏ ‏مشترک است آنها به نسبت رینولدز تعصب بیشتری به محصول خود داشتند آنها مدافع سیگار کشیدن بودند آما رینولدزی ها فقط میخواستند پول در آورند . جوری سیگار ر اآتش زده و میکشند که همه ببینند مثل اينکه آن در تابلوهای تبلیغاتی خود آنها هستند

صفحه 16:
فیلیپ مریسی ها عاشق سینه چاک بشر یت نبوده و نیستند اما جهان بینی آنها عبارت است از : آزادی انتخاب » خلاقیت فردی.سختکوشی. وجود فرصت برای شایستگان . برد و موفقیت و خودسازی

صفحه 17:
آیا چیزی بنام جهان بینی وجود دارد؟ و بر فعالیت و موفقیت اثر دارد؟ چیزی که مهم است و در اين پژوهش ثابت شده است اصالت جهانبینی و میزان تعهد شرکت به آن است نه محتوی و ماهیت آن برای آرمانی شدن

صفحه 18:
ع-شرکت های آرمانی همگی یک مجموعه مشترک از ارزشهای محوری صحیح دارند چنین شرطی برای آرمانی شدن وجود ندارد- دو شرکت با دو ایدئولوژی متفاوت می توانند آرمانی باشند » مهم محتوی باورها نیست بلکه پایبندی به باورها ست آنها از خود مى يرسند جه جيز عملا برایمان مهم است افسانه ۵- تنها چیزی که ثابت است تغيير است واقعیت:آنها بر اساس مد روز تغیبر نمی کنند آتنها به اصول ارزشی خود پایبندند و در پاره ای از آنها بیش از صد سال این اصول ثابت مانده است هدف غایی هر شرکت آرمانی چونان چراغ راهنما یا ستاره ای درخشان آنها را راهنمایی میکند .اما به همان میزان پایبندی به اصول خواهان تغییر اند و تحول پیدا میکنند البته با حفظ ثبات شعار پیشی گرفتن از توقع مشتری بخشی پایدار و تغییر ناپذیر از جهان بینی وال مارت است اما کنار در ایستادن و استقبال از مشتری سنتی است که میتواند تغییر كند

صفحه 19:
جهان بینی باعث: ۱- انگیزه و نیروی محرکه پیشرفت . مثل ماریوت که تا لحضه مرگ به سازنده بودن و استفاده از فرصت ها برای ساختن می اندیشید ۳- رش درونی: این رغبت هیچگاه منتظر دستور یا مساعد شدن شرایط بیرونی نیست آنچه هم اکنون مهم است تعامل بین جهان بینی و میل به پیشرفت است که ظاهرا با هم در تضادند . این دو عنصر در کنار یکدیگر میتوانند شرکت را در راه رسیده به اهداف والایش یاریگر اصلی باشند آنها در سایه ایده هم این هم آن بدنبال موازنه جهان بینی و نیروی محرکه پیشرفت نیستند بلکه سعی دارند ضمن حفظ جهانبینی با تمام قدرت به پیش بروند برینگونه که: میل و نیروی رانش پیشرفت.امکان حفظ جهان بینی را فراهم میسازد زیرا بدون دگرگونی مداوم ‏ شرکتها که حامل جهانبینی اند از قافله حرکت جهانی که همواره در حال دكركونى است جا ميمانند و يا از بين ميروند

صفحه 20:
جهان بینی: شوق به پیشرفت: عامل دوام و ثبات عامل تغییر مداوم عهود ,خمييه عامل حرکت و بهسازی جشم انداز و جهت گسترش شمار و انواع کیری محدود چشم انداز محتوی روشن میتواند بی محتوی باشد

صفحه 21:
00 افسانه 7- شرکتهای معتبر و سودآور بی خطر حرکت میکنند: واقعیت: این شرکتها از گزینش هدفهای بلند پروازانه و جسورانه هراسى ندارند » آنها به استقبال چالش می روند واین دلیل آرمانب بودنشان است در اين پژوهش ابت شده است که آنها فوقالعاده خطرپذیرند: آنها اعتمادبنفسی فراعادی دارند و به مرحله ضریب تفرعن رسیده اند(غرور و اعتماد به نفس زياد تعهد توليد يونينك 17+/ يا 1/47 معقول تبوداجراى طرح آی بی ام ۳۹۰ از دورندیشی به دور بود؛ نگ ماشینهای تجاری بینالمللی عنوانی نیست توسط یک شرکت تولیدکنند ترازوی قصابی انتخاب کرد این نشانه فروتنی و محافظه کاری نبوده است

صفحه 22:
افسانه ۷- شرکتهای آرمانی برای کارکردن جایی است بی نظیر » برای همه. واقعیت: این شرکتها فقط به درد کسانی میخورد که کاملا با دیدگاه ها و معیارهای شرکت همخوان باشند. دو حالت دارد يا علاقمند است و می ماند و لذت میبرد و رشد میکند.. یا همچون ویروس محو و زدوده می شود در شرکت های آرمانی فرهنگ شبه دینی حاکم است: ای بی ام بزرگترین موفقیت خود را مرهون زمانی است که فرهنگ شبه دینی در آن حاکم بود راجرز مدیر بازاریابی آی بی ام در کتاب را آی بی ام میگوید : کار القا جهان بینی شرکت در کارکنان قبل از استخدام آغاز میشود به روش کار و ویژگیهای آن اشاره دارد و هر کس که میخواهد به آنان بپیوندد و شرایطی دارند و در مورد دیدگاه مشترک خود و کارکنا نبا مشتری و افتراق احتمالی آن می گوید که باعث جدا شده میشود

صفحه 23:
افسانه ۸- پیشرفت شرکتهای موفق مرهون برنامه ریزیهای راهبردی پیچیده و بی نظیر است: واقعیت: در بیشتر موارد موفقیت حاصل سعی و خطا بوده است آنها پیرو مسیر تکاملی زیستی انواع هستند انواع در اثر فرآیندی هدایت نشده بنام تنوع و گزینش طبیعی تکامل می يابند. تنوع ژنتیکی باعث میشود بعضی از انواع از فرصت ها استفاده کرده و با محیط سازگار شوند و بعضی از بین میروند(بقا اصلح) مثل امریکن اکسپرس(ما فرآیند پیشرفت تکاملی را هرس میکنیم) يا یکی از مدیران وال مارت که میگوید: ‎Buti jot‏ رات ظوافت کی اک نس ول كنم

صفحه 24:
افسانه ‎-٩‏ برای ایجاد دگرگونی های بنیادی شرکتها بايد مديران عامل خود را از بیرون سازمان انتخاب کنند واقعیت: در هفده قرن(سرجمع دوران حیات شرکتهای آرمانی)۲ شرکت و فقط 4 مورد اتفاق افتاده است آنها در اين مورد نسبت 1 به ۱ را در برابر طرفهای مقایسه دارند آنها معتقدند منشا افکار تازه و تحولات مطلوب نیروهای داخلی و درون زا هستند جک ولش بجای جونز و توسط خود او بوسیله طرح راهنمای انتخاب مدیرعامل امد

صفحه 25:
جک ولش بجای جونز و توسط او و بوسیله طرح "راهنمای انتخاب مدیرعامل" به مدیریت 621۷1 رسید

صفحه 26:
افسانه ۱۰ : فکر و ذکر سرکت های موفق غلبه بر رقبا است واقعیت: آنها به غلبه و تسلط بر خود مشغولند نه ‎UB,‏ ‏آنها با بهبود مداوم رقبا را کنار زده اند آنها قانع نیستند افسانه ۱۱- نمی شود هم خدا را خواست هم خرما را واقعیت: آنها خور را درگیر استبداد این یا آن نمیکنند آنها به اصالت و معتقدند آنها بطور همزمان اين و آن را دنبال میکنند

صفحه 27:
افسانه ۱۲- آرمانی شدن شرکت ها اساساً مرهون بیانیه آرمان انتخابی آنهاست واقعیت: منزلت و توانمندی کنونی آنها منحصرا مرهون بیانیه های آرمانی شسان نیست . تدوین بیانیه یک گام از هزاران گامی است که در راه ایجاد شرکت های آرمانی برداشته شده است

صفحه 28:
اما شاید پایان آغاز باشد

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان