مهندسی شهرسازی

شهرسازی پست مدرن

shahrsazi_post

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلايدهاي پاورپوينت: 12 اسلايد شهرسازي دربستر جریان فکري پست مدرنیسم، عکس العمل متقابلی است به آنچه که نزدیک به نیم قرن تحت لواي ایده روشنگري و عقلگراي مدرنیسم و به شکل خاص آن منشور آتن، محیط و زندگی انسان شهري شده را تحت تأثیر قرار داده بود.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
2004 بازدید, 15 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “شهرسازی پست مدرن”

شهرسازی پست مدرن

اسلاید 1: شهرسازی پست مدرنیستیشهرسازي دربستر جریان فکري پست مدرنیسم، عکس العمل متقابلی است به آنچه که نزدیک به نیم قرن تحت لواي ایده روشنگري و عقلگراي مدرنیسم و به شکل خاص آن منشور آتن، محیط و زندگی انسان شهري شده را تحت تأثیر قرار داده بود. در حقیقت اعتراض به شهر و انسان ماشینی، عملکردهاي استاندارد شده، خالی از کیفیت و تنوع در فضاهاي شهري دوران مدرنیسم وآشکار شدن ناکارایی این نظریات، از دهه ي هفتاد قرن بیستم هدایتگر جریان فکري کثرت گرایی در عرصه شهرسازي و برنامه ریزي شهري بوده است که تحت عنوان پست مدرنیسم شناسایی گردیده است.

اسلاید 2: پست مدرنیسماصطلاح پست مدرن که به عنوان وجه ممیز عرصه معاصر از عرصه مدرن فهمیده میشود ظاهرا اولین بار در 1917 رودلف پان ویتس برای توصیف هیچ گرایی فرهنگ غربی قرن بیستم که مضمونی وام گرفته از نیچه بود به کار رفت. از لحاظ لغوی بیشتر پست تداوم جریانی را ثابت می کند، و پست مدرنیسم به معنای پایان مدرنیسم نیست، بلکه نقد مدرنیسم و تداوم جریان مدرنیسم می باشد. این اصطلاح در زبان فارسی به فرانوگرایی، یا نوگرایی، پسامدرنیسم و فرامدرنیسم و... ترجمه شده است.

اسلاید 3: پست مدرنیسم گسترده ترین تاثیرش را در دهه های 1960 و 1970 در مهم ترین هنر اجتماعی ، یعنی معماری بر جا گذاشت. بنیان این تاثیر در سال 1961 با کتاب خانم جین جکوبز به نام مرگ و زندگی شهرهای بزرگ آمریکا نهاده شد

اسلاید 4: نقادان مدرنیسم معتقدند که باید از این تجربه مدرن فراتر رفته و به ماوراء و .مابعد آن رسیدنیچه بینشی عمیق و با شعاری نظیر بزرگی در ارائه طریقت است مدرنیسم را .زیر سوال می بردوی با صراحت می گوید که چیزهایی به نام عینیت و واقعیت وجود ندارد و انچه وجود دارد تنها تعابیر و تفاسیری هستند که از رویکردها و نگرشهای خاصی ارائه میشوند.

اسلاید 5: طرفداران پست مدرنیسم معتقدند جامعه باید به سطح محیط انسانی تر باز گردد و نیز عناصر سنتی طرح منازل، نظیر ایوانها و پیاده روها دوباره در شهرسازي مطرح شده و به ساکنان اجازه اجتماعی زیستن را ببخشند(گوتدینر و لسلی باد، 1390 :ص 197 ). نکات و دغدغه هاي اساسی سبک و جریان فکري پست مدرنیسم در واقع همگی در اعتراض به رویکردهاي مدرنیسم و ملایم سازي ساخت شهرها با رویکرد انسانگرایانه بوده است.

اسلاید 6: ادوارد سوجا در این زمینه، فضاي پست مدرنیستی در شهرها را بعد از دوره مدرنیسم مورد کاوش قرار داده و فضاي شهري را در پرتو رویکرد پست مدرنیسم از حالت بی فضایی شهري مدرنیسم به سه قسمت فضاي مشاهده شده،فضاي قابل تصور و فضاي زندگی تقسیم بندي کرده که در ارتباط تنگاتنگ و جدایی ناپذیر باهم هستند.فضای شهري پست مدرنیستی از دیدگاه ادوارد سوجا

اسلاید 7: تفاوت های بین مدرنیسم و پست مدرنیسم

اسلاید 8: بررسی مقایسه ای شهرسازی مدرن و پست مدرن

اسلاید 9: رویکردهاي موجود در شهرسازي پست مدرنشهرسازي پست مدرن

اسلاید 10: نقاط ضعف شهرسازي پست مدرنیستی

اسلاید 11: نمونه اي از ویژگی هاي مثبت طراحی و برنامه ریزي شهري در رویکرد پست مدرنیسم

اسلاید 12: مرحله جدید فکري در فرایند شهرسازي تحت عنوان پست مدرنیسم خود را در اندیشه هاي اندیشمندان معترض ظاهر ساخت. تمامی رویکردها و دعاوي پست مدرنیسم همگی در شهرسازي در حقیقت عکس العملی است بر آنچه که در شهرسازي مدرنیسم مورد غفلت و بی توجهی قرار گرفته است. یعنی توجه به فرهنگ، کیفیت، مشارکت، تنوع، هنر مردمی، توجه به آثار باستانی، علوم اجتماعی وغیره. با این وجود حتی بعد از آزمایشات و مطرح شدن ایده هاي پست مدرنیسم در شهرسازي عده اي مثل تام ترنر صحبت از دوره ي جدیدي در فرایند طراحی و برنامه ریزي شهري تحت عنوان پست- پست مدرنیسم می کنند. دوره اي که ثابت می کند اعتقادات و باورها به اعتقاد هگل ((زیباي از دست رفته)) شهرسازي است که باید در سرلوحه توجهات مربوط به طراحی و ساخت شهرها باشد. رویکرد نوینی که در آن شهر مجهز به هویت خداجویانه با ارج نهادن به انسان و طبیعت می باشد.نتیجه گیري:

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید