azmon-hai-ravanshnasi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “طبقه بندی آزمون های روانشناسی”

طبقه بندی آزمون های روانشناسی

اسلاید 1: طبقه بندی آزمون های روانشناسیدانشجو: فائزه شبانیان1

اسلاید 2: طبقه بندی آزمون ها از نظر روش اجراآزمون های فردی: آزمون هایی هستند که در هر نوبت، یک نفر را تحت آزمایش قرار می دهند مانند: استنفورد-بینه وآزمون مکعب ها.در اجرای این آزمون ها، تنها دو نفر حضور دارند: آزماینده وآزمودنی.برای بررسی عمیق و راهنمایی شغلی وحرفه ای، باید از آزمون های فردی کمک گرفت.اجرای آزمون های فردی موجب تشخیص عقب ماندگی ذهنی یا تحصیلی، تشخیص ناسازگاری ها وانواع مختلف اختلالات رفتاری نیز می شود.2

اسلاید 3: محاسن آزمون های فردیمحاسن این آزمون ها عبارتست از:آزماینده می داند که آزمودنی طرز پاسخگویی به سوال را فهمیده است یا نه تمام اعمال، حرکات، عکس العمل ها، طرز پاسخ دادن به سوالات وسرعت پاسخگویی آزمودنی را یادداشت میکند.تنها به کمک آزمون های فردی است که روانشناس می تواند بررسی عمیقی را در مورد آزمودنی بعمل آورد.3

اسلاید 4: معایب آزمون های فردیاز معایب عمده این آزمون می توان به موارد زیر اشاره کرد:راهنمایی ها و دستورات آزماینده برای پاسخگویی به آزمون از یک ازمودنی به آزمودنی دیگر فرق دارد.مقرون به صرفه نبودن این آزمون4

اسلاید 5: طبقه بندی آزمون ها از نظر روش اجراآزمون های گروهی:در هر نوبت، بیش از یک نفر را تحت آزمایش قرار می دهند.آزمون های گروهی بصورت دفترچه ارائه شده ودستورالعملی دارند که به کمک آزماینده، توضیح داده میشود.نمره گذاری این آزمون ها نیز در مجموع بسیار ساده، عینی و سریع انجام می شود.تهیه فرم های موازی آزمون های گروهی برخلاف آزمون های فردی، آسان است.5

اسلاید 6: مزیت آزمون های گروهیمزیت این آزمون ها نسبت به آزمون های فردی، صرفه جویی در زمان است.از محاسن دیگر آزمون های گروهی این است که شرایط اجرا روی هم رفته برای همه یکسان است ولزومی ندارد که مجری این آزمون ها، تخصص داشته باشد.6

اسلاید 7: معایب آزمون های گروهیبرای کودکان خردسال قبل از دبستان قابل اجرا نیست.به دشواری میتوان کودکان را جمع کرده و مورد آزمون قرار داد.نمیتوان در مورد عقب مانده هایی که با گروه پیش بروند، بکار برد.نمیتوان رفتار آزمودنی را در جریان آزمایش یادداشت کرد.7

اسلاید 8: طبقه بندی از نظر ویژگی های بیرونیآزمون های مداد-کاغذیدر این آزمون ها، آزمودنی به سوالات بطور کتبی پاسخ میدهد.تهیه این آزمونها از آزمون های ابزاری راحت تر بوده و اجرای آن نیز به زمان کمتری نیاز دارد.این آزمون از این لحاظ که آزمودنی میتواند به تنهایی کار کند و بطور دائم از طرف آزماینده مورد سوال قرار نگیرد،کاربردهای زیادی در مورد افراد مضطرب دارد.8

اسلاید 9: 9

22,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید