پزشکی و سلامت مراقبت‌های بهداشتی

طبقه بندی استاندارد برای تسهیلات امداد رسانی

Standard_dareoo_aghlam_behdashti_emdadi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “طبقه بندی استاندارد برای تسهیلات امداد رسانی”

طبقه بندی استاندارد برای تسهیلات امداد رسانی

اسلاید 1: HumanitarianCharterand Minimum Standards inDisaster Response

اسلاید 2: استاندارد (standard)در لغت به معنی نظم، قاعده و قانون است. واژه استاندارد، هشت قرن پيش، از زبان فرانسه وارد زبان انگليسي شد و در ابتدا با عنوان اتاندارد به كار برده مي‌شد كه از نظر ريشه لغوي، به فعل اكستند(Extend) لاتين به معني گسترده كردن و برافراشتن باز مي‌گردد .

اسلاید 3: موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتی ايران، استاندارد را تعيين و تدوين ويژگی‌های لازم در توليد يک فرآورده يا انجام يک خدمت تعريف كرده است. در مديريت بحران نيز استاندارد به گروهي از ويژگي‌ها و خصوصياتي اطلاق مي‌شود كه حداقل ملزوماتي كه براي توليد يك محصول يا ارائه يك خدمت با كيفيت ضروري است بيان مي‌كند.

اسلاید 4: استاندارد بيان شرايطي است كه براي دستيابي به يك هدف معين بايد رعايت شود و معيار و مقياسي است كه با آن بتوان كيفيت و كميت امور را مورد سنجش قرار داد. به عبارت كاملتر استاندارد، نظمي‌است كه بر نتايج ثابت شده علوم، فنون وتجارب بشري استوار شده و به صورت قواعد، مقررات و نظامنامه در رشته‌ها و تخصص‌هاي گوناگون به كار گرفته مي‌شود.

اسلاید 5: ايجاد و تدوين استاندارد به منظور دستيابي به هدف‌هاي مهمي‌همچون ايجاد هماهنگي و وحدت رويه، توسعه تفاهم، تسهيل ارتباطات، صرفه جويي در اقتصاد، ارائه راهنمايي مدون و هماهنگ براي برنامه ريزان و مديران در روند مديريت بحران مي‌باشد.

اسلاید 6: در مديريت بحران، استانداردسازي به منظور دستيابي به اهداف زير ضروري است: توليد، آزمون و فعال كردن برنامه‌هاي مديريت بحرانهماهنگ كردن و وحدت رويه در رويكردهاي مورد استفاده در مديريت فوريت‌هاايجاد ارتباط بين تئوري و عمل يا به عبارت بهتر دستورالعمل‌ها و عملياتتامين و تضمين كيفيت در جمع آوري، ذخيره سازي و انتقال اطلاعات وحدت رويه در تبيين اهداف، محتوا، مدت و كيفيت دوره‌هاي آموزشي

اسلاید 7: استانداردهاي پروژه اسفيردر سال 1997 گروهي از سازمان‌هاي بشردوستانه به همراه جمعيت صليب سرخ و هلال احمر پروژه اي را تعريف نمودند كه بر پايه آن منشور بشردوستانه اي تدوين شد. اين منشور همراه با حداقل استانداردهاي تعريف شده، چارچوبي عملياتي براي پاسخگويي به فعاليت‌هاي امدادرساني در هنگام بلايا ارائه مي‌كند.منظور از حداقل استانداردهاي تعيين شده، حداقل استانداردهايي است كه بايد در روند امدادرساني در بلايا مد نظر قرار گيرند.

اسلاید 8: اين استانداردها در 5 بخش كليدي زير تدوين شده اند: تامين آب و بهسازي محيطتغذيهكمك‌هاي غذاييسرپناه خدمات بهداشتي تدوين اين استانداردها در سال 2000 به انتشار اولين دوره كتاب راهنماي اسفير انجاميد.

اسلاید 9: اسفير بر پايه دو عقيده استوار است:همه قدم‌هاي ممكن بايد برداشته شود تا رنج و آلام انساني ناشي از جنگ و بلايا كاهش يابد.بازماندگان بلايا حق برخورداري از زندگي پرمنزلتي داشته و بنابر اين حق دارند و مي‌بايست كمك‌هايي را دريافت كنند.

اسلاید 10: حداقل استانداردها و شاخص‌هاي كليدي در استاندارد اسفير، با بهره مندي از نظرات افراد خبره در پنج بخش تدوين شده است. اكثر استانداردها و شاخص‌هاي همراه آن‌ها، مباحث جديدي نيستند. در مجموع، اين استانداردها و كتاب راهنماي اسفير براي پاسخ گويي به هنگام بحران طراحي شده و مي‌توان از آن ها براي آمادگي و رويارويي با بحران و ترويج اقدامات بشردوستانه استفاده نمود .اين كتاب می تواند در انواع بحران ها شامل بلاياي طبيعي،

اسلاید 11: از سوی دیگر تخمين حجم و مقدار كمك‌هاي ارسالي مورد نياز معضل ديگري است كه مديران بحران در اين بخش با آن مواجه هستند. البته فرمول‌ها، شاخص‌ها و نشانگرهایی وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توان نیازهای اولیه را برآورد کرد. برآورد جمعیت آسیب دیده، وضعیت سلامتی آن‌ها، نوع پیشامدهای احتمالی و روند تغییرات مختلفی که ممکن است در نیازهای جمعیت آسیب دیده از آغاز وقوع بحران ایجاد شود همه باید پیش بینی شوند.

اسلاید 12: استاندارد دارو،اقلام بهداشتي امداديStandard classifications for disaster relief supplies

اسلاید 13: HumanitarianCharterand Minimum Standards inDisaster Response

اسلاید 14: Medicines (Standard WHO categories such as)1) Analgesics مسكن ها 2) Anestheticsداروهاي هوشبري 3) Antibioticsآنتي بيوتيك ها 4) Cardiovascular drugsداروهاي قلب و عروق5) Steroids كورتن ها6) Vaccinesواكسن ها

اسلاید 15: Health Supplies/Equipment ملزومات وتجهيزات بهداشتي1) Medical Dental2) Surgical3) Blood Bank/Laboratory4) General anesthesia/X-ray5) Patient Transport6) Others

اسلاید 16: Food/Beverages غذا /آشاميدني ها1) Cereal/Vegetables/Grainغلات/سبزيجات/2) Oil/Fatsچربي ها/روغن/حبوبات 3) Dairy/Meat products محصولات گوشتي/لبنيات4) Water/Other beveragesآب/ساير آشاميدني ها 5) Others ساير

اسلاید 17: Shelter/Housing/Electrical/Construction 1) Shelter/Housing2) Electrical3) Construction4) Others

اسلاید 18: Logistics/Administration 1) Logistics/Administration2) Transport3) Radio communications4) Others

اسلاید 19: Personal Needs 1) Clothing2) Sleeping gear/blankets3) Personal hygiene4) Cooking5) Others

اسلاید 20: Unsorted 1) Clothing2) Drugs3) Food4) Mixed5) Other6) Unknow

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید