کسب و کار اقتصاد و مالی

صندوق بین المللی پول

sandogh-b-pol

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “صندوق بین المللی پول”

صندوق بین المللی پول

اسلاید 1: ايران جزو مؤسسين صندوق بين المللي پول بوده و همواره سعي كرده نقشي فعال در اين نهاد پولي بين المللي داشـته باشـد ؛ امـا نهادي كه هم اكنون با عنوان صندوق بين المللي پول شناخته مي شود، هدفي غير از آنچه ابتدا برايش تعيـين شـده بـود دنبـال مي كند. در اين مقاله توضيح داده مي شود كه به واسطه تغييرات در اقتصاد جهاني، صندوق از يك نهاد پولي بين المللي به يك نهاد مالي بين المللي تبديل شده است كه حوزه فعاليت گسترده تري دارد. در ابتدا، صندوق تنها وظيفه تضمين ثبات در نظام نـرخ ارز ثابت را بر عهده داشت؛ اما هم اكنون و با توجه به تجربه نيم قرن آن، صندوق وظايف ديگـري از جملـه تضـمين ثبـات در نظـام بين المللي پرداخت ها و ثبات در بازارهاي مالي را نيز برعهده دارد.

اسلاید 2: صندوق بین المللی پول نهادي بین المللی است كه با هدف ارائه مديريت و نظارت بر نظام مالي و پـولي بین المللی در كنفـرانس برتـون وودز (1944 ) تأسـيس شـد . در ابتـدا تنهـا 54 كشـور عضـويت آن را پذيرفتند، ولي هماكنون 188 كشور عضو اين نهاد هستند. بر اساس نخستين اساسنامه صندوق كه در سال 1944 تنظيم شـد، بهبـود همكـاري پـولي بین المللی، فراهم كردن امكان رشد تجارت جهاني، بهبود ثبات نرخ ارز و كمك به ايجاد نظام چندجانبه از وظايف صندوق اعلام شد.البته وظايف و كاركرد صندوق در دهه هاي گذشته همگـام بـا تحولات محيط اقتصادي جهاني، تغييراتي را تجربه كرده است و اين تغييرات همچنان نيز ادامه دارد.

اسلاید 3: تاكنون بيشتر اثر اقدامات و سياستهاي صندوق بر كشورها مورد مطالعه قرار گرفتـه اسـت، اما در اين مقاله سعي شده است تأثير تغيير محيط اقتصاد جهاني بر اين نهاد بین المللی مطالعـه شـود . در اين مقاله، با نگاهي تاريخي مهمترين تحولات اين نهاد بین المللی بررسي شده و در پايان نيز شرايط كنوني اين نهاد مورد بررسي قرار ميگيرد..از پرسشهاي مهم اين اسـت كـه تغييـرات نهـادي در ايـن سازمان بین المللی چگونه بوده و بحرانها چه تأثيري بر رويكردهـاي سياسـتي آن داشـته اسـت؟ ايـن اطلاعات به كشورها كمك ميكند تا با درك جايگاه فعلي و آتي اين نهـاد، روابـط خـود را بـا آن بهتـر تنظيم كنند. اين مقاله نتيجه ميگيرد كه صندوق بین المللی پول در شش دهه فعاليت خود، تغييـرات ساختاري بسياري را تجربه كرده و اهميت اين نهاد فراز و فرودهاي زيادي را داشته است؛ امـا همـواره در زمان بحرانها اين نهاد توانسته است اهميت خود را بار ديگر به دست آورد و اهداف خود را با توجه به شرايط متغير اقتصاد جهاني تعديل كند.

30,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید