علوم مهندسی معماری و عمران

ضوابط و مقررات نماسازی در شهر اصفهان

nama-sazi-esfahan

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۱۵ اسلاید موضوع: ضوابط و مقررات نماسازی در شهر اصفهان درس مصالح ساختمانی رشته‌ی معماری شامل ۱۵ اسلاید بر اساس آخرین ضوابط مورد تایید شهرداری اصفهان فهرست مطالب: - ضوابط کلی - مصالح مجاز - مصالح غیر مجاز - رنگ - فرم - جدول درصد استفاده از مصالح - تصاویر نمونه نماهای تایید شده در کمیته تخصصی نما
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
816 بازدید, 2 خرید

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ضوابط و مقررات نماسازی در شهر اصفهان”

ضوابط و مقررات نماسازی در شهر اصفهان

اسلاید 1: ضوابط و مقررات نماسازیدر شهر اصفهان

اسلاید 2: ضوابط کلی:1_ طراحی و اجرای نمای کلیه بناها بایستی به نحوی باشد که متناسب با مبانی و اصول شهرسازی و معماری شهر اصفهان و مطابق با شرایط اقلیمی و محلی شهر و با استفاده از مصالح محلی باشد.2_ طرح نماهای اصلی و جانبی ساختمان می بایست در مقیاس 1:50 و با جزئیات و دیتیل های اجرایی کامل و با مشخصات شامل رنگ، نوع مصالح و با نمایش وضعیت مجاورین تهیه و توسط مهندس طراح معماری مهر و امضا شود و به تایید مرجع صدور پروانه ساختمان برسد. 2_1_ در محدوده عرصه و حریم بناها و محوطه های واجد ارزش تاریخی و معماری طرح نمای 1:50 بایستی به تایید اداره کل میراث فرهنگی نیز برسد. ساختمانهای واقع در محورهای تاریخی شهر اصفهان شامل محور چهارباغ (حد فاصل میدان شهدا تا میدان آزادی)، محور زاینده رود (حد فاصل پل وحید تا پل بزرگمهر) و محور چهار باغ خواجو الزاما می بایست به تایید معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان برسد.

اسلاید 3: مصالح نما:مصالح مجاز:1_ در محدوده مصوب بافت تاریخی شهر اصفهان، حداقل 60 درصد و در خارج از محدوده مصوب بافت تاریخی شهر حداقل 50 درصد مصالح بدنه و نمای کل ساختمان بایستی با «آجر» با رنگ «کرم و بژ» با عرض حداقل 5 سانتی متر نماسازی گردد.2_ استفاده از سنگ های طبیعی و مصنوعی با رعایت ضوابط و نکات ایمنی متناسب با نمای اصلی صرفا در ترکیب با آجر و با رنگ های مجاز مندرج در این ضوابط و حداکثر به میزان 20 درصد سطح کل نمای ساختمان مجاز است.3_ میزان سطح شیشه پنجره ها و بازشو های ساختمان (سطوح نورگیری، تهویه و...) در نمای اصلی حداکثر برابر با 25 درصد سطح نمای اصلی ساختمان با رعایت نکات ایمنی و مشروط به رعایت مبحث چهارم مقررات ملی ساختمان ایران مجاز است.4_استفاده از مصالح کامپوزیت، آلومینیومی و یا چوب (طبیعی و مصنوعی با دوام بالا) در نماهای اصلی ساختمان های «خارج از بافت تاریخی شهر اصفهان» با رعایت ضوابط و نکات ایمنی، متناسب با نمای اصلی و با رنگ های مجاز مندرج در ضوابط شهرسازی و معماری و صرفا و حداکثر به میزان 10 درصد سطح کل نمای ساختمان مجاز بوده و بیشتر از آن ممنوع است.

اسلاید 4: مصالح نما:مصالح غیرمجاز:1_ استفاده از مصالح کامپوزیت، آلومینیومی و یا چوب در نماهای اصلی ساختمان ها در محدوده بافت تاریخی شهر اصفهان ممنوع است.2_ استفاده از نمای شیشه ای و شیشه های رفلکس در نمای اصلی و جانبی کلیه ساختمان ها با هر نوع کاربری ممنوع می باشد.3_ استفاده از نماهای سیمان بری (موسوم به نماهای رومی) و موارد مشابه آن ممنوع می باشد.4_ استفاده از نماهای پرده ای شامل کامپوزیت، آلومینیوم، شیشه و موارد مشابه در ساختمان های عمومی و دولتی ممنوع است.

اسلاید 5: مصالح نما:سایر ضوابط:1_ جنس مصالح نما در کلیه سطوح نمای ساختمان ها می بایست قابل پاکسازی بوده و موجب آلودگی های ریست محیطی و بصری نشود.2_ نوع مصالح نماهای مشرف به کلیه قطعات مالکیت شمالی و مجاورین شرقی و غربی بایستی هماهنگ و متناسب با نمای اصلی بناهای مذکور (مجاورین) اجرا گردد. در هر صورت نمای مذکور و نماهای جانبی ساختمان حداقل بایستی با آجر نما و الزاما در محدوده مالکیت خود (پلاک مشرف) اجرا گردد.3_ اجرا و نماسازی گنبد مساجد جدیدالحداث شهر اصفهان صرفا با مصالح آجر سنتی و یا کاشی با رنگ زمینه آبی فیروزه ای، الزامی است.

25,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید