کسب و کار استارتاپ و کارآفرینی

صفر تا صد مدلی برای کسب‌و کار در ایران با تاکید بر کسب‌وکارهای الکترونیکی

Business-Model-in-iran

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 71 اسلاید این فایل حاصل ۴ سال تلاش در خصوص مدل های کسب وکار موثر در ایران بویژه در حوزه کسب وکارهای الکترونیکی است که از ۶ فصل تشکیل شده است و برای علاقمندان به شروع کسب وکار و کارآفرینی و برای محققین و دانشجویان علاقمند در زمینه مدل های کسب وکار ،کارآفرینی، استارت آپ و کسب وکارهای الکترونیکی منبع بسیار مفیدی می باشد.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1482 بازدید, 18 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “صفر تا صد مدلی برای کسب‌و کار در ایران با تاکید بر کسب‌وکارهای الکترونیکی”

صفر تا صد مدلی برای کسب‌و کار در ایران با تاکید بر کسب‌وکارهای الکترونیکی

اسلاید 1:

اسلاید 2: به نام خدا

اسلاید 3: قبل از شروع مبحثی با عنوان صفر تا صد مدلی برای کسب وکار در ایران لازم بذکر است که بیان نماییم این کتاب حاصل 4 سال پژوهش در زمینه مدل های کسب وکار در ایران است که به صورت خلاصه بیان خواهد شد. شیوه بیان به این صورت خواهد بود که به تفکیک شش فصل این کتاب را شرح خواهیم داد و در آخر منابع علمی نویسنده که در نشریات و کنفرانس ها به چاپ رسیده است در یک اسلاید جهت کسب اطلاعات بیشتر آورده خواهد شد.

اسلاید 4: معرفی کتاب صفر تاصد مدلی برای کسب وکار در ایرانامروزه تغییرات و رقابت های شدید جهانی باعث شده است که شرکت ها به طور مستمر بر روی مدل های عملیاتی کسب وکار خود فکر کنند.یافته ها نشان داده است مدل های کسب وکار با توجه به ویژگی ها و چالش های خاص خود گوناگون هستند.شرکت هایی که در رقابت شدید هستند و در بازار موفق هستند صرفاً موفقیت آنها به علت ارائه محصولات و یا خدمات جدید نیست بلکه کلید موفقیت این شرکت ها در مدل کسب وکارشان است .مدل کسب وکار موثر در هر سازمان به عنوان هسته اصلی برای توانمند سازی عملکرد آن سازمان می باشد و امروزه ضرورت نوآوری در مدل های کسب وکار به وضوح درک می شود.بیش از 50 سال است که واژه مدل کسب وکار در مباحث علمی مطرح شده است .عدم شفافیت در مورد ابعاد مهم و ویژگی های مدل کسب وکار و چگونگی ایجاد مدل کسب وکار موثر به وضوح قابل مشاهده است .در ادبیات مدل های کسب وکار به طور مکرر تاکید می شود که شرکت های موفق نیازمند مدل کسب وکار انعطاف پذیر و موثر می باشند ولی فاکتورهایی که برای موفقیت و یا انعطاف پذیری و موثر بودن مدل های کسب وکار ضرورت دارد شرح داده نشده است و این چالشی برای مدل های کسب وکار محسوب می شود.

اسلاید 5: معرفی کتاب صفر تاصد مدلی برای کسب وکار در ایراناین کتاب حاصل 4 سال پژوهش با هدف استخراج مدل کسب وکار موثر در ایران است و از 6 فصل به شرح ذیل تشکیل شده است .فصل اول : ویژگی های فردی مدل کسب وکارفصل دوم : ویژگی های کیفیتی مدل کسب وکارفصل سوم:ویژگی های ارتباطی مدل کسب وکارفصل چهارم :ویژگی های زیر ساختی مدل کسب وکارفصل پنجم :ویژگی های سیستمی مدل کسب وکارفصل ششم :ویژگی های محیطی مدل کسب وکار

اسلاید 6: معرفی کتاب صفر تاصد مدلی برای کسب وکار در ایرانشکل (1) بوم مدل کسب‌وکار (اوستروالدر و پیگنیور، 2008)

اسلاید 7: معرفی کتاب صفر تاصد مدلی برای کسب وکار در ایرانبه‌طورکلی مدل کسب‌وکار به‌عنوان یک عبارت (استوارت و زائو، 2000)، به‌عنوان یک توصیف (اپلگیت،2000؛ ویل و ویتال، 2001)، به‌عنوان یک ارائه (موریس، شیندهات و آلن 2005؛ شفر، اسمیت و لیندر، 2005)، به‌عنوان یک سبک معماری (استروالدر و پیگنیور 2002؛ تیمرز، 1998)، به‌عنوان یک ابزار مفهومی یا مدل (جورج و بوک، 2009؛ استروالدر، پیگنیور و تسه، 2005)، به‌عنوان یک الگوی ساختاری (آمیت و زوت، 2001)، به‌عنوان یک روش (آفوا و تسه، 2001)، به‌عنوان یک چارچوب کار (آفوا، 2004)، به‌عنوان یک الگو (بروسیا و پنارد، 2006) و به‌عنوان یک مجموعه (سلوس و مایر، 2007) در ادبیات علم کارآفرینی معرفی‌شده است.- Stewart- Zhao- Apligate- Weill & Vitale- Morris& Schindehutte& Allen- Shafer & Smith & Linder- Timmers- George & Bock- Teece- Afuah- Brousseau & Penard- Seelos & Mair

اسلاید 8: معرفی کتاب صفر تاصد مدلی برای کسب وکار در ایرانفصل اول : ویژگی های فردی مدل کسب وکار

اسلاید 9: فصل اول : ویژگی های فردی مدل کسب وکارتوجه به ویژگی‌های فردی کارآفرینان یعنی منبع انسانی که یکی از 4 منبع کلیدی بوم مدل‌های کسب‌وکار به همراه سه منبع کلیدی دیگر بوم مدل کسب‌وکار یعنی منابع مادی، فیزیکی و معنوی در ادبیات مدل‌های کسب‌وکار محسوب می‌شود اهمیت زیادی در طراحی مدل کسب‌وکار مؤثر دارد (استروالدر، 2008).در ادبیات علم کارآفرینی چسبرو (2007) با تأکید بر طرح ایده‌ از داخل و یا خارج سازمان، مک کله لند (1968) بابیان اهمیت رویکرد روان‌شناسی افراد، آمیت و زوت (2010) با معرفی ویژگی‌های فردی کارآفرینی و صبر در زمان عدم اطمینان، پارتانن (2011) بابیان اهمیت آموزش کارکنان و گریفل (2014) با معرفی نیروی انسانی مفید و آموزش کارکنان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای وال مارت به‌عنوان فاکتورهایی برای مدل کسب‌وکار مؤثر در سازمان اشاره می‌نمایند که در این کتاب با عنوان 3 مؤلفه ویژگی‌های کارآفرین، خلاقیت، آموزش در بعد ویژگی‌های فردی مدل کسب‌وکار نام‌برده شده است.

اسلاید 10: فصل اول : ویژگی های فردی مدل کسب وکار1. بررسی ویژگی‌های فردی مدل کسب‌وکاردر جداول ذیل به تفکیک به معرفی 3 مؤلفه ویژگی‌های کارآفرین، خلاقیت و آموزش می‌پردازیم و سپس خروجی مصاحبه با کارآفرینان که شاخص‌های استخراج‌شده از ذهنیات کارآفرینان مربوط به هر مؤلفه است را در بعد ویژگی‌های فردی مدل کسب‌وکار بررسی می‌نماییم.توجه به مولفه ویژگی فردی مدل کسب وکار و 3 مولفه ذکر شده و 18 سازه استخراجی از ذهنیات کارآفرینان ایرانی برای موفقیت در کسب وکار بویژه در کسب وکارهای الکترونیکی توصیه می شود.

اسلاید 11: فصل اول : ویژگی های فردی مدل کسب وکار

اسلاید 12: فصل اول : ویژگی های فردی مدل کسب وکار

اسلاید 13: فصل اول : ویژگی های فردی مدل کسب وکار

اسلاید 14: معرفی کتاب صفر تاصد مدلی برای کسب وکار در ایرانفصل دوم : ویژگی های کیفیتی مدل کسب وکار

اسلاید 15: فصل دوم : ویژگی های کیفیتی مدل کسب وکاردر این فصل به مبحث ویژگی‌های کیفیتی مدل کسب‌وکار می‌پردازیم. در ادبیات علم کارآفرینی داشتن گروه کارکنانی قوی توسط چسبرو (2007) با اشاره به طراحی مدل کسب‌وکار توسط افراد متخصص و مالمستروم و همکاران (2014) با اشاره به جذب نیروی انسانی شایسته در سازمان بیان‌شده است. توجه به محصولات یا خدمات توسط چسبرو (2007) بابیان محصولات و خدمات باکیفیت و جذاب در مدل‌های کسب‌وکار مؤثر برای جذب مشتریان مورد تأکید است. دانش‌بنیان بودن مدل کسب‌وکار با اشاره به ساختاری مؤثر از منابع در سازمان توسط گرارد و بوک (2010) و چسبرو (2007) با معرفی اهمیت اطلاعات و دانش برای داشتن کسب‌وکار موفق مطرح‌شده است.

اسلاید 16: فصل دوم : ویژگی های کیفیتی مدل کسب وکاردر ادبیات علم کارآفرینی پیچیدگی بازار با معرفی اهمیت اجزاء بازار در مدل کسب‌وکار توسط پیستویا و همکاران (2016) و دمیتریو و همکاران (2014) بابیان بخش‌بندی بازار معرفی‌شده است.تسه (2010) طراحی مکانیسم مطلوب برای پیشرو بودن در بازار توسط رهبر سازمان و گریفل (2014) رهبری خلاق در فروشگاه‌های زنجیره‌ای وال مارت را عامل موفقیت در کسب‌وکار می‌دانند.پارتانن (2011) به اهمیت ارتباطات در شبکه‌ها و ایجاد اطمینان در سازمان برای داشتن مدل کسب‌وکار مؤثر تأکید دارد. مالمستروم (2014) با اشاره به پنجره بازار برای محصول به قدمت و طول عمر کسب‌وکار به‌عنوان معیاری برای کسب‌وکار موفق اشاره دارد.

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید