سایر تحقیق و پژوهش

شرکت های تولید کننده بذر

bazr

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “شرکت های تولید کننده بذر”

شرکت های تولید کننده بذر

اسلاید 1: شرکت های تولید کننده بذرارائه:

اسلاید 2: بذر چیست؟ بذر به بخشی از گیاه گفته می‌شود که می‌تواند به تکثیر و تولید مثل از طریق اندام های جنسی آن گیاه منجر شود.

اسلاید 3: بذر هیبریدی چیست؟هیبریداسیون (دو رگ گیری) روشی است که در آن از دو یا چند گیاه بذر تولید می شود. بذر F1 حاصله از پیوند دو گیاه والد که از لحاظ ژنتیکی کاملا با هم تفاوت دارند، تشکیل می شود و در نهایت به بذری تبدیل می شود که دارای ویژگی های هر دو والد خواهد بود. بذرهای هیبرید به بذوری گفته می شود که در برابر خشکی، آفات و سازگاری با شرایط محیطی مقاومت بیشتری دارند. گیاهانی که از بذرهای هیبرید به وجود می آیند دارای برتری و ویژگی های خاصی نسبت به والدین خود هستند.بذرگیری دوباره از بذر های هیبرید باعث تفرقه ی ژنتیکی می شود. این بذرها توانایی تولید همانند بذر هیبرید ابتدایی یا والد خود را ندارند. در نتیجه کشاورزان هر ساله باید بذر هیبرید جدید تهیه نمایند.به این ترتیب کشاورزان برای عملیات کاشت از طریق بذر، بهترین گزینه برای آنها بذرهای اصلاح شده است.

اسلاید 4: مشکلات بذرهای هیبریدی یکی از مهم ترین معایب آن از بین رفتن بسیاری از ژن ها در طول پیوند دو والد برای تولید بذر هیبریدی است . همچنین نکته حائز اهمیت دیگر در خصوص بذرهای ترکیبی هیبریدی این است که بذر هیبریدی F2، حاصل از بذر به دست آمده از محصولات هیبریدی F1 است که کیفیت آن کاهش می یابد .

اسلاید 5: قوه نامیه بذراز جمله پارامترهای کیفیت بذر، قوه نامیه بذر است که عبارت است از درصد بذرهایی که جوانه زده و سبز می شود. قدرت نامیه و سرعت جوانه زنی بذر را می توان با شمارش درصد بذرهای سبز شده در یک مدت زمان معین 5 تا 10 روز تعیین کرد.

17,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید