علوم پایه جغرافیا و نجوم

صورت های فلکی در بهار

soret-hai-flki

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “صورت های فلکی در بهار”

صورت های فلکی در بهار

اسلاید 1: صورت های فلکی در بهارسازنده:ابوالفضل دانشور

اسلاید 2: صورت های فلکیصورت فلکی یا پیکر آسمانی گردایه ای از ستاره ها است که از دیدگاه زمینی به شکل ویژه ای مانند سازی و نام گذاری شده است. در واقعیت سه بعدی ، ستارگان یک پیکر آسمانی لزوما به هم نزدیک نیستند و پیوندی به هم ندارند. قرار دادن آنها در یک مجموعه تنها به خاطر نزدیکی ظاهری از دیدگاه زمینی است.

اسلاید 3: صورت های فلکی در فروردین ماهاسد (شیر بزرگ) ، اسد اصغر(شیر کوچک) و شجاع (مار باریک) در ماه فروردین نزدیک نصف النهار اند. در این موقع دوپیکر و سگ ها در مغرب نصف النهار جای دارند. شکارچی و ارابه ران نزدیک افق غربی قرار دارند.

اسلاید 4: ستاره های اسد Leo نام لاتین:نام های دیگر: شیر بزرگ یا اسدنام نزدیک ترین ستاره: کوتوله 359فاصله نزدیک ترین ستاره: 7.78 سال نورینام درخشان ترین ستاره: قلب الاسد(آلفا شیر)صور مجاور: خرس بزرگ، شیر کوچک، کژدم، خرچنگ، سکستان، دوشیزه و گیسو

اسلاید 5: ستاره های اسدستارگانی که به اسد، شیر بزرگتر، تعلق دارند، نقش داسی را رقم می زنند که مثلثی به دنبال دارد. در اساطیر یونان، این صورت فلکی نماینده ی شیری است که توسط هرکولس در نخستین خان از خان های دوازده گانه اش کشته شد. ستاره ی روشنی که در انتهای داس قرار دارد قلب الاسد(رگولوس،شاه کوچک) است. نام رگولوس راکوپرنیکوس به این ستاره داده است. این ستاره در غرب به نام های دیگری چون پادشاه، نیرومند، قهرمان و حاکم نیز شهرت دارد.قلب الاسد ستاره ای سفید رنگ و از قدر اول است. هشت ماه از سال در عرض های جغرافیایی میانه، مرئی شده است. در شب سال نو مسیح ، حدود ساعت 9 بعد از ظهر به وقت محلی ، در مشرق و اندکی به سمت شمال طلوع می کند و تا آخر مرداد، شب هنگام دیده می شود.

اسلاید 6: پیدا کردن اسدقلب الاسد را به سهولت می توان با ادامه دادن قراولان دب اکبر در سمت خلاف جدی و به اندازه زاویه ای 35 درجه یا هفت برابر فاصله میان قراولان، دبه و مراق، پیدا کرد.

اسلاید 7: شجاع یا مار باریکHydraنام لاتین: نام های دیگر: شجاع یا مار باریکافسانه شناسی: ماربزرگ دریاییپهنه: 1303 درجه مربعHR 4458نام نزدیک ترین ستاره: فاصله نزدیک ترین ستاره: 31.1 سال نورینام درخشان ترین ستاره: آلفا مار باریکصور مجاور: تلمبه (صورت فلکی)، خرچنگ، سگ کوچک، قنطورس، کلاغ، پیاله، شیر، ترازو، گرگ، تک شاخ(صورت فلکی)، کشتیدم، قطب نما، سکستان و دوشیزه

50,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید