علوم مهندسی کامپیوتر و IT و اینترنت

ضرورت راه اندازی مراکز تبادل اطلاعات استانی

marakeze_tabadole_etelaate_ostani

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ضرورت راه اندازی مراکز تبادل اطلاعات استانی”

ضرورت راه اندازی مراکز تبادل اطلاعات استانی

اسلاید 1: ضرورت راه اندازیمـــــراکز تبادل اطلاعاتاستانی

اسلاید 2: تعریف اقتصاد مقاومتی از منظر مقام عظمای ولایت:اقتصاد مقاومتی یعنی آن اقتصادی که در شرایط فشار، در شرایط تحریم، در شرایط دشمنی ها و خصومت های شدید می تواند تعیین کننده ی رشد و شکوفایی کشور باشد.

اسلاید 3: چرایی طرح:تبادل اطلاعات به عنوان یکی از چالش‌های فرا روی بسیاری از سازمان‌ها در ارایه‌ی خدمات الکترونیکی یکپارچه و همچنین تصمیم‌گیری به ‌موقع و کارآمد، مطرح است.مساله‌ی کلیدیکه به عنوان یکی از اولویت های راهبردی مطرح است، تسهیم وتبادل اطلاعات میان سازمان‌ها و دستگاه­های اجرایی است.

اسلاید 4: ضرورت های اجرای طرح : از ضرورت‌های طراحی و پیاده‌سازی یک راهکار منسجم برای به‌اشتراک‌گذاری (تسهیم) و تبادل اطلاعات به خصوص از منظر یکپارچه‌سازی اطلاعات و خدمات، می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:افزایش سطح کیفیت خدمات؛اِمکان تصمیم‌گیری و تصمیم سازی در فضای کلان؛شفافیت و پاسخگویی.

اسلاید 5: فصول ارایه :

اسلاید 6: اهدف متصور از اجرای طرح:اهداف کلیدی اجرای پروژه ایجاد مرکز تبادل اطلاعات عبارتست از:طراحی و پیاده‌سازی مؤلفه‌های پایه‌ی یک بستر نرم‌افزاری برای تبادل اطلاعاتپایه‌گذاری مدل همسان‌سازی و استانداردسازی‌شده برای تبادل اطلاعات میان سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی :ایجاد مدل تبادل اطلاعات تدوین فرایند و چارچوب راهنمای همسان‌سازی داده‌ها

اسلاید 7: اهمیت پروژه درمحورهای اقتصاد مقاومتی:فنآوری اطلاعات به عنوان ابزاری مهم و موثر در تحقق اهداف و سیاست­های اقتصاد مقاومتی که به منظور مقاوم سازی، بحران زدایی و ترمیم ساختارهای ناکارآمد و اصلاح و انجام سریع و کم هزینه فرآیندهای موجود مطرح می شود، نقش بسیار اساسی ایفا می کند. برای شکل گیری و تداوم مستمر این نوع اقتصاد، که در شرایط کنونی تنها راهکار علمی برون رفت کشور از دغدغه های موجود است، به کارگیری فنآوری های نوین در حوزه ارتباطات و اطلاعات ضروری و الزامی ارزیابی شده است.

اسلاید 8: اجزاء مورد نیاز برای تحقق نظام‌مند سازی تبادل اطلاعات مطابق شکل در سه سطح تعامل پذیری تعریف شده است، که می توان در دو بخش کلی : «تهیه و استفاده از استاندارد‌های تبادل اطلاعات» و «طراحی و پیاده‌سازی سامانه‌های نرم‌افزاری حاکمیتی» پیاده سازی و اجرایی گردد.ابعاد پروژه: تعامل‌پذیری فرایند‌های حرفه ایتوافق برروی فرایند‌ها و خدمات میان‌سازمانی  تعامل‌پذیری معناییتوافق برروی مدل‌های داده تبادل اطلاعاتتعامل‌پذیری فنیتوافق برروی پروتکل‌ها و استاندارد‌های تبادل داده

اسلاید 9: ابعاد پروژه:

اسلاید 10: پیاده سازی مرکز تبادل اطلاعات اقتصادی کشورمعرفی نمونهپیاده سازی شده

اسلاید 11: EIXEconomic Information Exchangeبستر یکپارچه تبادل اطلاعات اقتصادی و مالی کشور با هدف نظام‌مند‌سازی، تسهیل، هماهنگی و افزایش کیفیت تبادل اطلاعات میان سامانه‌های اطلاعاتی سازمان‌های کشور درحوزه‌ی اقتصادی و مالی، از مهر ماه سال 1394 بعد از یک دوره 6 ماهه اجرای آزمایشی موفق، طراحی و تدوین گردیده است، از مهمترین الزامات پیاده سازی پروژه می توان به : ضوابط فنی اجرایی توسعه دولت الکترونیکی فصل چهارم ـ مراکز تبادل اطلاعات IX (Information Exchange) ابلاغ ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتیماده 2 و تبصره های ذیل آن در آیین نامه اجرایی ماده (1) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای مالی کشوراشاره کرد.

اسلاید 12: راهکار پشتیبان برای تمامی برنامه های اجرایی اقتصاد مقاومتیکمک به ایجاد مدل بهینه داده ای برای تدوین مدل ها و تصمیمات اقتصادی دستاوردهای اجرای پروژهایجاد و توسعه فرهنگ مدیریت شده برای تبادل اطلاعاتایجاد زیر ساخت اصولی تبادل منسجم اطلاعات برای سایر پروژه ها اقتصاد مقاومتیایجاد مکانیزم مدیریت شده در گردش اطلاعات اقتصادی کشور و بر اساس سطح نیاز ذی نفعانکمک به بهبود و توسعه فضای کسب و کار و موفقیت بیشتر در موضوعات مرتبط با مقررات زداییاستاندارد سازی اطلاعات مورد نیاز اقتصاد کشور

اسلاید 13: بسته های اجرایی پروژهتوسعه مرکز تبادل اطلاعات اقتصادیهماهنگ سازی اقلام اطلاعاتی موجود در حوزه اقتصادی ـ مالیمدیریت تامین امنیت پروژهمدیریت ابعاد حقوقی پروژهارایه استعلام های پنجره مدیریت خدمات شهری از طریق EIXراهبری برش استانی پروژه در استان های البرز و سمنان به صورت پایلوتحاکمیت ، فرهنگ سازی و تربیت نیروی انسانی ماهر

اسلاید 14: بسته های اجرایی پروژه

اسلاید 15: آخرین وضعیت پروژه: پروژه در حال حاضر ضمن برقراری ارتباط بین 64 دستگاه اجرایی از طریق بسترهای: شبکه ملی اطلاعات، شبکه دولت، فیبر نوری، Mpls و ... بیش از 80خدمت را بین دستگاه های اجرایی در حوزه ی اقتصادی ـ مالی و سایر حوزه ها مبادله می نمایدبازه زمانیمیانگین تراکنش روزانهمیانگین تراکنش روزانهبازه زمانیمیانگیندرصد رشدسه­ماهه سوم سال 13941028-سه ماهه چهارم سال 13949089880سه ماهه اول سال 139515546172از سه ماهه سوم تا زمان تدوین گزارش41435163

اسلاید 16: فهرست حاکمیت تبادل اطلاعاتفهرست حاکمیت تبادل اطلاعاتسوییچ تبادل اطلاعات پایشگر کیفیت تبادل اطلاعات

اسلاید 17: نمایش یکپارچگی با رویکرد سرویس گرا

اسلاید 18: پایش و مدیریت رخداد

اسلاید 19: معماری استفاده شده با نگاهی کلی و انتزاعی

اسلاید 20: معماری استفاده شده با نگاهی کلی و انتزاعی

اسلاید 21: نمایی از سامانه

اسلاید 22: نمایی از سامانه

اسلاید 23: داشبورد

اسلاید 24: داشبورد بخش دستگاه ها

اسلاید 25: داشبورد بخش سرویس ها

اسلاید 26: داشبورد بخش تراکنش ها

اسلاید 27: استقرارمراکز تبادل اطلاعات استانیپیشنهاد

اسلاید 28: چرخه اقتصادیخدمات

اسلاید 29: بهبود فضای کسب وکار در رشد اقتصادی: فضای کسب و کار از جمله شاخص‌های تعیین‌کننده وضعیت اقتصادی هر استان است که با استناد به آن می‌توان به بررسی و تجزیه و تحلیل شرایط اقتصادی آن استان پرداخت. محیط فضای کسب و کار هر چه شفاف تر و رقابتی تری باشد منجر به افزایش سلامت اقتصادی استان و اتخاذ سیاست های مطلوب شده و رو ند بهبودی شاخص ها ی اقتصادی را در پی خواهد داشت.

اسلاید 30: نتایج فضای کسب و کار مساعد

اسلاید 31: چالش های موجود

اسلاید 32: چالش های موجودعدم وجود خدمات بروز و به موقع،افزایش زمان ارایه خدمات،عدم استفاده از ظرفیت های موجود استان،عدم وجود بسترهای ارتباطی امن، یکپارچه و منسجم بین دستگاهی،تولید داده های تکراری و غیرموثق

اسلاید 33: ارایه راهکار

اسلاید 34: بستر اطلاعاتی مورد نظر به گونه ای طراحی و پیاده سازی می گردد که مسئولین و سیاستگذاران بتوانند از تمامی پایگاه‌های اطلاعاتی تخصصی موجود در دستگاه های اجراییدر سطوح : استان، شهرستان، بخش و ...در فرایند تصمیم‌گیری، مدیریت خدمت رسانی، کنترل، ارزیابی عملکرد و نظارت در حیطه‌ مسئولیت و اختیارات ایشان استفاده نمایند. پیش بینی می شود این بستر مدیران ارشد را در اجرای وظایف دولت که سیاست گذاری و مدیریت در خصوص تخصیص منابع و نظارت است و بدون دستیابی به اطلاعات موثق و تبادل آن امکان پذیر نیست، یاری نماید.آنچه مسلم است پس ازاجرای این پروژه‌، سازوکاری منسجم برای تبادل اطلاعاتی در استان ایجاد خواهدشد.

اسلاید 35: حوزه کشاورزیمرکز تبادل اطلاعات استانحوزهسلامتحوزه خدماتحوزهاقتصادحوزه صنعتحوزه آموزشبه علت عدم تبادل اطلاعات فی ما بین حوزه های اقتصاد، آموزش، صنعت، سلامت، کشاورزی، سیاسی و ... ، عنداللزوم ، مدیران ارشد استان توانایی پیش بینی دورنمای کوتاه مدت و بلند مدت استان را نداشته و بنابراین قادر به تخصیص عادلانه ی منابع، پیش بینی و پیش گیری از بحران های در راه و سیاست گذاری مطلوب با ارزش افزوده ی مورد انتظار نیستند.

اسلاید 36: در شرایط حاضر تعداد فارغ التحصیلان فاقد شغل در استان به تفکیک رشته ی تحصیلی ایشان، هیچ نقشی در تعیین ظرفیت های مراکز دانشگاهی نداشته و میزان و حجم تولیدات کشاورزی به تفکیک نوع محصول و ظرفیت های کاشت و داشت و برداشت کشاورزان، در برنامه ریزی های استانی خیلی موثر نیست. تبادل اطلاعات بین حوزه های تخصصی مختلف، زمانی که با داده های با کیفیت و به روز و امن صورت گیرد، ضمن ایجاد اطمینانی مطلوب در تصمیمات استان، شهروندان و ذینفعان را در فضایی عادلانه، شفاف و قابل اعتماد با خدمت گذاران دولتی خود مواجه می نماید.

اسلاید 37: دستاوردهای پیش بینی شده: ایجاد بستر یکپارچه تبادل اطلاعات استانی،تدوین استاندارد اقلام داده تبادلی بین دستگاهیافزایش دقت و کیفیت تصمیمات کلان و سیاست گذاریافزایش کارایی و کاهش زمان و هزینهمدیریت سلامت اقتصاد و شفافیت امورمدیریت درآمد و بدهی های دولتافزایش جذب سرمایه انسانی متخصص و کارآفرینی

اسلاید 38: رویکرد خدمت محوری به جای سازمان محوریبا تشکر از توجه شما

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید