jalaledin_gholami

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “صفات خداوند (اندیشه اسلامی۱)”

صفات خداوند (اندیشه اسلامی۱)

اسلاید 1: بسم الله ارحمن الرحیماندیشه اسلامی 1بخش سومصفات خداوندجلال الدین غلامی

اسلاید 2: دیدگاه های شناخت اوصاف الهی :1- دیدگاه اهل تعطیل 2- دیدگاه اهل تشبیه3- دیدگاه اثبات بلاتشبیه

اسلاید 3: دیدگاه اهل تعطیل1- عقل آدمی راهی به شناخت اوصاف الهی ندارد 2-مفاهیمی را که با آن سرو کار دارد از موجودات پیرامون خود انتزاع میکند و جایز نیست آنها را به خدا نسبت دهیم .3- به اوصاف الهی که در قرآن و سنت پیامبر آمده ایمان دارند اما معتقدند چون حقیقت معانی برایشان روشن نیست هیچ تاملی نباید صورت گیرد.4- تاکید آن ها بر تنزه و تعالی خداوند است. 5- امروزه مسلک اهل تعطیل لا ادری گری خوانده میشود. * لا ادری گری از گرایش‌های فلسفی است ، که در عین اذعان به عینیت و واقعیت جهان، شناخت قسمتی از آن و یا کل آن را ناممکن می‌داند.6- پوزیتویست ها و حس گرایانی مانند دیوید هیوم و ایمانوئل کانت در محدوده عقل نظری را می توان از طرفداران لا ادری گری دانست . حس گرایان و پوزیتویست ها شناخت آدمی محدود به حوزه ی تجربی است. کانت در حوزه ی عقل عملی می توان خدا و صفات خدا را شناخت.با آوردن دیدگاهی در باب اوصاف الهی ، که معناداری آن را ثابت کند و در عین حال تنزه و تعالی خدا را پاس دارد ، دیدگاه اهل تعطیل رد خواهد شد .

اسلاید 4: عقل عملی و نظری :عقل انسان دو بخش است: بخش نظری و بخش عملی، یا احكام عقل انسان دو بخش است: نظری و عملی. یك قسمت از كارهای عقل انسان درك چیزهایی است كه هست. اینها را می گویند عقل نظری. قسمت دیگر درك چیزهایی است كه باید بكنیم، درك «بایدها» . اینها را می گویند عقل عملی. كانت تمام فلسفه اش نقد عقل نظری و عقل عملی است كه از عقل نظری چه كارها ساخته است و از عقل عملی چه كارها؟ او در پایان به اینجا می رسد كه از عقل نظری كار زیادی ساخته نیست، عمده عقل عملی است، كه او به همین مسئله وجدان می رسد.

اسلاید 5: دیدگاه اهل تشبیه1- این گروه بر آنند که صفات الهی و انسان از نظر معنا تفاوتی با یکدیگر ندارند و به یک معنایند .2- چون اوصاف خدا را به اوصاف مخلوقات تشبیه میکنند به «اهل تشبیه» یا «مشبهه» مشهورند.3- برای خدا اعضا و جوارح در نظر گرفته اند .نقد و بررسی :دلیل عقلی : خدای دارای اعضا و جوارح مادی است مخلوق و وابسته است بی نیاز و واجب الوجود نیستدلیل نقلی : آیات پرشماری از قرآن بیان میدارند که شناخت ذات و اوصاف الهی به گونه کامل در قلمرو شناخت انسان نیست .طه (20) : « لا یحیطون به علما » « آنان ، به ذات حق تعالی احاطه ندارند »انعام (6) : « سبحانه و تعالی عما یصفون » « او پاک و برتر است از آنچه وصف میکنند »*** برخی از مشبهه با توجه به آیات «یدالله فوق ایدیهم» و «جا ربک » معتقدند باید به معانی ظاهری این آیایات ایمان آورد . در پاسخ به این موضوع باید به آیاتی مانند « لیس کمثله شئ » و « لا تدرکه الابصار » اشاره کرد .

24,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید