کسب و کارمدیریت و رهبریاستارتاپ و کارآفرینی

صفر تا صد مدلی برای کسب‌و کار در ایران با تاکید بر کسب‌وکارهای الکترونیکی

تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۷۱ اسلاید این فایل حاصل ۴ سال تلاش در خصوص مدل های کسب وکار موثر در ایران بویژه در حوزه کسب وکارهای الکترونیکی است که از ۶ فصل تشکیل شده است و برای علاقمندان به شروع کسب وکار و کارآفرینی و برای محققین و دانشجویان علاقمند در زمینه مدل های کسب وکار ،کارآفرینی، استارت آپ و کسب وکارهای الکترونیکی منبع بسیار مفیدی می باشد.

حسین

صفحه 1:
211111111 ey ‏(با تأديد ب رتسب وتارهلى الكترونيكم)‎

صفحه 2:

صفحه 3:
** قبل از شروع مبحثی با عنوان صفر تا صد مدلی برای کسب وکار در ايران لازم بذکر است که بیان نماییم این کتاب حاصل ۴ سال پژوهش در زمینه مدل هاى كسب وكار در ایران است که به صورت خلاصه بیان خواهد شد. شیوه بیان به این صورت خواهد بود که به تفکیک شش فصل این کتاب را شرح خواهیم داد و در آخر منابع علمی نویسنده که در ‎٩‏ اب رسیده است در یک اسلاید جهت کسب اطلاعات بیشتر آورده خواهد شد.

صفحه 4:
معرفی کتاب صفر تاصد مدلی برای کسب وکار در ایران امروزه تغييرات و رقلبت هاى شديد جهلنی باعث شده است که شرکت ها به طور مستمر بر روی مدل های عملیاتی کسب وکار خود فکر کنند.یافته ها نشان داده است مدل های کسب وکار با توجه به الل ل لل لس و وود هت که شرفت هلبی که در رقلبت شدید هستند و در بازار موفق هستند صرفا موفقیت آنها به علت ارلئه محصولات و یا خدمات جدید نیست بلکه کلید موفقیت لین شرکت ها در مدل کسب وکارشان است مدل کسب وکار موثر در هر سازمان به عنوان هسته اصلی برای توانمند سازی عملکرد َن سازمان می باشد و امروزه ضرورت نوآورى در مدل هاى كسب وکار به ‎eo‏ بیش از ۵۰ سال است که واه مدل کسب وکار در مباحث علمی مطرح شده است .عدم شفافیت در ‎eee‏ 25 مد کت وکار و چکونگی ایجاد مدل کسب وکار موثر به وضوح قابل لعلف ان های دوکر به طور مکرر تاکید صی شود که شرکث های موفق لل وى تحاف ۱ و مود مت باشتد ولی فاکتورهلیی که برای موفقیت و با لعطاف للحا عي ل لها كتنب وكار ضرورت فارد شرح داده نشده است و لين جالشنى براى مدل هاى كسب وكار محسوب مى شود.

صفحه 5:
معرفی کتاب صفر تاصد مدلی برای کسب وکار در ایران این كاب حاصل ۲ سال پژوهش با هدف استخراج مدل کسب وکار موثر در ایران ال وا وف 2 شرم دیل تشکیل شده است . eee ese ‏يجبا‎

صفحه 6:
معرقی کتاب صفر تاصد مدلی برای کسب وکار در ایران ewe BE) ome BE] cu Cb] omnes OQ] omens ( | we ‏سم و‎ OB ee GD) sean © شکل (۱) بوم مدل کسب‌وکار (اوستروالدر و پیگنیور ۲۰۰۸)

صفحه 7:
معرفی کتاب صفر تاصد مدلی برای کسب وکار در ! به‌طورکلی مدل کسب‌وکار به‌عنوان یک عبارت (استوارت و زلئو. 0۰۰۰ به‌عنوان یک توصیف (پلگیت»۲۰۰۰: ول و ویتال ۰۲۰۰۱ بهعنوان یک رلته (موریس, شیندهات و آلن ۲۰۰۵ شفر. اسمیت و لیندر: ۲۰۰۵ دا ل ۳ رالد و ييكنيور ۲۰۰۱ تیمرزه ۱۹۹۸ به‌عنوان یک ابزار مفهومی یا مدل (جورج و بوک. ۲۰۰۹: استروالدر. پیگنیور و تسه. ۰0۲۰۰۵ به‌عنوان یک الگوی ساختاری (آمیت و زوت. ۱ به‌عنوان یک روش (آفوا و تسه, ۲۰۰۱). به‌عنوان یک چارچوب کار (آفواء ۲۰۰۴). به‌عنوان یک الگو (بروسیا و پنارد. ۲۰۰۶) و ه‌عتوان یک مجموعه (سلوس و مایر, ۲۰۰۷) در ادبیات علم کارآفرینی معرفی‌شده 1 5-5

صفحه 8:
معرفی کتاب صفر تاصد مدلی برای کسب وکار در ایران

صفحه 9:
توجه به ویژگی‌های فردی کارآفرینان یعنی منبع انسانی که یکی از ۴ منبع کلیدی بوم مدل‌های کسب‌وکار به همراه سه منبع کلیدی دیگر بوم مدل کسب‌وکار یعنی منابع مادی» فیزیکی و معنوی در ادبیات مدل‌های کسب‌وکار محسوب می‌شود اهمیت زیادی در طراحی مدل کسب‌وکار موّثر دارد (استروالدر ۲۰۰۸). در ادبیات علم کارآفرینی چسبرو (۲۰۰۷) با تأکید بر طرح ايده از داخل و يا خارج سازمان. مک کله لند (1۹۶۸) بابیان اهمیت رویکرد روان‌شناسی افراد. آمیت و زوت (۲۰۱۰) با معرفی ویژگی‌های فردی کارآفرینی و صبر در زمان عدم اطمينان؛ پارتانن (۲۰۱۷) بابیان اهمیت آموزش کارکنان و گریفل (۲۰۱۴) با معرفی نیروی انسانی مفید و آموزش کارکنان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای وال مارت به‌عنوان فاکتورهایی برای مدل کسب‌وکار موثر در سازمان اشاره می‌نمایند که در این کتاب با عنوان ۳ مولفه ویژگی‌های کارآفرین. خلاقیت. آموزش در بعد ویژگی‌های فردی مدل کسب کار نام‌برده شده است.

صفحه 10:
۱. بررسی ویژگی‌های فردی مدل کسب‌وکار در جداول ذيل به تفكيك به معرفی ۲ موغه وهای کاقت تلایت و امش

صفحه 11:

صفحه 12:
۱ ۲ ] داشتن ایده‌های خلاقانه

صفحه 13:
جدول (۳-۱) فهرستی از شاخص‌های مثبت و متفی آموزش در کسب‌وکار یاد | کارکنان آموزش‌دیده کم

صفحه 14:
معرفی کتاب صفر تاصد مدلی برای کسب وکار در ایران

صفحه 15:
در این فصل به مبحث ویژگی‌های کیفیتی مدل کسب‌وکار می‌پردازيم. در ادبیات علم کارآفرینی داشتن گروه کارکنانی قوی توسط چسبرو (۲۰۰۷) با اشاره به طراحی مدل ‎Wg‏ توسط افراد متخصص و مالمستروم و همکاران (۲۰۱۴) با اشاره به جذب نیروی انسانی شایسته در سازمان بیان‌شده است. توجه به الات یا خدمات توسط چسبرو 0 ۰ بابیان محصولات و خدمات باکیفیت و جذاب در مدل‌های کسب‌وکار موثر برای يان مورد تأكيد است. دانش‌بنیان بودن مدل کسب‌وکار با اشاره به ساختاری موثر از منابع در سازمان توسط گرارد و بوک (۲۰۱۰) و چسبرو (۲۰۰۷)با معرفی اهمیت اطلاعات و دانش برای داشتن کسب‌وکار موفق مطرح‌شده است.

صفحه 16:
در ادبیات علم کارآفرینی پیچیدگی بازار با معرفی اهمیت اجزاء بازار در مدل كسبوكار توسط پیستویا و همکاران (۲۰۱۶) و دمیتریو و همکاران (۲۰۱۴) بابیان بخش‌بندی بازار معرقىشده اسك تسه (۲۰۱۰) طراحی مکانیسم مطلوب برای پیشرو بودن در بازار توسط رهبر سازمان و گریفل (۲۰۱۳) رهبری خلاق در فروشگاه‌های زنجیره‌ای وال مارت را عامل موفقیت در کسب وکار می‌دانند. پارتلئن (۲۰۱۱) به اهمیت ارتباطات در شبکه‌ها و ایجاد اطمینان در سازمان برای داشتن مدل کس‌وکار مقثر تأکید دارد. مالمستروم (۲۰۱۴) با اشاره به پنجره بازار برای محصول 1 و ول مر ‎٩‏ وکار بهعنوان معیاری برای کسب‌وکار موفق اشاره دارد.

صفحه 17:
شاخص ایجاد ارزش با معرفی واژه‌های خلق ارزش در کسب‌وکار توسط آلریج (۰۱۶ و ارزش برای مشتریان توسط جوهانسون و همکاران (۲۰۰۸) در ادبیات علم کارآفرینی مشاهده می‌شود. این شاخص در مولفه ویژگی‌های کیفیتی مدل کسب‌وکار از اولویت بالاتری برخوردار است که گویای نقش یاهمیت ایجاد ارزش در یک مدل کسب‌وکار مقثر ‎as‏ شاخص کسب‌وکار مطلوب به پایداری مدل کسب‌وکار توسط زوت و همکاران (۲۰۱۱) و نظم در کسب‌وکار توسط چوهانسون و همکاران (۲۰۰۸) اشاره دارد. توجه به جامعه در يك مدل كسبوكار مؤثر با معرفى يك مدل سه‌بعدی شامل بعد اقتصادى؛ بعد اجتماعی و بعد محیطی که توسط جویس و پاکیواین (۲۰۱۵) مطرح‌شده و لایه اجتماعی آن شامل: ارزش اجتماعی. كارمندان» دولت. ارتباطات. فرهنگ اجتماعی» سهامداران. مردم و سود و زیان‌های اجتماعی است همخوانی دارد.

صفحه 18:
۲ بررسی ویژگی‌های کیفیتی مدل کسب‌وکار در جداول ذیل به تفکیک به معرفی ۱۰ مولفه

صفحه 19:
جدول (۱-۲) فهرستی از شاخص‌های مثبت و منفی گروه کارکنان در کسب‌وکار تعداد کارکنان کم نداشتن نیروی متخصصی عدم شایسته‌سالاری (ارتباطات) عدم انكيزه به كاركنان عدم مشاركت كاركنان

صفحه 20:
جدول (1- قهرست از شاخصی‌های بت و ی توجه ب محصولات و خدمات در کسبوکار ۲ | شین محصولات م لمات مثا | نداشتن محصولات و عدمات ماب

صفحه 21:
جدول (۲-۲) فهرستی از شاخص‌های مثبت و منفی دانش‌بنیان بودن در کسب وکار ۱ | استارت آپ بودن کسب‌وکار موجود است

صفحه 22:
سول 4*3 فهرسعی از هاخسی‌های بعیت ام ‎a‏

صفحه 23:
جدول (۵-۲) فهرستی ۱ ] الکو گیر شاخص‌های مثبت و منفی رهیری در کسب و کار ی قوی برای دیگران ۲ | نداشتن مدل کسبوکار مشابه ۳ ] مشابه سایت‌های معتبر

صفحه 24:
جدول (1-۲) فهرستی از شاخص‌های مثبت و منفی زمینه‌های اطمینان در کسب‌و کار ۱ | جلب اعتماد مشتری

صفحه 25:
جدول (۷-۲) فهرستی از شاخص‌های مثبت و منفی طول عمر در کسب وکار 6 سابقه فعاليت كم ۷-4 غدم تدا ۷-۳ طول عمر کسب‌وکار کم

صفحه 26:
جدول (۸-۲) فهرستی از شاخص‌های مثبت و منفی ایجاد ارزش در کسب‌وکار

صفحه 27:

صفحه 28:
جدول (۱۰-۲) فهرستی از شاخص‌های مثبت و منفی توجه به جامعه در کسب و کار ‎١‏ | توجه به نیاز جامعه ‎ ‎ ‎ ‎ ‏۲ ] شراکت منافع با مرد ‏عدم تقویت بهره‌وری در جامعه ‎ ‎ ‎ ‏عدم توجه به نیاز مردم ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 29:
معرفی کتاب صفر تاصد مدلی برای کسب وکار در ایران

صفحه 30:
در این فصل به مبحث ویژگی‌های ارتباطی مدل کسب‌وکار می‌پردازيم. در ادبیات علم كارأفرينى بانكوال و همكاران (۲۰۱۶ بیان می‌نمایند که توجه به نکات قیل از فروش بایان واه ارتباطات در مدل‌های کسب وکار مزثر سازکاری دارد. توچه به نکات حین و بعد از فروش توسط لانداو و همکاران (۲۰۱۶ بابیان کسب ارزش و آلریج (۲۰۱۶) با معرفی ‎ee‏ 0 ص و طرش است. سولیس و همکاران (۲۰۱۴) به اهمیت کی 0 الول مسلدسب كلا در فروشكادهلى زنجيرهاى وال مارت اشاره ‎hoe,‏ ‎I ee ee‏ و اف و همکاران (۲۰۱۷)با اشاره به طراحی وب‌سایت مطلوب و جذاب برای مشتریان» ویرتز (۲۰۱۶) با معرفی مدلی برای مشتری و دمیتریو (۲۰۱۴) بابیان ارزش برای جذب مشتریان در مدل‌های کسب‌وکار مّثر سازگار است. ‎

صفحه 31:
ويويا ويو (۲۰۱۵) شاخص تبلینات را در عصر حاضر به‌عنوان یک رکن اصلی برای 000 020050003 5 وکارهای الکترونیکی بسیار بااهمیت می‌دانند. تأثیر کانال‌های ارتباهطی بر مدل‌های کسب‌وکار توسط پانکوال و همکاران (۲۰۱۶) و آم- وروت 1 © بارگاراست. توانایی جذب سرمایه در بخش شرکا کلیدی بوم مدل کسب‌وکار استروالدر و پیگنیور (۲۰۰۸) اشاره‌شده که مبنایی در تحقیقات نوآوری مدل‌های کسب‌وکار می‌باشد. بانکوال و همکاران (۲۰۱۶) بابیان اهمیت شرکا جدید و حفظ شرکای موجود در مدل‌های کسب وکار شاخص توانایی جذب شرکای کلیدی قوی را تأیید نمود‌اند

صفحه 32:
۳ بررسی ویژگی‌های ارتباطی مدل کسب وکار در جداول ذیل به تفکیک به معرفی ۸ مولفه توجه به نکات قبل از فروش, توجه به نکات در حين فروش. توجه به نکات بعد از فروش, انگیزه برای مشتریان,تبلیفات.کانال های ارتباطی. توانایی جذب سرمایه. توانایی جذب شرکا کلیدی می پردازيم و سپس خروجی مصاحبه با کارآفرینان که شاخص‌های استخراج‌شده از ذهنیات کارآفرینان مربوط به هر مولفه است را در بعد ویژگی‌های ارتباطی مدل کسب‌وکار بررسی می‌نماييم. توجه به مولفه 03000000000007 روا ‎١‏ ۸ موه ذکر شده و ۷۲ سازه استخراجی از ذهنیات كارآفرينان ايرلنى براى موفقيت در كسب وكار بويقِه در کسب وکارهای الکترونیکی توصیه اح قرم

صفحه 33:
جدول (]-1) قهرستى از شاخصرهاى ينبت و منفى نكات قبل از فروش در كسب وكار أعدم ناز به بازاريا: بي بد علم فرصت به مشترى خرن 7 ۴ پیخیری چند باز مستری عدم آكاهى (شناخت) مشترى نسبت به محصول با خدمت

صفحه 34:
جدول (1-۳) فهرستی از شاخص‌های مثیت و ملفی نکات حين فروش در کسب‌وکار

صفحه 35:
7 1" جدول (۳۰۳) فهرستی از شاخص‌های مثیت و منفی کات بعد از روش در کسب‌و کار باق ‎Ea‏ کالا (مرجوع نمودن: پاسخگویی سریح به مشکلات I og hae اعؤدت تحصؤولات سبعت ‎ele‏ مشتر ‎da eg‏ خمرید ‎ ‏عدم بازخخور از مش عدم خضمالت باز گشت کالا (مریموع نمودن) ‏عدم یاسخکویی سریع به مشکلات ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 36:
ارائه خدمات ابتدايى و ثانويه انگیزه مشتریان زیاد Sab ‏علاقه‌مندی به بازدید‎ pac] ‏کاربریسند بودن‎ عدم توجه به منافع مشتری عدم فرهنگ خرید مجازی کم‌تر مشتربان به کالای اراه‌شده oe حدم اگیره به مشعزی بای اس عدم ايجاد ملق فرصت بر خدمات ابتدابى

صفحه 37:
(۵-۳) فهرستی از شاخص‌های مثیت و منفى تيليشات در كسب وكار ‎١‏ | تبليغات بهتر ‎EE‏ یدز ‏تبیعات کم ‎ ‏ایسیل مارکتینگ ضمیفت ‎ ‎> ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 38:
دول ‎)٩-۳(‏ قهرستی از شاشص‌های عبت و منقى كانالحاى ارتباطى در كسب وكار aor Peal cols Go| GSE PoE

صفحه 39:
جدول (۷-۳) فهرستی از شاخص‌های مثبت و متقی سرمایه در کسب و کار سرمایه گذاری قوی سرمایه‌یری زیا جذب سرمایه مناسب سرمایه اولیه زیاد برای راهاندازی سرمایه گذاری مسرسايم ةا كذ سرمایه گذاری قوی ذیتفحان زیاد سبرخایه گلاوی عیقب سرمای‌یری کم عدم جدب سرمایه متاسب م برای زاءاندا عدم مشخص بودن متافع ذیشعات eee Je past

صفحه 40:
منفی وکار شرکا در کسب: ‎ode‏ شر" از شاخص‌های مثبت و فهرستی از (۸-۳) فهر جدول تری دارد کای کلیدی مهمتر: ۲ ] فیک ‎MSE‏ ۹ ری قوی با کسب و کارهای د:

صفحه 41:
معرفی کتاب صفر تاصد مدلی برای کسب وکار در ایران فصل چهارم : ویژگی های زير ساختی مدل کسب وکار

صفحه 42:
فصل چهارم نویژگی های زیر ساختی مدل کسب وکار در این فصل به مبحث ویژگی‌های زیرساختی مدل کسب‌وکار می‌پردازيم. در ادبیات علم کارآفرینی توجه به نکات مهم در زمان راهاندازی کسب‌وکار با توجه به اطلاعات موجود و کشف فرضت‌های جدید توسط نامبیسان (۲۰۱۶) و بیان اهمیت نقاط قوت یک شرکت در شروع کسب‌وکار توسط الفرینگ (۲۰۰۳) بیان‌شده است. پارتلئن (۲۰۱۱) زیرساخت فنی قوی را به‌عنوان یک جزء مهم مدل كسبوكار مؤثر در راهاندازی کسب‌وکار می‌داند. مالمستروم و همکاران (۲۰۱۴) و تسه (۲۰۱۰) انتخاب فناوری مناسب برای مدل کسب‌وکار را در دنیای پیچیده فتاوری نوآوری مدل کسب‌وکار دق لاد

صفحه 43:
فصل چهارم نویژگی های زیر ساختی مدل کسب وکار شاخص داشتن زیرساختی برای پرداخت توسط دمیتریو (۲۰۱۴) با تأکید بر توجه به ساختار هزینه‌هاه ویرتز (۲۰۱۶) با معرفی مدل مللی برای کسب‌وکار و سولیس و همکاران (۲۰۱۴) با اشاره به کاهش هزینه‌های کسب‌وکار معرفی‌شده است. اهمیت طراحی سایت مطلوب در تحقیقی توسط کاواف و همکاران (۲۰۱۷) مورد تأکید قرارگرفته است. آن‌ها بیان می‌نمایند که طراحی وب‌سایت. کیفیت وب‌سایت و فضای وب‌سایت محیط خرید بر خط را تشکیل می‌دهند که بر مدل کسب‌کار تأثیر می‌گذارند. تسه (۲۰۱۰) و استروالدر (۲۰۱۰) طراحی مدل درآمدی مطلوب برای داشتن مدل تس مؤثر رابا عنوان یک چریان درآمدی و شریان مدل کسب‌وکار مورد تأکید قرار داده‌اند.

صفحه 44:
فصل چهارم نویژگی های زیر ساختی مدل کسب وکار ‎F‏ بررسی ویژگی‌های زیر ساختی مدل کسب وکار ‏در جداول ذیل به تفکیک به معرفی ۸ مژلفه توجه به نکات در زمان راهاندازی کسب‌وکار» زیرساخت فنی. پیچیدگی فتاوری. زیرساختی برای پرداخت. طراحی سایت. طراحی مدل درآمدی. مدل سوددهی. توجه به ابزارهای دیگر می‌پردازيم و سپس خروجی مصاحبه با کارآفرینان که شاخص‌های استخراج‌شده از ذهنیات کارآفرینان مربوط به هر مولفه است را در بعد ویژگی‌های زیرساختی مدل کسب‌وکار بررسی می‌نماييم. توجه به مولفه ویژگی زیر ‎eee‏ ل 3 ار لل > دکر شده و ۶۱ سازه استخراجی از ذهنیات کارآفرینان ایرانی برای موفقیت در کسب وکار بویژه در کسب وکارهای الکترونیکی توصیه می شود. ‎

صفحه 45:
فصل چهارم نویژگی های زیر ساختی مدل کسب وکار جدول (۶- فهرستی از شاخصی‌های ملبت و منفی توجه به نکات در زمان راهاندازی کسب و کار 1 ]بتگاه مشتری ‎Sly‏ مشتری شخص (فرد) است err *_| سح محور * _ | نبازمند مجوزهاى زياد 7 ] کسپ‌وکار حیظه مالی ۷_ | اجرای کسب‌وکار در رمات مناسب بر ابتدای کسپ و کار

صفحه 46:
فصل چهارم نویژگی های زیر ساختی مدل کسب وکار زیرساخت قتی در کسب‌وکار

صفحه 47:
فصل چهارم نویژگی های زیر ساختی مدل کسب وکار جدول (۳-۶) فهرستی از شاخص‌های مثبت و منفی فّاوری در کسب‌وکار بروز بودن

صفحه 48:
فصل چهارم نویژگی های زیر ساختی مدل کسب وکار جدول (4-4) فهرستی از شاخص‌های ثبت و منفی زیرساخت پرداخت در کسب‌وکار \ = داراى سسستم د داخيت اليك وذ ‎ate‏ سم لت رن راى سيستم برداخت الكترونيكى | عدم سیستم پرداخت الکترونیکی ‎١‏ | سيستمهاى جندكانه ذريافت وجه ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 49:
فصل چهارم نویژگی های زیر ساختی مدل کسب وکار جدول (ع-۵) فهرستی از شاخص‌های مثبت و منفی طراحی سایت دز کسپ و کار Swale ‏عدم دارا بودن پنل احتصاصی مشتری‎

صفحه 50:
فصل چهارم نوبژگی های زیر ساختی مدل کسب وکار

صفحه 51:
فصل چهارم نویژگی های زیر ساختی مدل کسب وکار جدول (4-) فهرستی از شاخص‌های مثبت و منفی مدل سوددهی در کسپ و کار ‎١‏ | جدذابيت مدل سودذهى براى ذينفعان | عدم جذاييت مدل سوددهى براى ذينفعان بازدهی کند عدم مدیریت

صفحه 52:
فصل چهارم نویژگی های زیر ساختی مدل کسب وکار جدول (۸-۶) هرستی از شاخص‌های مثبت و منفی توجه بهابزارها در کسب‌وکار طراحى بىكيفيت ابزار كار (مثلاً در موبایل) ASM ‏عدم‎

صفحه 53:
‎ee‏ را کت ودار در ایران ‎

صفحه 54:
در اين فصل به مبحث ویژگی‌های سیستمی مدل کسب‌وکار می‌پردازيم. در ادبیات علم کارآفرینی اوجالا (۲۰۱۶) مدلی را که ‎oe‏ می‌توانند باعث مزیت رقابتی برای ‎se ted‏ ا عشرف كننده تهليى باشند معرقى م ىكتند و همجنين ‎١‏ و انبارداری توسط پارتلنن و همکاران (۲۰۱۱) در مدل‌های کسب وکار موثر بیان‌شده است. ویرتز و همکاران (۲۰۱۶) با طرح مدلی کارا برای تدارکات در سازمان به اهمیت سیستم تأمین در یک مدل کسب‌وکار می‌پردازند. کورتیمیگلیا و همکاران (۲۰۱۵) ابعاد مدل کسب وکار استروالدر و پیگنیور (۲۰۱۰) را مورد تجزیه‌وتحلیل قراردادند ون را به ۵ بعد تقسیم‌بندی نمودند که شامل: ارزش پیشنهادی. خلق ارزش. شبکه ارزش؛ تخصیص ارزش و تحویل ارزش می‌باشد. آن‌ها بعد تحویل ارزش را شامل کانل‌های 0000 و بتو يتودق مفتريان بيان تمودند وجه نقش كانالهاى توزيع در اين بعد از مدل كسبوكار تأكيد نمودند.

صفحه 55:
فرانسیس و بسانت (۲۰۰۵) با تأکید بر سه نوع نوآوری رایج شامل نوآوری محصول. نوآوری فرآیند. نوآوری بازار به نوآوری دیگری تحت عنوان نوآوری مدل‌های کسپ‌وکار اشاره می‌نمایند و آمیت و 9 ۰ نوآوری در مدل‌های کسب‌وکار را عامل مهم خلق ارزش در شرکت‌ها می‌دانند. سولیس و همکاران (۲۰۱۴) بابیان تخفیف‌های گوناگون و ان ,ناما وال مارت و موثر بودن ترفیعات در مدل کسب‌وکار به اهمیت نقش ترفیعات اشاره می‌نمایند که با شاخص داشتن سیستم ترفیعات در ویژگی سیستمی همخوانی دارد

صفحه 56:
۵ بررسی ویژگی‌های سیستمی مدل کسب وکار در جداول ذیل به تفکیک به معرفی ۵ مزلفه سیستم تأمین, سیستم انبارداری» سیستم توزیع. سیستم نوآوری. سیستم ترفیعات می‌پردازيم و سپس خروجی مصاحبه با کارآفرینان که شاخس‌های استخراج‌شده از ذهنیات کارآفرینان مربوط به هر مولفه است را در يعد ویژگی‌های سیستمی مدل کسب‌وکار بررسی می‌نماييم. توجه به مولفه ویژگی سیستمی مدل کسب وکار و ۵ مولفه ذکر شده و ۲۹سازه استخراجی از ذهتیات کارآفرینان ایرانی برای موفقیت در کسب وکار بویژه در کسب وکارهای الکترونیکی توصیه می شود.

صفحه 57:
مثبت و منفی کسب وکان ی سیستم تأمین در کسپ (۱-۵) فهرستی از شاخص‌های مثبت و جدول (۵- کننده نامشخص تأمین قوی عدم دارا يودن سيستم تأمي منافع تأمین‌کنندگان عدم توجه به منافع

صفحه 58:
جدرل (۲-۵) فهرستی از شاخص‌های و منفی سیستم انبارداری در کسب وکار ۱ [ داشتن انبار نداشتن البار | نیاز به انبارداری عدم نیاز به انبارداری ۳ | داشتن سیستم انبارداری | عدم سیستم انبارداری 6 ‏ع‎ ‎& ‎8 ‎‘ ‎g

صفحه 59:
جدول (۳-۵) فهرستی از شاخص‌های مثبت و منفی سیستم توزیع در کسب وکار عدم سیستم حمل‌ونقل شیکه توویه ‎ob‏ 5

صفحه 60:
جدول (4-0) فهرستی از شاخص‌های مثبت و منفی سیستم نوآوری در کسب‌وکار ۱ 1

صفحه 61:
۱ | سیستم ترقیعات بیشتر ۲ | دادن امتیاز به مشتری با تحرید بي ۷ | ارائه محصولات یا حدمات رایگا

صفحه 62:
معرفی کتاب صفر تاصد مدلی برای کسب وکار در ایران

صفحه 63:
در این فصل به مبحث ویژگی‌های محیطی مدل کسب‌وکار می‌پردازيم. در ادبیات علم کارآفر ی و آل حقوقی. سیاسی و اقتصادی توسط لانداو و همکاران (۲۰۱۶) با معرفی بازاره جویس و همکاران (۲۰۱۶) با معرفی مدل سه لای‌ای و توجه به عوامل محیط زیستی و اجتماعی و گنجاندن لین عوامل در مدل اقتصادی استروالدر (۲۰۰۸) مطرح‌شده است. شرکت‌هلیی که در رقلبت شدید بوده و در بازار موفق هستند صرفا موفقیت آن‌ها به علت محصول جدید و پا خدمت جدید نیست بلکه کلید موفقیت این شرکت‌ها در مدل کسب‌وکار رقابتی آن‌ها است (آونی» ۱۹۹۴).

صفحه 64:
لیم و همکاران (۲۰۱۰)به عناصر نهادی كوناكون از قبيل قانون؛ سيستمهاى مللى و.. كه ‎eergae‏ لس اه کذازان مقثر است آشاره می‌نمایند و بیان می‌نمایند که این تمهیدات و تمایلات برای سرمایه گذاران و بر تصمیم‌گیری برای خلق سرمایه‌گذاری تأثیر می‌گذارد. همچنین آمیت و زوت (۲۰۱۰) ارلئه طراحی‌های جدید برای مشتریان به‌صورت انحصاری و منحصربه‌فرد که باعث خلق ارزش برای سازمان‌ها می‌شود را راه‌کار جدیدی برای موفقیت در مدل‌های کسب‌وکار می‌دانند.

صفحه 65:
۶ بررسی ویژگی‌های محیطی مدل کسب‌وکار در جداول ثیل به تفکیک به معرفی ۲ مولفه توجه به مسائل حقوقی, سیاسی و اقتصادی. انحصار. رقابت می‌پردازيم و سپس خروجی مصاحبه با کارآفرینان که شاخص‌های استخراج‌شده از ذهنیات کارآفرینان مربوط به هر مّلفه است را در بعد ویژگی‌های محیطی مدل کسب‌وکار بررسی می‌نماييم. توجه به مولفه ویژگی محیطی مدل کسب وکار و ۳ مولفه ذکر شده و ۱۷ سازه استخراجی از ذهنیات كارآفرينان ايرانى براى موفقيت در كسب وكار بویژه در کسب وکارهای الکترونیکی توصیه می شود.

صفحه 66:
۱ | موضح گیری‌های سیاسی زیاد ۲ | توجه به مباحث حقوقى

صفحه 67:
جدول (۲-۳) فهرستی شاخص‌های مثبت و منفی انحصار در کسپ‌وکار

صفحه 68:
جدول (۴-۷) فهرستی شاخص‌های مثبت و منفی رقابت در کسب وکار رقابت تلاش کمی برای رقابت

صفحه 69:

صفحه 70:
بل راده ۶ داوری ۶ حسیتی نیا خ.۱۳۹۷ ارلته مدل کسب‌وکار موثر در حوزه کسب‌وکارهای الکترونیکی با روش شبکه خزانه. فصلنامه مدیریت توسعه فناوری ۶۰۱ صص ۰۱۳۷-۱۵۹ نیک‌بین ج. بیع زاده ع. داوری ع. حسینی نیا غ.۱۳۹۷. ارئه مدل کسب‌وکار موثر در حوزه کسب‌وکارهای الکترونیکی با تأکید بر ویژگی‌های فردی کارآفرینان. دومین کنفرانس ملی کارآفریتی دانشگاه صنعتی شریف. نیک‌بین ج. داوری ع. بدیع زاده ع. حسینی نیا غ۱۳۹۶. شناخت کارآفربنان از ویژگی‌های مدل کسب‌وکار اثرگذار با استفاده از روش شبکة خزان (موردمطالعه: کارآفرینان حوزه کسب‌وکارهای الکترونیکی در ایران». فصلنامه توسعه کارآفرینی.۱۰۰۴: صص ۷۱۳-۷۳۲ ح. داوری ع. بدیع زاده ع. حسینی نیا غ.۱۳۹۶. نوآوری مدل‌های کسب‌وکار. تحقیقات گذشته وحال, پنجمین کتفرانس کارآفریتی و مدیریت کسب وکارهای دانش بنیان, نيك بين ح.۱۳۹۶.نوآوری در مدل های کسب وکار با رویکرد کسب وکارهای الکترونیکی:تهران نشرآرن

صفحه 71:
با تشکر انتشارات سایه گفتار ۱۳۹۸

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان