کسب و کار اقتصاد و مالی

صرفه‌جویی به مقیاس – Economies of Scale

88-Economies-of-Scale

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “صرفه‌جویی به مقیاس – Economies of Scale”

صرفه‌جویی به مقیاس – Economies of Scale

اسلاید 1: صرفه‌جویی به مقیاسEconomies of ScaleMGTools.ir

اسلاید 2: عنوانصرفه‌جویی به مقیاسنوعابزارمراحل استفادهاجراموضوعتصمیم گیری و حل مسالهسطحسازمانیپیچیدگیزیاد

اسلاید 3: صرفه‌ به مقیاس یا مزیت مقیاس مفهومی در اقتصاد خرد است که به کسب مزیت کاهش هزینه در اثر افزایش حجم تولید اشاره دارد. صرفه‌ به مقیاس به معنای آن است که با افزایش حجم تولید، هزینه متوسط تولید هر واحد کالا کاهش می‌یابد. دلایل متعددی برای این مسئله وجود دارد که شامل مواردی همچون: کسب تخفیف در خرید به دلیل حجم بالای خرید، افزایش تجربه و یادگیری کارکنان، کسب منابع مالی بیشتر، سرشکن شدن هزینه‌های بازاریابی در بازارهای وسیعتر و بهبود فناوری تولید است. آنچه باعث رشد بسیاری از صنایع می‌شود دستیابی به صرفه اقتصادی در مقیاس بزرگتر است. در عین حال وقتی یک یا چند شرکت در صنعتی دارای صرفه به مقیاس هستند اگر شرکت دیگری بخواهد با آنان وارد رقابت شود باید تولید را در مقیاس انبوه آغاز کند یا متحمّل هزینه زیاد تولید در مقیاس کم شود. برای اینکه بتوان از صرفه جویی به مقیاس استفاده کرد می بایستی در ابتدای امر سرمایه گذاری عمده ای در زمین، تجهیزات، ماشین آلات، R&D و.... صورت پذیرد. این سرمایه اولیه خود مانعی برای ورود می باشد و هرچه بیشتر باشد مانع ورود رقبا می گردد. هرچه با صرفه جوئی به مقیاس سهم بیشتری از بازار در دسترس باشد هزینه تبلیغات کمتری باید پرداخته شود و این کارآیی هزینه باعث بالا رفتن بازدهی می گردد. درس اول سرمایه گذاریهایی که به طور کامل سازماندهی شده اند تا از صرفه به مقیاس استفاده کنند از بقیه موفق تر می باشند. مهم‌ترین عاملی که می‌تواند میزان صرفه جویی به مقیاس را مشخص کند،‌ سهم هزینه های ثابت و متغیر است. هزینه‌های ثابت، هزینه‌هایی هستند که مستقل از حجم عملکرد، وجود دارند. اما بخشی از هزینه‌های هر کسب و کار هم، هزینه متغیر است. اگر در یک کسب و کار، هزینه های ثابت به نسبت هزینه‌های متغیر، زیاد باشند، عملاً صرفه جویی به مقیاس بالا خواهد بود. به معنای اینکه با افزایش مقیاس کسب و کار، میزان هزینه‌های ثابت روی تک تک محصولات سرشکن شده و قیمت تمام شده به صورت جدی کاهش می‌یابد.اما اگر در یک کسب و کار، هزینه‌های ثابت به نسبت هزینه‌های متغیر کم باشند، صرفه جویی به مقیاس، کمتر خواهدبود.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطمحرک‌های هزینه Cost Drivers جذب سازمانی Organizational Absorptionبرون‌سپاری Outsourcing مزایاقابل توجه ترین مزیت دستیابی به صرفه جویی به مقیاس، کاهش هزینه در هر واحد از تولید است. کاهش هزینه ها در هر واحد اجازه می دهد تا یک کسب و کار به کسب سود بیشتری حتی در زمانی قیمت مشابه را حفظ میکند بدست آورد. یکی از مزیت های غیرمستقیم اینست که شرکت ها با اقتصاد کارآمد اغلب می توانند در دیگر فعالیت های کسب و کاری مهم سرمایه گذاری نمایند. همچنین سازمان ها با صرفه جویی به مقیاس موقعیت مطلوبتری برای اهدای محصولات خود به سازمانهای اجتماعی و غیردولتی دارند.معایبصرفه جویی به مقیاس باعث می گردد کسانی که تازه وارد صنعتی شده اند با هزینه زیاد محصولات مواجه و عملاً نتوانند ادامه حیات دهند. صرفه جویی به مقیاس در بازاریابی، خدمات، تحقیقات و تولید نمود پیدا می کند.کاربردها

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان