کسب و کار اقتصاد و مالی

شواهد حسابرسی

shvaahd-hesaabrasi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
فرض تایید پذیری و حسابرسی: شایستگی حسابرس معمولا به عنوان پیش فرض است و قوانینی وجود دارند که انتخاب حسابرسان را از بین حسابداران حرفه ای ذی صلاح الزامی  می کنند . از سوی دیگر اگرچه موضوع تاییدپذری در قوانین وضوابط مربوط به گزارشگری شرکتها کمتر مورد توجه قرار گرفته اما در طول چند دهه اخیر به وسیله صاحب نظران و خط مشی گذاران حرفه ای به خوبی مطرح و حمایت شده است. آنها اطلاعات و گزارشهای مالی را به عنوان موضوع های قابل حسابرسی و احتمالا قابل گواهی (شهادت دهی)توصیف کرده اند.  تایید پذیری را به عنوان خصوصیت کیفی اولیه صورتهای مالی ندانسته و آن را در ارتباط با خصوصیت کیفی قابل اعتماد بودن مطرح می کند: :FASB ((ویژگی تایید پذیری در جهت حصول اطمینان نسبت به مربوط بودن اطلاعات یا به تصمیمات کمک نمی کند یا کمک کمتری می کند.)) بحث های انجام شده در مورد تایید پذیری اطلاعات حسابداری گزارش شده به جنبه دیگری از موضوع که بدون آن فرض تایید پذیری بی معنی است اشاره می کند. این جنبه همانا ضرورت وجود شواهد به منظور قضاوت در مورد کیفیت اطلاعات مالی گزارش شده است. به طور اخص اگر فرض شود که چنین اطلاعاتی تایید پذیر هستند لزوما باید فرض شود که موضوع های قابل رسیدگی وجود دارند که می توانند در فرآیند جمع آوری شواهد مورد استفاده قرار بگیرند. مشکل اصلی نداشتن استاندارد هایی تعریف شده و مورد قبول برای این منظور است که انجام موفقیت آمیز حسابرسی را به عنوان کنترل کیفیت استفاده از صورتهای مالی (انطباق استفاده از صورتها ی مالی با تصمیمات استفاده کنندگان) دشوار می سازد. ویژگی های کیفی صورتهای مالی که می توان در مورد آن ها شواهد جمع آوری کرد:   ویژگی های کیفی اصلی صورتهای مالی عبارتند از:   مربوط بودن و قابلیت اعتماد بودن که مشکل اصلی حسابرسی رسیدگی به این ویژگی های کیفی است چرا که حسابرسان راهنمایی های رسمی کمی برای قضاوت کردن در خصوص مربوط وقابل اتکا بودن صورتهای مالی حسابرسی شده دارند. حسابرسان ظاهرا وظیفه دارند که در خصوص وجود معیارهای ذیل شواهد جمع آوری کنند: ارزش بازخورد و ارزش پیش بینی مربوط بودن به این معنی است که اطلاعات گزارش شده می بایست قادر باشند که انتظارات گذشته استفاده کننده از وضعیت مالی وعملکرد مالی شرکت را تایید یا اصلاح گنند و استفاده کننده را در پیش بینی وضعیت مالی وعملکرد آتی شرکت کمک کند. به موقع بودن  مربوط بودن اطلاعات گزارش شده به وسیله ویژگی به موقع بودن تحت تاثیر قرار می گیرد . به عبارتی دیگر هر چه از ویژگی به موقع بودن کاسته شود از مفید بودن اطلاعات نیز کاسته خواهد شد. ارائه صادقانه قابلیت اعتماد اطلاعات گزارش شده به این معنی است که اطلاعات گزارش شده به صورت عینی وصادقانه رویدادها و خصوصا ماهیت اقتصادی آنها را منعکس نمایند. حسابرس باید مدارک مویدی را که منعکس کننده ماهیت اقتصادی رویدادها است مشخص نماید تا بتواند در مورد این موضوع شواهد لازم را جمع آوری کند. دقت وعدم اطمینان حسابرسان با اطلاعات حسابداری تایید پذیری سروکار دارند که دقیق و قطعی نیستند ولی باید قابل اعتماد باشند.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
425 بازدید, 3 خرید

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “شواهد حسابرسی”

شواهد حسابرسی

اسلاید 1: شواهد حسابرسی

اسلاید 2: فرض تایید پذیری و حسابرسی:شایستگی حسابرس معمولا به عنوان پیش فرض است و قوانینی وجود دارند که انتخاب حسابرسان را از بین حسابداران حرفه ای ذی صلاح الزامی  می کنند . از سوی دیگر اگرچه موضوع تاییدپذری در قوانین وضوابط مربوط به گزارشگری شرکتها کمتر مورد توجه قرار گرفته اما در طول چند دهه اخیر به وسیله صاحب نظران و خط مشی گذاران حرفه ای به خوبی مطرح و حمایت شده است. آنها اطلاعات و گزارشهای مالی را به عنوان موضوع های قابل حسابرسی و احتمالا قابل گواهی (شهادت دهی)توصیف کرده اند. تایید پذیری را به عنوان خصوصیت کیفی اولیه صورتهای مالی ندانسته و آن را در ارتباط با خصوصیت کیفی قابل اعتماد بودن مطرح می کند: :FASB ((ویژگی تایید پذیری در جهت حصول اطمینان نسبت به مربوط بودن اطلاعات یا به تصمیمات کمک نمی کند یا کمک کمتری می کند.))

اسلاید 3: فرض تایید پذیری و شواهد حسابرسی:بحث های انجام شده در مورد تایید پذیری اطلاعات حسابداری گزارش شده به جنبه دیگری از موضوع که بدون آن فرض تایید پذیری بی معنی است اشاره می کند. این جنبه همانا ضرورت وجود شواهد به منظور قضاوت در مورد کیفیت اطلاعات مالی گزارش شده است. به طور اخص اگر فرض شود که چنین اطلاعاتی تایید پذیر هستند لزوما باید فرض شود که موضوع های قابل رسیدگی وجود دارند که می توانند در فرآیند جمع آوری شواهد مورد استفاده قرار بگیرند.مشکل اصلی نداشتن استاندارد هایی تعریف شده و مورد قبول برای این منظور است که انجام موفقیت آمیز حسابرسی را به عنوان کنترل کیفیت استفاده از صورتهای مالی (انطباق استفاده از صورتها ی مالی با تصمیمات استفاده کنندگان) دشوار می سازد.

اسلاید 4: ویژگی های کیفی صورتهای مالی که می توان در مورد آن ها شواهد جمع آوری کرد: ویژگی های کیفی اصلی صورتهای مالی عبارتند از: مربوط بودن و قابلیت اعتماد بودن که مشکل اصلی حسابرسی رسیدگی به این ویژگی های کیفی است چرا که حسابرسان راهنمایی های رسمی کمی برای قضاوت کردن در خصوص مربوط وقابل اتکا بودن صورتهای مالی حسابرسی شده دارند. حسابرسان ظاهرا وظیفه دارند که در خصوص وجود معیارهای ذیل شواهد جمع آوری کنند:ارزش بازخورد و ارزش پیش بینیمربوط بودن به این معنی است که اطلاعات گزارش شده می بایست قادر باشند که انتظارات گذشته استفاده کننده از وضعیت مالی وعملکرد مالی شرکت را تایید یا اصلاح گنند و استفاده کننده را در پیش بینی وضعیت مالی وعملکرد آتی شرکت کمک کند.

8,500 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید