tabgheh-bandi-bodjeh

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “طبقه بندی بودجه”

طبقه بندی بودجه

اسلاید 1: طبقه بندی بودجهارائه:

اسلاید 2: مقدمهاگر روزگاری حفظ نظم عمومی در جامعه برجسته ترین وظیفه و مسئولیت دولت ها به شمار می رفت، امروزه فقط جزیی از نقش های تازه و نوین دولت ها را شامل می شود. به نظر اندیشمندان علم اقتصاد دولت علاوه برآنکه مسئول مصرف وجوه عمومی است، تنظیم و استقرار و موازنه ی اقتصادی در جامعه را نیز بر عهده دارد. این عمل توسط بودجه انجام می گیرد و همچنین از طریق عملکرد بودجه و گزارش تفریغ بودجه اثبات یا منجر به رد آن می شود و تهیه ی بودجه ای با این خصوصیات، کلیه ی عملیات دولت را به وضوح نشان داده و روابطی را که بین درآمدها، هزینه ها، اهداف، برنامه ها و عملیات دولت وجود دارد، مشخص می کند. در این راستا بودجه ی تنظیمی دولت باید به گونه ای باشد که عوامل اصلی و اساسی در تنظیم بودجه یعنی درآمدها و از پله ها به درستی بیان شود. برای نیل به چنین بودجه ای توسل به طبقه بندی بودجه ضروری و اجتناب ناپذیر است. طبقه بندی بودجه سبک یا روش و ترتیب ارایه ی اطلاعات را در سند بودجه مشخص می کند.

اسلاید 3: هدف های طبقه بندی بودجه ، تسهیل و آسان سازی برنامه ریزی و تصمیم گیری: طبقه بندی بودجه ای باید به گونه ای تنظیم گردد که تصمیم گیری درباره ی برنامه و تغییرات پیشنهادی در مورد آنها را از سالی به سال دیگر به وضوح نشان دهد و نیز منابع تأمین اعتبار آنها را معین نماید، زیرا هر گونه تغییر در درآمدها باید با تغییرات در هزینه ها مرتبط باشد. بدین ترتیب طبقه بندی بودجه ای، هم در مورد برنامه های دراز مدت و هم در مورد برنامه های کوتاه مدت اقتصادی نقش مهمی در برنامه ریزی، تصمیم گیری و تخصیص منابع دارد .

اسلاید 4: 2، بهبود مدیریت: مجریان برنامه های دولت باید از یک طرف هرچه کارآمدتر کردن نیروی انسانی در اختیار خود و از طرف دیگر از منابع و امکاناتی که در اختیار دارند، آگاهی کامل داشته باشند، این آگاهی باعث می شود که در موقع اجرای بودجه و انجام برنامه نهایت سعی و کوشش را به عمل آورند که با صرف کمترین هزینه، بیشترین سود عاید جامعه شود؛ و این همان مفهوم مدیریت است. طبقه بندی بودجه ای از یک طرف تشخیص و تضمین حدود این کارها و مسئولیت ها را تسهیل کرده و از طرف دیگر در اجرای بودجه نیز کارآیی اعتبارات را امکان پذیر می سازد و در نتیجه مقایسه ی کارها نیز به سهولت انجام می پذیرد. ٣. تجزیه و تحلیل اثرهای اقتصادی عملیات دولت. طبقه بندی بودجه ای اطلاعات لازم را به منظور تجزیه و تحلیل عملیات اقتصادی دولت فراهم می نماید، به طوری که دولت ها از این اطلاعات در زمینه ی برقراری سیاست های اقتصادی خاص و در جهت دستیابی به اهداف وظایف خویش سود می جویند.4.نظارت بر عملیات دولت. طبقه بندی بودجه به لحاظ مشخص نمودن وظایف، برنامه ها و عملیات و همچنین درآمدها و هزینه های دولت، مکانیزم لازم را برای نظارت بر عملیات دولت مهیا می سازد.

اسلاید 5:

اسلاید 6: انواع طبقه بندی بودجه طبقه بندی عبارت از جداسازی و هماهنگ سازی سازمان یافته ای است که زمینه را برای بررسی، تجزیه و تحليل، انتخاب و در پایان تصمیم گیری آماده می کند. به عبارت ساده طبقه بندی زمینه ی مساعد و روشن تری در فرآیند تصمیم گیری ایجاد می کند. انواع طبقه بندی بودجه ای عبارتند از الف. طبقه بندی درآمدها و سایر منابع تأمین اعتبار؛ ب. طبقه بندی هزینه ها؛ ج. طبقه بندی عملیاتی د. طبقه بندی سازمانی ۵. طبقه بندی اقتصادی.

4,500 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید