صفحه 1:
5 سس همم 7 000 لو
صفحه 2:
بسم ...ال رحمن الرحیم
وروی هی
eSB Byer)
1 arene en aS PY TOT
CLP B ROR oreo ae]
اشتغال زنان و دان شآموختكان
۳ جزوه آموزشی:
ar) gol al i 00 ماد ر تخصصس
(ere rone lS)
طراح و مدرس: محمود صانعیپور
eye verde ge Lites)
1
صفحه 3:
۳ ae Bory)
«آكوست كنت»
1 ا toro
لي ل لا ان Oe)
اصلى جامعه شناسى خود قلمدادمىكند. ايستايى عبارتند
ازموضوعی که آگوست کنت آن را «اجماع اجتماعی» مینامد.
ی
۱ eC een Byres ae PCN ay ل a ree
رت Mer by Recah eal Co Rae ae ed ol Sd
ل ens
ندارد.
صفحه 4:
هدف از بوگزاری این کارگاه آموزشی
در استانها
[OR ere Ae PE RVI RC SOMA PL Care Om Foe Pome Pr
edt Bey ee SEE er Ce ee)
۳ ants ome henner yen g
در بخش غیردولتی
ل ا ل ل
PO ل ا ae alae
وخوشههای صنعتی و نرمافزاری در استانها
۵- ایجاد چتر حمایت از کا رآفرینان» نوآوران و دانش آموختگان
صفحه 5:
تسریع در اجرای سیاستهای کلی (بند ج) اصل ۴۴
قانون اساسی از طریق نهاد گرایی اجتماعی
در سیاستهای کلی بلید نة نقش دیلت در مالکیت و مدیریت
pee كردم بخشهای خصوصی و تعاینی در اسب ۳
توانمند شده و از سرمایه انسانی دلنش بلیه و
olin! شده و سرمایههای كشور ۳۳۹۳ 6 ده لذ براین
اساس سیاستهای کلی بند (ج) اصل ۴ 3 افو اساسی
ابلاغى از سوى رهبرمعظم انقلاب» نحوه واكذارى 6١/ از
سهام بنگاههای دولتی رابه بخش خصوصی و تعاینی تعیین
میکند» شایان ۳۹ است که A Te ge) مادر تخصصی و
۲ سرمايهكذار كار آفرينى و صندوقهای تابعه آن
Ro OC eed SCs ee بند
ا Reyes Pear
صفحه 6:
مفهوم نها گرایی اجتماعی» ارزشها و ابعاد
مختلف آن
را
Bn Pe Se ee Lore Se eee]
0 Sy ا ا aurea TT iat
جامعه براساس الگوهای سازمان یافته» بادوام و معين
میپر داز ند.
و oat ia
هستند.
6
صفحه 7:
ادامه تعاریف نهاد و نهاد گرایی
«دور کیم »
ل از بنيا نكذاران وصاحب برجسته 2 0
لست و رنه سا ادها تون عیفر
fe 5 محیط اجتملعي
ee greween wre ie 0 تلضي در همان حال 7
0 5300 رازم
ee 7 112100
ل چیزی يسيب ت و شیوهها 2
رو
اوت رابنا نهاده و مستقر میکنند.
0000
صفحه 8:
۳ ae Bory)
«پارسونز»
ا ل ل
نهادی شدن» همان وحدت انتظار متقلبل عاملها در یک نظام
منطبق بركنش متقلبل نقشهاست كه برحسب طرح مشترك
ارزشهايى كه جنبه هنجارى دارند انجام مىبذيرد.
از نظر«بارسونز»حيك نظام كنشى نهادينهبه كسترهاى كفته
ee) ا ا eT Se
كنششان به سوى يك مجموعه عام ازاستانداردهاى هنجارى
ل یا
صفحه 9:
۳ ae Berry)
«اسينسر»
۱ ا eee Steanee Bry
باب «نهاداجتملعی» ابراز داشته است وی در لین باره با ملحوظ
ee داشتن ديدكاهى تطورى,ابعاد كار كردى قضيه
(UC eer oe Ce TR re ا لل
pear ا اال
۱
1
1 es NICSE fe eos pC Ree
SO ela ol oe ed EE Ne ا
۱۳ er ne fe ee te BEL Tee
۳ eee re peepee ne eer)
صفحه 10:
۳ ae Berry)
«منتسکیو»
ل ۱
نهادهای اجتملعی و محیط جغرافیلیی» رابطه تاثیرو تاثر وجود
دارد نبليد كن را به اشتباه» رابطه علت و معلول قلمداد
Er an PY re ee ed ۱
yh) 211001110111101 وسبه هدليت آنها در جهتى
ال ل ل ل ل لت
ممکن اصراردارد. بنابرلین در تحلیل نظرات منتسکیو باید از
ابراز نظری یکسو نگرانه مبتنی بر جبر جغرافیایی بپرهیزیم.
ao
صفحه 11:
۳ ae Berry)
2 كان اذ جامعه شنا us eee
ORR Keen erie corer let) a Cape are Te Coen
reer Pres Pe SN PMR Wee انور
i} » شتلين ere eee ۱ عادات
om ۳9 0 یک لاه هتم
عيشى a merge ey pei نی یمین ی ور
0
إن
تهاشهلنه تنها نتیجه يى فراكرد كزينشى و تطبيقى لمند كه هما
۳ عه دف وود کش و نیقی شرن
ود oe ای وییّه زندكى و روابط انسانى نيز به
2
cd
صفحه 12:
۱۳ Wy pd CSLol 0 39> —1
Cee y ered oy
POM ES fer spam ts Pen hes ere
persed belie. MeCN Cyt) erred ecm ye i gt a ee
)85506012110172( كليدى ديكرى از جمله مفهوم انجمن
ومفهوم نهاد را مطرح مىسازد.از نظر اوانجمن» مقرراتى
۱
1 re)
باید از آن پیروی کنند.
صفحه 13:
۳۳ ae Bory)
«جرج هربرت مید»
Ne dB RS Sat St
متقلبل نمادى«نهاد اجتماعى» را ياسخ مشترك افراد
ا ا ا ا ار ال BT)
مالكيت خصوصى يا آموزش همانا باسخ عام اعضاى يى
RR re erm een ger y germs Brey 9
نماد شبکهای از رولبط و فعالیتهای منظم اجتماعی
اسلا
آن دارند.
06
صفحه 14:
۳۳ ae Bory)
كن
«برگر و لاکمن» از جمله صاحبنظران مکتب پدیدار شناسی در
لین رابطمبه بحث میپردانند و ریتزر آّن را در کتلبش چنین
۳
eS ae ee ewe ed)
ا Se te Sa Oe here
كنند وبا ديكران كنش متقلبل نمايند.«بركر و لاكمن» نهاد را
میک نوع فرآیند متقلبل نوع سازی میدانند این طرز نگرش
ا ا م ا ا لا لك
مفهوم تفاوت دارد.
صفحه 15:
؟'-حوزه اصالت رفتار Fe reed
«مارتبندال»
pard g Lgilo sla clasl WES 0 « Shrid lo» بت مفهوم
Fee RETF
TT شده ol
ie 5-8 و alee است که و eee
زمان مى يابد. وى در اين باره جنين مى كويد:
" نهادها al Ere REN ی ی یه
iad 3 Fe = ۳۳ 0 Eee 4 5 نهاد 1
ae دادعت میآن
4 مند باشد. es اس از
13 ا ا 1
در این مورد میباید نیازهای گروهی را مد نظر داشت.
صفحه 16:
۳۳ ae Bory)
«کولی»
دتمل 60011 اذ ديكر 00 5-0
لت سب مدنظر
cha انو 0 prensa
9
بخش elie ald Ss gett
ernie وس
شر نهان برحلاف carga 3 ۳۳
preg ی 0
ی کول نمی 1 ش اقتصلدی به
۳ ارزشهاى مللي را اج Ke اجد خصلتهاى تهلدى مي ذأئست» ean
1
3 5 كه با ane ۳ 7 مى كير
صفحه 17:
۳۳ ae Bory)
د
«جرج هومنز» بلنی مکتب مبادله؛ نهادها را الکوی حاضر رفتار
اجتماعى عى دلند كه كنشهاى افراد را حفظ كرده و نكه
مىدارد. وى به تحليل ساختى و كاركردى از نهادء انتقاداتى
Pen ee eR ا CRU
زیرالتبیین ساختی اصلاتبیین نیست وستبییین کاررکردی نیز نتایج
ال
بنابرلین ویبه سومین نوعتبیین بعنیستبیین تاریخی عنایت دارد
۱
Se Sle aS Be att) ۱
نماد در طول تامیخ راحد نظر دارد كه لين تغيبر در سطح روانىٍ
صورت مى كيرد.
صفحه 18:
21 ket Lree
اجتماعی در اشتغالزایی از طریق نهاد گرایی
۱ فرهنكى و اجتماعى و
وزارت کار واموراجتملعیبه job خاص در اشتغالزایی
oso نهادكرليى را دا oy کار و قراردادهاند»
در مبلفی نظری و مستندات برنلمه جهارم توسعه آمده
ل ا ا ا ل
لازم ابجاد شود. نهادها و ساختارهاى سازمانى تامين
كننده و تحكيم كننده و شكوفا ساز لازم براى توسعه
| ۱ مى باشند.
"6
صفحه 19:
جدول شماره ۱- نهادهای مهم توسعه در الگوی توسعه از این ماخذ به شرح زیر میباشد:
وبزكى هاى اصلى توسعه لازم نام نهاد
مشروعيت علم در امور علمى» مشروعيت آراء عمومى در امور غير نهاد حكومتى متكى بر
علمی؛ محدودیت دخالتهای دیلت» عدم تمرکز در تصمیم گیریهاء دمکراسی
را
مستقل از دولت»ء مقتدرء قانونمند» كاراء سريع» ارازن و در دسترس نهاد قضايى باسدار حريم
عموم آزادىهاى مردم
مستقل از دولت» متنوع» فراگیر و آزاد 5257
eT ey Seely Ce el ee oy
عالی
ل لت
مستقل از دولت»متنوع» فراگیر و فقط محدود به علم ومحل پرورش موسسات نظریه پردازی»
دانشمندان
ان
مستقل از دولت؛ متنوع» فراگیر و محل پرورش نوآوران فنی ae بزوهشهاى كاربردى
صفحه 20:
ل Tee eel TY ol id سا
CRE Tease Te eT Se Te
soo we ۱ ee ne od قانونمنده
ie ۱۳
elem SSS areca Lael) لي
کردن انسانهاء رایگان برای عموم» متکی بر نیروی انسانی ویژه و
۱
Cal aE eRe Ln eR Se ESE,
Pde cd
ال Ce re Te ae
el eee Poe ne one
TY eee)
نظام حمايتهاى اجتماعى معقول و فراكير» نظام بيمههاى
اجتماعی فراگیر و نظام بیمههای فردی فراگیر
سياست خارجى معقول نيروهاى دفاعى كلفى» اتحاديدها و
پیوندهای منطقهای اقتصاد قوی و پیوندهای فرهنگی گسترده
on يي
توليدى شرکتهای
۱
ساختار بودجه دولت
000
نظام آموزش فنى و حرفهاى
زير ساختهای اقتصادی
زیرساختهای اجتماعی
ات رن
خارجی
صفحه 21:
اصلاح ساختار نهادی کشور در جهت خصوصی سازی
ee SRY MB) al ed reel
Gy aby (5 jl ae jobito dee noguad 9 nag0e
كاهش وظليف تصدى كرىء» توسعه بخش خصوصى و
تب ie Ee LO Sf TOL)
POS en pre) ee ae a
صفحه 22:
دکترین دولت نهم و وزارت کار و امور اجتماعی در
ee re ere el
Pee TP م ا ا
REECE ees Ce ا ا Sen ord
و
رت et)
۱ Y gts tenn een Br)
ساله أشكار ساخته است: "٠
-١ بازيكر هنجار بذير (رفتارهاى قاعده مند)
1 00
ee Oe ae
۴- قدرت هژمونیک منطقهای هساز با نرمهای جهانی
صفحه 23:
نمودار شماره |- روند ساخت
۳
منفرد فردی و هماهنکی اعنباری
انان
0
ل ل
اقتصاد
9
صفحه 24:
صفحه 25:
قدوتهژمونیکمنطتهلیهمساز بسا نرمهایجهانی
ورودیهای قدرت ابران
9 2
و
oi ae
ree n
@® om 5
9
صفحه 26:
چهار مرحله توسعه و تثبیت اشتغال
Lorry mre On Cre ا ا ا
1 ree pours
ار طول ارت یرای مت نت انار
سره رات در آنن مان درلف سار برس سای را a
می کند:
مرحله اول - دولت قابلیت ساز
۰ مرحله دوم - دولت انطباق گرا
1
ا ل has لت
صفحه 27:
ad) له
نهادهاى جديد
٠ نرخ مشاركت نيروى کاربه/۴۶ در سال ۱۳۹۴
خواهد رسيد و طبق برنامه ريزى جشم اندازو
برنامه بلند مدت دملت. نرخ بيكارى از وضعيت
فعلی باید به نرخ /۷(و پایین غر)یعنی به نرخ
طبيعى بيكارى در كشور برسد.
و طى لين دوره هر ساله حدود يك ميليون نفر
جذب بازار كار شوند.
صفحه 28:
ساختار جديد كسب و كار و لزوم تشكيل نهادهاى جديد
ایجاد ظرفیتهای تولیدی و سرمایهگذاری توسط بخش خصوصی و
COMPRES elem ae)
A eerorn
۲ - ایجاد فضای آرام سیاسی در داخل کشور و بهبود روابط
خارجی
Se Bee es rey re a
۱ ا metal at Bp ok Sel
ل Lore a reer NEST nC a aan] سرمایهگذاری
صفحه 29:
اه را سا
ad oa يك ۳ 5 )40131(
Pe rel Pants Sem eC rye) FP aN eee) BX Bor] Pera)
تسهیل مراحل دربلفت تسهیلات بانکی -۶
4 0
ظرفیتهای موجود در تولید کالا و خدمات جدید
۱۳۳ eel
صفحه 30:
۸- کاهش هزینههای وافعی استفاده از نیروی
لالت لك ۷
RIOR heen] 000
eer ro 1 [1 ne ae nL
010155 207071101001101
wal ا ا ل ل لل ليك
ent yrds con 3 oa ا ال KU Ren an
۱ رس OSS ere ee Se Uae kd ea)
رل area
POS TOS) i aCe Co ES Ta tala
صفحه 31:
۱ TC يي
۱۳ ree yy ever ge ap eer) ol or LS Netto A
داشته و كمبود Re Cpe eRe
+-4- حمليت از فعاليتهاى اشتغالزاء تخصصر ساختما
ar oa ano ل ل ا ل ا
0
ere] 5 ااا الل ا لك
۳
تور تعيين ميك ذه نهاد بر نامه انساني»سبه ايحاد انطباق ۳
نظام اموزشي ونيا 1 نیازهای با ا 8 رام نمودن ۳ مناسب؛ به
1 کار آفرینا هنک کار احترا Ree
ای ر آفرب « Pens ad رب اران و
صفحه 32:
با توجه به مطالب فوق مدلهای جدید
كسب و كار به شرح زير است:
۱- مدیریت زنجیره تامین
(Kel Cees ee ee)
eo etal
GO ( @everd Ovcrwr)
1- برون سبارى
اي (ON
۴- داد و ستد الکترونیکی
(C-Oisress)
۵- مدیریت خرده فروشی
0
سر
0
صفحه 33:
رز ۱
Tere en
POF cae
9- نكهدارى و فروش
by Ore) ON reo eed bo
Clos O09 519 / of obo —11
۳- داد و ستد تر کیبی
مر مس هس
(مسسا
یه مت
ام مس امس
ear)
(و«خصدص 6 ای
صفحه 34:
الزامات مدل كسب و كارهاى جديد د ر نهاد
ls
cy ee ees SoD) it eh ل
peers ee Cer ue we Cory Re ae Fn Cay een J
۳- کسب و کار باید خطرپذیری را مدیریت کند.
۱ Recerca Se RTA) ere
ه- كسب و كار بايد داراى قابليتهاى غير خطى باشد.
۶- کسب و کار باید دارای چرخه ای مبتنی بر مشتری باشد.
BIC te Se hola ۱
م6
صفحه 35:
ال زا
i
۸- کسب و کار بلید برای تولید. خدمات. حمل و نقل. پشتیبانی و
قیمت گذاری ازالگوهای جدید استفاده کند.
See Reeser Re Se ا hea
دهد.
-٠ كسب و كار بايد از تضاد مشترى بهره بردارى كرده و راههاى
جديدى را كشف كند.
Le tere died ل ا م
بركشتيها استفاده كند.
۲- کسب و کار بلید کلیه نیروهای شکل دهنده خود سازمانی را کشف
كند.
ا ا |
صفحه 36:
مدل مشار کتهای دولتی - خصوصی در
نهادهاى جديد
۱- این مشارکتها بین نهادهای دولتی یا دستگاههای
عمومی نظیر شهرداربها. فرمانداربها؛ وزارت جهاد
re By coms Se eo emus ORS yy eed
بخش خصوصی انجام شود. در واقع یک راه تکمیلی
ae ل ا ل
ا مقررلتی را برای ایجاد تسهیلات
ee BOBS eS) em ST SL ات
CP ros eres Remap ciper) inccrpe
صفحه 37:
ee TOR ee ae en)
6
صفحه 38:
0 "۳ + 4
مدل ۱ دولتى ۳
نهادهاى جديد
7 قو طاو ان مار كن يراه وكدى «تصرصي طرااهي» ساقت
و بهره بردارى رابه عهده كرفته و دولت حمايتهاى مالى را
انجام مىدهد و يا تركيبى از منابع مالى را به عهده مىكيرد.
(Pe 5( ال ل ل 4
oS ae eel ا لت كت
روش جهانى 0 0 در آمده است. در اين مدل
معمولا دولت معادل ٠١ الى ۴۰ درصد هزینهها را در پروژه
Si ee a,
280
صفحه 39:
0 5 33 4
مدل ۱ دولتى 2
نهادهاى جديد
۱ 35 طانجام میشود.عمدتا زیر ساخت
و۱ شبكه.
ا ree] eel Pr o-ey ل
gee IES eee Uy بیرق بر ۲ سار
بو ۲۳«
ايجاد زنجيرههاى تامين و عرضه. شركتهاى مادر تخصصى مشاركت
۵- دراین مدل کلیه شقوق مشارکت ا اللا ا
ا م
*- در مدل سنتى معمولا دولت در وضعيت كارفرما (صاحب كار
298132637)) بوده و مشاور و ييمانكار را جداكلنه انتخاب م ىكند ولى د
ا این ترکیب یکپارچه و هماهنگ است.
9
صفحه 40:
مدل مشار کتهای دولتی - خصوصی در
نهادهاى جديد
Weta «gw Jao 9 -¥ ا 00 خواهان آن است
كه يروثه رابا كمترين قيمت به ييمانكار واكذار نمليد.ء در واقع قيمت
ese ال ال ل ا ل TOE 0
ا ال ا ا
Fe eC a aC ا ل ل ا ل aces oe
ا ل ل ل
مقررات سازمان مديريت و برنامه ريزى كشور و حتى jae عمرانى
eee از زمره مدل سنتی است و هیچ he ere
مدل 6008085 را برابر قوانين و مقررات براى مشاركت جدى شهروندان
و کارآفرینا
ای ae تک
0
صفحه 41:
مدل مشار کتهای دولتی - خصوصی در
نهادهاى جديد
-٩ بر اساس لین نوع قرارداد» امتياز واگذاری طراحی (1(651010) و ساخت
Let Cs) ا
ا ا ار ل ل Pe
Pa 1 NRT (C) cols (P) rigs 5 (E)
و ضمانت تامین قطعات و خدمت عه ©001121:8125©6
30322137 را به كارفرما بسيارد. اين كونه ييمانكاران و يا
قراردادهاء اجرا محور رع قط - ©126171011121316) ناميده مى شوند.
۳ در مد فوق هعاهعی ی طرای وساح با ا در
errr eh اد
ل
صفحه 42:
مدل ۱ دولتى = خصوصى در
نهادهاى جديد
0- در كشورهاي پیشرفته مدل 96۳0))) يك مدل سنتي
محسوب شده و كرايش به سوي قراردادهاي 600
استء نمودار زير اين ككرايشات را به خوبي نشان ميدهد.
صفحه 43:
Fully
private
Design
Build
(DB)
Design
Build
Finance
صفحه 44:
ابجاد فرصتهاى شغلى در جرخه سرمايهكذارى
٠ فرصتهاى شغلى در جرخه سرمايهكذارى ايجاد مىشودء
ا Ee
re 3) اه ۱۳
Nira 0 Be eT ee 1
ee
صفحه 45:
با Alp ain)
جشم انداز آينده
الف: كزينه روند موجود
اا ا ا ل ل ل |
BIN) ل ا 0 ا Ome
per soan a Se ا 1
كان برند الست كمهت طلور ae) ailles 19 ep dqela ding ten
۰ حدود ey (ds) ل ا PU) ir Cape meee
روند موجود ميزان سرمايهكذارى براساس نسبت )١07( بيش بينى
مىكردد. لازم به ذكر است كه مقادير سرمايهكذارى بخشهاى
0 ا ا ا ال cree sO eee
السام Soe, 0 0 Cadre coors)
صفحه 46:
ON SES ETC ee Sense Tes mah STN Ng و مر(
سرمابه گذار
ى دولتى
و
قل
۱۳۴۰
وم
0
سم
خصوصی
ع1
ع
تفر
۳۳۹۳
2700
لفلف
۳۵۸۸
تور
كلف
0
3
ل
سس
۱۳۸۹
يلقل
ميانكين ر
RU}
6
صفحه 47:
ا ا را ا ل
توليد ناخالص داخلى
12
10
8
6
4
2
0
هه
و
5-5
صفحه 48:
1
از ررض ee SRC ee abl ee rey
اين ميزان رشد سرمايمكذاري براي رشدهاي بالاتر توليد ناخالص داخلي و در
نتيجه ايجاد فرصتهاي شغلي جديد كافي نخواهد بود.
نسبت سرمایهگذا pore "۳ دولتي در هما باقي
راف مادا 0 خر رن کر 0
ene كان ل ا اه
ان مزان رد پاین سرماهگذريبه یمن لین پس ادا با عم ده
US pene wre Ss pera ene ae) مكانيسمهايي جهت افزایش نر:
پسانداز Sey se rae ee ieee
ری را
۱۳۰ 0 ie CHel S|
یا به دلیل وقوع جنک مل ارات شدهاند و نیز با توجه به میزان
RYN as is CoP شيتا بالاي اين شاخص هاه ا
ا ا استهلاك نخواهد بود جرا كه طي جند ees)
TOL) ee ree ee 0 شال اخیر» نسبت
است.
6
صفحه 49:
ب: گزینه مطلوب
Syne ca Os cae RRC SUL Ser ere sy 1ك
مالزی و کره جنوبی که طی دوره ای از نرخهای رشد بالایی برخوردار بوده
وا(
5
براساس نرخ رشد مطلوب (/۶/۸) تولید ناخللص داخلی و فرض نسبت
SC et ieee one Ne ca Rc Rae) cls mk OREO)
سرمایه گذاری (/۹/۱۰) برآورد میشود و با نرخ رشد متعادل (/۷) تولید
CNH) eas 58 9 cles lite سرا ری رولب ای رای
متوسط نرخ رشد سالانه سرمايهكذارى (/197) برآورد میشود.
9
صفحه 50:
۱
ناخالص بخشهاى خصوصى و دولتى در دوره
سار
کل(۱۳۹۴)
مر
۵
سرمایهکذاری
سك
متوسط رشد
طی دوره
رف
vy
000
سمم از متوسط رشد
ناضلا ob 0399
yr 1
MAY ۷۳
سرمايهكذارى كل
توسط رشد aye
an ae عنوان
فا كزينه (/8/41)
ار گزینه(/۷)
0
صفحه 51:
جدول شماره ۴- رشد و سهم پس انداز ناخالص در دوره(۱۳۸۴-۹۴)
ی
GDP
۳۵
ro
نسبت سرمايهكذار:
به 600
1
لا
tad) يي كزينه رشد توليد
ناخالص داخلی
واقعى
ارز۵( ا
تفر 37
سرمایه گذاری مطلوب در سال ۱۳۹۴ (به قیمت ثابت سال ۱۳۶۱
سرمایهه ۳ | تولید ناخالص داخلى واقعى
رشد ميزان رشد میزان
للا LS alg 4 یله
A/F باينا ار لدليك
60
صفحه 52:
ج - خطو ط راهبردی
دستيابىبه رشسهاى مطلوب فوق الذكربراى يسانداز و
دا تا
Lee St Lo 00 للك
ken ا ل Rom
۱- مساعد سازی فضای سرمایه گذاریسبه لحاظ ثبات سياسى
و اقتصادی نظیر کلهش تنش بین گروههای سیاسی,بهبود
رولبط خارجىء کنترل نرخ تورم کنترل نوسانهای شدید
رت
سرمابهكذارى خارجى
صفحه 53:
ادامه خطو b و اهبر a)
۲- بهبود بخشیدن مکانیزمهای انتقالپس اندازهابه سرمایههای
مولد» تشویق و ایجاد انگیزه برای مردم به منظور افزایش پس انداز
20 0 پروژههایسنا تمام فعلی جهت بهره برداری هرچه سریع
تراز
Fe a CR RC ene nee ar yw
ظرفیتهای خالى اقتصاد
صفحه 54:
جدول شماره © مقادير سرمايمكذاري ناخالص بخشهاي خصوصي و دولتي در سال
220000 re celery
سرمای گذاری ener ea
5
اف ارشد | ميزان | سهمازكل تس
Vie ای ۳۹۳۹ Aig قفا
ون نی ۴۷۴۳ | ۳ ۲
۱
cat میزان
rir 7
مت تم
سرماهگذاري
Js
مان( رشد مزان
Ai ۳/۵ at la
لف يننا Lia
تولیدناخالص داخلی واقعی
ميزان رشد.
1 مه
2 ۱
صفحه 55:
سرمايهكذارى با لحاظ ارزشهاى مورد
درنظام جمهورى اسلامى ايران وبه خصوص از
و
Pe SOM Sy we are Lr re ee rone|
است وهركونه سرمايهكذارى با لحاظ ارزشهاى
ال ا Pe
مستلزم رعایت اصول و ارزشهای زیر است:
صفحه 56:
سرمایهگذاری با لحاظ ارزشهای مورد انتظار
حامعه
تامین امنیت غذایی و تامین سبد مطلوب غذایی و نیازهای
اجتماعی خانوارهاً و تخصیص منلبع اعتباری. تسهیلات بانکی
و بارانههای لازم برای تولید. تامین. توزیع و مصرف مواد غذایی
كاهش ضايعات مواد غذايى از توليد به مصرف
|
در حوادث حمل و نقل. فضاى كار. شبكدهاى توليد و توزيع و
غير اينها
كاهش خطرات و زيانهاى فردى و اجتماعی ناشی از اعتیاد.
ييشكيرى و درمان و كاهش بيماريهاى روانى و غيره
4 ل 0
در أمدى و توزيع عادلانه درامد در كشور و نيز كاهش فقر و
pes) ا ا ا 000
كت
صفحه 57:
سرمایهگذاری با لحاظ ارزشهای مورد انتظار
جامعه
و Prete hs MCD Ree Mens fore
حمايت از مديريت أن در كشور
ایجاد موسسات اقتصادی کوچک و زود بازده کارآفرینی برای
yea el ese neh Cr oR)
enc 2 COC ES TIN [eer] PLESE TR COP ae |
درجه نشاط. شادلبی. امیدواری اعتماد اجتماعی. تعمیق ارزشهای
لت eee Te
percents tel Sue ا ا
۱
صفحه 58:
بيانيه سازمان بينالمللى كار
بيانيه(وجقمينووي 0 هام هی LO
در هشتاد و هفتمين كنفرانس (©©09)- مرحدحع8) ايجاد كار
ا ال OTC aan
ال ا ا ۱
بر مبناي اين تغييرات كسب و كار جامعه نيز تغيير ميكند
وهركونه نهاد كرايي با هر مقياس اقتصادي مليء بينالمللي يا
محليء تابعي از اين تغييرات بنيادين ميباشد.
صفحه 59:
سازمان بين المللى Glee 3907 (LO) gS ۱۳
را توجیه میکند
Fre ees em OE Tey eat ETS Cry ee es ere ton
a a 39 ile sa 9 tle 8 Fal تعلملبا اقتصاد بین! ۰
۳
9 ,های ا. eee Le i) رات صنوف
سس لغب امت 3 Peek زادی و مردم و تغییرات صنو
Perel Lo 9 و قطبى شدن ۶
بیکاری و محرومیتهای
A 2 اقتصاد. در بازار آزاد تا د بازار بلید تا
ek ee 0 ا pepe
كنندكان و به طو, BTA 00
۰ کسب وکاب صورت بای وبا شین رباطات والاعات تلا را مد
: از اولويتهاى انسان است كه در امنيت اقتصادى و فرصتهاى برابر
ges 0 ای سا کیت ادا هی وی
اهداف مشتر" ثرگ جامعه باشة
[eek gird et al cre Een lore جنانجه مسئوليتهاى دیلت و ٠
cr Bryon eters Ter)
صفحه 60:
5 5 5317 Ao
خوشههای صنعتی» خدماتی و نرمافزاری و
تس 2 3-3 ۰
۶۳۰
بسيارى از كشورهاى مترقى و در حال توسعه جهانء يهنه كشور و 0
ا ل ات ار
PO ا لل ب سف are ا ل ا
ك0 مم62 بض:8) كه روى بهره nose reer, وجود آورده
وری کار و سرمایه متمرکز است که در برنامه چهارم توسعه برای بهره وری
0 ا ا ا ل ل aCT
نظر گرفته شده و رشد عوامل کل تولید با بهره وری معادل ۵/۲ درصد سالانه
درصد برسد كه در اين جزوه مجال 7١ /7 نسبت به 080008 كشور بايد به
بررسى اقتصاد دو عاملى نمى باشد.
90
صفحه 61:
خوشههای صنعتی» خدماتی و نرمافزاری و
مزيتهاى نسبى كشور
در اس در حال توسعه و به صورت خوشهای
سا OS eS
كه جزء كشورهاى در حال توسعه هستند. ١ درصد
صادرات كشورهاى صنعتى در حال توسعه را به خود
اختصاص داده لند و در مقلبل ٠١ كشور كه از اين
ا ا ۱
ا ا ا 20
در دوره 94- 1184 داراى هفت خوشه به شرح زير
Sd
90
صفحه 62:
خوشههای صنعتی» خدمانی و نرمافزاری و
مزیتهای نسبی کشور
سنكابور و هنك كنك به صورت شاخه اى مستقل (دو خوشه)
كره جنوبىء مالزى و تايوان به صورت يك خوشه يويا و
مشترک(یک خوشه)
فيليبين. تايلند. آرزانتين. كاستاريكا. مكزيك و تركيه يك
خوشه يوياى ديكر (يك خوشه)
ا ا ا ا ا |
حتوبى اسه خوشة افراك را(سة خوشه قدر تمتن)
“ا كشور د ر حال توسعه ديكر ازاين نظر عقب مانده اند.
صفحه 63:
خوشههای فوق مربوط به کشورهای در حال توسعه بوده و تقسیم
tC) را تسس
۶ خوشههای کشورهای ا 2 52007
سوئیس و آمریکا) با ارزش افزوده سرانه ۶۲۷۳ دلار
خوشه دوم شامل بلژیک. ایرلند و هلند
pany git Cabs OW pF yy 99 qua Adige 0ت
(اتریش. کانادا. دانمارک. فنااند. فرانسه ایتالیء نروژ
و انكليس)
ء خوشه جهارم در بركيرنده هشت كشور استرالياء
0000 ا 0 Ie [eo] re CanepLe PMR ITS)
پرتغال و اسپانیا است.
9
صفحه 64:
بونیدو پنج عامل فناوری را به منزله پیشرانههای
عمل خوشههای صنعتی به کار گرفته است:
تحقیق و توسعه 6
لا
خارجى
lab لل
مهارتها
زیرساختها
صفحه 65:
خوشههای صنعتی که تاکنون برای جمهوری اسلامی ایران
Seek he ee hen) سر
RRR Pee
حمل و نقل (ریلی؛ جاده ای هوایی و دربایی) -۲
پتروشیمی و صنایع پایین دستی آن -۳
نفت و صنایع پایین دستی آن -۴
00 ا
iad اي
/- صنايع هوا و فضاى غير نظامى
ل ۱
9- صنايع غذايبى
-٠١ صنايع دربايى
یا 0
صفحه 66:
Pe CEL OS ey dk Me TT
ا رز سرا heel ese
esha ihe
۱۳ he
Ue cl oe Tet tal hs
۵- فولاد و نورد
۶- خودروسازی سبک و سنکین
RT ae nee sien i
ype ay,
Par 1 |
۰- افرژیهای نو و برگشت پذیر
prc pore] يأر مواد
Re si Ad
صفحه 67:
حمايتهاى صنعتى
صفحه 68:
ءدر ابجاد خوشههای دولتی الزامات زیر برای دولت وجود دارد:
- اوسعه تواناییهای صنعتی و سامانههای مملد (درون زا) شرط اساسی
صنعتی شدن در دراز مدت است.
- توانايى بالاى شركتهاى صنعتى به دليل دانش فتاورىهاى برتر است.
- سياستهاى رقابتى شلمل سياستهابى در مورد ادغام و انتقال مالكيت
ا ا a) ل ۱
ا ل ۱
فتاورى توليد و توسعه صنعتى در صنايع بزرى از طريق
POM enn C Ocean tone)
- 0 فتاورى مورد نياز بنكادهاى قوى و بزرك از نوع فتّاورى متوسط (<041) با
ا ا ا پیشرفته
Bees pr 4 1D)
20
صفحه 69:
هر خوشه باید مهارتمای زیر را از طریق
شركتهاى مادر تخصصى در خود ايجاد كند:
0 آگاهي از تغییرات جهان
©- مطالعات الكووارهاي (الكووارههاي توصيفي) و تشخيص
الكوواره جديد
2- توانايي آينده نكري و آينده سازي
<6- توانايي برنامه ريزي راهبردي درکسب فرصتهاي بينالمللي
6 قابليت در برنامهريزيهاي توسعه در تنوع كالا و خدمات
توانايي در تحقیق و توسعه و نوآوري و توسعه فناوري
2 قابليت در استفاده از فنون جديد مهندسي و فناورانهاي
9
صفحه 70:
۱ ار we
را
قدرت ایجاد زنجيرههاي ارزش
601
ا ل ل
0ح ايجاد منابع جديد مالي و اعتباري براي فعاليتهاي تجاري و غيره
| ل Cree Be eo Seve
eee Teer Te ener ee Se) een (cy
9 توانايي در ایجاد پيوندهاي راهبردي با رقباي جهاني
EBB eS Yes ee (a
RS een eer ees ae Ce ee Bie eran (a)
توانايي اخذ کمك و پشتيباني از دولت
0
صفحه 71:
ایجاد شبکههای کسب و کار و تکمیل حلقات لازم
lle ل a oT
برای کلیه کسب و کارهای مفید و اشتغالزا از بالادستها
مد ea) he er a ead)
(۳ سای ی nC a
یک پارچگی همافزایی و ارزش افزوده ایجاد میکند. از
Oe ane eo ee
عبارت دبكر حل مسايل اقتصادى را بليد در اصلاح فرايندها
جستجو نمود.
ES eee ا Sn]
۱۳۹۳
0
صفحه 72:
فرضيهاى بنيادين شبكههاى كسب و كار
ات۱1۳
1 Pera Cee
داراي منافع هستند و در اين مورد رابطه ذينفعان بايد از
eee ODS ا ا ل ا
تضمين رديف اول بايد توسط نهادهاي حقوقي كه در
شركتهاي مادر تخصصي و خارج از آنن تاسيس
ميشوند انجام گیرد.
صفحه 73:
OPE EC Ie I eed
ن
شركتهاي مادر تخصصي در استانها سعي ميكنند در
مورد مالکیت جایگاه قوياي براي خود زمینه سازي کنند و
3 0 0 ES Nee Cn DS Nee een
گام بردارند و در همین مورد براساس مزيتهاي
دم و ات زور رات قدررر سل کت
صفحه 74:
5 5 1 ae
a Pale ceed neared cal naa
آن
"؟" شركتهاي مادر تخصصي در ارتباط با مراكز 00 8 8) عمل
ميكنند و بدون بخش تحقيق و توسعه مانايي خود را به خطر
نمياندازند.
۰ الهام بخشي و ممتاز سازي و داشتن برنامه راهبردي در اين
مورد از شرايط اصولي اين كونه شركتها است.
ء ايجاد هر كسب و كار جديد در شركتهاي مادر تخصصي
as Bp ina re دن
nee eC Se BRC dia ۳
ارتقاي دائمي فنّاوريهاي بكار كرفته شده در 80008)هاي شركت
م
0
صفحه 75:
فرفیهای بنیادین شبکههای کسب و کار و نهادهای
ن
۶ مزیتهای نسبی هر استان از طریق انتقال و ارتقا فناوری و
درون زا کردن آن انجام میشود.
*؟ء در معاملات با شركتهاى بزرك داخلى و خارجى رابطه
تنها از نوع بزرگ با بزرگ است. لین موضوع به عهده
موسسات GOG 9 6600 نمى باشد و معاملات
بزرك از طريق بخشهاى قوى 0اك انجام شده و از
طريق زير مجموعه أن اجرا مى شود.
صفحه 76:
فرفیهای بنیادین شبکههای کسب و کار و نهادهای
۳
ل
کلیه عملیات در استاندارد کلاس جهانی (حصله ۷4())
Caley fold WIS gal op co plea 1۳
كشور طرف معامله. مديريت كيفيت جامع. اصلاح
ce Me Cele) ا ا لي
در تنظيم ساختار شركت بايد به برقرارى مديريت
زنجيره تامين و عرضه با حداقل تعداد حلقههاى مورد
meee sles on] ا Fe ere er Se
rented) 0
صفحه 77:
قواعد قدرتمند برای ایجاد مزیتهای رقابتی
وجذا
0 ا ا Serres)
000 OnOCInC Der TNC gr ie edit یت ده و Bsc
eet DO nS Rew OS ee Ie ee eres
9 Tes ee
ال SIC ا لكت
توجه به سبد مصرف جامعه با نكاهي ب
ايجاد زير ساختهاي فناورانه با كمك دانشكاهء مخابرات و ارتباطات و ساير
دانشكاههاي ذيربط در نواوري محصولات و خدمات
جذب سرمايهگذارهاي داخلي و خارجي و ايجاد مشاركتهاي منطقهاي و بينالمللي
0 تصديكري به بخش خصوصي و کاهش هزينههاي دولتي و
کاهش قيمتهاي تمام شده کالا و خدمات
۱ Rene Done Dees ae ee we ot
اجتماعي
صفحه 78:
۱9
٠ خلق ثروت را مزيتهاى
0 الا 10-0
ملسی» منطقهای و بینالمللی به منابع قابل
سرمایه گذاری» داراییها و منابع مورد نیاز کشور و با
سهام سرمایه (07۷۵ بعج) که منجر به ارزش
ed (Ona Lye الل
vO co Weer ey)
صفحه 79:
نمودار شماره ۸- منابع خ
۱- سرمایههای فعال peg +
فعال جامعه
۲- سهام سرمایه
۲
1
210000
۱
7- ايجاد جهار جريان
**اطلاعات
“مواد
*#خدمات
9
صفحه 80:
سازمانهای
سازمانهاى
ساده
وضعیت غیر ثبات ses
Eee
eo
صفحه 81:
اقدامات لازم در eee Cee ۱۳
برای خلق ثروت (ادامه)
ور ۳
- مديريت مبتنى بر اقتصاد دانايى محور
Pm ا ee PCL Om ToL} ae
5 و
7- ايجاد خوشدها فنا كه به عنوا ها
ait PE Psy) ام كار كنتن يي سياه
ee kt 0
خوشه کار آفرینان
له
60
صفحه 82:
صفحه 83:
ار ered
ار ار اد ار
1
0 See Paro) ا ا SCTE]
Rte ee CS ROMS ICME SIDES
5- رامكارهاي كشف كسب و كارهاي جديد از طريق زير مجموعههاي حوزه
6- راهکارهاي اتصال با بنگاههاي بزرگ از طریق صدر سازمان
7- راهكارهاي تشخيص و تعيين منايع داخلي و خارجي از طريق صدر سازمان
0 ا ا ل ا كه
EM eC) ل ا ا ا 0 Sy
وا ۱ 2
صفحه 84:
By reer re eee Ly)
ert a ل ا ل ل 0 فرهنكى و اجتماعى
جمهوری اسلامی ایران (۱۳۸۴-۸۸) مربوط به توسعه
الل ا الا ا للكت
جدید در ساز و كارهاى مدبريت مبتنى بر دانايى است.
م6
صفحه 85:
ديدكاه دانايى محور جه نوع ديد كاهى است؟
ديدكاه نفتى:
جذب اعتبارات از دولت
ene oe
ك2
٠ ديدكاه جديد:
ا كت
ء جذب كردشكر
دیدگاه آینده:
جذب منابع انسانى
ل
جذب فناوری
صفحه 86:
تغییر کلیدی ارتباط حکومت و شهروند
صفحه 87:
فضای اشتغال کشور
*دولتی : اشباع شده. است
۱
دما ريخ Se Ca a Secale eat ad
.0 حوزههاي جد ید
حصوصی صنعت و تولید
تقویت و گسترش حوزه های موجود
تس( حوزههای جدید
تقو یت و گسترش حوزه های موجود من
صفحه 88:
اهمیت بخش خدمات در اشتغال آفربنی کشور
چهار شغل خدماتی جس» يك شغل مولد
oer PORE CI Eon 19
ea TED TOMI Bee CSET wee IP Te peep ea ouyY ere eae
02005 0206 0 ee CCRC a IS cs
Pe ee EES Terese نتیجه: حل مساله اشتغال
صفحه 89:
ويزكىهاى بخش خدمات در ايران
ایساد اشتعال کاذب و پنهان
توسعه نامناسب بخش خدمات در کشور
< عدم ایجاد مشاغل مفید
رواج دلالي و واسطهكري
صفحه 90:
نهادهای متناسب با توسعه بخش خصوصی در استانها و مناطق
ايجاد مى شود كه به شرح زير خلاصه م ىكردد:
0- ايجاد مراكز رشد (انكوباتور)؛ كارآفريني و ياركهاي صنعتي در
ا ل ESTE
ایجاد کریدور علم و فتاوري در بخش غیر دولتي
ایجاد نهادهايي بین كريدورهاي علم و فناوري و حوزه بازار به
eee eee Ree ire) ی ری اس
<6- ايجاد مراکز و شركتهاي کوچك و متوسط (9006۶)) در بخش
ا Rene Ci CP Bey 1
ابداع» اختراع و ارتقاي محصولات و روشها ميشود.
©- ايجاد صندوقهاي غير دولتي يزوهش و فناوري
90
صفحه 91:
کار آفرینی موتور توسعه
دانابی ee) دانايى حديد
ee
افزایش اطلاعات کارآفرین
صفحه 92:
نقش کار آفرینان در نوین سازی جامعه
کا رآفرین فردی با مستقل
ماجراجو و توفيق طلب
متعهد و آرزومند
قدرت جذب سرمایه
خلاق و تخريب كننده
داراي بصيرت خاص
استقلال طلب
برائرؤي
۳0۱۱
طرح
برانگیزاننده تفکر
خواهان آزادي و عزت نفس
ree
صفحه 93:
۱
| آینده نگريي و آینده سازي
©-آكَاه از فرصتهاي محيطي (ملي و بينالمللي)
2- داراي انكيزه ير قدرت
كار آفرين شركتى ره م9
لاسي ۱ ۱۳۳۳
صفحه 94:
ور سا
عامل بیشینه + عامل تسریع کننده + عامل نیرو بخش - تاسیس شرکت نوبناد
0 . fe =
oe
صفحه 95:
وظايف شركتهاى عامل جهارم و مشاوره و توسعه
00
شرکتهای عامل چهارم:
ل ا ا الل ل
ا ا ا ا 0
۳ و اجرای طرحها در هر یک از
Pye St ee CBS Sy oe pee Smee cane n epee er LL eer Sy
Doe SLO MSY) Oe TRL CSO Ree] ev eater Eve rs) 2 ل
ورزش و تربيت بسنى. تفريحات و سركرمىء هنر و نمليش. حمل و نقل و ترابرى و
فرهنكى و جاب و نشر باشد و بتولند.به عنوان امين و مشاور تخصصى وزارت كار
و امور اجتماعی. کارفرما ل زمینه برنامهریزی. ساماندهی و نظارت بر
فعاليتهاى شركتهاى مشاوره و توسعه كارآفرينى در هريك از بخشهاى
Rees per et)
صفحه 96:
۳ ۳ ۳ کار آ:
ار مم
te eel ae bed aR et ade SS coded dl
Pere el PA CSN (Ct a) Re Ue SI
عوامل چهارم
لل ل ل ل
۱-۴- انعقاد قرارداد با عوامل چهارم
-١-0 نظارت و يايش عملكرد عوامل جهارم
1-۶- نحوه حمایت مالی از عوامل چهارم
la ساير موارد لازم
صفحه 97:
ادامه الکوی جهار ضلعی توسعه کار آفرینی
۲- فر آیندهای مورد فیاز برای شرکتهای مشاوره و توسعه کا رآفرینی
dl ا ل ا ا ل
ای Pee Be
۲-۳ - ارزیایی درخواستها و انتخاب شرکتهای مشاوره و توسعه کار آفرینی
۱ I en NecgeT SPCR a ag
۰ SR pen ory
۲۶ - نحوه حمایت مالی از شرکتهای مشاوره و نوسعه کار آفرینی
م9
ere 0
صفحه 98:
st BTS amg cabo sler 5 95S! ante
RS ل
۳-۱- ضرورت تهیه. تدوین و تبیین شرایط احراز سسج) سسه) *00) کاررآفرینان
۱
۳-۳- ارزیابی درخواستهای کار آفرینان بندهای ۱-۳ و ۲-۲
0 BIC Sees] aan a
ه-1- نظارت و يايش عملكرد كارآفرينان
۲-۶- نحوه حمایت مالی از کارآفرینان
م ار هه
صفحه 99:
ادامه الگوی چهارضلعی توسعه کار آفرینی
Rees tt et ed Bee) Teel Le tal
ا ل ب له RCS ree aad
۴-۲- قوانین و مقررات مورد نیاز
۴-۳- نرم افزارهای مورد نیاز
۴-۴- سختافزارهای مورد نیاز
۴-۵- گردش کارهای مورد نیاز
5-8- راهبردهاى توسعداى مورد نياز
۵
1-ع- و ساير موارد لازم
صفحه 100:
وظایف شرکتهای عامل چهارم و مشاوره و توسعه کار آفرینی در فر آیند
اشتغالزابى
شركتهاى مشاوره و قوسعه كار آفرينى و تخصصى:
عبارت از اشخاص حقوقی مستقل. شامل شرکت مهندسی مشاورویا
شركت تحقيقلتى دولتى. خصوصى وباتعامنى هستندكه توانليى و مهارت
ne eRe are Wee) ۱
معدنى. خدماتى. كردشكرى.كشاورزىء بازركانى: آموزش و تحقيقات.
y ا ا ا ا لل ال 0
oe ad ا ا ل ORS Oe Oe Oe
ات ا اال Seb reeds BL ROOD Ie
باشد.
00
صفحه 101:
Te eT Sa nC Bele Lo) را
اشتغالزاي
كار آفرين:
مداد رد ی توف قاس اس منکن
Wiles bios ally olka. Wall gen
۳
ee ey es م ESS See)
Beer) 7 CL pecker nee ee CRS) Te)
0۹
صفحه 102:
ا 0 0
وه
صفحه 103:
زنجیره فعالیت و ارتباط بین عوامل ایجاد اشتغال مولد و پایدار
صفحه 104:
شرح مأموریت و خدمات شرکت مشاوره و توسعه کار آفرینی و تخصصی:
2211171000
ee Se eR ore sts
POST erence)
Pay ere ee
۳
اطراحى مهندسى
مديريت بروزه -
کنترل کیفیت -
|۱۱ sy eee a
PCa Sy ere ee
0
eer sed
۳۳۳ eas
ساحت ۶
ea. 9
۳
*؟ -توليد
5 د تقال Ee
*؟ »10016( سامانههاى ارتباطى
؟ نظارت بر اجراى يروزه
تت 3
صفحه 105:
نمودار تشكيلاتي و سازمان اجرايي
شرکتهاي مشاوره و توسعه کارافريني
7
عو یت عراس سس
صفحه 106:
تغییر در ماموریت دولتها و رویکردهای جدید
* ماموربت دولت جمهوری اسلامی ایران بنابه اهداف سند چشم
ین
کلی اصل ۴۴ قانون اساسی. مدیریت بر مبنای دانلیی و کلیه
ا ا ا ل اي ل ل
تغيير اساسى كرده است بروكراسى دولتى كه ملنع ييشرفت و
'توسعه بوده و موجبات از بين رفتن فرصتها. ايجاد فساد ادارى و
به تعويق افتادن يروزهها و از بين بردن بسيارى انكيزشهاى
كارامد مىشود. در ماموريتهاى جديد وببا تسريع در ايجاد
دولت الکترونیک و خصوصی سازیبه شدت کاهش مییابد و از
RCE) eRe IS COUN SICA conical Sal ront ep .e
aoa
صفحه 107:
در رابطه با ايجاد بنكادهاى كسب و كار جديد»
ماموریتهای جدید دولت به قرار زیر است؛:
ار ار مت متوسط در بخش خصوصی در ابجاد و ارزش
عرسي و در بخ
SES el SRY ee bt ee tel od اسان =
Cael ae ceeaeel ek aaa be arene ee
By mend adeeb!
liad f ار يت
ere ee Sb ar ee St Ui)
#-كمك به توسعه بازار با رويكرد صادرات
0
De re Loe Pee TT RE Pf Se YS
صفحه 108:
ایا
Dg a لطس
۸ - فراهم ساختن امکان دسترسی به سرمایه و تامین منابع مالی
۹- ایجاد و توسعه شهرکهای تخصصی صنعتی در مناطق مختلف کشور
TE IE aay با آن دانشگاهیبه صنا
i 5 د
oe ورس ی Pera oF GG نت خرن نما
rss مر ره ۲
ال ۱
يك كذر خلق ثروت
CSTE NG) oy ber BBR ا TL) See رال
بزرک ملی و بینالمللی
و PRO
كارهاى جديد 3
صفحه 109:
نقش موسسات کوچک و متوسط در ایجاد شبکههای
cud 9 3
نقش انسان؛به عنوان نق اول و در قالب کار آفرینان جامعه
ere 000100000 0001
4 ا ار cae میا مأل
ملت به عنوان بالاترین رده در سلسله مراتب گروه بندی انسانی تلقي میشود و باید حاصل این کسب و
ee te Sei tee real EL Se ۱
سازی از طریق اصلاح ساختارء توسط موسیبات baw 9
نوين , ازى از دقع ges 2 ا Pip ea hae
لع ا
ey
FER Uren Poke) er ie ey eer erie ee peer er en)
7
نهادهاي كوجك و متوسط عهده eee ه دانش (توسعه قاوری)» 2300
۱ اا 0000 eee
رس سم ae در تصددى EE 8 وعاعلی براى جلو ۳ فشار ر واردات و فشارهاى خارجى توسط
2
09
صفحه 110:
نقش نو بنیادها در ایجاد فضای خلاقیت و کارآفرینی
و
۱
رويكرد قسيم كاملانيك جرخش 18١ درجداى بيدا كرده است
در رويكرد قديم در نمودار شماره ٠١ قسمت اول نشان
میدهد ابتدا به ایحاد
فا
سا را
es ee ل ا ل
به كسترش واحدها و مراكز كسب وكار برداخته و در نهايت
ایحاد حاذبه و کشش میکنند. 0
صفحه 111:
رویکردهای توسعه اقتصادی
aaa
صفحه 112:
سير تحولات دانشكاه
لين نهاد در مراحل اوليه خود براى مدت طولانى فقط به فعاليتهاى
Sy |
OD te te Re Re te See LL Meee]
Risen Cone Te ee Ce CH Ree We cern) )
اولين انقلاب و تحول علمى در اواخر قرن نوزدهم اتفاق افتاد كه
طی ن دانشگاهها علاوه بر مأموریت آموزشی و تدریس. مأموریت
Ee ee Nees) سس
PONCE ا OP) COPY ا a
Se Sy kop ny te he Rees) eld
به مأموریت اول افزوده شد.
ae
صفحه 113:
انقلاب علمى دوم براساس متكى شدن نوآوریها ۳
eres اواخر قرن بیستم اتفاق افتاد که طی آن دانشگاه
Spe بر مأموریت آموزشى و پژوهشی. عهده دار
مأموریت سومی شد و آن نو آوری فتاورانه بود.
امروزه سب ۳ که دارای مأموریت سوم باشند.
دانشكاههاى كار افرين ناميده مى شوند.
ao
صفحه 114:
تحول در عقلائیت دانشگاه
0
هدف فعالبت
روش تأمین مالی فعالیت
ترفيع اعضاى هيأت علمى
و
منابع مالى» معرفى مى شود.
PPL ire SMe Sy ela tome ee ا ل ا foe
لك aay ees eee be ey Cra
co كسب بيشترين منابع مالى براى توسعه علم و فتاورى است.
صفحه 115:
Ae) 0 Pc)
ا ا ا REE eae
ا ا ا ا ل ل ل ۳
ere eT TPS Sergey ا Rome
06
صفحه 116:
تفاوت اقتصاد صنعتی با اقتصاد دانایی محور
۱ ۳0
محسوب میشود.
ever TR DIY Cee pee MUST LE
مى كند.
1 در آمدزاتر Ca Cire pet se were pe arene emer)
فروش همان کالا است.
ao
صفحه 117:
۱9 Oy Le ry oll
در الگوی نوآوری مبتنی بر دانش»هم دانشگاه به عنوان يك
ese ye ewe eS et ees res Ee
اك و بنگاه هم مبتنی بر دانش ميشود و دانشگاه و
صنعت بازار سرمایه خطرپذیر و بازارهای فتاوري و
سرمایه انسانی را به وجود ميآورند.
بانكهاى معمولى به طور عمده به فعاليتهايى كه خطرپذیری
در آنها بالا باشد اعتبارى تخصيص نميدهند» ولی با ایجاد
بای ماه یی ان وی ALL خسف يه ليق
نوع اختراعات اعتبار داده ميشود.
دولت هم به طور كلى هم به كارآفرينى مبتنى بر دانش دست
ميزند و هم وظايف سنتىاش را اعم از توليد كالاى
عمومي و سیاستگذاری انجام ميدهد. 0
صفحه 118:
RU enc Un eeu
یادگیرنده مستلزم وجود دولت یادگیرنده»
بنگاه یادگیرنده دانشگاه یادگیرنده و
خانوادههاى يادكيرنده و كارآفرين است.
ao
صفحه 119:
eS ل ee)
ا 0000 نووري و ليجاد
ae a ارتباطات 00-6
a ۳
امم es)
pal افزايش داننی شرکتهای موجود
Daa PO ١ 155222532“
صفحه 120:
eT ل reer
00
صفحه 121:
PRC Cre holt re
سند چشم
هویتی - ساختاری انداز و
Pe)
توسعه
هویتی - نرم افزاری
خلق ثروت
(CO ed Re BET Bed
کریدور عم و Dear
OR سم
بخشل
seth خصوصی
(ساختاری) أول شدن علم
و فناوری در
9
(جنبسش فرم 23200
كا
صفحه 122:
خطر پذیری سرمایهگذاری
3 ل
٠ ايران ۵ 60 درصد
صفحه 123:
eT Od BOS ea
شركدتهاى مادر تخصصى
° قبلا بیان شد که موسسات کوچک ومتوسط rear مقلبله t
eee rep ree nin ien ec te
اسلامى ايران 2 fe خصوصى شركتهاى مادر fee)
اا 0
متوسطء براى لين مقابله بى امان در بخش خصوصى
ا رک
erin ل لت
شبكه نشان مى دهد.
صفحه 124:
aoe
صفحه 125:
بيمانكارى عمومى ايرانى و رهبرى يروزههاى
ree ۳
۳۵ رم sage 5 Silo
بر ٩۰ سال در جهان تجربه دارد جا یک نظام جامع
درمناقصات پروژههای بزرگ بینالمللی از قبیل اکتشاف و
ا الل PR re
ed ات
میکند» لین نظام جلمع دارای ۱۰ نظام فرعیبه شرح زیر
است:
صفحه 126:
این نظام جامع دارای ۱۰ نظام فرعی به شرح زیر
است:
۱- نظام طراحی - مهندسی (شامل ۱۱ زیر بخش)
ee) heb e Ta teal
ل ۱۳
ل ا ل را
خدمات رسانى (شامل 6 زير بحش)
۱
۱۳ ele Tl tad
ak را ل
Oe Ae Dre ee i tea)
۱ ere ere taal
00 (ee eR ae ا ا ا
صفحه 127:
1
بازرسان قانونی
Vice President ae
Deputy)
صفحه 128:
2 2
ل ل ا ۱
سس ار
one) 1B) alter ee Teas ل لك لا
ساماندهی فناوریهای مورد نیاز
1p) ella ا ا eee ۱
كشور
ال on gen) ا ا ye eC gC
مورد اطلاعات و خدمت دهی نرمافزاری
ه- جذب حاميان “21 در صنليع
TreaePer) — مت لك
00
صفحه 129:
2 2
ع- ايجاد سازمان كريدور علم و فثاورى خصوصى
۱
1۷ pens fees omen e
PTO (TT Orxcitzativa) (lo jlw oll —A
1
صفحه 130:
شهر کهای صنعتی تخصصی
شهركهاى صنعتى مختلط وغير متجانس هزينههاى زيادى را
0
نساجى با منطقه بالايشكاهى با هم تفاوتهاى زيادى دارد و
ال ا ا ال ا ل الات ل
ا ear eel Ream Presa
ل 2
صنعتى برحسب مزيتهاى نسبى و خوشدهاى صنعتى و به
طور تخصصى ايجاد مىشوند. كليه توليدات و تنوعها در هر
OS) Ce ewes te Oc emo: ee MeL oe
I aCe Oe Bee Ch an
است.
deo
صفحه 131:
Pe
"؟" شرلبيك از شركتهاى مادر تخصصى نيازمند يك بلنىك تخصصى
ea 7 car caer
نگهداری و سازماندهی کرده و برای چرخه اقتصادی همان حوزه
اقتصادیبه جریان بیندازد (جریان پول) اينکه هر بانکی برای
همه باشد و همه کاری انجام دهد.با مزیتهای نسبی استانها و
تخصصی کردن امور هم خولنی ندارد. حجم فعالیتهای اقتصادی
میک شرکت مادر تخصصی ایجاب میکند که یک بلنک تخصصی
كه منلبع خود را از همان حوزه تامين كرده وبا عنلبع داخلى و
fale co le ا ل ا ا ا 520
خارجى و سرمايههاى راكد و غير اينها بيردازد. ايجاد شود و
موضوع اعطای تسهیلات که در حال حاضربا مشکل جدی روبه
رو است. با سهولت و در حوزههای تخصصی مربوطه انجام شود.
060
صفحه 132:
* براى كاهش خطر يذيرى فعاليتهاى اقتصادى در هر
حوزه تخصصى. وجود یک موسسه بیمهای تخصصی با
شعبات لازم الزامى مىباشد كهدبا سرعت نسبت ,به بيمه
كردن امور اقتصادى er 0 تخصصى 5
زيرمجموعدهاى لمن اقدام كرده و ازسر جمع درامدهاى
بيمداى و سرريز انها. نسبت به يرداخت بيمه به
خسار تديدكان و غيره اقدام نمايد.
صفحه 133:
* براى كاهش خطريذيرى فعاليتهاى اقتصادى در هر
حوزه تخصصى., وجود یک موسسه بیمهای تخصصی با
ات are ek eC UL ee WSL SP 00
كردن امور اقتصادى شرکت مادر تخصصى 9
زيرمجموعدهاى لمن اقدام كرده و از سرجمع درامدهاى
بیمهای و سر ریز آنهاء نسبتبه پرداخت بیمهبه خسارت
ديدكان و غيره اقدام نمايد.
09
صفحه 134:
شرکتهای سرمایه گذار کار آفرینی و
0
* لین موضوعبه دلیل اهمیت فراوان ee در سند جداگانهای
تنظیم شده و امید حی رودپس از تصویب در هیثت دولت
به موقع اجرا قرار كيرد. موضوع سرمايه كذارى خطريذير
ا ام ere Ree
CSS cod ف ا ا ل ed SN
ا ال
Er ated ل ا 0
ار
شود.
00
صفحه 135:
كالجهاى تخصصى ايجاد مهارت و مشاركت در
پروژههای بزرک کشور
مشكل فعلى كشور ما در يروزههاى بزرك. موضوع
ا و و ۳
و حرفداى. در بعضى مواقع مديريت بروقه و نظاير
aond st] ا ل ل
ie See Me eee Sent or eoY
فناوری میباشد.
صفحه 136:
FY aT stay ®
انداز آينده کشور ees
*_آنچه در لین طرح دنبال میشود مفهوم چشم انداز و آینده نگری و آینده سازی را
HUN ET] een Sorta ات ان Aha rs
یراق تا وی تس ST TS GENESIS
ae eae DS eS a dN dea cn ce تا
OS Sel ge Cee ee So MeL Se. CMT as elo ae
fe reel eee Se CNW enero oe Me RC oe ea
تخصصى آمريكاء دانشكادهاى تخصصى در بسيارى از كشورهاى مترقى نظير
دانشكاه كمبريج. 0021/١ و شركتهاى تخصصى نظير ,6,600 -ل:0 .06080
Pa keer aera TOL ا ا Pre
به اهداف خود رسیده اند. چشم اندازهای ملی نیز در قللب برنامههای بلند مدت
چشم انداز وبا رویکرد آینده سازی تحول دیگری است که در کشورهای مختلف
PO Cee Tyce ey (ea ORS cele Hp remn e-is ed
راحتى لمن را درك نمىكنند و قدرت مقابله.با كشور ما از توان انها خارج خواهد
۱
Ye see ا ا wo ۱ npn re ate
صفحه 137:
ل 0
جللش امروز كشور ماء هم مى تولند ملنع بيشرفت و
توسعه تلقى شده و هم مىتواند از اركان سازنده
حجشمانداز ١5٠8 (هدش) و موجد تغيير در ديدكاه
مسئولين بخش دولتى و مشاركت كنندكان در بخش
خصوصى و اصلاح ساختار و حركتهاى جدبيد در عرصه
اقتصادى, فرهنكى و اجتماعى جمهورى اسلامى ايران
شسود.
صفحه 138:
ی
بكيريم به شرح زيراست:
ا ا ار
مطالبات مردم بيشتر از نوع مصرف بوده و موجب افزايش
مصرف کرایی در جامعه افزلیش واردات و فربه کردن شرکتهای
Fea eC Sy SED coer eis se Dog
بزرك و جند مليتى بر سرنوشت كشور است.
00
صفحه 139:
۱۳۱ er BTS we aed
است:
وا ای هت
1 nen tal da
استبلاكر» و نيز الكوواره ايران منطقداى در آسياى جنوب
(مش) و تغيبرات بزرك و شكفتى از اين ١505 غيبى در
Se eC Sere ل ا
و با آیندهای که ما را در برگرفته است.
صفحه 140:
مه ی
شرح زيراست:
ور Fen
سيبس از درك مشترك از جشم انداز آينده و آيندهاى كه خود بايد
ل ل ل ل ال POSTS
كروهى و جمعيتها ومسئولين دولمتي و غيرهما مىتوافيم از دادهها
ال ۳۳ دست آمده خودبا قدرت تفکر وهم اندیشی و ایجاد
نهادهاى 3207 درعرصه اقتصاد استفاده کنیم.
۵
صفحه 141:
eel ی ار اس ما رت
شرح زير است:
Per Pee Srey ger) © gy PL Fee) De
يكى ديكرازوظليف اساسى ومهم عاءاعتماد كردن به
eo] ل ل ل له
شبكههاى اجتملعى» كنش جمعىء حقوق شهروندی» همدلی
و همبستگی» منطقی کردن انتظارات» خرد گرلیی»دین
۱
ed Stee ee ee dt SS ne
while Gale claaile yw ply ola! oly
۵- سایر وظایفی که در کار گاههای آموزشی مشخص
خواهد شد.
00
صفحه 142:
> 0 Oa
وظایف استانداران» معاونین مدیران کل و ساير مسئولین استان
آشناتي با فلسفه و دکترین دولت در اشتغال زائي از طریق ساختارگرائي .
cas Pear oe a BP Se] 0
CA Roger UPN eCeN IB) |
آشنائي با ادبیات» آئین نامههاء دستورالعملهاي نهاد گرائي در تشریع مواضع
ew DTS Eke)
۱ Sry Eris eb B SMT sere r arn)
ee Rt ال tb Ree Se ee ae SSN
[۱ Pe eye err nr een ern Tee]
wal gelecin| Ale puny iil Ale pun ec glle CLL! 3h
آشنائي با نحوه خلق ثروت و توزيع آن به دهكهاي بائينتر از طريق ادغام و
ens es) ا ل
۵
صفحه 143:
ادامه وظايف استانداران و
abst eS eve teow nS Une ee eee eer NS Cer a
سرمايمكذاريها و كاهش حجم فعاليتهاي دولتي و ايجاد اشتغال.
۱
دستها و مصرف كنندكان نهائي با فرآيندهاي ساده و كم هزينه كه در
در ار ۳
19 re ا ere eee See Cem eer ean
0 0 re SMe Seis Seer OMT SSE)
cote iene
. مطالعه و بررسي قوانین و مقررات مانع و متضاد در تشویق و ترغیب
كارآفرينان و سرمايه كذاران و بيشنهاد اصلاح آنها در جهت بكاركيري
فتاوري مناسب و مطابق با مزيتهاي نسبي استان,
6
صفحه 144: