اقتصاد و مالی

صنعت بانکداری

صنعت-بانکداری

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۳۸ اسلاید فضای مجازی فرصتی غیر قابل انکار برای گسترش کمی و کیفی صنعت بانکداری در چارچوب پذیرش جهانی شدن است. با توسعه اینترنت و کاربردهای فناوری اطلاعات صنعت بانکداری بسرعت در حال گسترش بوده و در حال تغییر سیستم ‏های بانکداری سنتی و متعارف به روش ‏های نوینی مانند بانکداری مجازی است که قبلا تجربه آن برای بسیاری از بانک ‏های در جهان وجود نداشته است.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
3543 بازدید, 20 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “صنعت بانکداری”

صنعت بانکداری

اسلاید 1: صنعت بانکداری و فرصتی به نام فضای مجازی دانشکده برق دانشگاه علم و صنعت ایران

اسلاید 2: فهرست مطالبمقدمه: صنعت بانکداری در فضاي سايبرجهانی شدن و توسعه صنعت بانکداریبانکداری مجازی، تعریف، اهداف و برنامه‏هامدل مفهومی بانکداری مجازیمشاغل دانش بنیان و ابزارهای توسعه صنعت بانکداریراهکارهای توسعه صنعت بانکداری در ایرانجمع بندي

اسلاید 3: مقدمهفضای مجازی فرصتی غیر قابل انکار برای گسترش کمی و کیفی صنعت بانکداری در چارچوب پذیرش جهانی شدن است. با توسعه اینترنت و کاربردهای فناوری اطلاعات صنعت بانکداری بسرعت در حال گسترش بوده و در حال تغییر سیستم ‏های بانکداری سنتی و متعارف به روش ‏های نوینی مانند بانکداری مجازی است که قبلا تجربه آن برای بسیاری از بانک ‏های در جهان وجود نداشته است. از جمله فرصت‏‏های موثر فضای مجازی در توسعه بانکداری، توسعه اقتصاد دانش بنیان و مشاغل دانش بنیان است.اقتصاد دانش بنیان و مشاغل دانش بنیان بر اساس تحولات ناشی از جهانی شدن بر بستر شبکه های ارتباطی و اجتماعی جهانی شکل گرفته است.

اسلاید 4: مقدمهصنعت بانکداری، بخصوص از نوع مجازی آن، در کشورهای مختلف به عنوان یکی از مولفه‏ های تاثیرگذار در اقتصاد، زمانی معنی خواهد داشت که آن کشورها بتوانند از پتانسیل فضای مجازی استفاده کنند. یکی از چالش ‏های اساسی در صنعت بانکداری ایران تمرکز بر منابع داخلی است که نیاز کشور در حال توسعه ایران را برآورده نمی‏کند. روش ‏های متعارف بانکداری ایران با وجود پتانسیل مناسب، تجربه مناسب جهت مشارکت موثر و تاثیرگذار در اقتصاد دانش بنیان جهانی را در حال حاضر ندارد. توافق 5+1 فرصت مناسبی است تا صنعت بانکداری کشور با پتانسیل بالقوه‏ای که دارد جایگاه خود را در صنعت بانکداری، در فضای مجازی توسعه دهد تا بتواند اقتصاد ایران را در چارچوب جهانی شدن بازتعریف کند.

اسلاید 5: مقدمه: سرمایه بانک‏ها در جهان آیندهسرمایه کل یک جامعهاعتباری 97%مالی و فیزیکی 3%انسانیاجتماعیسازمانیارتباطاتدانش وفناوریچشم انداز صنعت بانکداری را بر اساس واقعیت‏های جهان امروز ترسیم کنیم و نه بر اساس آرزوهای دست نیافتنی!

اسلاید 6: مقدمه: بانکداری مجازی!بانکداری مجازی در چارچوب پذیرش جهانی شدن پدیده‏ای غیر قابل انکار است که با توسعه اینترنت و کاربردهای فناوری اطلاعات بسرعت در حال گسترش بوده و در حال تغییر سیستم‏های بانکداری سنتی و متعارف به روش‏های نوین است که قبلا تجربه آن برای بانک‏ها وجود نداشته است.

اسلاید 7: یک تعریف از بانکداری مجازیبانک مجازی، بانکی فيزيكي است كه كنترل و مديريت آن مبتني بر فناوري شبكه و رايانه مي‌باشد، خدمات آن بصورت الكترونيكي قابل ارائه بوده و سيستم ارزشيابي و نظارت آن هوشمند می‏باشد.

اسلاید 8: مدل مفهومی بانکداری مجازی

اسلاید 9: اهداف بانک مجازییک بانک مجازی باید اهداف مشخصی را در دستور کار خود قرار دهد و برای رسیدن به آن اهداف تلاش کند. این اهداف می‏تواند شامل موارد ذیل باشد.استمرار فرآيند يادگيري پرسنل مجازی بانک در داخل و در خارج بانکايجاد محيطي پويا و جذاب براي شكوفايي كامل استعدادها و بروز خلاقيت‌هاي فردي و جمعي پرسنلافزايش حضور، پشتيباني و مشاركت دانشگاه‏ها و گروه‌هاي ذينفع اقتصادی در فرآيند افزایش درآمد بانکهمراه نمودن كادر آموزشي بانک با روندهاي نوين آموزشي مبتني بر نيازمندي‌هاي اقتصاد دانش‌بنيانايجاد محيطي مناسب جهت ارزيابي‌هاي مستمر و متناسب با استعداد و پيشرفت پرسنل و مشتریان بانکفراهم نمودن فضاي مشاركت و تعامل با سایر بانک‏ها و مشتریان در فرآيندها تولید خدمات الکترونیکیترويج يادگيري حرفه‏ای، پژوهش‌محور و دانش بنیان در جهت توسعه بازارهای مجازیتوسعه‌ي مهارت‌هاي عمومی شامل، ارتباطات و روابط عمومی، کسب و کار الکترونیکی و امثال آنها به پرسنل بانک

اسلاید 10: فناوری‏های بانكداري مجازيرایانش ابری زیرساخت بانکداری مجازیبیت‏کوین پول مجازیسیستم مالی برخط پی‏پلفناوری NFC و TAP & GOتوکن یا رمزیابگوگل Walletکد QR و کاربردهای آن

اسلاید 11: بیت‏کوین پول مجازیبیت کوین ترکیبی از کلمات بیت به معنای واحد اطلاعات کامپیوتری و کوین، به معنی سکه است.بیت کوین یک شبکه پرداخت نوآورانه و یک نوع پول مجازی است که بین دو نفر بدون واسطه از طریق اینترنت قابل انتقال است.هزینه تراکنش آن در مقایسه با بانک‏ها ناچیز بوده و می‏توان آنرا در رایانه شخصی، تلفن همراه و یا کیف پول دیجیتالی ذخیره نمود.در بیت کوین همه چیز بر پایه رمزنگاری است وبر پایه اعتماد نیست.

اسلاید 12: یک سناریو از جهان آینده اسلايد 12چهارمین موج تغییرات حیات بشر انسان را وارد «عصر مجازی» خواهد کرد!بیش از 80 درصد زندگی بشر در فضای مجازی خواهد گذشت!زندگی، کار و تفریح در فضای مجازی سه بعدی توسعه خواهد یافت!فناوری‏های انتقال داده، ذخیره‏سازهای داده و ابزارهای پردازشگر سخت افزاری مانند CPU توسعه جدی پیدا می‏کنند!قاره ششم در فضای مجازی به واقعیت می‏رسد!

اسلاید 13: 13بانکداری در عصر مجازي چگونه خواهد بود؟

اسلاید 14: فضای مجازی = قاره ششمقاره‏ای با فرهنگ مخصوص به خود قاره‏ای با زبانی مشترک (Based on English) قاره‏ای با آداب و رسوم مخصوص به خود قاره‏ای با ارزش‌های متفاوت قاره‏ای بدون مرز با سایر کشور قاره‏ای موثر در جهانی شدن!صنعت بانکداری به قاره ششم توجه کند!

اسلاید 15: برنامه پنجساله ششم توسعه کشورجایگاه فناوری اطلاعات و ارتباطاتعلم، فناوری و نوآوری در سیاست‏های کلی برنامه پنجساله ششم توسعه کشور اسلايد 15

اسلاید 16: رهبر معظم انقلابابزارهای تسهیل‌کننده، مثل رایانه‌ها و ارتباطات اینترنتی و فضای مجازی و سایبری هم که الان در اختیار شماست. اگر بتوانید اینها را یاد بگیرید، میتوانید یک کلمه حرف درستِ خودتان را به هزاران مستمعی که شما آنها را نمیشناسید، برسانید؛ این فرصت فوق‌العاده‌ای است؛ نبادا این فرصت ضایع شود.دیدگاه رهبری نسبت به فضای مجازی

اسلاید 17: دولت فعلی علاقمند به توسعه فضای مجازی اسلايد 17

اسلاید 18: سیاست‏های کلی برنامه پنج‏ساله ششماصول پایه‏ای: علم و فناوری، نظام اداری، اقتصاد مقاومتی و جمعیتمحورهای سه گانه:اقتصاد مقاومتی (جهت‏گیری سازمان یادگیرنده اقتصاد دانش بنیان است)پیشتازی در عرصه علم و فناوری (سازمان یادگیرنده در عرصه علم و فناوری شکل می‏گیرد)تعالی و مقاوم سازی فرهنگی (در فضای مجازی این مفاهیم نیازمند تعریف جدید دارند)سیایت‏های کلی برنامه توسعه ششم

اسلاید 19: سیاست‏های کلی، 80 بند در 8 محور

اسلاید 20: کلیات نحوه تدوین برنامه ششم توسعهدر گزارش عملکردی و پیش‏بینی آینده، توجه ویژه‏ای به عناصر اصلی تم برنامه یعنی وضعیت بهره‏وری، ارتقاء دانش، ارتقاء فناوری و توسعه رقابت پذیری و توسعه صادرات شود.

اسلاید 21: امور فناوری اطلاعات و ارتباطات۳۲- کسب جایگاه برتر منطقه در توسعه دولت الکترونیک در بستر شبکه ملی اطلاعات.۳۳- توسعه محتوی در فضای مجازی براساس نقشه مهندسی فرهنگی کشور تا حداقل پنج برابر وضعیت کنونی و بومی‌سازی شبکه‌های اجتماعی.۳۴- ایجاد، تکمیل و توسعه شبکه ملی اطلاعات و تأمین امنیت آن، تسلط بر دروازه‌های ورودی و خروجی فضای مجازی و پالایش هوشمند آن و ساماندهی، احراز هویت و تحول در شاخص ترافیکی شبکه به طوری که ۵۰ درصد آن داخلی باشد.۳۵- بهره‌گیری از موقعیت ممتاز کشور با هدف تبدیل ایران به مرکز تبادلات پستی و ترافیکی ارتباطات و اطلاعات منطقه و گسترش حضور در بازارهای بین‌المللی.۳۶- حضور مؤثر و هدفمند در تعاملات بین‌المللی فضای مجازی.۳۷- افزایش سهم سرمایه‌گذاری زیرساختی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تا رسیدن به سطح کشورهای برتر منطقه.۳۸- توسعه فناوری فضایی با طراحی، ساخت، آزمون، پرتاب و بهره‌برداری از سامانه‌های فضایی و حفظ و بهره‌برداری حداکثری از نقاط مداری کشور.

اسلاید 22: امور علم، فناوری و نوآوری۷۴- دستیابی به رتبه اول منطقه در علم و فناوری و تثبیت آن با اهتمام به تحقق سیاست‌های کلی علم و فناوری.۷۵- اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تأکید بر دوران تحصیلی کودکی و نوجوانی.۷۶- افزایش سهم آموزش‌های مهارتی در نظام آموزشی کشور.۷۷- توسعه علوم پایه و تحقیقات بنیادی، نظریه‌پردازی و نوآوری در چارچوب سیاست‌های کلی علم و فناوری و نقشه جامع علمی کشور.۱-۷۷- ساماندهی نظام ملی آمار و اطلاعات علمی، پژوهشی و فناوری جامع و کارآمد.۲-۷۷- تحول و ارتقاء علوم انسانی بویژه تعمیق شناخت معارف دینی و مبانی انقلاب اسلامی.۷۸- تنظیم رابطه متقابل تحصیل با اشتغال و متناسب‌سازی سطوح و رشته‌های تحصیلی با نقشه جامع علمی کشور و نیازهای تولید و اشتغال.۷۹- گسترش همکاری و تعامل فعال، سازنده و الهام‌بخش در حوزه علم و فناوری با سایر کشورها و مراکز علمی و فنی معتبر منطقه‌ای و جهانی بویژه جهان اسلام و توسعه تجارت و صادرات محصولات دانش‌بنیان.۸۰- توسعه و ساماندهی نظام ملی نوآوری و حمایت از پژوهش‌های مسأله‌محور و تجاری‌سازی پژوهش و نوآوری، و توسعه نظام جامع تأمین مالی در جهت پاسخ به نیاز اقتصاد دانش‌بنیان.

اسلاید 23: امور اقتصادی۱- رشد اقتصادی شتابان و پایدار و اشتغال‌زا ۲- بهبود مستمر فضای کسب و کار و تقویت ساختار رقابتی و رقابت‌پذیری بازارها.۳- مشارکت و بهره‌گیری مناسب از ظرفیت نهادهای عمومی غیردولتی۴- توسعه پیوندهای اقتصادی و تجاری متقابل و شبکه‌ای کشور بویژه با کشورهای منطقه آسیای جنوب غربی ۵- گسترش و تعمیق نظام جامع تأمین مالی و ابزارهای آن (بازار پول، بازار سرمایه و بیمه‌ها) با مشارکت اشخاص حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی۶- ارتقاء کیفی و کمّی نظام جامع صنعت بیمه و ابزارهای آن (بازارهای رقابتی، بیمه‌ اتکایی و...) با مشارکت اشخاص حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی7- جذب سرمایه ایرانیان خارج از کشور و سرمایه‌گذاران خارجی با ایجاد انگیزه و مشوق‌های لازم.

اسلاید 24: امور اقتصادی8- دانش بنیان نمودن صنایع بالادستی و پایین‌دستی نفت و گاز با تأسیس و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان برای طراحی، مهندسی، ساخت، نصب تجهیزات و انتقال فناوری به منظور افزایش خودکفایی.9- توسعه حمل و نقل ریلی باری با اولویت تجهیز شبکه و پایانه‌های باری و اتصال شبکه به مراکز بزرگ اقتصادی، تجاری و صنعتی و مبادی ورودی و خروجی مهم کشور و شبکه‌های ریلی منطقه‌ای و جهانی بویژه کریدور شمال – جنوب با هدف توسعه صادرات و ترانزیت بار.10- دانش‌بنیان نمودن شیوه تولید و محصولات صنعتی و خدمات وابسته به آن، نشان‌سازی تجاری و تقویت حضور در بازارهای منطقه و جهان.۲۸- اولویت دادن به حوزه‌های راهبردی صنعتی (از قبیل صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، حمل ونقل، مواد پیشرفته، ساختمان، فناوری اطلاعات و ارتباطات، هوافضا، دریا، آب و کشاورزی) و افزایش ضریب نفوذ فناوری‌های پیشرفته در آنها.

اسلاید 25: امور فرهنگی۶۸- تلاش شایسته برای تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و دستاوردهای جمهوری اسلامی.۶۹- ارائه و ترویج سبک زندگی اسلامی – ایرانی و فرهنگ‌سازی درباره اصلاح الگوی مصرف و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی.۷۰- اجرای نقشه مهندسی فرهنگی کشور و تهیه پیوست فرهنگی برای طرح‌های مهم.۷۱- حمایت مادی و معنوی از هنرمندان، نوآوران، محققان و تولیدکنندگان آثار و محصولات فرهنگی و هنریِ مقوّم اخلاق، فرهنگ و هویت اسلامی – ایرانی.۷۲- حضور مؤثر نهادهای فرهنگی دولتی و مردمی در فضای مجازی به منظور توسعه و ترویج فرهنگ، مفاهیم و هویت اسلامی - ایرانی و مقابله با تهدیدات.۷۳- توجه ویژه به توسعه و تجلی مفاهیم، نمادها و شاخص‌های هویت اسلامی – ایرانی در ساختارهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور.

اسلاید 26: چرا ICT محور برنامه ششم؟تغييرات اقتصادي: تجارت الكترونيكي، بانكداري الكترونيكي، پول ديجيتالي، تغييرات اجتماعي: شبكه هاي اجتماعي (فيس بوك، تيوتر، يوتيوب، گوگل پلاس، وایبر، تلگرام، انیستوگرام)، امنيت الكترونيكيتغييرات فرهنگي: آموزش الكترونيكي، محتواي ديجيتالي، مدارس و دانشگاههاي الكترونيكي يا مجازيتغييرات سياسي: راي‏گيري الكترونيكي، دمكراسي ديجيتالي، ماهواره اسلايد 26

اسلاید 27: چرا ICT محور توسعه برنامه ششم؟ اسلايد 27خدمات سنتيخدمات الكترونيكي

اسلاید 28: بعضی سال 2015 را سال روابط عمومی می‏دانند!مردم امروز با چشم می‏آموزند! و گاهی 60 هزار بار سریعتر عمل می‏کنند! برای همین مردم با اخبار ویدیویی و تصویری چند ثانیه‏ای بهتر ارتباط برقرار می‏کنند!مردم در صبح زود علاقمند به دیدن و گذاشتن پیام کوتاهو در اواخر روز علاقمند به دیدن ویدیو هستند! پس روابط عمومی‏ها به این موضوع توجه کنند.مردمی که از رسانه‏های اجتماعی استفاده می‏کنند خود را هوشمندتر، موثرتر و شجاع‏تر می‏دانند! پس روابط عمومی‏ها در تولید پیام روانشناسی مخاطب را در نظر بگیرند!محتوای پیام باید کوتاه باید ادبی و ویرایش شده باشد، تمام موضوع نیز حداکثر از140 حرف بیشتر نشود! البته هر په کمتر بهتر! ویکی و گوگل پلاس دو ابزار کلیدی برای افراد و سازمانهایی مانند روابط عمومی‏ها می‏باشند. چرا؟گوگل پلاس به شما اجازه ارسال ایمیل گروهی را می‏دهد و چرخش هشت‏تگ‏ها در آن به راحتی اتفاق می‏افتد! ویکی هم با همکاری دیگران پیام شما اصلاح و به روز می‏شود!مردم عاشق Infographics (اطلاعات همراه تصویر) می‏باشند، این کار برای روابط عمومی‏های یک سرمایه است. روابط عمومی‏ها با این کار تاریخ می‏سازند!همیشه شانس شما برای محتوایی که به یک نفر می‏فرستید دست به دست شود بالا است. پس در ارسال مطلب حتی برای یک نفر غفلت نکنید و مرتب محتوی بفرستید! اسلايد 28

اسلاید 29: پنج عنصر مهم ارتباط با مشتری سرمایه گذار در بانک!Connectivity: مشتریان بانک مرتب در حال تغییر دادن ابزارهای ارتباطی خود از PC به تلفن همراه هوشمند و تبلت و سایر ابزارهای همراه و مهاجرت از یک شبکه اجتماعی به شبکه اجتماعی دیگر می‏باشند، باید به این فناوری‏ها مسلط بود.Culture: فرهنگ و رسوم منطقه‏ای محل زندگی سرمایه‏گذار و نوع علاقه او به موضوع سرمایه‏گذاری بایدمورد توجه بانک باشد.Consumer: مشتری سرمایه گذار را خوب باید شناخت، پروفایل مشتری را بدقت پیگیری کرد از نرم افزار Marketo برای این کار می‏توان استفاده کرد.Creativity: با هر مشتری سرمایه گذار باید ارتباطی خلاقانه برقرار کرد، همه مشتری‏ها را نمی‏توان با یک ادبیات جذب نمود.Crisis: باید آماده مدیریت بحران در بانک بود، در صورتیکه به هر دلیل مشتریان سرمایه گذار از دست رفتند، نباید بحرانی در مدیریت بانک بوجود آید. پس باید همواره آینده نگر بود. اسلايد 29

اسلاید 30: بازاریابی خودکار و جلب مشتریفناوری که بصورت خودکار ارتباط یک مشتری در فضای مجازی را به صورت واقعی را به فروشنده برقرار می‏کند مارکتو نام دارد.مدیریت دادهسبب جلب مشتری بیشترکوتاه شدن مسیر خرید و فروشکاهش هزینه تبلیغاتافزایش درآمد

اسلاید 31: بازاریابی نوین جلب مشتری با Marketoامروزه بازریابی و پیدا کردن مشتری از میان انبوه ابزارهای ارتباطی و شبکه‏های اجتماعی فقط بصورت خودکار امکانپذیر است.شرکت Marketo از میان انبوه دیتا برای شما مشتری پیدا می‏کند!

اسلاید 32: فرصت‏های جهانی شدنجهانی شدنافزایش منابعارتقاء کیفیت زندگیرابطه بهتر با کشورهاتولیدات سودمند

اسلاید 33: مفهوم جهانی شدنتولید هواپیمای A320 توسط 4 کشور در یک شرکت مشارکتیبال‏ها در انگلیسدم و کف هواپیما و در آلماندرها در اسپانیاتیم تحقیقاتی و اسمبل در فرانسه

اسلاید 34: جهانی شدن چیست؟جهانی شدن از قرن 19 شروع شده است و در قرن 21 سرعت گرفته است. جهانی شدن هنوز یک مسئله حل نشده است! موافقین و مخالفینی دارد.جهانی شدن یک واقعیت امروز بشر است! اغلب کشورهای جهان آنرا پذیرفته‏اند، و تحت تاثیر فرآیندهای آن قرار گرفته‏اند. با حضور فناوری اطلاعات و کاربردهای آن، جهانی شدن یک انتخاب نیست، واقعیت زندگی بشر امروز است و ارتباطی با غرب ندارد. جهت‏گیری برنامه پنجساله ششم کشور و سیاست‏های حاصل از توافق 5+1 اشاره کرد.

اسلاید 35: ویژگی جهانی شدنمزیت رقابتی مهمترین ویژگی جهانی شدن است که در چارجوب مقررات بین‏الملل فرصت‏های کم نظیری را به کشورهای با منابع انسانی هوشمند و توانمند، اما با سرمایه فیزیکی محدود، می‏دهد تا از فرصت‏های اقتصادی جهان استفاده کنند و در جهت پیشرفت کشور، رفاه و آسایش مردم و دسترسی در بازارهای جهانی اقدام نمایند.

اسلاید 36: فرصت‏های جهانی شدن در تجارتافزایش انتخابپتانسیل بیشتر برای رشدافزایش اندازه اقتصاد بین‏المللیفرصتهای بیشتر برای اشتغالتجارت پیشران ثروتمند شدن بسیاری از کشورهای جهان شدهتجارت با یک کشور بهتر از کمک گرفتم از آن کشور است!

اسلاید 37: در قراردادهای توافق با اروپا هوشیار باشیم!

اسلاید 38: پیامبر اکرم (ص)افضل الصدقه ان یتعلم المرء المسلم علما ثم یعلِّمه اخاه المسلم بهترین صدقه‏ها آن است که مرد مسلمان دانشی بیاموزد و به برادر مسلمان خود تعلیم دهد. اسلايد 38

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید