آموزشسایر

شیوه ارائه مطالب علمی و فنی 2

صفحه 1:
2 ار ساب ی وی ادام ضير ۰ ‏ود ردان‎ :E.mailh osstin ft un 5 ttp://hosseini.staffcms.um.ac.ir :Home page ا فص 2 3 لي 2 2 9 © 7 > هج 3 2 ل © 2 2

صفحه 2:
ِ ام ‎Lisle‏ و Ws AALS of?

صفحه 3:
تعرار واعر: وو )ام شت : سوه اراء يقالب على و مولت : ريق روما ‎"gl‏

صفحه 4:
geil ۰ اما يمان ترم do's ۰ ga ۰ 9 08

صفحه 5:
احراف یکی سل در این درس با مفهوم ارائه و عوامل موثر آن آشنا مي‌شويم. در بخش ارائه كنبي مراحل آماده‌سازي ارائه را خواهیم آموخت. ارائه‌هاي دانشگاهي و خيردانشگاهي و گونه‌هاي مختلف هریك» اجزاء آنها و موارد گاربردشان را مي‌آموزيم. در پایان در مورد ارائه شفاهي» خصوصیاث و انواع آن مطالبي خواهید آموخت.

صفحه 6:

صفحه 7:
تعريث لغوى ارام ‎d‏ ات مس ی نان داو واي دادع است ‏ود زان فاری صورت ار دزن و ار داع كار ى لوذه ‎ ‎

صفحه 8:
ریت اراد ار دک ‎ter‏ ارام موططوع بق امال المراعات درباره موطوع و از ‎LS Libis‏ 94 ارساط دارده

صفحه 9:
ws ‏َم‎ شون رل افلامات بكم اس ورا والده 4 ‎a afm vy!‏ مت ود ‎VF a Vial‏ ‎yo‏ داد تال لول اک منت ‎I‏ روود ‎ey‏ ‎ ‎

صفحه 10:
DOODODDDOOOG ‏کال‎ ‎(0۵۵00۹

صفحه 11:
9 ۰ . عناص رل دهنره 34 ‎She Je‏ 1- مپدامیا فرستنده مجهز په کانال ( یا مکانیسم فیلتراژ ) 2- مقصد یا گیرنده مجهز به گانال ely -3 4- رسانه انتفال 5- محيط انتقال 6- بارازيتها

صفحه 12:
۰ 1 دوعامل اصلی"ثر سیشتم ارائه انسان می باشد که 43 تعبیری ظریف ترین و پیچیده ترین " ماشین ۲ مخلوق . هه 2 محیط ارائه : طبیعت و جامعه انسانی است همراه با نمام 7 ویژگیها و چنبه های گوناگون آن .

صفحه 13:
کال 212122217700001 0۵۵0۵۹(

صفحه 14:
‎airs‏ متم امال ا ملامات ور اسان اراثه كننده و كانال ارائه كننده مخاطب و کانال مخاطب پیام ‏محیط ارائه ‎٠‏ عوامل با تاثهرات منفی روی ‎pole‏ بالا ‎ ‎

صفحه 15:
ري كال ديم اردشال ؟ گانال عبارنست از تمام خصوصیات شخصى و شخصيتى آنسان - یعنی مجموعه ای پسیار پیچیده از عناصر * شخصى - شخصيتى انسان كه در طیفی از اندیشه ای تا فیزیکی جای می گیرند . هه هه هن هه 0

صفحه 16:
dd ap * فرایند ارائه یک فرایند مرکب است . یحنی از تعدادی فرایند تشکیل شده است که هربیک از نگاهی دقيق می‌نواندد از فرایندهای دیگر تشکیل شوند . هه ۵۵ 0۵۵۵۵۵

صفحه 17:
إشاى . فرايند بيام انديشى . فرايند بيام سازى فرايند پیام پیرایی . فرایند پیام فرستی . فرایند پیام گیری . فرایند پیام کاوی ( تحلیل پیام ) . فرایند فهم (عقلی شهودی ) پا حس پیام

صفحه 18:
‎ight‏ ار ‏ارائه صرفا یک دانش با یک فن نیست بلکه ارائه هم دانش است هم فن و هم هنر است ‏. برای انجام ارائه مطلوب هم << دانش داری >> لازم است هم <<فن دانی > و هم << هنرمندی >> ‏هه" ‏لي - 2 72 2 _ > 2 هه ه - = ‎a‏ ‎a‏ ‏@ ‏© ‏> ‎ ‎

صفحه 19:
نوع رسانه نوع ارائه مثال خفتار شفاهي (كفتاري ) سخنراني عمومي نوشتار كتبي (نوشتار) نامه داستان ... تصوبر تصويري سينماي محض . نفاشي ... صوت ‎wr‏ مسج حرکت واشاره حركتي -اشاره‌اي ‏ پانتومیم .زب ن بدن ‎ate‏ 3 متن علمي -فني . سخنراني دو رسانه 2 ‎eyed‏ نمايشي نزيين اناق . لباس يوشيدن ...

صفحه 20:
۰۵ Sel Ay | ‏الول ادائ‎ وحی . الهام و اشراق ۰ روشن بینی ۰ رویای راستین . ذهن خوانی . هيينوتيزم

صفحه 21:
صلم ووم وال موم ‎dD‏ ارام

صفحه 22:
وال ومد ارام ارائه کننده مخاطب موضوع نوع اراثه انگیزه و هدف ارائه امکانات آماده سازی محتوای ارائه امکانات کمکی ارائه مدت ارائه زمان و تاريخ ارائه . مكان اراثه جغرافیای ارائه ‎lass!‏

صفحه 23:
57 عامل اصلى در سيستم ارائه است . همين عامل است كه 4 فرايند بيام اندیشی . پیام سازى ‎٠‏ جيام جيرايى و بيام فرسنى را انجام مى دهد . آنچه که نهایتا به مخاطب . ‏رسد حاصل عملكرد كانال ارائه کننده اسث‎ ioe

صفحه 24:
حوصات ككل کت آمادگی روحی ‎one‏ تسلط بر موضوع ارائه آشناپی با موضوعات همسایه پا موضوع ارائه انگیزه و هدف درست شناخت از وضع مخاطب مهارت پکارگیری صحیح رسانه ارائه مهارت انجام درست 4 فرایند پیام اندیشی . پیام سازی . پیام پیرایی و پیام كرسي اهميت قائل شدن براى مخاطب صادق و امين بودن در اراثه دقيق بودن شناخت از محیط طبیعی و اجتماعی ارائه 1 2 3 4 5 6 7 0۵۵0۵۵ ۵۵ BEB ic &

صفحه 25:
ود ای مات از ومع الب ۰ سن * ميزان دانسته ها * باورهای فرهنگی * وضع اجتماعی و سپاسی * جنسيت * خواسته های مخاطب از ارائه * علاقه ها

صفحه 26:
2 ۳ مه ۵ ‎HCI)‏ ‏.69 ‏شناخت از مخاطب وقتی که هدف اصلی ارائه مجاب گردن مخاطب است وپا پا هدف آموزش انجام می شود نقش بسیار اساسی در کنترل کمی و کیفی دارد . > a 2 2 2 > 2 © - ‏ه‎ ‎4 ‎2 ‎a ‎a ‎@ ‎© ‎>

صفحه 27:
چم اک ‎Gt od ut‏ ؟ کاهش هزینه Cd 9 ‏بر‎ ‏هع هد‎ ‏بهبود كيفيت‎ * * كاهش زمان اجرا پروژه lS ‏افزايش‎ * * بازار فروش * زمينه رقابت +« صرفه اقتصادی و مانند اینها

صفحه 28:
¢ ‏پام‎ 6 Lig Ae ‏ان‎ ewes PMP Sb ‏اوی و رل‎

صفحه 29:
٠9 ‏و مث ءا حب ادام‎ ۵ ‏مخاطب ارائه در مقایسه پا وضع ارائه کننده ذسبت به موضوع‎ : ‏ارائه می تواند در یکی از سه وضعیت زیر باشد‎ هه" لي - 2 72 2 _ > 2 هه ه - = ‎a‏ ‎a‏ ‏@ ‏© ‏>

صفحه 30:
حوسات ی صق الب 2 * آمددگی ~ - چسمی شتن حداقل دانش اولیه لازم ی ‎cos‏ موی مر کی موی رصع * اهمیت فائل شدن برای اراثه * داشتن دفت - صبر - ودر عین حال شوق در پیام گیری. پیام کاوی. و درک یا حس پیام * داشتن شناخت از ارائه کننده * داشتن انگیزه و هدف درست * نداشتن تعصب بيجا 7 ‏ه‎ ‏ها‎ ‎2 ‎2 ‏ها‎ ‎2 ‎۰ ‎Le ‏ها‎ ‎a ‎le ‎4 ‎le ‎© ‎2 ‎2

صفحه 31:
؟ اولویت * سودمندی برای چامعه * عنوان مشخص و روشن * ارائه آن در یک محیط اجتماعی مشخص امکانپذ پر باشد * حیطه و حدود معلوم و در صورت لزوم به خوبی قابل تعریف * قابل احاطه و پرداختن توسط ارائه کننده باشد * مورد علاقه ارائه کننده باشد * امکانات آماده سازی محتوای آن فراهم باشد 0۵۵0۵ ۵۵

صفحه 32:
9 ٠ oo As Cb Dad ‏وال ال‎ 2 ۰ ٠9 ‏هدف ارائه‎ ‏ما‎ ‏وضع اجتماعی محیط اراه‎ ‏امکانات آماده سازی محتوای ارائه‎ امکانات کمکی ارائه موضوع ارائه ننیجه پا ننایج مورد انتظار و برخی عوامل دیگر ضمنا انواع رایج تر ارائه در محافل علمی - فنی عبارتند از اراه شفاهی - ارائه کنبی و ارائه ترکییی 00۵۵00۵۵0۵۵۵۵۵

صفحه 33:
- ۳ وو اجراف و ارام ی ی ارت از 2 ۳ انتقال دانشی و فن از نسلی به لسل دیگر نشر دانش و فن گسترش دادن دانش و فن آموزش افراد خود آزمایی دريافت واكنش مخاطبین به منظور توسحه یا تعمیق موضوع ایجاد یا تقویت یک اندیشه رقابت در زمینه های علمی - فنی خدمت به نوع بشر برای بهتر زیستن و بهتر اندیشیدن تشریک مساعی در پژوهش ارضاء بعضی تمنیات غیر مادی رفع نیازهای مادی خودنمایی- فضل فروشی و تفاخر

صفحه 34:

صفحه 35:
۰ ص 4 ‎AN SIP Sibel LA‏ منظور از امکانات آماده سازی محتوای ارائه عمدنا " مناپع کسب اطلاع و تولید شناخت "برای تهیه و تنظیم مطلب . نصویر و حتی ادای حرکت پا تولید صوت است. هه" لي - 2 72 2 _ > 2 هه ه - = ‎a‏ ‎a‏ ‏@ ‏> 2 >

صفحه 36:
ومع احا ى خط ادام داشتن شناخت درست وكافى از وضع اجتماعى محیط ارائه ‏ م ۲ از نظر اخلاقى . فرهنكى. سياسى و اقتصادى در انجام ارائه ناثير دارد .هر جه ميزان شناخت اراثه كننده از وضع اجتماعى محیط ارائه پیشتر و درست نر باشد ارائه را مطلوب تر انجام خواهد داد.

صفحه 37:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان