علوم انسانی و علوم اجتماعی الهیات، دین و معنویت

صهیونیسم و تأثیرات منفی آن بر فرهنگ و تمدن اسلامی

Sehyoonism_va_tasirat_manfi_bar_farhang_va_tamadon_eslami

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “صهیونیسم و تأثیرات منفی آن بر فرهنگ و تمدن اسلامی”

صهیونیسم و تأثیرات منفی آن بر فرهنگ و تمدن اسلامی

اسلاید 1: “به نام خداوند رحمان و رحیم” موضوع: صهیونیسم و تأثیرات منفی آن برفرهنگ وتمدن اسلامی استاد مربوطه: دکتر سید حسین مجتبوی گردآورنده: مریم نوری مند

اسلاید 2: فهرست 1.نگاهی به دین یهود 2.نژاد پرستی یهود از منظر قرآن کریم 3.اعمال یهود نسبت به اسلام 4.اعمال یهود نسبت به رسول اکرم(ص) 5.توطئه های یهود بعد از وفات حضرت رسول(ص) 6.یهود و همزیستی مسالمت امیز با مسلمانان! 7.صهیونیسم چیست؟ 8.مراحل تکون و تحول تاریخی صهیونیسم 9.صهیونیسم و تزویر تاریخ 10.نماد های دشمنی صهیونیسم با جهان اسلام

اسلاید 3: “نگاهی به دین یهود” دین یهود یکی از ادیان مهم جهان است که دارای سابقه ای طولانی است.آغاز این دین به 2500 سال قبل باز میگردد.پیروان این دین خود را پیرو پیامبر الهی حضرت موسی(ع) می دانند. همچنین این قوم را به دلیل نسبت با حضرت یعقوب بنی اسرائیل میگویند(اسرائیل لقب حضرت یعقوب است). تاریخ قوم یهود را می توان به چند دوره تقسیم کرد : از حضرت ابراهیم خلیل تا حضرت موسی (دوره توقف 400 ساله در مصر) ، از حضرت موسی تا شائول (دوره خلاصی بنی اسرائیل از عبودیت مصر- بعثت حضرت موسی در کوه سینا و 40 سال سرگردانی قوم در دشت)، از شائول تا تقسیم مملکت یهودکه قریب 120 سال بود( شامل دوران ترقی یهود تحت سلطنت حضرت داوود و حضرت سلیمان) ، از تقسیم مملکت تا انتهای تأ لیف عهد قدیم که نزدیک 500 سال طول کشید شامل وفات حضرت سلیمان و انقراض سلطنت اسرائیل ، از بازگشت از اسیری تا بعثت حضرت مسیح ، ازانهدام اورشلیم به بعد که

اسلاید 4: یهودیان در جهان پراکنده شدند ، تشکیل دولت اسرائیل در سرزمین فلسطین از سال 1944 . کتاب این قوم تورات یا عهد قدیم است.عهد قدیم در مقابل عهد جدید یا انجیل است زیرا تورات یا اسفار پنج گانه حضرت موسی پیش از حضرت مسیح نوشته شده است. اسفار پنج گانه یا پنج کتاب حضرت موسی عبارت است از: زنز یا سفر تکوین تا استقرارعبرانیان درمصر، جلای وطن یا سفر خروج ، سفر لاویان یا احکام صریح مذهبی ، سفر اعداد یا شرح نیروی مادی قوم ، سفر تثنیه یا مکمل کتاب های یاد شده قبل . از نظر قرآن کریم تورات کنونی تحریف شده است.تورات در اصل یک لغت عبری به معنای شریعت و قانون است. پس از نزول کتابی از طرف خداوند بر حضرت موسی بن عمران این کتاب به این نام خوانده شد.گاهی به این مجموعه کتب عهد عتیق وگاهی به آن اسفار پنج گانه نیز گفته میشود. مجموعه کتب یهود که عهد عتیق نامیده شده مرکب از تورات و چندین کتاب دیگر است.تورات که دارای 5 بخش است به شرح پیدایش جهان وانسان و مخلوقات دیگر و بخشی اززندگی انبیاء پیشین حضرت موسی و بنی اسرائیل واحکام این دین می پردازد.

اسلاید 5: کتب دیگر آن که درواقع نوشته های مورخان بعد از حضرت موسی است شرح حال پیامبران ، ملوک ، پادشاهان و اقوامی است که پس از موسی بن عمران به وجود آمدند. نا گفته پیداست که غیر از اسفار پنج گانه تورات هیچ یک از این کتب آسمانی نیست. خود یهود نیز چنین ادعایی ندارند و حتی زبور حضرت داوود که آن را مزامیر می نامند شرح مناجات و اندرزهای این پیامبر است. “ نژاد پرستی یهود از منظر قرآن کریم “ الف) یهود فرزندان و دوستان خاص خداوند: سوره جمعه آیه 6« بگو ای یهودیان اگر گمان می کنید که فقط شما دوستان خدایید نه سایر مردم پس آرزوی مرگ کنید اگر راست میگویید تا به لقای محبوبتان برسید » خدای متعال این ادعای دروغین آنها را رد میکند و می فرماید همین که شما اینقدراز مرگ وحشت دارید دلیل بر آن است که در این ادعای خود صادق نیستید.قرآن کریم در آیه ای دیگر از زبان یهود و نصارا چنین می گوید :یهود و نصارا گفتند ما فرزندان خدا و دوستان خاص او هستیم .بگو پس چرا شما را در برابر گناهانتان مجازات میکند؟

اسلاید 6: بلکه شما هم بشری هستید از مخلوقاتی که آفریده هر که را بخواهد و شایسته بداند می بخشد و هر که را بخواهد و مستحق بداند مجازات می کند(مائده : 18). قرآن کریم با تمام این امتیازات موهوم مبارزه می کند وامتیازهرکس را تنها در ایمان و عمل صالح و پرهیزگاری اش می شمارد. در منطق اسلام تمام ملت ها در پیشگاه خداوند برابر و یکسانند و هیچ کس بر دیگری برتری ندارد مگر به تقوا (حجرات: 13)ب) یهود ملت برگزیده : یکی از دلایل خود خواهی ملت یهود و اعتقاد آنان به برتری این است که آنان خود را تافته ای جدا بافته می دانند و معتقدند که گنهکاران ملت یهود فقط چند روز مجازات خواهند شد و سپس بهشت الهی تا ابد در اختیار آنان خواهد بود.این امتیاز طلبی با هیچ منطقی سازگار نیست زیرا هیچ تفاوتی میان انسانها از نظر کیفر و پاداش اعمال در پیشگاه خدا وجود ندارد.قرآن کریم به یکی از گفته های بی اساس یهود که آنان را به خود مغرور ساخته و سر چشمه بخشی از انحرافات آنها شده اشاره کرده است:« و گفتند هرگز آتش دوزخ جز چند روزی به ما نخواهد رسید. بگو آیا پیمانی از خدا گرفته اید پس خداوند هرگز از پیمانش تخلف نمی ورزد یا چیزی را که نمی دانید به خدا نسبت میدهید» (بقره : 80)

اسلاید 7: همین ادعا - یعنی نبودعذاب برای قوم یهود – درکتاب تورات مشاهده می شود : خداوند رحمان و کریم است. دیر غضب و بسیار رحیم تا به ابد محاکمه نخواهد کرد و خشم را همیشه نگاه نخواهد داشت با ما موافق گناهان عمل نکرده و به ما به حساب خطایای ما جزا نداده است.زیرا آنقدر که آسمان از زمین بلند تر است به همان قدر رحمت او بر ترسندگانش عظیم است.به اندازه ای که مشرق از مغرب دور است به همان اندازه گناهان ما را دور کرده است.چنان که پدر بر فرزندان خود رئوف است همچنان خداوند بر ترسندگان خود رأفت میکند زیرا جبلت ما را می داند و یاد می دارد که ما خاک هستیم. ج) نجات دسته جمعی یهود: از اعتقادات یهود این است که سعادت و نجات ابدی به صورت جمعی است نه فردی و مجرد انتساب به ذریه حضرت ابراهیم برای شخص نجات جاودانی را تضمین میکند. این توهم باطل قرن های متمادی بر افکار یهود سایه افکنده بود و موجب شد آنها را به صورت گناهکارترین مردم از نظر انحرافات اخلاقی و زشتکاریها در آورد و در نتیجه از طرف تمام اقوام و مللی که با آنان همزیستی داشتند مورد تحقیر و اهانت قرار گرفتند. خداوند این اندیشه گمراه کننده را مورد تعرض قرار داده و در رد آن آیات 168و169 سوره اعراف را نازل کرده که در بخشی از آن آمده است: یهود می گویند اگر ما گنهکاریم خداوند به زودی ما را می بخشد.

اسلاید 8: د) پول پرستی یهود: در تاریخ بشر ملتی در پول پرستی و جمع آوری مال همچون یهود دیده نشده است.آنها برای رسیدن به این مقصود تمام راههای مشروع و غیر مشروع را پیموده و تا حد پرستش با حرص و ولع خاص به جمع آوری مال پرداخته اند. با وجود این در ابتدای ظهور اسلام بعضی از یهودیان مدعی بودند که ثواب و پاداش روز رستاخیز مختص آنهاست. قرآن کریم در مورد صدق ادعایشان از آنها خواست تقاضای مرگ کنند تا آنها را به نعیم خاص و خالص خدا برساند: بگو اگر آنچنان که مدعی هستید سرای دیگر در نزد خدا مخصوص شماست نه سایر مردم پس آرزوی مرگ کنید اگر راست می گویید. (بقره: 94) یهود با گفتن این سخنان که بهشت مخصوص ماست یا چند روزی بیش در آتش نمی سوزیم می خواستند مسلمانان را نسبت به آئینشان دلسرد کنند. ولی قرآن پرده از روی دروغ و تزویر آنان برمی دارد زیرا آنها به هیچ وجه حاضر به ترک دنیا نیستند و این خود دلیل محکمی بر کذب ادعای آنهاست. راستی اگر انسان چنان ایمانی به سرای آخرت داشته باشد چرا اینقدر به زندگی این جهان دل ببندد و برای وصول به آن مرتکب هر گونه جنایت شود؟

اسلاید 9: “ اعمال یهود نسبت به اسلام ”عدم پذیرش اسلام توسط یهود در ابتدای بعثت موجب دشمنی میان مسلمانان و آنان شد. همچنین یهودیان می دیدند که پیامبر اسلام با تبلیغ رسالتش الفت و برادری در دلهای مردم ایجاد میکند و چنان توده واحد ویک پارچه ای از آنها می سازد که ممکن است قدرت و حکمروایی آنان را تهدید کند. بدین روی به مخالفت با پیغمبر برخاستند. قرآن کریم بعضی از نیات آنان را در مبارزه با اسلام آشکار کرد تا مسلمانان از آسیبشان بر حذر بمانند.در اینجا به بعضی از اعمال آنان اشاره می شود: الف) محاصره اقتصادی: گروهی از یهودیان برای منصرف کردن مسلمانان از آیین خود اقدام به کار جدیدی کردند. آنها با خودداری از پرداخت هر گونه دین یا امانت و یا انجام معاملاتی که برذمه آنها بود برای افرادی که به دین مقدس اسلام مشرف می شدند مشکل اقتصادی ایجاد می کردند و به آنها می گفتند: حقوقی که شما بر ما داشتید پیش از اسلام بود و اکنون که مسلمان شده اید این حقوق منتفی و باطل شده است.

اسلاید 10: ب) فتنه انگیزی در میان مسلمانان: از توطئه های دیگر یهود بر علیه اسلام دامن زدن به عداوتهای دیرینه و سوءاستفاده از کینه های نهفته قبل از اسلام میان اوس و خزرج بود. یکی از یهودیان به نام شاس بن قیس که پیرمردی تاریک دل ودرکفروعناد کم نظیر بود روزی از کنار مجمع مسلمانان می گذشت دید جمعی از طایفه اوس وخزرج که سالها با هم جنگهای خونینی داشتند در نهایت صفا و صمیمیت گردهم نشسته مجلس انسی به وجودآورده اند وآتش اختلافات شدیدی که در جاهلیت در میان آنها شعله ور بود به کلی خاموش شده است.از دیدن این صحنه بسیار ناراحت شد و با خود گفت: اگر اینها تحت رهبری محمد(ص) از همین راه پیش بروند موجودیت یهود به کلی در خطر است. در این حال نقشه ای به نظرش رسید.به یکی از جوانان یهودی دستور داد به جمع آنها بپیوندد وحوادث خونین بغاث را- محلی که جنگ شدید اوس و خزرج در آن نقطه واقع شد – به یاد آنها بیاورد و آن حوادث را پیش چشم آنها مجسم سازد. این نقشه که با مهارت آن جواد یهودی پیاده شد موثر واقع شد و جمعی از مسلمانان با شنیدن این جریان به گفتگو پرداختند و حتی بعضی از افراد طایفه اوس و خزرج یکدیگر را به تجدید آن صحنه ها تهدید کردند. چیزی نمانده بود که آتش خاموش شده دیرین بار دیگر شعله ور گردد.خبر به

اسلاید 11: پیامبر(ص) رسید. با جمعی از مهاجران به سراغ آنها آمدند وبا اندرزها و سخنان تکان دهنده خود آنها را بیدار ساختند.در این هنگام چهار آیه 98-101 از سوره آل عمران نازل شد.در دو آیه نخست یهودیان اغوا کننده را نکوهش میکند و در دو آیه بعد به مسلمانان هشدار می دهد.ج) شبهه افکنی یهود درصفوف مسلمانان: یهود به تضعیف ایمان قلبی مسلمانان وتزلزل اعتقادی آنان پرداخت و چنان وانمود کرد که قرآن بعضی از دستورات تورات را تحریف کرده! و تناقضات و شبهاتی در خود قرآن وجود دارد واز این قبیل مطالب در میان مسلمانان انتشار می داد. قرآن کریم کوشش یهود را در این زمینه در آیات 69 و70 سوره آل عمران بیان میفرماید.همچنین از تو طئه دیگر یهود در تفرقه اندازی میان مسلمانان در آیه 72 سوره آل عمران یاد می کند. قرآن شریف علل توطئه گری های یهود را به روشنترین وجه بیا می کند (بقره : 119) در این آیه یک دلیل روشن برای یهود در گمراه کردن مسلمانان متذکر میشود و آن عبارت از حسد است. یهود بر دعوت اسلام حسادت می ورزید زیرا پی برده بود که راه حق همان اسلام است که رفته رفته در میان پیروان خویش میوه های خود را بیرون می دهد و دلها را به یکدیگر نزدیک و موجب والا مقامی و ترفیع و بزرگداشت آنان گردیده بود.

اسلاید 12: د) تجسس یهود درباره مسلمانان: تاریخ نویسان اسامی گروهی از یهودیانی را که ظاهرأ به اسلام گرویدند ولی در باطن به کفر خود باقی مانده بودند ذکر کرده اند. پذیرفتن اسلام آنان برای تجسس و تفحص بر احوال و اخبار مسلمانان بود و کسب اطلاع از نقشه های پیامبر که نسبت به یهود و هم پیمانهای مشرکین ایشان انجام می داد. بدین جهت برای استراق سمع و کسب خبر نزد مسلمانان می رفتند و در قلوب مسلمانان سست عقیده تولید شک و تردید می کردند. قرآن نیات سوء یهود را نسبت به مسلمانان بیان میکند و میفرماید: اگر مومنین بر آزار و اذیت های ایشان صبر کرده و از دوستی و ارتباط با ایشان اجتناب ورزند مقاصد شوم یهود هرگز زیانی به آنها نخواهد رسانید.و خداوند ایشان را از دام تزویر آنان محافظت خواهد کرد و این وعده الهی درباره پیروزی مومنان و سرافکندگی و خواری یهود و شکست ایشان در کلیه فعالیت های خائنانه و تلاش های مذبوحانه شان تحقق پیدا خواهد نمود.و) کوشش یهود برای نفوذ بر شخص پیغمبر(ص): از تو طئه های دیگری که یهود بر علیه اسلام طرح میکرد کوشش در اغفال پیغمبر و نفوذ در شخصیت حضرتش بود تا او تحت تاثیر آنها قرارگرفته و آنها تعالیم پروردگار را بازیچه خود قرار دهند و از راه صحیح منحرف نمایند. خداوند آیه 49 از سوره

اسلاید 13: مائده را در مورد ایشان نازل فرمود. در این آیه روشن و درخشنده قرآنی عظمت و ارزندگی تعالیم عالیه اسلام آشکار می گردد. خداوند پیامبرش را فرمان میدهد تا در بین یهود با قوانین الهی حکم براند و در قضاوت و داوری از میل و خواهش های نفسانی ایشان پیروی ننماید و او را بر حذر می دارد که یهودیان وی را از عمل کردن به برخی از احکام الهی منصرف ننماید. “اعمال یهود نسبت به رسول اکرم (ص)”دشمنی یهود با پیامبر اسلام آنقدر واضح و مشخص و چشمگیر است که در هر کتابی که شرح حال و تاریخ نبی اکرم را نوشته ناچار بخش عمده ای از کتاب برای توضیح گرفتاری های ایشان به توطئه ها و دسیسه های این قوم اختصاص داده میشود.1) در سفری که ابوطالب برادرزاده خردسال خود را هم همراه برده بود کشیشی مسیحی با دیدن آثار و علائم نبوت در او ابوطالب را هشدار داد که وی را از دست یهودیان محفوظ بدارد تا مبادا خطری برای وی پیش آورند.2) در تمام دوران 13 سال رسالت حضرت رسول اکرم(ص)در مکه در

اسلاید 14: فاصله بین بعثت و هجرت گر چه در مکه یهودی نبود و تمامی سختی ها از جانب مشرکین قریش متوجه آن حضرت و یاران ایشان بود ولی در اصولی ترین و اساسی ترین دشمنی ها وکار شکنی ها در واقع این یهود بود که با تحریک و راهنمایی بعضی از قریش مبارزه با پیامبر را سازمان می داد وبه این دلیل می بینیم که بسیاری از آیات مکی قرآن شأن نزولشان ایرادات و اشکالات و توطئه چینی های یهود است.مثلأ در یک مورد چند نفد از مشرکین قریش به مدینه رفته و از یهودیان آن شهر کمک خواستند وآنان سه سوال طرح کردند تا این مشرکین از حضرت محمد(ص) بپرسند. آن سؤالات درباره ذوالقرنین ، اصحاب کهف و روح بود.گرچه با نزول وحی جواب آنها داده شد یهودیان نه تنها ایمان نیاوردند بلکه بر عناد و دشمنی و تکذیب خود افزودند.3) در دوره ده ساله بعد از هجرت و آخرین سالهای حیات حضرت رسول عمده درگیری و مبارزه ایشان با یهود بود و روزی و ساعتی نبود که این قوم برگزیده بدون مزاحمت و ایجاد ناراحتی برای اسلام و مسلمانان و حضرت رسول اکرم بگذرانند.4) با سه قبیله یهود بنی قینقاع ، بنی نضیر و بنی قریظه سه بار جنگ درگیر شد که اولی به علت تجاوز یهود به ناموس مسلمین ، دومی به علت خیانت و

اسلاید 15: وقصد ترورحضرت رسول و سومی به سبب نقض عهد و کوشش در هدایت دشمن به داخل شهروتسلیم مسلمانان روی داد.5) خیبر که مجموعه ای از چندین قلعه مستحکم بود واقع در شمال مدینه و سر راه شام و فلسطین و شاید از عمده ترین مراکز یهود در دنیای آن روز بود که با جانبازی مسلمانان و در اوج همه به ضرب شمشیرعلی(ع) یک به یک قلعه ها گشوده شد وغائله حضور یهود در جزیره العرب کنده شد اگر چه توطئه ها و دسیسه های آنان به طور مداوم ادامه داشت.“توطئه های یهودبعد ازوفات حضرت رسول (ص)”یهود وقتی می دید که اسلام با همه خصایص ضد بشری و ضد الهی او از بن و بنیاد مخالف است بسیار طبیعی است که با اسلام و قرآن و پیامبر دشمنی عمیق و خصومت آشتی نا پذیر داشته باشد و هنگامی که می دید تعالیم اسلام در برابر همه دسیسه های او پیروان خود را مجهز نموده است به روشنی دریافت که هرگز نمی تواند با وجود این دین حنیف به حیات پلید و شیطانی خود ادامه دهد و بنا براین اگر در زمان حیات حضرت رسول (ص)به هیچ توفیقی در نابودی اسلام و یا انحراف و انحطا ط آن دست نیافت و مشاهده

اسلاید 16: می کرد که سنت الهی پرقدرت و پرتوان به رشد وحرکت خود ادامه میدهدروش خود را تغییر داده وسعی کرد تا با وارد شدن به زی اسلام و تظاهر به مسلمانی از درون این نظام تازه را – که قصد نابودی تمامی هستی شیطانی و قابیلی او را دارد – بپوساند و چنین است که می بینیم بعد از رحلت حضرت رسول عده زیادی از یهودیان مسلمان می شوند تا دراستتار این عنوان تازه بتوانند همان دشمنی ها و توطئه ها را عملی سازند ومتأسفانه به علت جهل و جاه طلبی و شهوت پرستی عده ای از مسلمانان جاهل و ضعیف توفیقی نسبی هم می یابند وآتش دسته بندی ها و فرقه گرایی ها روشن می گردد و می رود تا اساس اسلام و مسلمانی را به نابودی بکشاند واگر لطف خداوندی و معجزه حضور ائمه طاهرین نبود درواقع این خبیثان شیطان صفت کاملأ پیروز می شدند. به این دلیل است که در تمامی وقایع تأسف بار بعد از وفات حضرت رسول(ص) با کمی دقت و ریز بینی می توان دست پلید یهود را مشاهده کرد اگر چه که اینان خود در ادامه توطئه های اصلی خویش متوجه این بعد از قضیه هم بودند که مبادا موضوع کشف شود و بنا براین برای محوکردن ردپاهاومخدوش کردن اسناد و وارد کردن جعل وکذب و شایعه در اصل وقایع نهایت جدیت و کوشش را نموده اند .

اسلاید 17: “ یهود و همزیستی مسالمت آمیز با مسلمانان! ”با توجه به آنچه گذشت بر اساس تعالیم تورات موجود و عملکرد یهودیان در طول تاریخ جایی برای همزیستی مسالمت آمیزوحقوق بین الملل وجود ندارد. آنان خود را ملت برگزیده خدا می دانند وبرای تحقق این نظرهمواره در فکر سلطه و چیرگی بر دیگر ادیان و ملل بوده اند ودر مواردی هم که به پیشنهادات دیگران تن داده اند جزازروی ضعف و ناتوانی نبوده وهرموقع قدرتی یافته اند کشتار عظیمی به راه انداخته اند درگذشته با مسیحیان و امروز با مسلمانان. اکنون گروهی از قوم یهود – یعنی صهیونیست ها – اقدام به غصب سرزمین های دیگران و آواره ساختن آنها از وطن خود و کشتن و نابود کردن فرزندانشان کرده اند و حتی احترام خانه خدا - بیت المقدس – را نیزرعایت نمی کنند.آنها در برخورد با مسائل جهانی عملأ نشان داده اند که تابع هیچ قانون و معیار بین المللی نیستند.هرگاه به فرض یک جنگجوی فلسطینی به سوی آنها شلیک کند در مقابل اردوگاههای آوارگان کودکستانها و بیمارستانهای آنان را بمباران می کنندودرازای کشته شدن یک نفر از خودشان گاهی صدها نفربیگناه رابه قتل می رسانندوخانه های زیادی راخراب می کنند.

اسلاید 18: یکی ازنویسندگان عرب در مورد رفتارجنگ طلبانه صهیونیست ها می گوید:ما دارای دلیلی واضح برتوحش صهیونیسم طی جنگهای فلسطین ازسال 1948 میلادی به بعد بوده ایم به گونه ای که درتوحش وخونریزی ضرب المثل هستند کشتارهای آنها در دیریاسین، الخلیل، رام الله ، غزه ودیگرشهرهای فلسطین. آنها به هیچ یک ازمصوبات مجامع بین المللی وقطعنامه های سازمان ملل پایبند نیستندوآشکارا همه را زیرپا می گذارند. بدون شک این همه قانون شکنی وبیداد گری واعمال ضد حقوق بین الملل ناقض اصل همزیستی مسالمت آمیز است وجایی برای تعاون و همکاری بین المللی براساس حقوق پذیرفته شده جهانی باقی نمی گذارد. “ صهیونیسم چیست؟ ”صهیون در زبان عبری به معنای پرآفتاب ونیز نام کوهی در جنوب غربی بیت المقدس (اورشلیم) است. کوه صهیون زادگاه وآرامگاه داوود پیامبر(ع) وجایگاه سلیمان(ع)بود. گاه این واژه نزد یهودیان به معنای شهرقدس ، شهربرگزیده وشهرآسمانی به کار می رود.ولی درمتون دینی یهود صهیون اشاره به آرمان و آرزوی ملت یهود برای بازگشت به سرزمین داوود(ع) وسلیمان(ع) وتجدید دولت یهود دارد. به عبارت دیگرصهیون برای یهود سمبل رهایی ازظلم ، تشکیل حکومت مستقل وفرمانروایی بر جهان است. صهیونیسم به جنبشی گفته می شود که خواهان مهاجرت وبازگشت یهودیان به سرزمین فلسطین وتشکیل دولت یهود است. صهیونیسم نوعی ناسیونالیسم افراطی یهود است که با خوار

اسلاید 19: شمردن ملت ها ونژادهای دیگروبا غلودربرتری خود به دنبال دستیابی به قدرت سیاسی است. “ مراحل تکون و تحول تاریخی صهیونیسم “فلسطین که درعبری آن را ارض اسرائیل می خوانند درنظریهودیان همان ارض موعودی است که خداوند به بنی اسرائیل وعده داده است. یهودیان بعد ازویرانی بیت المقدس(اورشلیم) درسال 70 میلادی توسط رومیان از فلسطین رانده شدند وازآن به بعد به طورپراکنده درمیان ملت های دیگربه صورت اقلیتی منزوی زندگی می کردند والبته گاه مورد اذیت وآزارقرارمی گرفتند اما علی رغم پراکندگی وحدت دینی وفرهنگی خود را حفظ کردند.بنیان گذار جنبش صهیونیسم یک روزنامه نگار اتریشی به نام تئودورهرتزل(1860 – 1904)است .هرتزل با نوشتن کتاب دولت یهود نظریه خود را مبتنی برلزوم ایجاد یک دولت ملی یهودی درفلسطین به جامعه یهودیان عرضه کرد. هرتزل صهیونیسم را از یک واژه مذهبی به یک استراتژی بلند مدت سیاسی تبدیل نمودوبا طرح لزوم ایجاد دولت ملی یهود درفلسطین عقیده دیرینه و سنتی یهودیان را ( مبنی بر انتظار ظهور یک پیامبرمنجی وایجاد دولت الهی در ارض موعود )زیر پا گذاشت زیرا

اسلاید 20: او خواستار دولتی سکولاردرفلسطین بود. اومعتقد بود با وجود فشارهای خارجی یهودیان مجبورند ایجاد یک دولت ملی درفلسطین را بپذیرند وزندگی آرامی را در آنجا سپری کنند. اولین کنگره صهیونیست ها در بازل سوئیس درسال 1897 تشکیل شد. درآنجا هدف صهیونیستها مبنی بر ایجاد یک دولت ملی در فلسطین رسمأ اعلام گردید. مرکز صهیونیست ها ومقرهرتزل در وین قرارداشت وتا سال 1901 هرساله واز آن به بعد هر دو سال یکباراجلاس کنگره جهانی صهیونیسم تشکیل می شد. صهیونیست ها در این زمان درمیان یهودیان دراقلیت بودند وفقط بخشی از یهودیان اروپای شرقی و مرکزی از آنها حمایت می کردند. در مقابل صهیونیسم درجامعه یهودیان اروپا جریان عمده ای قرارداشت که متأثر از جنبش روشنفکری یهودی بود. این جنبش که درقرن 17 و18 شکل گرفته بود می کوشید تا یهودیان را که به طور سنتی از جامعه و فرهنگ اروپایی منزوی بودند با فرهنگ و تمدن غربی آشنا سازد وزمینه ادغام آنان را در فرهنگ و جامعه اروپایی فراهم آورد. به همین دلیل این جریان در مسائل غیر فردی آموزشهای غیر دینی وفرهنگ سکولاررا درمیان یهودیان ترویج میکرد. هدف این گروه به طورکلی ایجاد یک فرهنگ گسترده یهودی با تأکید برفرهنگ مدرن و ویژکیهای فرهنگی یهودیت بود. هرتزل اگرچه اقدام یهودیان را در جامعه اروپایی مطلوب می دانست ولی معتقد بود با توجه به احساسات ضد يهودي

اسلاید 21: موجود دراروپا امکان تحقق آن وجود ندارد. صهیونیستها علی رغم تعداد اندک از سازماندهی قوی و حمایت مالی گسترده برخوردار بودند.روزنامه های آنان به بسیاری اززبان های جهانی منتشر می شد. تبلیغات وسیع وزیرکانه از شگردهای صهیونیست ها و از عوامل عمده موفقیت آنها محسوب می شود. هرتزل برای تحقق آرزوی صهیونیست ابتدا به سلطان عثمانی پیشنهاد داد تا خود مختاری فلسطین را اعلام کند و زمینه را برای مهاجرت یهودیان به آن منطقه فراهم آورد. اما سلطان عثمانی پیشنهاد وی را نپذیرفت واو به انگلستان متوسل شد. انگلیس ها پیشنهاد کردند تا منطقه غیرمسکونی در اوگاندا را به یهودیان واگذارند. اقلیتی از صهیونیست ها از این پیشنهاد استقبال کردند اما هرتزل و اکثریت یهودیان خواهان سرزمین فلسطین بودند. در1905 کنگره صهیونیست ها ایجاد ودولت یهود در غیر فلسطین را مردود شمرد. هرتزل در 1904 مرد ومرکز صهیونیست ها به کلن وسپس به برلین وبعدها به لندن منتقل شد. قبل از جنگ جهانی اول طرفداران صهیونیسم را اقلیتی از یهودیان ساکن روسیه و اروپای شرقی به خصوص لهستان تشکیل می دادند. ولی هدایت ورهبری جنبش را یهودیان آلمانی واتریشی بر عهده داشتند. صهیونیست ها با کوشش فراوان زبان عبری و فرهنگ یهودی را احیا کرده و گسترش می دادند و در مدت نسبتأ کوتاهی موفقیت های عمده ای در این زمینه به دست آوردند. شکست انقلاب روسیه در 1905 و فشارهای دولت تزاری باعث شد تا تعدادی از جوانان یهودی

اسلاید 22: به فلسطین مهاجرت کنند. در 1914 حدود 90 هزاریهودی درفلسطین ساکن بودند و حدود 13 هزار نفر مهاجر یهودی نیز در شهرک های مهاجر نشین زندگی می کردند وعمدتا توسط بارون روتمپیلد – ثروتمند فرانسوی یهودی – حمایت می شدند. در بحبوحه جنگ اول جهانی صهیونیسم رشد سریعی یافت و رهبری آن به یهودیان روسی تبار ساکن بریتانیا منتقل شد. در این زمان حییم وایزمن – که بعدها نخستین رئیس جمهور اسرائیل شد – تلاشهای گسترده ای انجام داد تا از دولت بریتانیا تعهداتی در مورد ایجاد دولت ملی یهود در فلسطین بگیرد. سرانجام در سال 1917 بالفور وزیرخارجه انگلیس اعلامیه ای صادر کرد و درآن قول داد که دولت انگلیس ازیهودیان برای ایجاد دولت یهودی در فلسطین حمایت خواهد کرد. با این اعلامیه که به اعلامیه بالفور مشهور است اولین نطفه های کشوری به نام اسرائیل بسته شد.جنگ عثمانی ها و انگلیسی ها در واقع به نفع یهودیان صهیونیست تمام شد. بعد ازجنگ امپراتوری عثمانی از هم پاشید وقیومیت فلسطین به انگلیس واگذار شد و به این ترتیب زمان برای تحقق وعده بالفور به تدریج فرامی رسید. از سویی دیگر در فلسطین یهودیان مهاجر همچنان شهرها و روستاهای خود را بر پا می کردند و سازمان های مستقل و نهادهای آموزشی یهودی را آزادانه تشکیل می دادند. در 1925 جمعیت یهود درفلسطین حدود 108 هزار نفر بود و در سال 1933 به 238 هزار نفر رسید که حدود 20% کل جمعیت فلسطین را شامل می شد. تا ظهور

اسلاید 23: هیتلر روند مهاجرت ها کند بود.اما فشاری که نازی ها بر یهودیان وارد کردند روند مهاجرت را تسریع کرد. اعراب مسلمان که خطر یهودیان و حمایت انگلیس از آنها را درک میکردند بارها در طی سالهای 1929 تا 1939 شورشها و اعتراضاتی را سازمان دادند و دولت انگلیس را دچار مشکل ساختند. در طی جنگ دوم صهیونیسم طرفداران بیشتری یافت بخصوص یهودیان ثروتمند آمریکایی حمایت مالی گسترده ای از آن به عمل آوردند و از آن به بعد به یکی از عمده ترین حامیان صهیونیسم مبدل شدند. صهیونیست ها با تشکیل یک سازمان تروریستی به نام هاگانا جو پرآشوب و فتنه را درفلسطین به وجود آوردند.بعد از جنگ دوم جهانی که اختلافات مسلمین و یهودیان به اوج خود رسیده بود دولت بریتانیا مسأله فلسطین را به سازمان ملل واگذاشت و پیشنهاد کرد دو دولت عربی و یهودی در این سرزمین تشکیل شود وبیت المقدس به عنوان شهری بین المللی انتخاب گردد. سازمان ملل این پیشتهاد را پذیرفت و قطعنامه ای در تأیید آن صادر کرد. اعلام کشور اسرائیل به سرعت بعد از صدور قطعنامه سازمان ملل انجام گرفت (1948) ودر پی آن اولین مرحله از جنگهای اعراب و اسرائیل شروع شد. اسرائیلی ها در جنگ بیش از آنچه طبق

اسلاید 24: قطعنامه به آنان تعلق می گرفت سرزمین های عربی را اشغال کردند و800 هزار فلسطینی را آواره ساختند همچنین بلندی های جولان از سوریه ، صحرای سینا ازمصر، قسمتهایی از اردن و بخشی از جنوب لبنان را تصرف کردند. سرانجام دولت اسرائیل 50 سال بعد ازتشکیل اولین کنگره صهیونیست ها ایجاد گردید. جنبش صهیونیسم به طور کلی برای رسیدن به هدف خود از خشونت و ترور وتبلیغات گسترده استفاده میکرد. سازمانهای تروریستی ازهمان بدوشکل گیری صهیونیسم در فلسطین به ترور مسلمانان دست می زدند و خشونت و ارعاب گسترده ای برای ترساندن و فراری دادن فلسطینی ها به کارمی گرفتند. دولت اسرائیل نیز عملأ از همین شیوه پیروی کرده است.به هرحال بعد از ایجاد دولت اسرائیل سازمانهای صهیونیستی کوشیدند تا یهودیان جهان را به مهاجرت تشویق کنند. بسیاری از یهودیان این نظریه صهیونیستی را که یهودیان خارج از اسرائیل درتبعید زندگی می کنند و زندگی کامل وسالم یهودی فقط دراسرائیل ممکن است نمی پذیرند.اما گروه های تند رو و متعصب صهیونیست ایجاد یک کشور بزرگ یهودی را از راه قهروسلطه نظامی درسرمی پرورانند که به اصطلاح از نیل تا فرات وسعت داشته باشد.

اسلاید 25: “ صهیونیسم وتزویرتاریخ ”بی شک پیدایش صهیونیسم به سه عامل اساسی بستگی دارد : - عامل مذهبی : یهودیان بر این اعتقادند که آنچه در تورات وارد شده صحت تاریخی دارد وآنان مالکان اصلی فلسطین هستند وازنظر دینی مأموریت دارند به آنجا بازگردند.- عامل نژادی : قوم یهود تنها قومی هستند که درطول تاریخ نتوانستند با هیچ قومی کناربیایند. به این دلیل که آنها خود را تافته جدا بافته وملت برگزیده خدا می دانند ومعتقدند که باید به سرزمینی که خدا به آنان وعده داده بازگردند و خدا هفت ملت را از پیش روی آنان بر می دارد.- عامل سیاسی : این عامل به اطماع استعماری اروپا مربوط می شود. کشورهای استعمارگرهمواره صهیونیست ها را برای رسیدن به اهداف خود در فلسطین یاری می کردند نه از این جهت که آنان استحقاق آن را دارند بلکه تنها به خاطر هدف های استعماری خود تا با همکاری یهودیان ورواج افکارخرافی آنان ضربه بزرگی به جهان اسلام وارد کنند.

اسلاید 26: تزویر تاریخ وبه این ترتیب کارشناسان ومورخان غربی به جای تحقیق و جستجودرباره حقیقت تاریخی گفته های تورات ( منظور تورات پس ازتحریف است ) که مورد شک و تردید است آن را تأیید می کنند واسنادی تاریخی نیزبرای آن می آفرینند وتاریخ اسرائیل را تاریخ کهن وقدیمی جلوه می دهند وتاریخ فلسطین را نادیده می گیرند. در حالی که در تورات جز افسانه های خیالی چیز دیگری وجود ندارد و هیچ مصدر تاریخی گفته های آن را تأیید نمی کند.در اینجا به ذکر نمونه هایی درمورد تزویرتاریخ می پردازیم :- کیت وایتلام معتقد است که بر اساس آنچه درتورات آمده تاریخ فلسطین درشعاع تاریخ عبری ناپدید شده است و تمام مورخان گفته های تورات راحقایقی مناقشه ناپذیرمی دانستند از این رو هیچگاه به دنبال یافتن تاریخ واقعی فلسطین نبودند وتنها مصدر آنان برای نوشتن تاریخ کتاب مقدس بوده که تمام تکیه آن بر تاریخ عبری است و اسرائیل راسرزمین کهن ودارای تاریخ وفرهنگ به حساب می آورد. وایتلام می گوید: دروغ بزرگ تاریخی که مورخان بر پایه دروس تورات آن را خلق کردند به تدریج قوت خود را از دست می دهد. امروزه دیگر همه مورخان بر تورات به منظور کشف تاریخ اسرائیل و فلسطین اعتماد نمی کنند. میلر وهایز دو کارشناسی هستند که تحقیقات آنان اولین تحول را درزمینه تاریخ این منطقه به وجود آورد. این دو

اسلاید 27: کارشناس ثابت کردند که تاریخی که تورات برای اسرائیل رسم کرده بسیار ضعیف بوده، درموارد مختلف با نقص وکمبود مواجه است که این مسأ له باعث شده که تاریخ عبری روزبه روزکمرنگ ترشده جای خود رابه تاریخ فلسطینی بدهد. درآخروایتلام اعتراف میکند با اینکه تاریخ فلسطین طی دو قرن گذشته به خاطرتأثیرپذیری مورخان ازمکتب تورات کنارگذاشته شده بود واروپا به خاطر هدف های استراتژیک اجازه ظهورحقیقت را نمی داد اما ضعف این تاریخ که باعث ایجاد شک وتردید دراذهان بسیاری ازکارشناسان شده ونیزرواج کتاب های تاریخی که بر اساس معیارهای علمی نه معیارهای توراتی تألیف شده بود باعث کشف جعلی بودن تاریخ توراتی شد. البته دراین زمینه مبارزه پیوسته مردم فلسطین و انتفاضه کمک زیادی به نابودی پایه های فکری تاریخی توراتی کرد که بی گمان درنهایت به آشکار شدن تاریخ اصلی و حقیقی فلسطین خواهد انجامید.- اسنادی است که توماس تامسون درکتاب خود (تاریخ گذشته ملت اسرائیل) ذکر کرده است. تامسون بر اساس نظریه ویلهاوزن درکتاب خود تکیه دارد. نظریه ویلهاوزن می گوید: آنچه در مصادر چهارگانه دراسفار خمسه عهد قدیم وجود دارد تنها نظر نویسندگان آنها رامنعکس می کند از این روی نمی توان آن را جزء تاریخ به شمار آورد. مایرنیزکه دراین تحقیقات با ویلهاوزن همکاری می کرده می گوید: اسناد ومدارک تورات چیزی نیست جز مجموعه ای از

اسلاید 28: افسانه ها وداستانهای مردم کوچه وبازاروخیالبافی های مؤلفان آن وقسمت بسیارکوچکی ازآن به تاریخ مربوط می شود. گونکیل نیزبانظریه مایرو ویلهاوزن موافق است. او می گوید: داستانهایی که بین مردم عادی رواج داشته یا حتی درادبیات جهانه نیز جایگاهی داشته اساس حکایت های تورات و عهد قدیم راتشکیل می دهد. درمقابل این نظریه ها درمورد اسفار خمسه عهد قدیم نظریه های دیگری نیزوجود داشت که گفته های تورات را حقایقی تغییرناپذیروغیرقابل مناقشه قلمداد می کرد. تعداد زیادی از کارشناسان دردهه بیست وسی میلادی (هنگامی که نهال صهیونیسم درحال رشد وریشه دوانیدن بود) سعی داشتند دوباره تاریخ رابر اساس همان داستان های تورات بازنویسی کنند که مهمترین آنها اولبرایت از آمریکا والمت ازآلمان بودند. این دوکارشناس ثابت کردند که آنچه در تورات آمده عین تاریخ است وسعی داشتند با ایجاد رابطه بین گفته های تورات و تحقیقات تاریخی مربوط به خاور نزدیک تاریخ گذشته اسرائیل رابازسازی کنند.

اسلاید 29: “ نمادهای دشمنی صهیونیسم با جهان اسلام ”1) تسلط برمراکز خبری واطلاع رسانی: مطبوعات ، رسانه ها ،خبرگزاری ها ، سینما ، تئاتروبه طورکلی وسایل ارتباطات جمعی تأثیر بسزایی درآگاهی مردم دارند ومی توانند نظرآنهارا درباره امورگوناگون تغییرودرجهت مخالف آن سوق دهند. براین اساس به نظرمی رسد صهیونیست ها ازاین مهم غافل نمانده و جهت تسخیرمراکز خبری واطلاع رسانی نهایت توان خود رابه کار گرفته و مسیرآنها رابه نفع خویش تغییرداده اند. جریان صهیونیسم دربرخی کشورهای جهان رادیوهای یهودی تأسیس کرده است. به طورمثال دربرزیل دو رادیوی یهودی به دوزبان عبری و برزیلی سخن پراکنی می کنند. دراروگوئه یک رادیوی یهودی وجود دارد. درفلسطین اشغالی رادیواسرائیل به نام صدای صهیون به زبان های گوناگون برنامه پخش می کند وهمه یهودیان جهان رابا پوشش رادیویی خط وجهت می دهد وبرای کشورهایی که بر فعالیت های تربیتی یهودی سخت می گیرند به شکل اختصاصی وباجهت دهی ویژه برنامه پخش می کند. همچنین مراکز صهیونیستی اهمیت بسیاری برای روزنامه ها ونقش روزنامه نگاران یهودی در جنگ بزرگ مستحیل شدن وکوچ کردن و پیوند یهود به اسرائیل قائل هستند. صهیونیست ها مهمترین ایستگاه رادیویی

اسلاید 30: یعنی صدای آمریکا را نیزدرسیطره خود دارند. رابرت گلدمن یهودی که سرپرستی بخش اخباراین رادیو را به عهده دارد عضو هیأت مدیره انجمن یهودیان آمریکا است. او پیش تردروزارت امورخارجه مقام مهمی داشت ومدتی طولانی نیز کارشناس ارزیابی برنامه های مؤسسه فورد بود.همچنین وقتی به بررسی وضعیت و شناسنامه سران صهیونیستی واسرائیل می پردازیم درمی یابیم که بسیاری از آنان در زمره روزنامه نگارانند به طورمثال برجسته ترین نمونه آن تئودورهرتزل پدرصهیونیسم است. صهیونیست ها درممالک گوناگون جهان حدود 1036 نشریه دارند.با این همه رهبران قوم اهمیت فوق العاده ای برای این وسیله قائل هستند وبه هروسیله می خواهند عوامل خود یا عناصر همدل و موافق را دربنگاههای عمده مطبوعاتی وپخش اخباروصنعت سینما وتلویزیون کشورهای مختلف جای دهند. صهیونیست ها هیچگاه نقش این اهرم های نیرومند را درارائه افکار کم نمی گیرند زیرا می دانند که نکات جزئی مانند عنوان مقاله ای با حروف درشت وچاپ آن درکنارعکسی رقت انگیز یا چاپ مطلبی مهم درصفحه ماقبل آخروپنهان داشتن درلابه لای سایر اخبار خیلی فرق می کند. افزون براین خوب می دانند که با تکرار بیجا و نامناسب وحتی آمیخته به عبارت های چرب ونرم وستایش آمیزی که کمتر کسانی در حسن نیت ستایندگان آن تردید کنند می توان افکار عالی وانسانی را

اسلاید 31: که ناقض نظریات و آرای ایشان است چنان عاری از تأثیر کرد وازقوت واعتبارافکند که دیگرکسی آنها را جدی نگیرد.2) تسخیرمراکزعلمی : از آنجا که مراکزعلمی ودانشگاهی برای ابلاغ پیام واهداف اساسی مکتب یا گروهی نقش بسیار تعیین کننده دارند صهیونیست ها از این امر مهم نیز غافل نمانده وجهت نشروترویج آمال واهداف خود اقدامهای چشمگیری را دراین زمینه انجام داده اند. آنان درطول چند قرن اخیرکوشیده اند تا مراکزعلمی مهم ومشهورجهانی را تحت سیطره خود داشته باشند وبا افرادی که دراین مکانها فعالیت می کنند ارتباط داشته نظرآنان را به خود جلب کنند بنابراین جهت رسیدن به هدف بسیارکارسازبه طورکامل کوشیده وتاجایی که امکان داشته جهت نیل به خواسته خویش ازتزویرونیرنگ نیزدریغ نکرده اند. صهیونیست ها به دلیل اهمیت کتاب های دینی و آموزشی واهمیت فوق العاده آن درتربیت فکری وروحی کودکان ونوجوانان وجوانان توجه بسیاری به آن دارند به طوری که برتعلیمات ابتدایی ودانشگاهی و... کنترل وتسلط کامل یافتند.3) تسلط برچگونگی روابط خارجی دولت ها : ازآنجا که رژیم صهیونیستی از همان آغاز تشکیل حکومت آرزوی تسلط برجهان رادر سرمی پروراند هرچه زمان سپری می شود وبرقدرت وسیطره آنها افزوده می شود اقدامهای جدی درخصوص دخالت برروابط خارجی دولت ها ونفوذ کامل برآنها به عمل

اسلاید 32: می آورند به طوری که حتی قدرت های بزرگی چون آمریکا را نیز با خود همراه کرده اند. درواقع این آمریکاست که جهت تقویت صهیونیست ها وگسترش حکومتی آنها با تمام وجود درخدمت رژیم صهیونیستی است. صهیونیست ها برای رسیدن به آمال وآرزوهای خود به حمایت ابرقدرتها وکشورهای بزرگ جهان نیاز دارند بنا براین دربرنامه های خویش تسلط بر سیاستمداران این کشورها را گنجانده اند وبر اجرای آن تأکید فراوانی دارند. البته تا اندازه ای هم دراین سیاست موفق بوده اند به طوری که قدرت سیطره بربسیاری از آنان را یافته اند. برای نمونه درتمام تشکیلات سیاسی ، اجتماعی وفرهنگی آمریکا نفوذ کرده اند.4) توسعه وسیطره اقتصادی : صهیونیست ها جهت نیل به اهداف خود به یکی ازامور مهم واساسی که دراین زمینه می تواند در رسیدن به اهداف ازپیش تعیین شده شان کمک شایانی بکند مورد توجه قرارداده وازآن غفلت نکرده اند که آن جز سیطره براقتصاد جهان وتحت کنترل گرفتن مراکز اقتصادی وتجاری واتحادیه های صنفی وکارگری و... چیز دیگری نمی تواند باشد.پیوندهای سران مالی صهیونیست درسطح بین المللی با یکدیگر امکان می دهد که کمک های مالی ثروتمندان آمریکا وسایر کشورها به اسرائیل با هماهنگی کامل توأم باشد . شرکت کنندگان درسه کنفرانس میلیونرها که پس از جنگ شش روزه دراسرائیل برگزار شد عبارت بودند از: روچیلد های انگلیسی وفرانسوی ،

اسلاید 33: چالزکلررئیس شرکت وبانک انگلستان ، زیگموند واربرگ یکی ازبانکداران بنام لندن ، اسحاق والفسون صاحب فروشگاههای زنجیره ای انگلستان واسرائیل ، کالبین رئیس 116 بانک وشرکت در برزیل. این افراد هروقت صحبت برسر نیازمندی های صهیونیست ها به میان می آید خیلی سریع وآسان با هم کنار می آیند. 5) اشغال فلسطین وآواره کردن ملت آن : مقوله ساده ای که مبنا واساس دیدگاه صهیونیسم به وضعیت موجود را نشان میدهد عبارت است از : فلسطین سرزمین بدون ملت ویهود ملتی بدون سرزمین . نیمه دوم این مقوله که به ملتی آواره و بدون وطن مربوط می شود کذب آن به اثبات رسیده است. پس از یک قرن کامل ازانتقال صهیونیست ها به سرزمین فلسطین وپس ازنیم قرن ازاعلان دولت صهیونیستی هنوزاکثریت قریب به اتفاق یهودیان جهان درخارج از اسرائیل به سرمی برند. موضوعی که سبب شده تا این صفت را که کشور اسرائیل سرزمین تمام یهودیان جهان است نفی کند. درمقابل از یهودیان نیز این موضوع را که آرمان آنها بازگشت به سرزمین اسرائیل است نفی میکند. در خصوص نیمه اول این مقوله ( سرزمین بدون ملت ) مسأله بسیار عمیق تر از شق دیگر مقوله است. اینکه فلسطین ازدید صهیونیسم وطن قومی یهودیان است بنابراین تمام یهودیان درآن ازحقوق کامل بهره مند هستند وازاین روی به طورمطلق حقوق دیگران رانمی پذیرند. این بدین معناست که دربدترین برآوردها

اسلاید 34: حقوق اعراب را انکار می کنند ودربهترین برآوردها آن را نادیده می انگارند. بدین ترتیب قانون بازگشت که درسال 1950 میلادی تصویب شده وبن گوریون آن را ستون فقرات صهیونیسم وصف کرده قانونی است که به هر یهودی که ادعا می کند چند هزارسال پیش وطنش رارها کرده است حق می دهد تا به این سرزمین بازگردد و به محض بازگشت شهروند این وطن قومی به شمار آید درهمین حال حق میلیونها فلسطینی را که دراردوگاههای آوارگان به سرمی برند انکارمی کنند.6) سلطه برخاورمیانه : به نظر می رسد که صهیونیستها به اشغال فلسطین و جنایات انجام گرفته در آنجا نیز بسنده نکنند بلکه اشغال فلسطین را گام نخست جهت رسیدن به مطامع واهداف خویش می دانند بنابراین اقدام بعدی آنها سیطره بر کشورهای خاور میانه بود که برنامه خود را جهت رسیدن به این مهم بسیار دقیق و حساب شده طرح ریزی کردند ودراین خصوص هماهنگی های لازم را با قدرتهای استکباری به ویژه آمریکا پدید آوردند . صهیونیستها به دلیل اهمیت ویژه راهبردی و اقتصادی خاورمیانه توجه دو چندانی را براین منطقه از جهان معطوف داشته و با ترفندهای گوناگون کوشیده اند تا نبض آن را از حیث اقتصادی و سیاسی در دست گیرند و بتوانند سیاستهای خود را به راحتی در این منطقه حساس اجرا کنند بنابراین با نفوذ در سیاستمداران کشورهای خاور میانه

اسلاید 35: وسیطره کامل بر آنها برای انحراف حکومت و مردم این کشورها می کوشند تا بدین طریق چهره منفی و ناسازگار از اسلام برای آنان و جهان بشر به نمایش گذارند و مانع از نشر اسلام ناب محمدی در جهان شود . متأسفانه اغلب کشورهای اسلامی خاور میانه نیز از خود نقاط ضعف بسیاری نشان داده اند و تا حدودی تسلیم خواسته های آنان مستقیم یا غیرمستقیم شده اند تا جایی که با رژیم صهیونیستی قراردادهای نظامی , اقتصادی و سیاسی بسته اند که بهره برداری از این قراردادها بیشتر به نفع صهیونیستها بوده است . سران کشورهای عرب و منطقه خاورمیانه هنوز در خواب غفلت فرورفته اند زیرا اگر کشورهای منطقه خاورمیانه که اغلب آنها مسلمان هستند به خود بیایند و به جای اعتماد برصهیونیستها برخودشان اعتماد کنند و با هم متحد شده دربرابر دسیسه های صهیونیسم از خود نرمی نشان ندهند به یقین صهیونسیتها دندان طمع خود را از آن منطقه خواهند کشید و دولتهای منطقه خاورمیانه بر سرنوشت خویش مسلط خواهند شد .7) در تنگنا قرار دادن جریانهای اصولگرای جهان اسلام : یکی از بارزترین نمادهای دشمنی صهیونیسم با جهان اسلام مبارزه به شیوه مستقیم و غیرمستقیم با مکاتب اصولگرا بوده است ( اصولگرا به کسانی گفته می شود که به تمام اصول و مبانی که در طول تاریخ آن دین بوده پایبند و بر اجرای آنها ملتزم هستند وپافشاری می کنند . بر اساس این تعریف مذهب شیعه اصولگرا خواهد

اسلاید 36: بود ) چرا که در وهله اول صهیونیستها به این مطلب پی برده اند که اسلام واپسین دین آسمانی و کاملترین ادیان موجود است و اگر به اصول ومبانی آن همانطور که اصولگراها معتقدند عمل شود منافع مستکبران به ویژه صهیونیستها به خطر خواهد افتاد به این جهت با تمام قوا با این گروهها مواجه شدند و کوشیدند که جریانهای اصولگرای جهان اسلام را تضعیف و از اتحاد و همبستگی آنها جلوگیری کنند و بین آنان ازهم گسیختگی و نفاق پدید آورند تا به این طریق بتوانند به مقاصد و آمال دنیایی خویش دست یابند .

اسلاید 37:

اسلاید 38: صهيونيسم نوعي ناسيوناليسم يهودي است

اسلاید 39: تئودور هرتزل

اسلاید 40: منابع مورد استفاده:1. شمس الدین رحمانی ، جنایت جهانی، تهران، کانون انتشارات پیام نور، 13812. علی جدید بناب،عملکرد صهیونیسم نسبت به جهان اسلام ,قم ,مرکز انتشارات مؤسسه آموزشی وپژوهشی امام خمینی(ره)http://www.porsojoo.com/fahttp://zion_islam.persianblog_ir

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید