پزشکی و سلامت دامپزشکی

شکاف کامی در سگ Cleft palate

Cleft-palate

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “شکاف کامی در سگ Cleft palate”

شکاف کامی در سگ Cleft palate

اسلاید 1: رضا یاوریکام شکاف دارCleft Palate

اسلاید 2: ناهنجاری یا قطع اتصال بافت هایی است که سقف دهان را تشکیل میدهندکه میتواند کام نرم(soft palate) نیز درگیرکند . ممکن است سوراخ هایی در کام ایجاد شود که به علت نقص شدید کام رخ میدهد و این سوراخ ها مستقیما ب بینی متصل میشوند.مشکل اساسی در شکاف کام این است که در توله های متولد شده با این ضایعه،تغذیه به مشکل میخورد و به درستی نمیتوانند غذا بخورند و این اتفاق سبب عدم تغذیه ی مناسب توله وبه خطر افتادن سلامت و توانایی رشد توله میشود

اسلاید 3: بسیاری از شرایط و مشکلات میتوانند باعث ایجاد نقص شوند. 1) یک نقص ارثی باشد و ژن ها ممکن است از مادر یا پدر به جنین منتقل شود به همین دلیل حیوانات اهلی با شکاف کام را نباید پرورش داد زیرا احتمال انتقال ژن های شکاف به فرزندانشان زیاد است. 2) گاهی دلایل دیگری مثل آسیب در حین رشد جنین نیز وجود دارد.در دوران بارداری تجویز مواردی اعم از اسید فولیک(به مقدار خیلی کم)و و یتامین ها (به مقدارزیاد) برای مادر میتواند منجر به نقص شکاف کام شود؛اگرچه این کم پیش میاید . 3) بسیاری از داروها اگر به یک گربه یا سگ باردار تجویز شود ممکن است باعث ایجاد نقص در هنگام تولد شوند؛اینها شامل استروئیدهایی مثل پردینزون،آسپیرین،داروهای ضد تشنج و گریسوفولوین است؛ 4) اگر مادر هنگام بارداری مریض باشد برخی از عفونت های ویروسی یا بیماری ها میتوانند منجربه شکاف کام مادرزادی در توله سگ ها و بچه گربه ها شوند که خوشبختانه بیشتر این موارد نادر هستند.علل:

اسلاید 4: علائم همیشه آشکار نیستند به خصوص 1) اگر نقص جزئی باشد.ظاهر غیرطبیعی لب ممکن است قابل مشاهده باشد یا ممکن است شما مشکلی نبینید زیرا داخل دهان میباشند. 2) حیوانات بانقص شدید شکاف کام که سبب اتصال دهان به بینی میشود ممکن است ترشحات بینی نیز داشته باشند و شیر،بزاق یا غذا ممکن است در طول یا بعد از تغذیه از بینی خارج شوند. 3) اگر مواد غذایی در مسیر عبور بینی قرار گیرند ممکن است سبب تغییر رنگ ترشحات بینی ب رنگ سبز یا موکوس شوند. 4) اگر شکاف کام با حفره بینی ارتباط داشته باشد توله سگ یا بچه گربه ممکن است هنگام‌تلاش برای خوردن یا نوشیدن،سرفه کند. 5) حتی ممکن است شکاف کام سبب پنومونی شود،زیرا مشکل در جویدن و بلع درست غذا میتواند سبب ورود غذا یا شیر به جای معده به مجاری هوایی و ریه های تحتانی شود؛پنومونی منجربه سرفه نیز میشود. 6) کسانی که به نظر میرسد غذای کافی میخورند اما رشدضعیف و آهسته و کاهش سطح فعالیت دارند ممکن است ناشی از عدم دریافت غذای کافی به دلیل وجود این شکاف کام باشدعلائم:

اسلاید 5:

اسلاید 6:

اسلاید 7: انواع شکاف های کامینوع اولنوع دومنوع سومبه صورتی است که تنها بخش قدامی کام سخت را در گیر میکند و در نمای ظاهری حیوان نمود دارد این آسیب میتواند که به صورت یک طرفه یا دو طرفه باشدشایع تر است و به گونه ایی است که فقط در بخش های خلفی کام سخت در گیر است و همچنین میتواند تا کام نرم ها کشیده بشود در صورت حیوان نمودی ندارد خطر ناک ترین است و شامل هر دو مواد بالا است ودر سر تا سر کام سخت و نرم کشیده شده است عوارض جانبی بسیار خطر ناکی دارد و عموما به درمان های معمول سخت جواب میدهد

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید