پزشکی و سلامت بیماری‌ها

شیوه زندگی سالم دوران سالمندی

shive-zendegi-salem-dar-saalmandi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “شیوه زندگی سالم دوران سالمندی”

شیوه زندگی سالم دوران سالمندی

اسلاید 1: شیوه زندگی سالم دوران سالمندی / یــائسگی

اسلاید 2: اهداف رفتاریانتظار داریم پس از پایان درس بتوانید:ا- تعریف و اهمیت یائسگی را بیان کنید.2- ارتباط یائسگی و استئوپروز را عنوان نمائید.3- گر گرفتگی و درمان آن را مطرح نمائید.4- ارتباط بیماریهای قلبی عروقی با یائسگی را عنوان نمائید.5- تغییرات آتروفی دریائسگی را شرح دهید. 6- تغییرات روانی فیزیولوژیکی در یائسگی را بیان نمائید.7- تغییرات ادراکی و آلزایمر در یائسگی را شرح دهید.

اسلاید 3: یائسگی - یائسگی یک واقعه فیزیولوژیک است که معمولا ً در حدود سن 48 تا 55 سالگی شروع می شود. در این دوره ارگانهای خانم دچار یک سری تغییراتی می شود که این تغییرات هم با افزایش سن و هم با کاهش استروژن در ارتباط است. آنچــه در این دوران مهم است این که این تغییرات طبیعی است وخانمها بـاید با کمک پـــزشک در جهت کاهش علائم وحفظ موقعیت سلامتی تلاش نمایند. امروزه یک سوم عمر خانمها مربوط به پس از یائسگی یا نـارسایی تخمدان است.

اسلاید 4: عوارض یائسگی 1- استئو پروز انسان امروزی درجوامع بشری نسبت به 200سال گذشته توده استخوانی بیشتری را در سنینن بعد از 30 سالگی از دست می دهند فعالیت فیزیکی کمتر در زندگی امروزه بشری کاهش کلسیم در رژیم غذاییفقدان زودرس و بیشتر بافت به علت اثرات کشیدن سیگار استروژن درمانی مدت مصرف استروژن باید خیلی طولانی باشد تا بتواند از افزایش شکستگیهای ناشی از استئوپروز در سنین بعـد ا ز 75 سالـــگی جلوگیری کند .

اسلاید 5: 50 %خانمهای بالای 60 سال دارای شکستگی های فشـاری ستـــون مهره ها می شوند که تقـریباً در دو سوم آنها تشخیص داده نمی شود. 80% از شکستگی های لگن با استئوپروز در ارتبــاط است. این شکستگی ها افزایش خطر مرگ و میر را به همـراه دارد. بیش از 20- 15% بیماران مبتلا به شکستگی هــای لـگن در عرض3 ماه بر اثر شکستگی یا عوارض آن (جراحی، آمبولی ، عوارض قلبی- ریوی ) می میرند. نجات یافتگان نیز تقریبـاً برای همیشه تا پایان عمر علیل و ناتوان هستند. ادامه استئو پروز

اسلاید 6: 2-گرگرفتگیگرگرفتگی از شایعترین ومشکل آفرین ترین علائم برای خانم هایی است که بـه دوران یـــائسگی پــا می گذارد. بیش از 85% خانمها در عرض 3 ماه بعد از یـک یــائسگی طبیـعی یا ایجاد شده توسط جراحی، دچـار گــرگــرفتگی می شوند ولـی به مرور زمان این شکایت حتی بدون درمان کاهش می یابد، بطوری که فقط 25% خانمهــا پس از 60 سالگی از این مشکل شاکی هستند.مدت گرگرفتگی از 30 ثانیه تا 5 دقیقه متغیـراست و دفعـات آن از چندین بار درسال تا چندین بار در روز متغیر است.

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید