سایر تحقیق و پژوهش

صفاق و از عملکرد وبیماری های آن

sofaagh

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “صفاق و از عملکرد وبیماری های آن”

صفاق و از عملکرد وبیماری های آن

اسلاید 1: صفاق و از عملکرد و بیماری های آنارائه:

اسلاید 2:

اسلاید 3: مقدمهصفاق (peritoneum) غشای سروزی است که پوشش حفره شکم یا کلئوم را تشکیل می دهد. صفاق بیشتر اندام های داخل شکمی (یا کلئومیک) را می پوشاند و از لایه ای از مزوتلیوم تشکیل شده است که توسط یک لایه نازک از بافت همبند پشتیبانی می شود. لایه بیرونی آن به نام صفاقی جداری ، به دیواره شکم متصل است. لایه داخلی ، صفاق احشایی اندام های داخلی که در داخل حفره صفاقی قرار دارند را پوشش می دهد. ساختار و عملکرد صفاق در زیست پایه دهم شرح داده شده است.

اسلاید 4: صفاق از اندام های داخل حفره شکم پشتیبانی کرده و آنها را در حالت معلق نگه می دارد و از عروق ، رگ ها ، اعصاب و عروق و غدد لنفاوی حمایت می کند. صفاق در مردان کیسه ای بسته است در حالی که در زنان انتهای آزاد لوله های رحمی به داخل صفاق باز است. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

اسلاید 5: ساختار و عملکرد صفاقغشای سروزی تشکیل دهنده صفاق است و از مزوتلیوم و بافت همبند ساخته شده است. مزوتلیوم سطح آزاد صفاق را تشکیل می دهد و توسط مایع سروز (مایع صفاقی) روغن کاری می شود  که به اعضای داخلی شکم اجازه می دهد تا به راحتی در کنار یکدیگر قرار بگیرند و همچنین در مقابل دیواره شکم حرکت کنند.صفاق به پنج جز اصلی تقسیم می شود که شامل امنتوم (چین) بزرگ ، امنتوم کوچک، رباط  ، مزانتر روده کوچک و مزوکلون. چین ها روی احشاء امتداد یافته و حفره شکم را نیز می پوشانند.

15,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید