صفحه 1:
جح
Vi, 7 1
Ways 24
صفحه 2:
Bes ESTs Sem Sele Lore Toi eT See SIL a bate]
بیماریهای روانی مورد استفاده قرار میگیرند به کار میرود. در رواندرمانی بمرای ایجاد تفییس و
BEY Ee ا B IPL SY aOO
در انجام هرگونه اقدامی برای رواندرمانی؛ باید بدانیم که مشکل چیست» چه تعرینی دارده چگونه شکل
كرفته است و جكونه موتوان لن را درمان ككرد؟ براى ياسخ به اين يرسشرهاء بايد به سراغ نظريه هاى
Bee) م ال ا ا ل ا ا ل كت
مانند یک نقشهی مسیم یرای روانشناسان عمل میکند: نظریه فرآیند درک کدن بیماران و مشکلات
ere Seely ا Sel ۱
rE OES ie ere ene ie Seb Tere Eee <TC a er
Ss Sey Sire) 0 |
صفحه 3:
ee Ssh 0 هاى مساق به شكل امروذزى» eee Tar roan
م ا ا ا ا ل
CCST Y Oa ل ا |
ل 7
داد. برررسی تجربههای دوران کودکی از مشخصههای اصلی روانکاوی است» زیرا فروید اعتقاد داشت که
BY eee ONS PoC oes > |
regs Ce eS See eee el eet en See Eee ee 7
Bey ee ren eer DL EP OE PS ce STEELE Pe ITE S SN
رده
صفحه 4:
۲ ارقتار جرنانی
۱ Sy ST eee et Nee PB SSCP BIE Dy ey
است به جای «ناهشیار مشاهدهناشدنی» بر رفتارهای قابل مشاهده تمکز کنیم. رفتار گراها معتقدند که تمام
رفتارهاء چه بهنجار و چه نابهنجار؛ از طریق فرآیندهای یادگیری ایجاد شدهاند و رای درمان رفتارهای نابهنجار
یهایی را که باعث ایجاد اختللال شدهاند ا 0
صفحه 5:
1- ایوان پاولف به خاطر کشف شرطیسازی کلاسیک یا همان یادگیری تداعی
نقش مهمى در رفتاردرمانى دارد. در واقع از طرريق شرطىسازى كلاسيك ياد
en ا 0 0
ل ا ا ا ال ee
ا ا NEL
از طرريق رط سازى كلاسيك در ما ايجاد شدهاند.
صفحه 6:
؟- يكى از تكنيكهايى كه در رفتاردرمانى به كار مورود حساسيت زدايى
Use ep ote Oe SE RTOS US ا IEE He oer] COSCO
EAS PCL eT TSE YS CL SET SIE Soe ee PEED EN
میکند از طریق مواجهمی تدریجی مکرر با هم آنچه از آلن میترسد بر
اضطاب حود غلبه کند.
صفحه 7:
-'٠" متفكس و نظرريهيرداز معروف بعدى در رفتار درمانى ثورندايك است.
Soe a DNS ee eee BT ۱
a LA AVS Oe RC BOC It SEN Ode EN Sere
ay 5) oes اين نظرربه مطررح مىكند كه هس رفتارى كه بعد از
Heat el ae eee ean
eS AB) BE pero OCT eee en yD) انحام
6- از دهمی ۱۹۵۰ به این طررف انواع مختلفی از رفتار درمانی شکل گررفتهاند
PO a Sie en oa le ee
۱
صفحه 8:
۳ بررمان نات
بيشت بى افكار اضراد تمركن م ىكند تا ب رفتارهاى آنهاء زيرا معتقد است كه نحومى فك
كردن باعث ايجاد رفتار و احساس مىشود. مثلاً اأكى من هماكنون اين فك به ذهنم برسد كه ممكن است که
ey oe neers TSE" D mTECT nasa ا ل ا ل وت
است دزد نيست احساس ترس نخواهم كرد. بنابراين الى افكار من غي_منطقى و غلط باشند؛ رفتار و احساس
اا ا ا ا 0
صفحه 9:
| pC LE me eal
ایجاد و توسعهی ال
؟- سه نوع مختلف از نظريههاى oe cen شناخته میشوند.
درمان مراجع-محورى كه ب اهميت دنياى يديدارشناختى بيمار» احتترام و
همدلى با او تأكيد مىكند.
50 و
۱ tone ee eT Leo)
۶- درمان وجودی بر ارادمی آزاده ا 5-5 تأکید
میکند.
صفحه 10:
۵,فزمارهای تکیار چفتگم
برخی از نظریهپردازان سعی کردهاند که نظریه های رواندرمانی مختلف در
رويكردهايى را كه در بالا كفته شد با هم تركيب كنند تا بتوانند تفاط قوت آنها
رادر يك نظبريه جديد مورد استفاده قرار دهند. به اين درمازهاء درمانهاى
ا ا |
CeBIT ل ل
صفحه 11:
1۱ er nF foe eer ey Cg wl Way et eee Serre eel
درونى وعوامل بيرونى - مكانيرزم هاى دفاعى و تجارب كودكى قرار دارد.
* ريشه های پویایی رفتار در ذهن نا هشیار شخصیت قرار دارند. شخصیت نا متعارف نتیجه ی تعارضات حل
Pree ال 0
صفحه 12:
اک
Peers CECE ا ل Tn Yc pcred Bye [oer CECE]
باعث بر انگیخته شدن وی می گرردد.
احساس حقارت را در انسان ها Yee ee eae tbe TB) eee ee ve)
سبک زندگی هر فررد نمایانگر عقاید او درباره جهان و خودش است.
۱ ا
Peel Sr Byer t we ioe eer LES Pee od
صفحه 13:
* درمان وجودى
* نظرریه پرردازان؛ ویکتور فرانکل- رولومی
* وجودكرايان معتقدند كه انسان ها داراى ظرفيت آكاهى و ذاتامسئوليت انتخاب هايشان نين با خودشان
eps Arseny S we On Ser tri ee oe ا ا 2ت 20
ا ا ee een 1
Fee ead ee ELON SE elo Ly ate Sell ted atone ا
موجوديت بشوده الكوهاى نا سازكار زندكى اش را تشخيص دهد و براى تغيي آينده اش قبول مسئوليت كند.
۱
تصمیماتش است و روش هایی را که از طریق آنها خود را از آزاد بودن موجوداتی آزادند که از op
Se SE OME IE st AD EY eS Si ren eee] 0
صفحه 14:
Bey oe
نظريه پرردااز: کارل راجرز *
* این دیدگاه رویکرد مثبت به انسان دارد. انسان ها را موجوداتی با ارزش سودمند و خلاق می داند و معتقد است
۱ perenne ا Iss ore ie nee eS Serle ae only
| So Tels y a CST LORn Eee
شدن» خلوص؛ حمايت و توجه بدون قيد و شرط است.
صفحه 15:
* درمان كشتالتى
eae يررلن - لورا يرل
ا |
0
ل ا ل ل
0 ا ا ا ا Te pieces
مشخص کند و معتقد است که گره های اصلی در زندگی مرراجع در فرایند درمان مشخص می شود و نیاز به
Rovere ea P|
صفحه 16:
oie ك2
EROS TOE ie
00000 ا iC Por Doce cr aE eee Toes Wes STUN OO in| anne
0 DEY SSeS) DS SEES Ten
1 DY DADE oY Tete ed Wee Se ا
صفحه 17:
Ses ne
EOE LYS) talib er Oe ie
*رویکرد - رفتارى معتقد است كه اين شرايط و رويداد ها نيستند كه مشكلات را تعيين مى كنند ؛ بلكه
۱1|
* درمائكى در بى تشخيص و سيس تذيي. تفكرات غلطى است كه باعث اختلالات رفتارى و عاطفى شده است.
صفحه 18:
* واقعیت درمانی
ا ل ل
1 ا ل ED eT Ee
كنترل كرد
ا ا ا ل ا ل 0
ا ا ل ا 7
بررسى رفتار و سودمندى يا بيهودكى آنها بيردازد و آيا اين رفتار ها جقدر اورا به رسيدن به خواسته هايش
نزديك مى كند.
ا ا ال ل ل ل الل ل لم
۱