صفحه 1:
2 ار ساب ی وی
ادام ضير
۰
ود ردان
:E.mailh osstin ft un 5
ttp://hosseini.staffcms.um.ac.ir :Home page
ا
فص
2
3
لي
2
2
9
© 7
>
هج 3
2
ل
©
2
2
صفحه 2:
ِ ام Lisle و
Ws AALS of?
صفحه 3:
تعرار واعر: وو
)ام شت : سوه اراء يقالب على
و مولت : ريق روما
"gl
صفحه 4:
geil
۰ اما يمان ترم
do's ۰
ga ۰
9
08
صفحه 5:
احراف یکی سل
در این درس با مفهوم ارائه و عوامل موثر آن آشنا
ميشويم. در بخش ارائه كنبي مراحل آمادهسازي ارائه را
خواهیم آموخت. ارائههاي دانشگاهي و خيردانشگاهي و
گونههاي مختلف هریك» اجزاء آنها و موارد گاربردشان را
ميآموزيم. در پایان در مورد ارائه شفاهي» خصوصیاث و
انواع آن مطالبي خواهید آموخت.
صفحه 6:
صفحه 7:
تعريث لغوى ارام
d ات مس ی نان داو واي دادع
است
ود زان فاری صورت ار دزن و ار داع
كار ى لوذه
صفحه 8:
ریت اراد ار دک ter
ارام موططوع بق امال المراعات درباره
موطوع و از LS Libis
94 ارساط دارده
صفحه 9:
ws َم
شون رل افلامات بكم اس ورا والده
4
a afm vy! مت ود VF a Vial
yo داد تال لول اک منت
I روود ey
صفحه 10:
DOODODDDOOOG کال
(0۵۵00۹
صفحه 11:
9 ۰ .
عناص رل دهنره 34 She Je
1- مپدامیا فرستنده مجهز په کانال ( یا مکانیسم فیلتراژ )
2- مقصد یا گیرنده مجهز به گانال
ely -3
4- رسانه انتفال
5- محيط انتقال
6- بارازيتها
صفحه 12:
۰
1 دوعامل اصلی"ثر سیشتم ارائه انسان می باشد که 43
تعبیری ظریف ترین و پیچیده ترین " ماشین ۲
مخلوق .
هه
2 محیط ارائه : طبیعت و جامعه انسانی است همراه با نمام 7
ویژگیها و چنبه های گوناگون آن .
صفحه 13:
کال 212122217700001
0۵۵0۵۹(
صفحه 14:
airs متم امال ا ملامات ور اسان
اراثه كننده و كانال ارائه كننده
مخاطب و کانال مخاطب
پیام
محیط ارائه
٠ عوامل با تاثهرات منفی روی pole بالا
صفحه 15:
ري كال ديم اردشال
؟ گانال عبارنست از تمام خصوصیات شخصى و شخصيتى
آنسان - یعنی مجموعه ای پسیار پیچیده از عناصر
* شخصى - شخصيتى انسان كه در طیفی از اندیشه ای تا
فیزیکی جای می گیرند .
هه هه هن هه 0
صفحه 16:
dd ap
* فرایند ارائه یک فرایند مرکب است . یحنی از تعدادی
فرایند تشکیل شده است که هربیک از نگاهی دقيق
مینواندد از فرایندهای دیگر تشکیل شوند .
هه ۵۵ 0۵۵۵۵۵
صفحه 17:
إشاى .
فرايند بيام انديشى
. فرايند بيام سازى
فرايند پیام پیرایی
. فرایند پیام فرستی
. فرایند پیام گیری
. فرایند پیام کاوی ( تحلیل پیام )
. فرایند فهم (عقلی شهودی ) پا حس پیام
صفحه 18:
ight ار
ارائه صرفا یک دانش با یک فن نیست بلکه ارائه هم
دانش است هم فن و هم هنر است
. برای انجام ارائه مطلوب هم << دانش داری >> لازم است
هم <<فن دانی > و هم << هنرمندی >>
هه"
لي -
2
72
2 _
>
2
هه
ه -
=
a
a
@
©
>
صفحه 19:
نوع رسانه نوع ارائه مثال
خفتار شفاهي (كفتاري ) سخنراني عمومي
نوشتار كتبي (نوشتار) نامه داستان ...
تصوبر تصويري سينماي محض . نفاشي ...
صوت wr مسج
حرکت واشاره حركتي -اشارهاي پانتومیم .زب ن بدن
ate 3 متن علمي -فني . سخنراني
دو رسانه 2
eyed نمايشي نزيين اناق . لباس يوشيدن ...
صفحه 20:
۰۵
Sel Ay | الول ادائ
وحی
. الهام و اشراق
۰ روشن بینی
۰ رویای راستین
. ذهن خوانی
. هيينوتيزم
صفحه 21:
صلم ووم
وال موم dD
ارام
صفحه 22:
وال ومد ارام
ارائه کننده
مخاطب
موضوع
نوع اراثه
انگیزه و هدف ارائه
امکانات آماده سازی محتوای ارائه
امکانات کمکی ارائه
مدت ارائه
زمان و تاريخ ارائه
. مكان اراثه
جغرافیای ارائه
lass!
صفحه 23:
57
عامل اصلى در سيستم ارائه است . همين عامل است كه 4
فرايند بيام اندیشی . پیام سازى ٠ جيام جيرايى
و بيام فرسنى را انجام مى دهد . آنچه که نهایتا به مخاطب
. رسد حاصل عملكرد كانال ارائه کننده اسث ioe
صفحه 24:
حوصات ككل کت
آمادگی روحی one
تسلط بر موضوع ارائه
آشناپی با موضوعات همسایه پا موضوع ارائه
انگیزه و هدف درست
شناخت از وضع مخاطب
مهارت پکارگیری صحیح رسانه ارائه
مهارت انجام درست 4 فرایند پیام اندیشی . پیام سازی . پیام پیرایی و پیام
كرسي
اهميت قائل شدن براى مخاطب
صادق و امين بودن در اراثه
دقيق بودن
شناخت از محیط طبیعی و اجتماعی ارائه
1
2
3
4
5
6
7
0۵۵0۵۵ ۵۵
BEB ic &
صفحه 25:
ود ای مات از ومع الب
۰
سن
* ميزان دانسته ها
* باورهای فرهنگی
* وضع اجتماعی و سپاسی
* جنسيت
* خواسته های مخاطب از ارائه
* علاقه ها
صفحه 26:
2 ۳ مه ۵
HCI)
.69
شناخت از مخاطب وقتی که هدف اصلی ارائه مجاب گردن
مخاطب است وپا پا هدف آموزش انجام می شود نقش
بسیار اساسی در کنترل کمی و کیفی دارد .
>
a
2
2
2
>
2
©
- ه
4
2
a
a
@
©
>
صفحه 27:
چم اک Gt od ut
؟ کاهش هزینه
Cd
9
بر
هع هد
بهبود كيفيت *
* كاهش زمان اجرا پروژه
lS افزايش *
* بازار فروش
* زمينه رقابت
+« صرفه اقتصادی و مانند اینها
صفحه 28:
¢
پام 6 Lig Ae ان
ewes PMP Sb اوی و رل
صفحه 29:
٠9
و مث ءا حب ادام
۵
مخاطب ارائه در مقایسه پا وضع ارائه کننده ذسبت به موضوع
: ارائه می تواند در یکی از سه وضعیت زیر باشد
هه"
لي -
2
72
2 _
>
2
هه
ه -
=
a
a
@
©
>
صفحه 30:
حوسات ی صق الب
2 * آمددگی ~ - چسمی
شتن حداقل دانش اولیه لازم
ی cos موی مر کی موی رصع
* اهمیت فائل شدن برای اراثه
* داشتن دفت - صبر - ودر عین حال شوق در پیام گیری. پیام کاوی.
و درک یا حس پیام
* داشتن شناخت از ارائه کننده
* داشتن انگیزه و هدف درست
* نداشتن تعصب بيجا
7 ه
ها
2
2
ها
2
۰
Le
ها
a
le
4
le
©
2
2
صفحه 31:
؟ اولویت
* سودمندی برای چامعه
* عنوان مشخص و روشن
* ارائه آن در یک محیط اجتماعی مشخص امکانپذ پر باشد
* حیطه و حدود معلوم و در صورت لزوم به خوبی قابل تعریف
* قابل احاطه و پرداختن توسط ارائه کننده باشد
* مورد علاقه ارائه کننده باشد
* امکانات آماده سازی محتوای آن فراهم باشد
0۵۵0۵ ۵۵
صفحه 32:
9 ٠ oo
As Cb Dad وال ال
2 ۰ ٠9
هدف ارائه
ما
وضع اجتماعی محیط اراه
امکانات آماده سازی محتوای ارائه
امکانات کمکی ارائه
موضوع ارائه
ننیجه پا ننایج مورد انتظار و برخی عوامل دیگر
ضمنا انواع رایج تر ارائه در محافل علمی - فنی عبارتند از اراه شفاهی - ارائه کنبی و
ارائه ترکییی
00۵۵00۵۵0۵۵۵۵۵
صفحه 33:
- ۳
وو اجراف و ارام ی ی ارت از 2 ۳
انتقال دانشی و فن از نسلی به لسل دیگر
نشر دانش و فن
گسترش دادن دانش و فن
آموزش افراد
خود آزمایی
دريافت واكنش مخاطبین به منظور توسحه یا تعمیق موضوع
ایجاد یا تقویت یک اندیشه
رقابت در زمینه های علمی - فنی
خدمت به نوع بشر برای بهتر زیستن و بهتر اندیشیدن
تشریک مساعی در پژوهش
ارضاء بعضی تمنیات غیر مادی
رفع نیازهای مادی
خودنمایی- فضل فروشی و تفاخر
صفحه 34:
صفحه 35:
۰ ص 4
AN SIP Sibel LA
منظور از امکانات آماده سازی محتوای ارائه عمدنا " مناپع
کسب اطلاع و تولید شناخت "برای تهیه و تنظیم مطلب .
نصویر و حتی ادای حرکت پا تولید صوت است.
هه"
لي -
2
72
2 _
>
2
هه
ه -
=
a
a
@
> 2
>
صفحه 36:
ومع احا ى خط ادام
داشتن شناخت درست وكافى از وضع اجتماعى محیط ارائه م ۲
از نظر اخلاقى . فرهنكى. سياسى و اقتصادى در انجام
ارائه ناثير دارد .هر جه ميزان شناخت اراثه كننده از وضع
اجتماعى محیط ارائه پیشتر و درست نر باشد ارائه را
مطلوب تر انجام خواهد داد.
صفحه 37: