کسب و کار مدیریت و رهبری

شناسایی فرصت‌های شغلی Identifying Career Opportunities

Identifying-Career-Opportunities

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “شناسایی فرصت‌های شغلی Identifying Career Opportunities”

شناسایی فرصت‌های شغلی Identifying Career Opportunities

اسلاید 1: شناسایی فرصت‌های شغلیIdentifying Career Opportunities

اسلاید 2: عنوانشناسایی فرصت‌های شغلینوعابزارمراحل استفادهاجرا موضوعسطحفردیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: اگر می خواهید نقشتان را عوض کنید یا در شغلتان پیشرفت کنید، دانستن نحوه شناسایی و پیگیری فرصت هایی که مناسب علایق، مهارت ها و شرایط شما هستند، بسیار مهم است.این کار زمانبر است. شما می توانید به فرایند پیدا کردن فرصت ها به عنوان سفری که سرانجام به مقصدی هیجان انگیز ولی ناشناخته می انجامد، فکر کنید. شما می بایست صبر و ثابت قدم باشید.معروف است کاری که اکنون انجام می دهیم نتیجه و حاصل آنرا در آینده دریافت می کنیم. نتیجه این فرایند این خواهد بود که نه تنها شما نقشی را بر عهده می گیرید که مناسب شماست بلکه درک درستی نسبت به گزینه های پیش رویتان نیز پیدا خواهید کرد. علاوه بر اینها هرگاه موقعیت جدیدی پیش آید افراد به شما فکر می کنند و شما نیز وقتتان را صرف پیگیری فرصت های اشتباه نمی کنید.همچنین در کنار بهبود مهارت های فعلیتان، درک بهتری نسبت به مهارت های جدید مورد نیازتان پیدا خواهید کرد.یافتن فرصت هادر اینجا نگاهی به فرایندی برای شناسایی فرصت های شغلی و انتخاب بهترین فرصت ها برای پیگیری انداخته شده است.1. داشتن نگرشی درستفرصت ها همیشه در اطراف شما هستند. بنابراین بطور مداوم باید بدنبال آنها بگردید.عادت کنید که هر روز در جستجوی فرصت های بالقوه باشید. یک دفترچه یادداشت بهمراه داشته باشید یا یک نرم افزار موبایل مخصوص یادداشت برداری تا بتوانید فرصت هایی را که به ذهنتان می رسد همان لحظه یادداشت کنید. هر فرصتی که به ذهنتان می رسد را یادداشت کنید، هر چقدر بیشتر بهتر. بعداً می توانید از میان آنها مناسب ترین ها را انتخاب کنید.

اسلاید 4: 2. جستجوی فرصت هاشما باید در جستجوی فرصت های پنهان نیز باشید. فرصت هایی همچون نقش ها و فرصت های شغلی که آگهی نشده اند و پروژه هایی که خود می توانید آغازگر آنها باشید چون از یک نیاز انجام نشده در سازمان یا صنعتی که در آن کار می کنید آگاهید.از سازمان خود شروع کنید. بدنبال پست های خالی یا در حال ایجاد یا هر طرح توسعه ای درون سازمانتان باشید. همچنین، به این فکر کنید که از جایگاه فعلیتان در سازمان چگونه می توانید پیشرفت و ارتقا یابید. چه مسیرهایی در پیش رویتان قرار دارد؟سعی کنید با برقراری ارتباط با سایر افراد سازمان و صنعتی که در آن فعالیت دارید از آخرین اخبار و رویدادها باخبر شوید. اگر یکی از دوستان، همکاران یا رابطانتان در اداره یا سازمانی کار می کند که شما مورد علاقه و توجه شماست، از او بخواهید که در صورت امکان ارتباط شما را با سایر افراد با نفوذ در آن حوزه برقرار کند.مطمئن شوید که در صنعت و حوضه کاری خود بروز هستید و از جریانات مرتبط و نوآوری های آن آگاهید. آگاهی از این موارد می تواند منجر به خلق فرصت های جدید گردد.برای مثال، شما می توانید از آمارها و اطلاعات صنعت خود از طریق مجلات، روزنامه ها، انجمن ها و گروه های مرتبط با حوزه کسب و کار خود آگاه شوید.تجزیه و تحلیل PEST نیز برای شناسایی فرصت ها مفید است. PEST برای کشف عوامل سیاسی، محیطی، فرهنگی- اجتماعی و فن آوری که محرک تغییر هستند نیز بسیار مفید است. استفاده از این رویکرد به شما کمک می کنددرباره فرصت های بالقوه ای که در هریک از این حوضه ها وجود دارند، طوفان فکری کنید.

اسلاید 5: وقتی در جستجوی فرصت ها هستید می توانید سوالاتی همچون سوالات زیر را مطرح کنید:- کدامیک از قسمت های سازمان یا صنعتی که در آن فعالیت دارید در حال گسترش و پیشرفت است؟- چه فن آوری های جدیدی در این حوضه ها وجود دارند؟ چگونه می توانند بر نحوه کار شما، سازمان شما یا صنعت شما، تاثیرگذار باشند؟- آیا نیازی در سازمان یا صنعت شما وجود دارد که هیچکس به آن رسیدگی نکرده است؟- آیا هیچیک از مشتریان، فروشندگان یا تامین کنندگان شما، در سازمان یا صنعت مورد نظر شما با مشکلاتی مواجه شده اند؟( مشکلات اغلب انسان را بسوی فرصت های بزرگ هدایت می کنند.)3. شناسایی نقاط قوت و ضعف خودهنگامی که در جستجوی فرصت ها هستید لازم است تا از نقاط قوت و ضعف خود آگاه باشید. این آگاهی به شما کمک می کند تا مناسب ترین فرصت ها برای خود را شناسایی و بدانید که روی کدامیک از مهارت هایتان باید بیشتر کار کنید.برای شناسایی نقاط قوت خود، این سوالات را مد نظر قرار دهید:- در جایگاه فعلیتان از چه وظایف یا پروژه هایی بیشترین لذت را می برید؟ بخاطر داشته باشید که شاید انجام این وظایف تکیه بر نقاط قوت شما داشته باشند.- چه کاری را بهتر از سایرین انجام می دهید؟- به چه ارزش هایی اعتقاد دارید که معمولاً در دیگران مشاهده نمی کنید؟- به چه منابعی دسترسی دارید که در اختیار دیگران نیست؟- با چه افراد بانفوذی در ارتباطید که می توانند به شما کمک کنند؟- از دید سایرین نقاط قوت شما چیست؟( اگر مطمئن نیست از آنها سوال کنید)

اسلاید 6: سپس به نقاط ضعف خود نگاهی بیاندازید. برای شناسایی آنها از سوالات زیر استفاده کنید:- اغلب از انجام چه وظایفی سر باز می زنید چون نسبت به انجام آنها احساس اطمینان نمی کنید؟- از دید سایرین نقاط ضعف شما چیست؟( اگر نمی دانید از آنها بپرسید)- آیا نسبت به تحصیلات و مهارت هایی که آموزش دیده اید مطمئن هستید؟ حوضه هایی که بیشترین ضعف را در آنها دارید کدامند؟- آیا خصوصیات شخصیتی دارید که موجب عقب افتادگی شما در حرفه تان شده اند؟( برای مثال، عدم اعتماد به نفس کافی، یا به بطالت گذاردن وقت؟) - زمانیکه نقاط قوت و ضعف خود را شناختید، درباره اینکه چگونه می توانید آنها را به فرصت تبدیل کنید فکر کنید. می توانید این کار را به بهره بردن از نقاط قوت و از بین بردن نقاط ضعف انجام دهید.4. شناسایی سایر عوامل قابل اهمیت برای شماشناخت معیارهای مهم از دیدگاه خودتان از این جهت حائز اهمیت است که یه شما کمک می کند فرصت هایی که بیشترین سازگاری با شما را دارند را شناسایی کنید.از جمله عواملی که می توانید در انتخاب شغل خود آنها را مد نظر قرار دهید عبارتند از:- سازگاری با سبک زندگی شما- حقوق/ مزایا و نحوه جبران خدمات- امنیت شغلی- سازگاری با اهداف شغلی و زندگی- میزان در اختیار گذاشتن فرصت های آموزشی و پیشرفت شغلی- خود فرصت پیش رو. آیا مورد علاقه شماست یا نه؟

اسلاید 7: 5. محدود کردن انتخاب هاوقتی درک درستی نسبت به نقاط قوت، ضعف، علایق و فرصت های پیش رویتان دارید زمان آن فرا می رسد که از این اطلاعات برای انتخاب بهترین فرصت و پیگیری آن استفاده کنید. با تمرکز بر روی تعدادی فرصت که واقعاً با علایق و توانایی های شما سازگار است، با احتمال بیشتری می توانید یک گزینه مناسب برای خود انتخاب کنید. اول وقتی را صرف فکر کردن درباره هر یک فرصت ها کنید. معیارهای زیر را مد نظر قرار دهید:- بطور روزمره شامل انجام چه کارهایی می شود و چگونه با سبک زندگی شما سازگار است.- مزایای که در کنار آن وجود دارد- دانش، مهارت ها، استعدادها و تجربیاتی که برای بهره برداری از آن مورد نیاز است.- چقدر احتمال دارد این کار برای شما راضی کننده باشد- این فرصت به چه مسیر شغلی منتهی می شود- دستیابی به این فرصت چقدر راحت است- ریسک های مرتبط با آن

اسلاید 8: باید مشخص شود کدامیک بهترین فرصت برای شماست. اگر اینطور نیست می توانید از تجزیه و تحلیل شبکه ای برای گرفتنیک تصمیم متعادل و منطقی بهره ببرید.هنگامی که بهترین فرصت را شناسایی کردید، تصمیمتان را با توجه به بینش و درک خود ارزیابی کنید. آیا به نظر انتخابدرستی کرده اید؟ اگر اینطور به نظرتان نمی رسد به تجزیه و تحلیل و امتیازاتتان رجوع کنید6. آماده شوید و اقدام کنیدوقتی که یک فرصت را برای هدف گذاری انتخاب کردید، حال باید آماده شوید و سپس در آن جهت اقدام کنید.یک راه موثر برای انجام این کار این است که این فرصت را با اهداف شخصیتان تلفیق کنید. سپس می توانید درباره قدم هایی که می بایست بردارید تا از این فرصت بهره ببرید و در راستای آن بطور روزانه کارهایتان را انجام دهید، فکر کنید.به خاطر داشته باشید که پیدا کردن فرصت های خوب یک فرایند مداوم است نه یک مقصد! چشم ها و ذهنتان را باز نگه دارید و صبور و پایدار باشید. هیچوقت نمی دانید هنگامیکه در جستجوی فرصت ها هستید چه درهایی پیش رویتان باز خواهد شد.

اسلاید 9: ابزارهای مرتبطتحلیل PEST PEST analysisغلبه بر عدم صلاحیت Overcoming a Lack of Qualificationsکدهای هالند Holland`s Codesمزایااستفاده از این ابزار موجب این خواهد شد که در کنار بهبود مهارت های فعلیتان، درک بهتری نسبت به مهارت های جدید مورد نیازتان نیز پیدا خواهید کرد.کاربردهااگر می خواهید نقشتان را عوض کنید یا در شغلتان پیشرفت کنید، دانستن نحوه شناسایی و پیگیری فرصت هایی که مناسب علایق، مهارت ها و شرایط شما هستند، بسیار مهم است.معایب

اسلاید 10: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 11: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت Mgtools.ir مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان