کسب و کار اقتصاد و مالی

صورت‌حساب سود و زیان – Profit and Loss Statement

141-Profit-and-Loss-Statement

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “صورت‌حساب سود و زیان – Profit and Loss Statement”

صورت‌حساب سود و زیان – Profit and Loss Statement

اسلاید 1: صورت‌حساب سود و زیانProfit and Loss StatementMGTools.ir

اسلاید 2: عنوانصورت‌حساب سود و زیاننوعابزارمراحل استفادهاجراموضوعمالی و سرمایه گذاریسطحسازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: صورت حسابی که عملکرد مالی شرکت را در یک بازه زمانی خاص اندازه‌گیری می‌کند، صورت حساب سود و زیان گفته می‌شود. این صورت حساب با ارائه خلاصه‌ای از اینکه کسب‌وکارها چگونه درآمدها و هزینه های خود را از طریق فعالیت‌های عملیاتی و غیرعملیاتی کسب می‌کنند، محاسبه می‌شود. همچنین سود یا زیان خالص ایجادشده شرکت را در یک دوره حسابداری خاص، معمولاً در یک فصل یا سال مالی نشان می‌دهد. صورتحساب سود و زیان یکی از سه گزارش مالی مهم است. دو تای دیگر ترازنامه و صورت حساب جریانات نقدی هستند. صورتحساب سود و زیان به دو بخش تقسیم می‌شود: بخش عملیاتی و بخش غیرعملیاتی.بخشی از این صورت حساب که با آیتم‌های عملیاتی سروکار دارد برای سرمایه گذاران و همچنین تحلیل گران جذاب است. چون این بخش اطلاعاتی درباره درآمدها و هزینه هایی که نتیجه مستقیم عملیات منظم تجاری هستند، نشان می‌دهد. آیتم‌های غیرعملیاتی اطلاعات درآمد و هزینه فعالیت‌هایی که به‌صورت مستقیم به عملیات منظم شرکت مربوط نیستند، نشان می‌دهد. صورت‌ سود و زیان‌ باید حداقل‌ شامل ۱۰ مورد اصلی‌ زیر باشد: ۱ . درآمدهای‌ عملیاتی‌ ۲ . هزینه‌های‌ عملیاتی‌ ۳‌ . سود یا زیان‌ عملیاتی‌ ۴ . هزینه‌های‌ مالی‌ ۵. سایر درآمدها و هزینه‌های‌ غیرعملیاتی‌ ۶ . مالیات‌ بردرآمد ۷ . سود یا زیان‌ فعالیتهای‌ عادی‌ ۸‌ . اقلام‌ غیرمترقبه‌ ۹‌ . سهم‌ اقلیت‌ ۱۰‌ . سود یا زیان‌ خالص‌ این صورت حساب معمولا به دو طریق تهیه می شود :1- تک مرحله ای 2- دو مرحله ای . صورت حساب سود و زیان به روش تک مرحله ای : در این روش ابتدا کلیه درآمد ها یکجا و در ادامه کلیه هزینه ها در زیر آنها آورده می شود و در نهایت از تفاضل آنها به سود یا زیان قبل از کسر مالیات می رسیم که با کسر مالیات (در صورتی که موسسه سود داشته باشد) به سود یا زیان بعد از کسر مالیات یا همان سود یا زیان ویژه خواهیم رسید . صورت حساب سود و زیان به روش دو مرحله ای : در این روش ابتدا درآمدهای عملیاتی آورده شده در ادامه هزینه های عملیاتی ذکر می گردد که از تفاضل این دو به سود یا زیان عملیاتی می رسیم در مرحله بعد درآمدهای غیر عملیاتی و هزینه های غیر عملیاتی آورده می شود که از تفاضل این مرحله و مرحله قبل به سود و زیان قبل از کسر مالیات می رسیم که با کسر مالیات به سود و زیان بعد از کسر مالیات یا همان سود و زیان ویژه خواهیم رسید .

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطسود هر سهمEarnings Per Share EPS مزایامشخص نمودن مسیرهای عملکردی کسب و کار و مبنایی برای پیش بینی آینده از اصلی ترین مزیت های صورت حساب های سود و زیان می باشد.معایببزرگترین نقطه ضعف این صورت حساب اینست که داده های بیش از حدی اغلب در گزارش می آید که باعث پیچدگی و سردرگمی می شود.همچنین این صورت حسابها تصویری کامل از وضعیت شرکت را برای صاحبان آن نشان نمیدهد.صورتحساب سود و زیان به سرمایه گذاران و اعتباردهندگان برای ارزیابی گذشته عملکرد شرکت،پیش بینی عملکرد آینده خود و ارزیابی ریسک حاصل از جریان های نقدی آینده کمک میکند.کاربردها

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان