صفحه 1:
صفحه 2:
معاوفت پرورشی و تریبت بدفی لارستانٍ
کارشناسی اردوها و فضاهای پرووشی لار,
امور العمل برگزاری اردوهای دانش 2 آموزی
صفحه 3:
صفحه 4:
فصل اول: تعاریف» اصول و اهداف
فصل دوم: انواع اردو ۱
فصل اول: ضوابط و مقررات اجرایی .
ضوابط و مقررات ايمنى
فصل سوم: ضوابط و مقررات اختصاصى
3 فصل جهارم: ضوابط و مقررات مالى و ادارى
صفحه 5:
صفحه 6:
فصل اول:
تعاریف» اصول و اهداف
صفحه 7:
اردو:
سفر دانش آموزان جا مقاصد علصی» آموزشی, فرهنگی» تربیتی» .
ورزشی» عبادی سیاسی» زبایقی و سباحتی است کمبا مجوز مراجع
ذبربط برگزار میشود.
صفحه 8:
ae ~
از مهمتریین نهادهای اجتماعی, تربیتی و آموزشی و اصلی تریین رکن تعلیم و تربیت است کهبه منظور تربیت
ذلنش آموزان در ابعاد دینی. اخلاقی. علمی. آموزشی. اجتماعی و کشف استعدادها و هدلیت و رشد متوازن روحی و معئوی ٩ ۰
جسمانی آنان بر اساس اهداف مصوب دورههای تحصیلی. برابر ضولبط و دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش تاشیس و اداره می
شود.
شهو؛ محلی استبا حدود قانینی که در محدوده جغرافیلیی بخش ولقع شده و از نظر بلفت ساختمانی. اشتغال و سایر عوامل
" دارای سیمایی با ویژگیهای خاص خود بودهبه طوری که اکثریت ساکنان دائمی آن در مشاغل کسب. تجارت. صنعت. کشاورزی.
خدمات و فعالیت های اداری اشتغال داشته و در زمینه خدمات شهری از خودکفلیی نسبی برخوردار و کانون مبادلات اجتماعی»
صفحه 9:
306027 es»
7 cee Re . age a تا ed
ازبه هم پیوستن چند بخش همجوار که از نظر AL آشهرستان؛ واحدی از تقسیمات کشوریبا محدوده جغرافیلیی معین است
عوامل طبیعی. اجتماعی. اقتصادی. سیاسی و فرهنگی واحد متناسب و همگنی را به وجود آوردهاند.
=
١:
منطقه: در شهرهاى بزرى ازبه هم بيوستن جند محله. منطقه شهرى تشكيل می شود. از نظر جغرافيليى به محدوده هایی آز
مکان گفته میشود که یکی از وجوه اقتصادى. سياسى يا كالبدى را به صورت مشترك در درون خود داشته باشد.
Bs استان: واحدى از تقسيمات كشورى با محدوده جغرافيايى معين است كه از به هم بيوستن جند شهرستان همجوار با توجه به
"موقعیت هاق سياسى. اجتماعى. فرهنكى. اقتصادی و طبیعی تشکیل می شود.
' 0 هم بيوستن,جند شهرشتان يا استان همجوار تشعيل فق نولا ١
صفحه 10:
کشوو؟ واحد جفرافیلیی مناسب منسجمی که از چند استان شکل میگیرد و بزرگترین واحد سیاسی را تشکیل
میدهد. این واحد معمولاً از یک سیستم حکومتی که در محلی به نام پایتخت متمرکز است پیروی می نماید.
موز؛ آخرین حد قلمرو زمینی. هولیی و دریلیی و تحت الارضی هر کشور را مرز ن کشور میگویند. مرز مهمترین
عامل تشخیص و جای سرزمین یک کشور همسایه است.
صفحه 11:
سامانه نظارت و کنترل: برای افزلیش ایمنی نظارت کنترل و ارتقای کیفیت اجرای برنامه های اردمیی سامانهای
طراحی شده است لین سامانه برگزاری اردوها را از سطح مدرسه تا ستاد وزارت آموزش و پرورش کنترل و پاش 3
ی کنده
کد حرکت اردو: کدی است که چس از طی فر آیندهای لازم از طریق سامانه نظارت و کنترل صادر می شود و بر
اساس آن مراکز اموزشی و پرورشی. اداره آموزش و پرورش منطقه. اداره کل آموزش و پرورش استان و ستاد می
توانند مجوز حرکت اردو را صادر کنند.
عولمل اجولهی: عولمل اجرلیی اردو شامل سرپرست. سرپرست موبی. میبی. موبی همراه. داور. نیروی خدما:
کمک سربی وبزه همراه اردو است.
صفحه 12:
باشند.
سوپرست: فردی است که مسئولیت اجرلیی اردو را بر اساس شرلیط و وظلیف مندرج در لین دستورالعمل درهبها
سطوح برگزاری اعم از مدرسه ای و فرا مدرسه ایبه عهده دارد. سرپرست در مسیر رفت و برگشت و برنامه های
اردو همراه اردو است.
میبی: یکی از عوامل اجرلیی است که زیر نظر سرپرست اردو و مطلبق شرلیط و ضولبط مندرج در لین دستورا
انجام وظیفه می نماید.
صفحه 13:
لازم است قبل و حین اجرای برنامه های اردو. در مجموعه اردوگاهی حضور فعال داشته باشد.
مشاور: فرد فرهنگی متخصص در زمینه روانشناسی و مشاوره که در مدرسهبه ارلئه خدمات راهنمایی, ۰
(سازگاری) تحصیلی و شغلی می پردازد.
.. پوفامه: منظور از برنامه در این دستورالعمل مجموعه فعالیتها و اقدامات مرتبط با برگزاری اردو است.
صفحه 14:
تابعه برگزار میشود.
اردوهای فرا مدرسه ای : اردو هایی هستند که برنامه ربزی و اجرای آن توسط سطوح مختلف سازمانی آموزش و پر
شامل منطقه. شهرستان, استان و حوزه ستادییا دستگاهها و نهاد های متقاضی اردو در چارچوب لین دستورا
بر
اردو های برون مرزی: اردو هلیی هستند که از سوی مسئولین مدرسه. منطقه, شهرستان استان وا
مرزهای رسمی کشور انجام میشود و مجوز آن از سوی مراجع ذیربط صادر می شود.
صفحه 15:
قانونی ذیصلاح تعیین می شود.
اعزام کننده اردو: مدير يا مسئول ذی صلاح مرجع متقاضی اردو است ابلاغ سرپرست اردو را صادر می کند.
اقدام می نمایند.
صفحه 16:
تامین امنیت فردی و گروهی
تقویت و گسترش تربیت اسلامی و ارزش های اخلاقی
رعایت اقتضائات جنسیتی و رشدی دانش آموزان در دوره های تحصیلی
هماهنگی و همسویی برنامه ها با نیازهای عاطفی اجتماعی و جسمی شرکت کنندگان
YS تن
صفحه 17:
ی
أهداف آموزشى و ترييتى در
تعامى ساحت هاى تربيتى ب
500
'وحدت و اتسجام على
افزایش آگهی های عمومی
دالش آموزان و کسب تجربد و
ههارت هاى زندكى در زميئة
1111
اجتماعى. اخلاقى. اقتصادى.
ed 200
صفحه 18:
فصل دوم:
انواع اردو
صفحه 19:
صفحه 20:
بر اساس مدت زمان برگزاری
اردویسیک روزه: منظور اردیبی است که در محدوده زملنی ساعت ۵ صبح يى روز شروع و حداکثر تا ساعت ۲۳
همان روز پایان می یابد و شامل دانش آموزان تمامی دوره های تحصیلی می شود.
*اردوهای یک روزه برای دوره پیش دبستانی صرفا در محدوده شهرستان برگزار میشود.
*برگزاری اردوی یک روزه خارج از محدوده شهرستان, در دورههای اول و دوم ابتدلیی. مجاز و در دورة
دبستانی ممنوع است.
اردوی چندروزه: منظور اردویی است که در مدت بیش از یک روز و با بیتوته برگزار می شود.
*شرکت دانش آموزان دوره اول و دوم ابتدلیی. حسب ضرورت در اردوهای چند روزه در خارج از ثم
صفحه 21:
صفحه 22:
صفحه 23:
صفحه 24:
“Sree ۳ 5 a
3
1 فصل اول:
ضوابط و مقررات اجرایی
صفحه 25:
صفحه 26:
Se
wen oe در اردوهای ir" on عادی
اد ت نفره تقسیم میشوند. هر گروه از لربطا گرم دا Se با مربیان اردو در ارتباط است.
۴ در اردوهای چند روزه دختران, انتخاب و اعزام مربی مرد همراه بر اساس موارد ذیل الزامی است. 7
۴ برای هماهنگی و حل مشکلات احتمللی در اردوهای دلنش آموزان عادیبه ازای هر انوبوس مینی بوس با میدل باس +
مربی همراه افزوده مي شود. 1 1
4 . اولویت در انتخاب مربی همراه با مربی مردی خواهد بود که همسر وی a عوامل اجرایی حاضر در اردو باشد.
سین فریهای پزشکی يا پرستار با حداقل یت دوه ات وراه
va و و ما هو کرد همین هد جشنواره ها. a ca مسابقات و رده wt
صفحه 27:
اردوهای دانش آموزان با نیازهای ویژه انجام می شود.
.۰ ۲. . سازماندهی لین دسته از دانش آموزان در اردوهاییک روزه ترجیحاً در قللب كروة هاى ب
3 در قالب گروههای سه نفره انجام كيرد. :
۳ اگر تعداد دلنش آموزان کمتر از اعداد درج شده در جدول باشد یک نفر از عوامل اجرلیی در سازماندهی
هی
کشر خواهد شا
5 ۴ به ازای اضلفه شدن هر ۶ نفر دلنش آموز در دوره پیش دبستانی. ٩ نفر دلنش آموز در دوره ابتدلیه
٠7 1١ دردوره متوسطه به شركت كنندكان اردو يك مربى به تعداد عوامل اجرايى اضافه خواهد شد.
استفاده از نظرات و مساعدت های انجمن اولیا و مربیان مورد تاکید است.
Ww
صفحه 28:
aS
ب
بخش مهمى از امر نظارت و كنترل اردوهاى دلنش آموزى از سطح مدرسه
ازطريق سامانه اى انجام عى شود كه توسط اداره کل فرهنگی و هترىء اردوها و
صفحه 29:
PR SO
و
۲.پلیش و نظارت تحقق زمانبندی های اردو شامل تاریخ و زمان رسیدن به مقصد و كنترل عدم تخ
۱ مقررات مندرج در این دستورالعمل ;
۳.ارتباط مستمر با مراکز اطلاعات پلیس و سایر دستگاههای امدادی خدماتی
۴.رتباط مستمربا سرپرست اردو. راننده و سایر کادر و دست اندرکاران اردو جهت رصدِ
اردو در جاده بين شهرى
صفحه 30:
شود. در صورتی که اردو درون شهری باشد اطلاعات صرفا توسط مدیر در سامانه کد گذاری خواهدشد.
41
نظارت بر حر کت خودروها از مبدا تا مقصد و بالعکس
۰
3
٠ سامانه نظارت و كنترل. در طول مسير حركت از مبداتا مقصد و بلعكس. ناظر بررر
بركزارى اردو است. در لين مرحله از طريق سامانه رهكيرى خودرويا سريرست و مربيان. اطلاعات لازم دريلفت واثبت
۲ شده و در صورت نیاز اقدام لازم صورت خواهد گرفت. ce
صفحه 31:
" . صورت جلسه بررسی و تایید برگزاری اردو در مرجع ذیصلاح
۲برنامههای پیشبینی شده برای اجرا در اردو
۳.رضلیت نامه های مربوط به یکلیک دلنش آموزان همراهبا چی نو
قانونی روی هریک از آنها
۴نمون برگ های تکمیل شده ارسالی سامانه نظارت و کنترل جهت دریافت کد حرکت اردو
۵چک لیست امضا شده بررسی تمهیدات مورد نیازبرگزاری اردو
۶ قرازداد با شرکت مسافربری معتبر و دارای مجوز قانونی
۷ رونوشت از حکم ماموریت یا ابلاغیه کلیه عوامل اجرایی اردو
5 . 4
ن تک درس آشنلیی با وظلیف سرپرستان و مربیان مربوطجه,
صفحه 32:
انتخاب شوند.
۳ برگزاری اردو در ایام امتحانات و یک هفته قبل از آن ممنوع است.
تصمیمگیر امکان پذیر خواهد بود.
۰ ۰ ۶ واحد اعزام کننده در صورت بروز مشکلیا پیش آمد غیرمنتظره کهبه هر دلیل موجب تاخیر
دلنش آموزان شود. لازم است مرلتب را از طریق مقتضی به اطلاع مرجع صادر کنند:
oh Lea
صفحه 33:
١ رضایت نامه کتبی ولی و با قیم قانونی دانش آموز برای هر برنامه اردوبی الزامی است.
صفحه 34:
4 فصل دوم:
ضوابط و مقررات ایمنی
و
صفحه 35:
ید
* برای افزایش ضریب اطمینان و امنیت برنامه های اردویی و صیانت دانش
آموزان و عوامل اجرایی از هرگونه آسیب و خطراحتمالی. رعایت مقررات
زیر الزامی است:
* الف)بیمه
" * ب) وسیله نقلیه
* ج)پیشگیری از حوادث
* د)توصیه های مهم در ایمن سازی محل اردوگاه ها
صفحه 36:
تك 4
صفحه 37:
۲ استانداردهای مربوطه الزامی است.
۴ _ رعلیت ظرفیت قانونی وسیله نقلیه بر اساس مندرجات کارت شناسایی وسیله نقلیه الزلمی است
آن بر عهده سرپرست اردو است. Be fa
رانندگی برخوردار باشد.
برای اردوهایی که فاصله تا مقصد بیش از ٩ ساعت است. حضور دو راننده مجرب . در ات
7
بنرهاى هشدار دهنده در جلوى وسيله نقليه در طول مسير ضرورى أست.
نصا
نا ۱
صفحه 38:
صفحه 39:
آزاد بلامانع است .
در مولقع بروز حوادث احتمللی از قبیل تصادفات سیل زلزله و غیره ضرورت بلید
نظارت و کنترل مبدا اطلاعرسانی شود.
صفحه 40:
صفحه 41:
یه های مهم در ایمن سازی محل اردوگاه ها
4 ۳۱ ‘
Me . استفاده از نجاتغریق مجرب و دارای مجوز در استخر
٠ 72
2" تأبلوهاى هشدار دهنده لازم در نقاط مختلف اردوكاه
A بازبینی مستمر آب شرب اردوگاه
0 ۰ نظارت بر صحت طبخ مواد غذایی و سلامت دانشآموزان
4
۱ , نظازت بر نظافت مستمر فضای اردوگاه
٩۳ کنترل. بازبینی و کسب اطمینان از ایمنی و سالم و استاندارد بودن وسایل بازی امکانات و"
تجهیزات اماکن تفریحی. ورزشی و اسکان
صفحه 42:
۷4 27 بروعايت قوانين: مقررات و شئونات اسلامی توسط استفاده کنندگان از اردوگاه
۶ بازرسی مستمر از تمامی فضاهای اردوگاه
۷. تعامل مستمر با نیروهای انتظامی و امنیتی. خدماتی و درمانی
5 ۳
VA رعايت ضوابط و مقررات جذب و بهکارگیری نیروی انسانی
صفحه 43:
‘eno
=
ه) محل استقرار دان آموزان در اردو
دانش آموزی را دارند با شرایط زیر بلامنع است:
.. *مکان مورد نظر مورد تایید آموزش و پرورش منطقه. استان باشد.
*در هر اتاق خوابگاهی کمتر از ۴ نفر اسکان داده نشوند.
صفحه 44:
“Sree ۳ 5 a
3
قصل سوم:
ضوابط و مقررات اختصاصى
صفحه 45:
الف) اردو های مدرسه ای
|-مرجع صدور مجوز
الف) اردوی مدرسه در محدوده شهر. صرفاً با موافقت شورای مدرسه برگزار میگردد. ۲
ب) به در برگزاری اردوی درون استانی خارج از محدوده شهر علاوه بر موافقت شورای مدرسه. کسب موافقت آموزش و
پرورش تابعی نیز الزامی است.
ج) در مواقعی که شهرستان دارای چند منطقه و ناحیه باشد مجوز اردوی برون شهرستانی توسط اداره آموزش و پرورش
صفحه 46:
1
بررسی و تایید برنامههای پیشنهادی اردوی مدرسه
نظارت بر رعایت ضوابط و شرایط اعزام دانش آموزان
بررسی و تایید محتوای برنامه اردویی. مکان. زمان و مدت برگزاری اردو
بررسی و تایید صلاحیت عوامل اجرایی اردو
بررسی, تایید و امین منابع مالی پیش بینی شده
موافقت با اجرا یا لغو اردو
بررسی امنیت کامل برنامههای پیشنهادی مدرسه
صفحه 47:
ره ها تفن
وظایف مدیران مراکز آموزشی و 4
١ پیش بینی و تدوین برنامه اردوهای سالیانه و ارائه یک نسخه از آن به شورای مدرسه جهت بررسی و تصویب
انتخاب سرپرست و تایید عوامل اجرایی اردو پیشنهادی از طرف سرپرست
ارسال یک نسخه از نمون برگ مجوز مدرسه همرامبا رونوشت ابلاغ عولمل اجرليى و شرح برنلمه برگزاری اردو به
منطقه
اطلاع رسانی به اولیای دانش آموزان در خصوص مدت زمان. محل برگزاری. برنامهها و اهداف اردو
صفحه 48:
۲ اخذ رضایت نامه کتبی از ولی دانش آموزان بر اساس نمون برگ پیش بینی شده
۸ _ پیگیری صدور ابلاغ يا مأموريت عوامل اجرايى
در اختیار قرار دادن امکانات و اعتبارات مورد نیاز برنامه به سرپرست اردو
تعیین نوع وسیله سفر و مسیر اعزام دانش آموزان
دریافت کد حرکت اردو برای اردوهای خارج از محدوده شهر و شهرستان
۲ ارائه گزارش پس از برگزاری اردو به شورای مدرسه و گزارش سه ماهه به منطقه
صفحه 49:
با رعایت ضوابط این دستورالعمل مجاز است.
وظایف متقاضی اردوهای فرا مدرسه ای
|.پیش بینی برنامه ریزی و برگزاری برنامه اردو
۲.اخذ مجوز برگزاری اردو از مراجع ذیصلاح در این دستورالعمل
۳.شناسایی. معرفی و هماهنگی با اردوگاه های دانش آموزی
۴.تکمیل و ارسال نمون برگه مشخصات اردو و لیست دانش آموزان به سامانه کنترل
۵.دریافت کد حرکت و مجوز نهایی اردو
۶.بررسی و تایید محل برگزاری اردو
صفحه 50:
,ٍ فصل چهارم:
ضوابط و مقررات مالی و اداری
صفحه 51:
صفحه 52:
BET al Peete]
نبارات مورد نیاز ۰ 2
اردوها از منایع ز ۳۱۳
لت
آموزان : ع
تس SYS rer)
صفحه 53:
صفحه 54:
95
4
3
3
3
صفحه 55:
صفحه 56:
. نظارت بر اجرای مطلوب و اثربخشی اردوها و رعلیت قوانین و مقررات به عهده معاینت پرورشی در تمام
سطوح خواهد بود.
۲ نظارت بر اردوی مدرسه ای و ارزشیابی از آن توسط مدیر و با مشارکت شورای مدرسه و انجمن اولیا و مربیان
مدرسه صورت میگیرد.
۳ نمون برگ نظرخواهی از دلنش آموزان و عوامل اجرلیی مطلبقبا برنامههای پیشبینی شده در اردو توسط
سرپرست تیهیه گردد.
۴.چسی از اجرای برنامه. مطلبق جامع آماری استاندارد. نمون برگ ها در اختیار دانشآموزان و عوامل اجرایی
اردو قرار گرفته و بعد از تکمیل, جمع آوری گردد.
صفحه 57:
۰ ee “oil
3 7
٠ علاوه بر ارزيلبى سربرست. ارزيلبى از اردوهاى مدارس توسط مناطق و ارزيلبى از اردوهاى مناطق توسط استان و
حتى المقدور در برخى از اردوها از طريق اعزام نماينده انجام كيرد.
ارزيلبى اردوبا جمعیت شرکت کننده برای کمتر و مساوی ۴۰ نفر.به صورت ارزيلبى درونى توسط متولى برنامه و
برای جمعیت بالای ۴۰ نفربه صورت ارزیلبی درونی و برونی ضروری است. مسئولیت ارزیلبی درونی بر عیهده
سرپرست اردو است و مسئولیت ارزیابی بیرونی بر عهده صادر کننده مجوز اردو بوده که با همکاری سرپرست اردو
انجام می شود. 3
علاوه بر ارزیابیهای فوق الذکر ارزیلبی اقتصادی فعالیت ها توسط معاونت هاء سازمان هاء نهادها و تشکلهای
دانش آموزى متقاضى اردو. در صورت نياز و صلاحديد خود انجام میشود. 3
ابعاد و مولفه هاى مورد ارزيابى عبارتند از:
فرآيند بركزارى و اجراى محتواى اردو
صفحه 58:
صفحه 59:
* ليسانس و بالاترباشد.
* ترجیها از مدیرمدرسه؛ معاون پرورشی و فرهنگیبا یکی از مربیان پرورشی مطلع به
امور اردو به عنوان سرپرست استفاده شود.
* ترجیحاً فاغل رسمی در آموزش و پرورش با حداقل ۳ سال سابقه در خدمت باشد.
* دارا بودن كواهى آموزش ضمن خدمت و کواهی حضور در دورههای آموزشی اردوی
مینی بر گذراندن دوره آموزش اردویی
* در مدیریت و اداره دانش آموزان به تشخیص متقاضی اردو توانمند باشد.
* ترجیجا متاهل باشد.
صفحه 60:
وظایف سرپرست
ay
مطالعه دقیق دستورالعمل اردو و شیوه نامه های مرتبط
بيش بينى و دريافت تمامى امکانات و ملزومات مورد نیاز برگزاری اردو
حضور مستمر در اردوء از ابتدا تا انتها
كسب اطلاع لازم از مکان برگزاری اردوء بررسی شرلیط ایمنی وجود امکانات ضروری و هماهنگیبا مسئولین
ذیربط برای اسکان و پذیرابی
بررسی ضوابط و مقررات ایمنی مندرج در وسایل نقلیه
معرفی عوامل اجرایی به مدیر يا مسئول ذیربط
دریافت ابلاغ و حکم ماموریت
صفحه 61:
۰ تعیین مربی مستقر در هر اتوپوس
۱ کسب اطلاعات لازم مسیر از طریق واحد کنترل سفرهای دانش آموزی
۲. اطلاع از مندرجات رضایت نامه های دانش آموزان
۳ مراقبت دقیق بر امور بهداشتى و تغذيه 3
1 ۴ مراقبت بر امور ایمنی عبور و مرور و کنترل دانش آموزان نظارت بر نحوه کنترل و مراقبت از دانش آموزان
۱۵. ارسال نمون برگ های تکمیل شده و اطلاعات مورد نیاز به سامانه نظارت و کنترل به دریافت کد اردو
tae گزارش فوری هرگونه مشکل یا پیش آمد غیرمنتظره
بر کیفیت رانندگی و توقف نیم ساعت به ازای حداکثر هر ۳ ساعت حرکت
صفحه 62:
3 شاغل رسمی یا پیمانی در آموزش و برورش باشد.
۹ * از شرایط اختصاصی برنامه ها و فعالیتهای مد نظر متقاضی اردو برخوردار باشد.
* داراى كواهى آموزش ضمن خدمت و كواهى 0 ب آموزشم اردویی
مبنی بر گذرآندن دوره آموزش اردویی یا برخورداری كافى در این
مینهباشد.
جیحا متاهل باشد.
i ابه شيعن سرپرست از تجربه و توانایی لازم برای انجام وظایف محوله برخوردار
باشد.
صفحه 63:
هد مد + & کر
همکاری و هماهنگی با سرپرست اردو و حضور در جلسات مرتبط
یگر
گروه بندی دانش آموزان تحت اختیار و معرفی آنها ب
آشنایی با شرح وظایف خود و رعایت کامل آنها
توجه به فرایض دینی و برنامههای مذهبی دانش آموزان در مدت برگزاری اردو
, در هر مقطع زمانی
شناسایی مهارت های فردی و گروهی دانش آموزان به استفاده از آنها در برنامه ها
هدایت . نظارت. سازماندهی و حضور و غیاب دقیق دانشی آموزان تحت اخ
اجرای برنامه های متنوع و جذاب پیشبینی شده با مشارکت دانش آموزان و اولیای آنها
هنگام توقف در
ol تذکر لازم به دانش آموزا
تجمع و اطمینان حاصل نمود تمام دانش آموزان پس از اتمام زمان توقف
1
برای تردد در نقاط ایمن و دور از جاده و جلوگیری از
صفحه 64:
" از مربیان دور دیده اردوی و همکار فرهنگی باشد.
* متاهل باشد.
* آشنا به فعالیت های اردویی باشد.
صفحه 65:
وظایف مربی همراه
. هماهنگی کامل و همکاری با سرپرست اردو
۲ حضور و همراهی اردوهای دانش آموزان دختر در طول برگزاری اردو
۳ تعاملبا راننده. کمک راننده و شاگرد راننده در خصوص هماهنگی ها و مواردی که از سوی سرپرست و
مربیان اردو به وی منتقل می شود.
2 کمک در حل مشکلات احتمالی که در بین راه یا در مکان اسکان به وجود می آید.
Re
۳
رت
8-5
St
oe
صفحه 66: