صفحه 1:

صفحه 2:
| ‏را‎ rere area y a PRT ey (۵ ‏وظایف. روزمره‌ای که ایفای نقش‌های متفاوت‎ ‏ال زر ار‎ 2 jhe ae Gs Gl Sa) الكترونيكى داشته باشة

صفحه 3:
ب ون دانشجوء معلم » استاد» رئيس دانشكاه و ده‌ها نفش کوچک و ‎Pe RTOS‏ ی ل ‎Ce eee ee eee a‏ ‎ae)‏ است.

صفحه 4:
esr ‎ieee eer ee 0‏ صر حون تیار ی در و۳۳0 ار 2 و هزینه اضافه را صرف امور مهم دیگری خواهد نمود. ‎even‏ = ‎UCT ee Sas COLO oS)‏ ا ل در این نقش‌ها نیز وی می‌تواند با استفاده از ابزارهای الکترونیعی انجام امور را تسریع و کم هزینه‌تر نماید. ‎ ‎ ‎

صفحه 5:
تحوی می تواند به وی کی ما ۳ ۳9 هر الکترونیکی خواهد بود که بتواند این وظایف مختلف رن لا ار ور كت

صفحه 6:
۱ ۱ ۰ ‏و(‎ ‎EN Es) Ss KN ‏ال‎ KN (hj gal ‏تست‎ jg ees eee eet eR ‏و‎ Ars er ere SEB TE None) Eire re 0 ene ye nent) شهروند الکترونیک به شهروندی گفته می شود که تواتایی ‏ استفاده از خدمات برخط دولتها را در حد مطلوب داشته باشد: دو واقع شهروندان الكترونيك همان كاربران جوامع اطلاعاتى هستتد

صفحه 7:
0 استاندارد آموزشی شهروند الكترونيكى ( 2011260 ) كه طراحى ان توسط بنياد بين ‎١‏ ‎1D)‏ ا ا ل ا 0 اهداف جامعه و دولت الكترونيكى در تمام كشورهاى 323" به شمار می رود.

صفحه 8:
مطابق این استاندارد شهروند الکتروا = 19 » حداقل توانايى لازم در ويندوز و وازه يرداز مايكروسافت , توانايى كافى براى برقرا ا ا ا ‎eommreey eT!‏ ا ا رن انجام ا ار ‎ee ES)‏ ال ل ا الي ل ل ل از فناورى ال ل رد زب مختلف از طریق شبکه برخوردار باشد

صفحه 9:
‎ge‏ دیگر شهروندان مجبورند که شهروند ‎Se EE em ete tise eer)‏ شهرداری الکترونیکی » تجارت الکترونیکی . بانکدار ک ا ل ات الكترونيكى و حتى بازيهاى الكترونيكى و ساير خدمات مى ‏باشد.

صفحه 10:
* در واقع كسب هر يك از مهارتهاى فوق نوا دمم 1 ‎ea‏ ‏جامعه الكترونيكى يويا و به تبع آن نيل به اهداف دوا ل ا انم و مسئولان ذیربط به مقوله شهروند الکترونیکی و 0 ها به منظور نهادينه كردن آن در ميان عموم مردم و كاركنان دولت » دستاوردها و نتایج مثبت زیادی ذر كوتاه مدت و میان مدت حاصل خواهد شد

صفحه 11:
5-5 1 ‏اك‎ Lee Sire i eye ewer Cone a ES SOS here Mam Bs eer ‏خود اختصاص داده است. تمامى اين كاربران به طور قعل آرا‎ ۲ ‏سطح مهارت‌های پایه و اولیه‌ای برای استفاده از کامپیوتر و‎ ‏در رت‎ ‏اینترنت باشند» ولی مساله بسیار مهم این است که آن‌ها از حداقل‎ دانش مورد نیاز برای استفاده از خدمات الکترونیک بهرهمندند.

صفحه 12:
ول ۳ ۱ ال در بر رل بر ر ان ا بر( ۲ نمىنمايد. البته اين مساله كم و بيش كريبانكير تمامى کشور هاست. همچنین باید در نظر بگیریم که بر خی از کار ۱ ا یر

صفحه 13:
1 ‏ی لس زیر زا‎ anges ‏روبرو نیستند و طبیعتا استفاده از اين خدمات را نیز فرا‎ ‏حبر لت سا تلم له حرر ان رل کوررتدان ادتترر‎ ‏بناميم.اما از طرف ديكر وقتى به كاربردهايى ©153101] كك‎ ‏می‌کنيم» شاهدیم که این کار بر ان به‎ 0 ‏سرعت استفاده از آن را فرا كرفته و به خوبى و به صورتت بسار‎ ‏فراكير از آنها استفاده مىنمايند. اين مسئلة نشانكر أن است كه‎ ‏چنانچه به حرکتهای خود در ایجاد بسترها و کاربردها شتاب‎ ‏بيشترى بدهيم» قطعا از يتانسيل بسيار بالايى برخورداريم.‎

صفحه 14:
. جیگ شهروند ‎ae‏ در ساير ‎renee‏ اين ‎Ob aie‏ ا جسمی تا سال (0(00 قادر به استفاده از خدمات دولت و ۱ ل و ا ل اكد خواهند بود. در اين برنامه علاوه بر اهداف» مسائلی نظیر ریز ‎ee SER Cee ai errs‏ ار 2 ‎panes)

صفحه 15:
(00(600 با توجه به فرصتهای فز آینده‌ای که فناوری شبکه وجود مىآوردء 9 ا ات 2 7 دنیاست. اما در کل بسیاری ا ا ا ‎SES‏ ‏و ‏ل 0 برخی كشورهاى بيشتاز مانند انكلستان تا به حال دستاوردهاى بسيار حور 7 ا ‎SED re (Oe WO TOE‏ و

صفحه 16:
0 ‏را ار ما‎ d ‎aL‏ رت بر ا ان زر زر را ‎۰ ‏از‎ aU CER ERG ۱ er ee Cer Beet ۳ ۵:3 ۶ ‏مصرف سوخت. کاهش هزینه‌ها؛ تسریع در انجام امور‎ ‏ار‎ aS Were ae ener) ‏نیست. پرداختن به این مباحث فرصت‌های جدیدی برای ما بوجود‎ ‏می‌آورد» در حالی که عدم توجه به آن علاوه بر از دست دادن‎ ‏فرصت‌ها می‌تواند تبدیل به یک تهدید گردد‎

صفحه 17:
بوده اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی علاوه بر محل آسايش مىتواند به دفتر كار ما نيز تبديل كردد. سشهرونة الكترونيك بايد بتواند با اين مقولههاى جديد به خوبى كنار آمده و به بهبود زندكى و اجتماع خود كمك كند.

صفحه 18:
ا ار رل ‎Bie yenecianp etc‏ رن | بسیار مهمی در اين مورد ایفا می‌نمایند. ضمن ۱ پرداختن به خدمات برخط و مقوله شهروندان الکتر وا ‎SES CYS NE TEE eID‏ لد

صفحه 19:
كمك بسيارى نمايد. در شهرهاى امروزه؛ به دليل ساختار و جانبازان و معلولان از شائس برابرى رت نيستند» ولى در شهرهاى الكترونيك اين افراد بدون نياز به ل ال ا ا ا رح استفاده مطلوب و برابر از خدمات را خواهند داشت

صفحه 20:
© اكر در برخى از سازماتهاى ما ذر حال در ‎ean‏ لسين راس براى افراد با توانایی کم موجود نیست و افراد برای ‏ ‎ewer OS REN eae eNO ACC RNC Ce)‏ 6 ار ار در( فشردن چند دکمه همان کار را در ظرف چند دقیقه و بدون ل كم

صفحه 21:

صفحه 22:
ایران» هم‌اکنون 40 میلیون کاربر اینترنت دارد. بتابر ‎Sey Dee Stee Ae ES nce rei]‏ سطح منطقه و بعضا" جهان همین مساله است. ۹ عمده‌ترین مساله در ایجاد شهروندان الکترونیک فرهنگ‌سازی و تشویق شهروندان به استفاده از خدمات برخط ارايه شده توسط دولت و ديكر نهادهاق ا 2 0

صفحه 23:
© امورش أفراد جامعة احم أزا ‎G‏ ‎Tg are‏ ل ل آموزشها مىتواند از سطوح ابتدايى در دوران بر آموزش‌های عالی برای تربیت متخصصان این آمر » 1 آزاد كوتاه و بلندمدت» اموزشهاى غير کاربردهای خاص را در برگيرد. اين آموزش‌ها 8 lee Sam eg eco ON POET YEE ICCT (۱ ELS SE e Be mENe EAD es ‏ل ا ل‎ ne سمت استفاده برخط از خدمات باشد.

صفحه 24:
ال سح 1( : ا ا 006 خدمات در تبليغات است. متاسفانه تاكنون به جز در موارد انكشتشمار ما در 5 ل ا را حول و رز شهروندان به استفاده از این خدمات نیست. به عنوان متال در ‎ee ee ee en‏ = برده می‌شوده اما معمولا چگونگی استفاده از این خدمت در هیچ کجای این تبلیغات تلویزیونی و یا جای دیگر بیان نمی‌شود.

صفحه 25:
صرف وجود يك خدمت به صوريت گردد. برای استفاده شهروندان کافی نیست., 0 کاملاً واضح و عملی و از دید یک شهروند ‎ares eee Pee‏ را را ‎a pee eee TOE SE aren‏ ‎Wers rel‏ 0

صفحه 26:
‎ee or‏ زا » شهرالكترونيك در حقيقت مدل رز در فعالیت‌ها در یک شهر با همان روا ۱۳۳۹۳۰ ‏همان پیچیدگی‌ها و مسائل موجود در آن است. ‏پیت

صفحه 27:
در أبن شهر واذر سكل آرمانى أن أدراك كا كليه امور مربوط به خود را از هر مكان و در ۱ بهترین گیفیت داشته با باشند راد در ادارات Seah ‏از رای ار‎

صفحه 28:
۱( ۱ ۱ انجام امور برخوردار خواهند بود و برخلاق ند شهرى فعلى كه افراد زيادى عملا" به دلايل ‎٠‏ ‏بعد مسافت و فواصل متفاوت تا مراکز خدمات. محدو 3 ‎as ae grees‏ ان از خدمات را از دست می‌دهند

صفحه 29:
* اين مشکل حتی به تراکم جمعیت در نف و حتى در كلان مساله به شهرهاى خاصى از ا ا نیاز خویش را به سهولت و با صرف زمان و كم بسیار کمتر دریافت می‌نمایند.

صفحه 30:
* اولین گام در رسیدن به این ارمان شهر عزم را سپس شهروندان برای رسیدن به آن است. هه دستكاههاى دولتى براى ييوستن به اين جريان 7 reaver

صفحه 31:
* استفاده از سایت‌های ۰۸)0۱156]0]6 ۱1501016 و استانداردهاى جهانى براى ارايه خدمات دولتى يكى كامها در تسهيل استفاده كاربران و زمينه سار ايجآ3 57013 ‎ere‏ ل ا 2 ا ‎JS‏ ‎a Le‏ ا ‎Rea Lat‏ ل رز لا ار ‎aCe‏ م ‎gr‏ ل ل 7" استفاده براى آحاد افراد جامعه نباشدء عملا" بحث شهروند و .دولك الكترونيك به نقطه بنبست خواهد رسيد.

صفحه 32:
2 1 0 و ا ا ا 0 ‎ger prs‏ 0 1001 ل ر شرن بر و فرصتها ایجاد شود. چرا که این تعویض‌ها و جابجایی‌ه 1۲ سردرگمی شهروندان و پرسنل سازمان‌ها و عدم اعتماد به سوه ارایه شده می‌شود. روند تغییر ل ی تلع ری ‎SSE ear eer ree S ep re wren mreyanws‏ یکدیگر و نیز دیگر مواردی چون فرهنگسازی و آموزش به اتجام رش

صفحه 33:
‎ies‏ رل سر ‎ ‎ ‎ne te So‏ ی ‏كه ‎26٠١‏ نوع خدمات انلاين در اين شهر اراتئه مى سَود > ‏ا ا ا 0 شر ‏رانندگي را در این شهر ده میلیون نفري به شدت 00 2 ‏است. همه تاكسي ها و بیشتر خودروها در شهر سئول به نفشه ‏الكترونيکي مجهزند و با شناسايي وضع خیابانها و شرایط ترافيکي مسير مناسب را انتخاب مي كنند

صفحه 34:
ول رل رل رس لا ‎EO pV ear ag ver RCA Den]‏ را ‎eres re Femara SI)‏ ضرا ‎(RS CEB ye ees co pene y‏ تلويزيوني ان طريق همراه و داخل خودروها در سئول از سه سال قبل قر[ 00

صفحه 35:
0 سس ‎ee‏ ‏جهان مى باشند.

صفحه 36:
و ار اس رز(" ‎ea‏ و جمعیت و تغییر ساختار روابط بین افراد امری ا< ناپذیر است.شهر الکترونیک و شهروند الکترو نیک با به اينكه بخشى از يروزه دولت الكترونيك مى باشد وار منظر برخى صاحب نظران نقطه آغاز دولت الكترونيككت مى باشد بسيار مهم و يكى از اركان اصلى دولت الكترونيك است.

صفحه 37:
سياسى و...خويش ناكزير به ييوستن به ابن حَرئال لقنا باشیم و این امر- بدون داشتن شهر الكترونيك و شیر و۱ الكترونيك تقريبا" محال و غيرممكن است.

صفحه 38:
© از مزاياى شهرهاى الكترونيك می توان جشمكير سفرهاى درون و بين شهرى اشارة د پیامدهای بسیار خوبی را بدنبال خواهد داشت که آنها مى توان به كاهش آالودكى هاى را ار ا ا ا ا ‎oe‏ ‎es)‏ ۳

صفحه 39:
© از مزاياى شهرهاى الكترونيك می توان جشمكير سفرهاى درون و بين شهرى اشارة د پیامدهای بسیار خوبی را بدنبال خواهد داشت که آنها مى توان به كاهش آالودكى هاى را ار ا ا ا ا ‎oe‏ ‎es)‏ ۳

صفحه 40:
اداری ءکاهش هزینه های دولتی » افز ایش سر ‎Ren greet Tes gC‏ را با ‎ed‏ رت از خدمات دولتی و کاهش محرومیت مناطق دور افتاده به دلیل عدم دسترسی به مرکز در شرایط فعلی و .:. نام برد

صفحه 41:
ا ا 00 مسئولان صرفه جويى در انرزى » كاه با 7 آلودگی زیست محیطی کمتر و از ‎ONE ie‏ ‎Se ED ee OREO) SIS TEES‏

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان