علوم مهندسی کامپیوتر و IT و اینترنت

طراحی، تولید و کاربرد مواد آموزشی

tarahi_tolid_va_karborde_mavade_amoozeshi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “طراحی، تولید و کاربرد مواد آموزشی”

طراحی، تولید و کاربرد مواد آموزشی

اسلاید 1: 1بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: 2طراحي ، توليد و کاربرد مواد آموزشي

اسلاید 3: 3فهرست منابع و مآخذ1- رسانه های آموزشی برای کلاس درس . خسرو لطفی پور و و شهناز ذوفن ، تهران : دفتربرنامه ریزی و تالیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش ، چاپ 1388 .2- مبانی نظری تکنولوژی آموزشی ، دکترهاشم فردانش ، انتشارات سمت 1384 . 3- مقدمات تکنولوژی آموزشی ، خدیجه علی آبادی ، انتشارات دانشگاه پیام نور 1369 . 4- بررسی کاربردی نرم افزارهای مالتی میدیا . سهیل بخشی ، انتشارات ناقوس ، چاپ 1385 . 5- راهنمای عملی طراحی ، تولید و کاربرد مواد آموزشی، زهرا حسینی ، انتشارات دانشیار تهران ، 1386 6- طراحی سیستم های آموزشی و تکنولوژی آموزشی ، فصلنامه روانشناسی و اطلاع رسانی ، سال اول شماره اول ، 1386 . 7- مقدمه ای بر اصول و معیارهای ارزشیابی نرم افزارهای آموزشی ، علی منصفی راد و علیرضا سرآبادانی ، انتشارات مدرسه 1388 . 8- استاندارهای یادگیری الکترونیکی ، حسین اسکندری ، انتشارات مدرسه 1388 . 9- سايت هاي اينترنتي مرتبط با محتوي و سرفصل درس

اسلاید 4: 4حضور مستمر و فعال در کلاس الف ) :طراحی ، انجام و ارائه پروژه کار عملی 12 نمره به شرح زیر : 1- معرفی یک رسانه آموزشی به صورت مقاله با ويرايش دقيق 3 نمره 2- انتخاب یک موضوع درسی متناسب با رشته ی تحصیلی ، ارائه آن به صورت اسلاید Power Point در کلاس ، 4 نمره . 3- ارائه یک موضوع ( آموزشی یا تربیتی ، فرهنگی و هنری ) به صورت پوستر بصورت گروهی 5 نمره ب ) :آزمون پایانی بر اساس سرفصل های ارائه شده به صورت کتبی 10 نمره . روش ارزشیابی از درس

اسلاید 5: 5 سرفصل درس :تعریف تکنولوژی ، تکنولوژی آموزشی و درسیانواع تکنولوژی( نانوتکنولوژی ، بیوتکنولوژی و ... ) تاریخچه تکنولوژی آموزشی در جهان و ایران تعریف ارتباط و معرفی انواع مدل های ارتباطیتعریف رسانه و انواع آن نظریه های یادگیری و کاربرد آن در تکنولوژی آموزشی طراحی آموزشی رسانه های نوشتاری ( مواد گرافیکی و ترسیمی ، چارت ها و نمودارها ، طرح خطی ، پوستر و کارتون ) رسانه های دیداری شنیداری ( دیداری شنیداری ثابت و متحرک ) تصاویر ثابت غیر انعکاسی تصاویر انعکاسی ( اسلاید ، اورهد ، اپک ، استریپ ، ویژوالایزر ) انواع تابلوهای نمایشی ( تخته سیاه ، وایت برد ، تابلوالکتریکی ، مغناطیسی ، اعلانات ، جیب دار ، برد هوشمندرسانه های آنالوگ و دیجیتالمحیط های یادگیری تعاملی ( شبیه سازی ، آزمایشگاه و کارگاه ، گردش علمی ، نمایش ، دعوت از افراد متخصص به کلاس مالتی میدیا و نرم افزارهای آموزشیکامپیوتر( سخت افزار ، نرم افزار ، میان افزار)اینترنت ( انواع شبکه ، امنیت شبکه، وب ، وبلاگ ، ایمیل ، اینترانت ، اکسترانت )آموزش مجازی

اسلاید 6: 6 سوال : آیا مدارس امروز ، دانش آموزان را برای دنیای متحول فردا آماده می سازند ؟ماهیت دانستن و روش های یادگیری در دنیای معاصر( انفجار اطلاعات ) چگونه است ؟ جایگاه و نقش معلم در نظام تعلیم و تربیت کنونی چیست ؟کدام رویکرد اطلاعات در فرآیند یاددهی و یادگیری در دانش آموزان موثر است ؟ الف- رویکرد کاربر اطلاعات ب- رویکرد تولید اطلاعات

اسلاید 7: 7 ماهیت دانستن در عرصه کنونی : *دانش آموزان به جای این که اطلاعات را حفظ کنند ، باید یاد بگیرند که اطلاعات را چگونه به دست آورند ، از اطلاعات به دست آمده چگونه استفاده کنند و اطلاعات به دست آمده را چگونه با هم ترکیب کنند . *دانش آموزان یاد می گیرند بیندیشند ، مشکلات را شناسایی کنند و آن را حل کنند ، کارکردن با دیگران را تجربه کنند و برای دست یافتن به راه حل های خلاق جست و جو کنند . *دانش آموزان به جای این که اطلاعات را فقط از طریق معلمان و کتب درسی به دست آورند ، باید از طریق کاوش و اکتشاف ( تحقیق و بررسی ) ، کار مشترک گروهی و بررسی منتقدانه به آن دست یابند .

اسلاید 8: 8 تلاش کنید ندیده ها را ببینید دیدن آنچه که همه می بینند ، هنر نیست

اسلاید 9: 9فناوری چندرسانه ای دیجیتال

اسلاید 10: 10 تعریف تکنولوژی ( Technology ) در فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی ایران به تکنولوژی ، فناوری می گویند . از نظر لغوی به معنی فن شناسی یا شناخت تکنیک ها است ، اما از نظر فرهنگ وبستر کاربرد دانش برای مقاصد عملی می توان گفت : برخورد سیستماتیک با هر موضوع یا پدیده می باشد . فناوري زمينه اي عقلاني است که جهت کسب اطمينان از مهار کردن طبيعت فيزيکي توسط انسان از طريق کاربرد قوانين علمي شناخته شده طراحي شده است .

اسلاید 11: 11انواع تکنولوژیبا توجه به تخصصی شدن علوم ، رشته های مختلفی ایجاد شده است که هر کدام یک از آنها دارای مبانی نظری ، اهداف و ابزار خاصی برای رسیدن به اهداف می باشند. تکنولوژی هوا فضا تکنولوژی هسته ای تکنولوژی پزشکی تکنولوژی ژنتیک ( گیاهی ، جانوری ، انسانی ) تکنولوژی خاک تکنولوژی آب تکنولوژی لیزر نانوتکنولوژی بیوتکنولوژی تکنولوژی آموزشی و تدریس

اسلاید 12: 12 فناوري آموزشی ( Educational Technology ) به عنوان بخش جدایی ناپذیر از نظام تعلیم و تربیت محسوب می شود و هدف آن کمک به فراگیران در جهت درک صحیح و عمیق اطلاعات و راه های کسب آن می باشد . فناوری آموزشی با ایجاد خدمات مشترک بین معلم و دانش آموز پیوندی منطقی برقرار می سازد ، آموزش را آسان نموده و روش های یادگیری را تسهیل می دهد ، همچنین محدودیت های زمانی و مکانی را به نحو چشمگیری کاهش یا تعدیل می دهد. فناوري آموزشي به تمامي روش ها و فنوني گفته مي شود که در کاربرد اصول آموزشي به کار گرفته مي شوند .

اسلاید 13: 13 فناوري تدريس ( Instraction Technology ) لفظي که غالبا مترادف با فناوري آموزشي است که با دقت و ظرافت بيشتري عمل مي کند . فناوري تدريس رسانه هايي هستند که در نتيجه ي انقلاب ارتباطات به وجود آمده اند و بر اساس اهداف آموزشي ، در کنار معلم ، کتاب درسي در کلاس به کار مي روند .

اسلاید 14: 14تعریف تکنولوژی آموزشی از نظر جیمز براون طراحی ، اجرا و ارزشیابی سیستماتیک تمامی فرآیند یادگیری و آموزش بر اساس هدفهای مشخص و نتایج تحقیقات در زمینه های یادگیری انسانی و ارتباط و همچنین بکار گرفتن مجموعه ای از منابع انسانی و غیر انسانی به منظور آموزش موثرتر می داند .

اسلاید 15: 15 تاریخچه تکنولوژی آموزشی در جهان دوره ابزارو وسايل : براي نخستين بار در جهان در سال 1900 م برخي از مهندسين برق و الکترونيک اقدام به ساخت فراتابهايي جهت پخش فيلم نمودند.از آن جا که هدف از ساخت این دستگاهها توسط کارخانه های سازنده بیشتر تجارت و سود آوری بود به دلیل عدم نیازسنجی دانش آموزان موفقیت چندانی حاصل نگردید. دوره مواد آموزشي : به منظور از دست ندادن بازار تجارتی که در مرحله قبل ایجاد شده بود ، هنرمندان ، فيلم سازان و عکاسان اقدام به تهيه مواد آموزشي ( فيلم ، عکس ، اسلايد ، نقشه و ... انجام دادند . هر دو دوره تا سال 1950م طول کشید.

اسلاید 16: 16 تاریخچه تکنولوژی آموزشی در جهان دوره نظامهاي درسي : دوره ی نظامهای درسی از سال 1950 م آغاز گردید . استفاده از نظریه عمومی سیستم ها و داشتن تفکر سیستمی در آموزش مرسوم گردید ، برنامه ریزان متوجه شدند داشتن ابزار و مواد به تنهایی موجب افزایش کارآیی در مدارس نمی شود ، بلکه معلمین باید ابزار و مواد را به عنوان جزیی از برنامه ی کار به پذیرند و در خدمت دانش آموز که حلقه ی مفقوده ی این نظام است مورد استفاده قرار دهند . دوره نظامهاي آموزشي : آموزش افراد با توجه به نیازهای آنها در رابطه با جامعه ای که در آن زندگی می کنند انجام می گیرد ، یعنی هم به فردیت شخص و نیازهای او توجه می شود و هم به نیازهای جامعه . آموزش منظم فقط به صورت آموزش رسمی مدرسه ای نیست بلکه در سطح جامعه انجام می گیرد .

اسلاید 17: 17 تاریخچه تکنولوژی آموزشی در جهان دوره نظامهاي اجتماعي : تکنولوژي آموزشي بايستي در خدمت رشد و توسعه جامعه و کشور باشد و متعلق به نهاد يا سازمان خاصي نيست . دوره نظامهاي ارتباطي : از سال 1990 م تا کنون آغاز گردیده است . تکنولوژي آموزشي با برداشتن محدوده های زمانی و مکانی امکان دست یابی به اطلاعات را برای فراگیران میسر ساخته و زمینه ی مناسبی برای کسب دانش از طریق شبکه های اطلاعاتی فراهم ساخته است . آموزش مجازي ، فناوری اطلاعات و ارتباطات(IT&ICT ) نمونه ای از کارکردهای این دوره است .

اسلاید 18: 18مخروط تجربي ادگار ديل تجربيات مستقيم هدف دارتجربه با مدل ها ( تجربه ي ترتيب داده شده )تجربه از طريق هنرهاي نمايشينمايش علميبازديدهاي علمينمايشگاه هاتلويزيونتصاوير متحرکراديو ، موادشنيداريعلايم ديداريعلايم گفتاري

اسلاید 19: 19نمودار سیستمی مدرسهفضا و تجهیزاتمعلمانمدیریتتکنولوژیدانش آموزان

اسلاید 20: 20تعریف آموزشمجموعه تصمیمات و اقداماتی که برای دستیابی هرچه بیشتر فراگیران به هدفهای آموزشی اتخاذ یا انجام می شود . به عبارت دیگر ، تعیین هدفها ، تحلیل موضوعات ، تعیین مهارتهای ورودی فراگیران ، فراخوانی یادگیریهای گذشته ، ارزشیابی ، انتخاب رسانه و ...

اسلاید 21: 21تعريف رسانه (Media)رسانه به معني در ميان بودن و انتقال دهنده است . ابزاري است بين استفاده کننده و اطلاعات جهت توليد ، دريافت ، جمع آوري ، پردازش ، طراحي ، نظارت و ... مورد استفاده قرار مي گيرد . اطلاعاتفراگيرانرسانه

اسلاید 22: 22طبقه بندي رسانه هاي آموزشيرسانه هاي يک طرفه يا غير تعاملي : اين رسانه هاي قديمي بوده و در طول سال هاي اوليه ي قرن بيستم تا اواخر دهه ي 1970 م به وجود آمده اند . براي آموزش گروهي و از راه دور مناسبند ، بازخورد يا واکنش نسبت به يادگيرنده ندارند مثل : رسانه هاي نوشتاري معمولي ( کتاب ، روزنامه ، مجله ) رسانه هاي شنيداري ( راديو ) ، اسلايد و فيلم متحرک و ...

اسلاید 23: 23رسانه هاي دو طرفه يا تعاملي : اين رسانه هاي جديد بوده و در طول سال هاي 1970 م تا کنون به وجود آمده اند . اين رسانه ها خود کامل و خودکفا هستند ، سبب ايجاد موقعيت هاي آموزشي دوطرفه ميان يادگيرنده و فناوري مي شوند . يادگيري فعال را تسهيل مي کنند ، براي آموزش انفرادي مناسب بوده ، بازخورد يا واکنش نسبت به يادگيرنده دارند انواع رسانه هاي دوطرفه : کامپيوتر – اينترنت – مالتي ميديا – محيط هاي يادگيري تعاملي

اسلاید 24: 24تفاوت رسانه آموزشی با وسایل کمک آموزشیرسانه آموزشی به عوامل ، وسایل ، یا ابزاری گفته می شود که کل محتوای آموزشی را به فراگیران منتقل می کند( رسانه وسیله انتقال محتواست)در یک آموزش محتوا ، وسیله انتقال محتوا(رسانه ) و گیرنده محتوا(دانش آموزان ) مشخص باشد ، آموزش به صورت کامل قابل اجرا خواهد بود . وسایل کمک آموزشی شامل اشیاء ، وسایل و ابزاری است که تنها در بخشی از آموزش از آنها استفاده می شود .

اسلاید 25: 25نقش رسانه ها در کيفيت فرآيند آموزش و يادگيريايجاد تجارب يادگيري غيرمستقيم ايجاد ارتباط دقيق ايجاد علاقه به يادگيري افزايش امکانات يادگيري

اسلاید 26: 26روش هاي آموزشي که تجارب يادگيري را ياري مي دهند

اسلاید 27: 27چگونگي به کارگيري رسانه هاخود را آماده سازيد محيط راآماده سازيد دانش آموزان را آماده سازيد( مهم ترین قسمت ) از رسانه ها به نحو مطلوب استفاده کنيد محتواي ارائه شده از طريق رسانه ها را با فعاليت هاي يادگيري دنبال کنيد .

اسلاید 28: 28ارتباط و رسانه هاي آموزشي تعريف ارتباط (Communication ) : درک مشترک از يک عقيده يا شرکت مشترک در جريان يک واقعه .

اسلاید 29: 29رايانه ماشینی الکترونیکی که دارای حافظه بوده و قابلیت برنامه ریزی که پردازشهای مورد نظر را به منظور رسیدن به اطلاعات بر روی داده های ورودی انجام می دهد

اسلاید 30: 30نسل های رایانه

اسلاید 31: 31انواع کامپیوتر از نظر قدرتابر کامپیوترها ، دارای قدرت 1300 میلیون دستورالعمل در یک ثانیه و جزء کالای استراتیژیک در جهان محسوب می شوند .کامپیوترهای بزرگ ، دارای قدرت 10 میلیون دستورالعمل در یک ثانیه کامپیوترهای کوچک دارای قدرت 3 میلیون دستورالعمل در یک ثانیهکامپیوترهای شخصی : کامپیوتر خانگی – کامپیوتر جیبی – کامپیوتر قابل حمل )

اسلاید 32: 32رایانه ، وسیله ای سریع و دقیق برای پردازش داده است ، که دارای قسمت های مختلف برای انجام مراحل مختلف می باشد . رایانه اطلاعات اولیه و دستورالعمل هایی را می بایست برروی این اطلاعات انجام شود را از طریق واحد ورودی دریافت می کند . این اطلاعات در واحد حافظه ذخیره می شوند . سپس پردازش مورد نظر در واحد پردازش مرکزی ، روی آن ها انجام می شود و خروجی مطلوب از طریق واحد خروجی ارسال می شود . واحد ورودیInput Unitواحد حافظهواحد پردازش مرکزیواحد خروجیOutput Unitواحد سیستم SYSTEMساختمان کامپیوتر

اسلاید 33: 33درون داد Inputبرون داد Outputبازخورد Feed backC.P.U واحد کنترل C.U واحد محاسبه و منطق A.L.U واحد حافظه: حافظه نهان CacheL1-L2 ، حافظه ثبات Register واحد حافظه : حافظه اصلي : هارد HDDR.A.M R.O.M E.P.ROMحافظه ميانجي Buffersحافظه کمکي : ديسک نرم ، ديسک سخت ، فلش

اسلاید 34: 34عناصر تشکیل دهنده یک سیستم کامپیوتری سخت افزار: Hard Wareاجزاء فیزیکی یک سیستم کامپیوتری از جمله مدارات الکترونیکی ، بخشهای مکانیکی ، بدنه ، کابلها و تجهیزات جانبی مانند چاپگر ، صفحه نمایش و سایر ابزار قابل رویت و قابل لمس را سخت افزار می گویندنرم افزار : Soft Wareمجموعه برنامه های قابل اجرا در یک سیستم کامپیوتری مانند یک برنامه آموزش قرآن کریم ، حسابداری ، واژه پردازی و ... را نرم افزار می گویند .

اسلاید 35: 35طبقه بندی سخت افزار کامپیوتردریافت اطلاعات ( صفحه کلید ، ماوس ، وب کم ،میکروفن) پردازش اطلاعات (CPU – RAM ) ارائه اطلاعات (مانتیور، بلندگو ، هدفون ،چاپگر ) ذخیره کردن اطلاعات (RAM ، HDD، CD، Flopy ،Flashتبادل اطلاعات با دیگران (کارت شبکه LAN ، کارت مودم )

اسلاید 36: 36انواع نرم افزار نرم افزار سیستمی System Software : 1- سیستم عامل Operating System 2- زبان برنامه نویسیPrograming Language 3- برنامه های سودمند Utility Program نرم افزار کاربردی Application Soft ware : 1- واژه پرداز Word Processor 2-ارائه مطالب بصورت اسلاید Presention(Power point ) 3- صفحه گسترده Spread sheet Excel) ) 4- بانک های اطلاعاتی Data base bank ( access ) 5- گرافیکی و انیمیشنGraphic & Animation 6- شبکه Network

اسلاید 37: 37سخت افزارکاربرنرم افزارهاسیستم عامل

اسلاید 38: 38انواع سیستم عاملسیستم عامل MS – DOS در سال 1985توسط شرکت مایکروسافت اولین نسخه آن تحت DOS-1.0 وسایر نسخه های آن شامل DOS:2.0- 3.3 – 6.0 – 6.22 تا سال 1988 به بازار عرضه گردید . جزء سیستم عامل تک کاربره می باشد .سیستم عامل اپل مکینتاش Apple Macintosh ، در دهه 80 میلادی این سیستم عامل بعنوان اولین سیستم عامل گرافیکی برای کامپیوترهای شخصی مکینتاش به بازار ارائه شد که بعدا در اختیار کامپیوترهای IBM قرار گرفتند.

اسلاید 39: 39سیستم عامل ناولNovell Netware یکی از اولین سیستم عامل های شبکه محسوب می گردد که از آن بیشتر در شبکه های محلی استفاده می شد ولی بدلیل غیرگرافیکی بودن آن جای خود را به سایر سیستم عامل های گرافیکی داد . سیستم عامل یونیکسUnix یکی از اولین و قدرتمندترین سیستم عامل هایی که دارای امکان چند کاربره و چند وظیفه ای دارد که در شبکه هایی نظیر اینترنت کاربرد فراوان دارد . سیستم عامل لینوکسLinux این سیستم عامل دارای بسیاری از ویژگی های یونیکس بود و در واقع هسته اصلی از آن گرفته شد اما برخلاف یونیکس از یک رابط گرافیکی نظیر ویندوز بهره می برد . از این سیستم عامل برای سیستم های سرویس دهنده ( سرور) در شبکه های اینترنت استفاده می کنند .

اسلاید 40: 40سیستم عامل ویندوزWindowsپس از تجربه موفق شرکت مکینتاش برای تولید سیستم عامل گرافیکی شرکت مایکروسافت در سال 1983 سیستم عاملی را به بازار عرضه کرد که بدلیل مدیریت کردن برنامه ها و پردازش داده ها در داخل یک کادر مانند پنجره به سیستم عامل ویندوز شهرت یافت . انواع نسخه های سیستم عامل ویندوزXP : Home -Windows3x – Windows95- Windows98(ME-SE)WindowsNT - Windows200- Windows XP(pack1-2-3Windowsvista - Windows7

اسلاید 41: 41سواد رایانه ای سواد رایانه ای دانستن اطلاعات در باره ی رایانه و میزان تسلط و استفاده از آن می باشد . انواع سواد رایانه ای :سواد مفهومی دانستن اصطلاحات و مفاهیم و تاثیر رایانه در جامعهسواد کاربردیاستفاده از برنامه های کاربردی : واژه پردازی ، بانک اطلاعات ، نصب برنامه و ...سواد جامعتوانایی نوشتن یک برنامه یا برنامه نویسی ، داشتن کنترل کامل بر رایانه

اسلاید 42: 42جدول 1 – مهارتهاي لازم در محيط كار آيندهسواد قرن ديجيتالسواد قرن ديجيتال1- سواد عملكرديتوان رمزگشايي معني و شرح عقايد دريك سلسله از وسايل ارتباطي(رسانه): كه شامل بكارگيري تصاوير، گرافيك ويدئو، نمودارها و نقشه ها يا سواد بصري2- سواد علميدرك جنبه هاي تئوريك و عملي علم و رياضيات3- سواد تكنولوژيكصلاحيت و رقابت در كاربرد فناوريهاي ارتباطات و اطلاعات4- سواد اطلاعاتيتوان يافتن ,‌ ارزيابي و بكاربردن اطلاعات از طريق ICT5- سواد فرهنگيفهم ارزش گوناگوني فرهنگها6- آگاهي جهانيفهم اينكه چگونه ملتها، بنگاهها و جوامع در سرتاسر جهان با هم در ارتباطندتفكر اختراعيتفكر اختراعي1- قابليت اقتباستوان اقتباس و مديريت دريك جهان پيچيده و وابسته بهم2- فراستميل به دانستن4- خلاقيتتوان بكارگيري تصورات براي خلق اشيا5- ريسك پذيريتوان ريسك كردن و درنظر گرفتن احتمالات6- تفكر درجه بالاتر (حل خلاقانه مسايل و تفكر منطقي كه براثر قضاوت صحيح حاصل مي شود)6- تفكر درجه بالاتر (حل خلاقانه مسايل و تفكر منطقي كه براثر قضاوت صحيح حاصل مي شود)ارتباط موثر ارتباط موثر 1- تيم بندي  توان كار در يك تيم2-تشريك مساعي و ارتباط فردي واجتماعي با تاثير متقابلتوان تاثير متقابل و كار موثر با ديگران3- مسئوليت پذير بودن جوابگو بودن در مقابل روشي كه در كاربرد و فراگيري كاربرد ICT براي مصلحت عام بكار مي برند4- ارتباط متقابلرقابت و صلاحيت در انتقال، بيان، دستيابي و فهم اطلاعاتبهره وري بالابهره وري بالا1- توان اولويت بنديبرنامه ريزي و مديريت برنامه ها و پروژه ها براي كسب نتايج دلخواه جهت كاربرد آنچه دركلاسهاي درس ياد ميگيرند تا بتوانند در جهان واقعي، براي خلق و ايجاد فراورده ها ي مرتبط و با كيفيت،  به اجرا درآورند . 

اسلاید 43: 43مزایای استفاده از رایانهرسانه ای است تعاملی و دارای بازخوردهای فوری می باشد.دانش آموزان متناسب با سرعت و استعداد خود از رایانه استفاده می کنند . صبروشکیبایی رایانه محیط بسیار مناسبی برای دانش آموزان فراهم می کند . رایانه می تواند آموزش قابل اعتماد و یکسانی را برای همه دانش آموزان فراهم کند . رایانه ها امکان دسترسی ساده و سریع به اطلاعات را فراهم می کند . رایانه بهترین منبع برای حفظ و ذخیره اسناد و مدارک در حجم وسیع می باشد . رایانه ها در افزایش رغبت دانش آموزان برای آمدن به مدرسه و انجام دادن کارهای مدرسه ای بسیار موثر می باشد . استفاده از رایانه زمان آموزش مهارت ها و مفاهیم را کاهش می دهد .

اسلاید 44: 44محدودیت های استفاده از رایانههزینه بالای خرید رایانه جهت مدارس. یافتن برنامه ها و نرم افزارهایی که به درستی با هدف های درس مطابقت داشته باشند کار وقت گیری است . یافتن و تهیه نرم افزار های مناسب و قابل اعتماد کاری زمان بر و پرهزینه است .برای استفاده مطلوب از رایانه نیازمند آموزش و داشتن اطلاعات تخصصی است همچنین فرهنگ صحیح استفاده از آن بایستی آموزش داده شود .

اسلاید 45: 45کاربردهای کلی رایانه در آموزش و یادگیریکاربردهای تعلیم دهنده کاربردهای تعلیم گیرنده کاربردهای ابزاری .

اسلاید 46: 46انواع برنامه های رایانه ایبرنامه های مشق و تمرین برنامه های مربی گری بازی های آموزشیبرنامه های شبیه سازی برنامه های مشگل گشایی برنامه های جستجوگری برنامه های آزمونی برنامه نویسی رایانه ای

اسلاید 47: 47دیسک های فشردهCompact Diskدیسک های فشرده در مقایسه با صفحات گرام و نوارهای صوتی از کیفیت و ظرفیت بالاتری برخوردارند . در سطح این دیسک های 75/4 اینچی ( 12 سانتیمتر ) برآمدگی و فرورفتگی های بسیار کوچکی وجود دارد که توسط اشعه لیزر خوانده می شوند . این دیسک ها گرد هستند و با سرعت زیادی در داخل دستگاه حرکت نموده لذا زمان دسترسی اطلاعات در آنان زیاد می باشد . این فناوری در اواخر سال های 1970 به بازار آمدند در هر طرف دیسک های لیزری تا 54000 اسلاید یا تصویر را می توان ضبط کرد و تا 300000 صفحه ی چاپی و 10000 تصویر را در خود جای می دهد .

اسلاید 48: 48ساختمان CDلایه اول پلاستیک فشرده از جنس پلی کربنات سدیم ، ضخیم ترین قسمت سی دی که نوع ضدخش آن از کیفیت بالایی برخوردار است . لایه دوم جنس ورقه آلومینیوم حساس به نور لیزر که دارای حفره ها و برجستگی هایست که توسط نور لیزر بروی آن ایجاد شده است .این لایه حساس ترین قسمت CD می باشد . لایه سوم لایه محافظ که ورقه آلومینیوم را از خراش و آسیب محافظت می کند . لایه چهارم ، برچسب کمپانی که جنبه تبلیغاتی نیز دارد .

اسلاید 49: 49ساختمان CDTrack تراکSector قطاع

اسلاید 50: 50انواع فرمت های CDVCD فرمتی صوتی و تصویری در دو نسخه MPEG 1/1- 1/2 - 4و با ظرفیت حداکثر حدود80 دقیقه یا700 مگابایت( نوع خانگی ) . MP3 فرمتی فقط صوتی با ظرفیت بالا ی 80 دقیقه که نوع پیشرفته ی آن MP4 می باشد . DVD فرمتی پیشرفته صدا و تصویر با ظرفیت بالای 80 دقیقه مثل : 7/4 & 18گیگابایت . برنامه های مالتی میدیا با این فرمت استفاده می شوند .DIVX فرمتی پیشرفته صدا و تصویر برای انتقال مواد DVD از شبکه اینترنت تا قابلیت استفاده داشته باشند .CD-ROM فرمتی پیشرفته با تراکم بالا جهت کار با کامپیوتر که برای استفاده از آن نیازمند داشتن سیستم عامل ، کارت صدا و گرافیک هستیم . برنامه های مالتی میدیا با این فرمت استفاده می شوند

اسلاید 51: 51برنامه های چندرسانهای رایانه ای Multimediبا پیدایش فناوری دیسک های لیزری و رایانه ، شور و هیجان درگیربودن با برنامه های شبیه سازی و تماشای تصاویر و شنیدن صدا شدت گرفت . یک دیسک فشرده به قطر 72/4 اینچ یا 12 سانت با استفاده از فناوری تراکم اطلاعات می تواند 300000 صفحه چاپی ، 10000 تصویر و بیش از یک ساعت فیلم ویدیویی را در خود جای دهد . برنامه های مالتی میدیا یا چند رسانه ای تشکیل شده اند از رسانه های مختلف شامل : صدا ، تصویر ، عکس ، نمودار ، چارت ، انیمیشن و ... با کیفیت و کارکرد مناسب .

اسلاید 52: 52تاریخچه ی چندرسانه ای هاادوارد توراندایک در سال 1912م چندرسانه ای های تعاملی امروز را پیش بینی کرد . در سال 1924 م سیدنی پرسی وسیله ای طراحی کرد که سوالات امتحانی را به صورت خودکار نشان می داد و بلافاصله اعلام می کرد که دانش آموزان به سوالات پاسخ صحیح داده اند یا خیر . در سال 1968 اسکینر اعلام کرد یادگیری می تواند توسط بازخوردهای مداوم و سریع تقویت شود .

اسلاید 53: 53مزایای استفاده از برنامه های چند رسانه ایانعطاف پذیری ، دسترسی داشتن به انواع برنامه ها و نحوه ی دسترسی به اطلاعات . داشتن ویژگی خودپویی از ورق زدن صفحات کتاب بسیار موثرتر است . از نظر مطالب و محتوا بسیار غنی هستند . تعاملی بوده و دارای بازخورد فوری هستند . برای آموزش های انفرادی یا گروه های کوچک مناسب هستند . نقش منابع مرجع دارند و نیازهای متفاوت افراد را برآورده می کنند .

اسلاید 54: 54چندگانگی هوش و نقش رسانه هاهاوارد گاردنر (Howard Gardner )یکی از محققانی است که نظریه ی خود را به نام نظریه ی چندگانگی هوش مطرح کرد . براساس نظریه ی پویایی هوشی گاردنر و سایرین 7 نوع هوش ( توانایی ) را تشخیص داده اند . هوش کلامی / زبانیهوش منطقی / ریاضیهوش دیداری /فضاییهوش بدنی/جنبشیهوش موسیقی /موزونهوش میان فردیهوش درون فردی.

اسلاید 55: 55انواع برنامه های مالتی میدیابرنامه های مهارت ساز : این گونه برنامه ها با استفاده از عناصر مختلف چندرسانه ای ها مهارت خاصی را به گروه خاصی آموزش می دهند ( نحوه ماشین کردن یا تایپ ) . برنامه های جست و جوگری : علوم و اطلاعات مختلف هستند که اطلاعات مبسوطی را در باره ی موضوعی ارائه می دهند ( اطلاعات مربوط به انتخابات ، جنگ جهانی ) . برنامه های مطالب مرجع : اطلاعات بسیار زیادی را از طریق متن ، تصویر ، صدا و فیلم ارائه می دهند ( اطلس بدن انسان ، اطلس جغرافیایی ، فرهنگ لغت و ... )

اسلاید 56: 56شاهراه های اطلاعاتی Information Superhighway در سال 1969م شبکه ی مستحکم (آرپانتArpanet) در کشور آمریکا به منظور اتصال چندین محل تحقیقاتی به یک دیگر به وجود آمد . در سال 1986م شبکه ی رایانه ای سازمان ملی علوم به عنوان یک شبکه ی رایانه ای غیرانتفاعی بوجود آمد ، این شبکه که شش مرکز رایانه ای را به یک دیگر متصل می کرد ، به شبکه ی اینترنت معروف شد .

اسلاید 57: 57اینترنتInternet اینترنت مادر شبکه هاست و رایانه ها را در سراسر دنیا به یک سیستم عظیم ارتباطات جهانی تبدیل کرده است . رایانه ها از این طریق می توانند انواع اطلاعات را با یک دیگر رد و بدل کنند .

اسلاید 58: 58انواع شبکه شبکه محلی LAN (Local Area Network)از ارتباط حداقل 2 کامپیوتر با هم از طریق زسیم یا بدون سیم یک شبکه محلی بوجود می آید مثل شبکه LAN ادارات ، سازمانها و بانک ها . شبکه MAN( Metropoletan Area Network) از اتصال شبکه های محلی به هم شبکه شهری بوجود می آید . شبکه WAN (Wide Area Network )از اتصال شبکه های شهری در جهان شبکه گسترده بوجود می آید . شبکه اینترنتInternet از اتصال شبکه های گسترده در جهان بوجود می آید .

اسلاید 59: 59شبکه ی تار عنکبوتیشبکه گسترده جهانیW.W.W(Word Wide Web ) وب ( WEB ) محیطی گرافیکی که از صفحاتی تشکیل شده که دارای ویژگی فوق متن یا هایپرتکست(Hypertext ) می باشند .

اسلاید 60: 60شبکه های سازمانی امروزه سازمان ها دریافته اند که برای مدیریت اطلاعات و ارائه ی خدمات به مشتریان خود می توانند از فناوری اینترنت در درون و بیرون سازمان استفاده کنند که شامل : اینترانت Intranet یک شبکه ی خصوصی درون سازمان است و مبتنی بر پروتکل های اینترنتی است و شبیه به اینترنت عمل می کند . سازمان ها با استفاده از اینترانت می توانند اطلاعات لازم را در اختیار کارمندانشان قرار دهند . اکسترانت Extranet یک شبکه ی خصوصی است که بیش از یک سازمان را به هم ارتباط می دهد . بسیاری از سازمان ها با به کارگیری اینترنت به سازمان های خاصی که با آن ها ارتباط دارند ، اجازه می دهند تا به صورت محدود به اینترانت آن ها دسترسی داشته باشند . هدف اصلی از این عمل افزایش کارایی و کاهش هزینه است .

اسلاید 61: 61روش های دست یابی به اینترنت داشتن یک دستگاه کامپیوتر مناسب اشتراک با یک مرکز ارائه دهنده خدمات اینترنتی ISP تهیه کارت اعتباری ( شناسهID(Identification) و کلمه عبورPassword داشتن خط تلفن داشتن یک دستگاه مودم Modem داشتن نرم افزار گشت و گذر در وبInternet Explorerدرست کردن کانکشن جهت اتصال به شبکهCanection

اسلاید 62: 62تعریف وب WEB تعریف WEB وب مجموعه ای بسیار عظیم از اطلاعات است که به صورت صفحات در رایانه هایی که در سراسر جهان قرار دارند متصل می شوند . WEB محیطی گرافیکی است که از صفحات مرکزی Home pages و اتصالات قابل انتخاب با زدن ماوس بر روی آن ها از یک مکان به مکانی دیگر تشکیل شده است . WEB محیطی چند رسانه ای را با تصاویر رنگارنگ ، گرافیک های متحرک ، صدا و عکس ها ، فیلم های کوتاه ویدیویی و دسترسی به اکثر سرویس های دیگر اینترنت فراهم می سازد .

اسلاید 63: 63تعریف وب سایتWeb Site چندین صفحه وب مرتبط با هم تشکیل یک وب سایت را می دهند . به صفحه ورودی وب سایت صفحه ی آغازین(Home Page ) می گویند . که شامل اطلاعاتی در باره ی سایت و هم چنین امکان اتصال(Hyper Link) به صفحات دیگر و یا اطلاعات مرتبط با موضوع سایت است .

اسلاید 64: 64تعریف وبلاگ Web Log نوعی وب سایت است که حاوی اطلاعاتی مانند گزارش روزانه ، اخبار ، یادداشت های شخصی و یا مقالات علمی مورد نظر طراح آن است . وب لاگ ترکیبی از دو کلمه Web و Log به معنی ثبت وقایع روزانه است . هر فردی می تواند در شبکه اینترنت برای خود وبلاگی اختصاصی درست کند و نظرات و برنامه های کاری خود را از طریق آن به اطلاع دیگران برساند . از طریق سایت Persion Blogfa می توان طراحی وبلاگ کرد .

اسلاید 65: 65تعریف مرورگر وب Web Browser نرم افزاری که امکان مشاهده ی صفحات وب را برای کاربر فراهم می کند ، مرورگر وب نامیده می شود . برای برنامه نویسی صفحات وب از زبان (Hyper Text Markup Language)HTML استفاده می شود . در واقع مرورگر وب با ترجمه ی دستورات HTML محتوای صفحات وب را برای کاربر نمایش می دهد و عملیاتی مانند فعال کردن اتصالاها پاسخ می دهد . انواع مرورگرهای وب : Internet Explorer و Mosaic و Netscape

اسلاید 66: 66موتور های جستجو Search Engine برای به دست آوردن اطلاعات و یا دانستن در باره ی یک کلمه یا جمله و یا یک عبارت به جست و جو بپردازید از موتورهای جست و جو استفاده کنید . موتورهای جست و جو کلمات کلیدی را در سایت های مختلف جست و جو می کنند و فهرستی از صفحات وب را در اختیار شما قرار می دهند . انواع موتورهای جست و جو : www.yahoo.comwww.google.comwww.msn.comwww.Altavista.com

اسلاید 67: 67اجزاء یک آدرس اینترنتیhttp://www.discoveryschool.com/schrock/index.htmپروتکلنام حوزهوابستگی سایتمسیر قرارگیریپوشهنام فایل نام صفحه وبانواع وابستگی سایت ها : .com سایت شرکتی.org سایت سازمانی .edu سایت آموزشی .gov سایت حکومتی .armi سایت نظامی .net سایت شبکه ای

اسلاید 68: 68مزایای استفاده از شبکه اینترنتمبادله ی پست الکترونیکی و اطلاعات در محیطی بسیار وسیع Email دریافت انتشارات الکترونیکی .شرکت در کنفرانس های الکترونیکی و ویدیویی از راه دور دسترسی به انواع نرم افزارها و برنامه های رایانه ای رایگان تبادل نظر و کنش متقابل با ایجاد ارتباط مستقیم و زنده از طریق خط آزاد یا (On Line ) . شکستن محدودیت زمانی و مکانی بگونه ای که یادگیرنده را مادام العمر تبدیل می کند . ( آموزش مجازی از راه دور ) دسترسی به اطلاعات موجود بر روی رایانه های دوردست دیگر .

اسلاید 69: 69محدودیت های استفاده از شبکه اینترنتهزینه اتصال هزینه نگهداری صرف وقت استفاده نامناسب از شبکه نداشتن اطلاعات تخصصی و حرفه ای در کار .

اسلاید 70: 70استفاده های کلاسی از اینترنتبه عنوان یک منبع ایستای اطلاعاتی استفاده های پویای تعاملی ارتباط کلاس با کلاس ارتباط شخص با شخص از طریق پست الکترونیک Email ارتباط شخص با جهان مشگل گشایی

اسلاید 71: 71معرفی سایت های اینترنتیمقالات و خبرهای علمی WWW.vmprpcr.ir آموزش زبان انگلیسی http://zabanamoozan.com فیزیک آنلاین www.onlinephysics .com باشگاه دانش پژوهان جوان www.ysc.ac.ir مرجع سوالات امتحانی www.sair.ir مجله رشد www.roshdmag.ir شبکه مدارس www1.schooinet.ir سایت بزرگان www.bozorganeiran.com سایت دکتر حسابی www.hessaby.com سایت اطلاعات پردازشگرها WWW.mhhe.comسایت نقشه های جغرافیایی http://wxweb.msu.edu سایت جستجو در مدارس http://www.discoveryschool.com

اسلاید 72: 72محیط های یادگیری تعاملیموقعیت های یادگیری تعاملی ، روش های آموزشی مطلوب آموزش و پرورش به شمار می آیند .گردش علمی تقلید از واقعیت ها نمایش ( نمايش صحنه اي - نمايش عروسكي) آزمایش ها دعوت از افراد متخصص به کلاس

اسلاید 73: 73گردش علمیگردش علمی گامی برای مطالعه ی جامعه و طبیعت توسط دانش آموزان است و باتوجه به هدف های معینی که معلم و شاگردان در نظر دارند ، تنظیم می شود . تهیه ی مقدمات گردش علمی مستلزم توجه به جزییات گوناگون است که معلم و دانش آموزان باید آن ها را رعایت کنند . رهنمودهای عملی گردش علمی : - بازدید قبلی از مکان گردش علمی - کسب مجوزهای لازم برای گردش علمی از طرف مدرسه و اداره آموزش و پرورش. - رضایت کتبی اولیای دانش آموزان جهت اردوی علمی . - تعیین هدفهای گردش علمی و توجیه نمودن دانش آموزان - دانش آموزان را به گروههای کوچک همیار تقسیم نموده و وظایف هر گروه را مشخص نمایید . - شرایطی را فراهم آورید تا دانش آموزان پس از گردش علمی در کلاس فعالیت های بسیار متنوع و مختلفی را انجام دهند ( بیشترین یادگیری پس از گردش علمی اتفاق می افتد )

اسلاید 74: 74تقلید از واقعیت ها در مواقعی که دسترسی به نمونه واقعی و زنده برای دانش آموزان ممکن نباشد و یا محدودیت زمان و هزینه مطرح باشد از شبیه سازی یا تقلید از واقعیت ها استفاده می کنیم . با این روش زمان تمرین و آموزش مهارتها ی دشوار و اساسی کاهش می یابد . امروزه از طریق برنامه های رایانه ای امکان شبیه سازی بصورت گسترده در موضوعات مختلف میسر شده است . نمونه هایی از شبیه سازی : تنفس مصنوعی – سفر به اعماق دریاها – سفر به کرات آسمانی – جنگهای زمینی ، دریایی و هوایی – کابین خلبان هواپیما- اتاق عمل و ...

اسلاید 75: 75بازی های آموزشی بازی فعالتی است سازمان یافته و همراه با قوانین مشخصی برای بازی که در آن دویا چند دانش آموز برای رسیدن به هدف های آموزشی از قبل تعیین شده ، در ارتباط باهم قرار می گیرند . در بازی های آموزشی مناسب بیشتر بر تفکر و برنامه ریزی تاکید می شود تا حفظ کردن مطالب . بایستی از بازی های آموزشی استفاده شود که تجارب ارزنده ای در اختیار دانش آموز قرار دهند و صرفا جنبه ی سرگرم کننده را نداشته باشند . پس از اتمام بازی وقت کافی در اختیار دانش آموزان قرار گیرد تا واکنش های خود را نسبت به بازی ابراز کنند و بین تصمیمات فردی و نتایج بازی و آنچه در دنیای حقیقی وجود دارد ، مقایسه ای صورت دهند .

اسلاید 76: 76نمایش ( نظیره سازی ) در حالی که بسیاری از بازی ها دانش آموزان را با مسائل درگیر می کنند ، نمایش سبب می گردد فردفرد آنان در ایفای نقشی که برعهده دارند ، فعالانه شرکت جویند . ارزش این رسانه ی آموزشی معمولا باتوجه به میزان شرکت افراد در نقشی که بازی می کنند مشخص می شود . نمایش یکی از ابزارهای هنری است که از طریق آن استعدادهای دانش آموزان شناسایی ، رشد و شکوفا می شود و علاوه بر کاربردهای آموزشی و تربیتی در زمینه درمان کاربرهای فراوانی دارد ( بازی درمانی ) . انواع نمایش : 1- نمایش صحنه ای که در آن بازیگر بصورت زنده و طبیعی بروی سن ظاهر شده و ایفای نقش می کند . 2- نمایش عروسکی : دستکشی ( دهان باز و بسته ) – میله ای – سایه ای – نخی – بن راکو ( ژاپنی ) .

اسلاید 77: 77آزمایش ها انجام دادن آزمایش یکی از موثرترین و بهترین موقعیت های یادگیری را در کلاس درس فراهم می کند . به دلیل مشاهده ی همراه با کنجکاوی مسائل خاص آن آزمایش همه به خوبی در آن درگیر خواهند شد. ممکن است معلم آزمایش را انجام دهد ، یا از یک نفر یا چند نفر از دانش آموزان بخواهید که آن را انجام دهند . بعضی اوقات می توانید برای اجرای آزمایشی که قادر به انجام دادن آن نیستید فرد متخصصی را دعوت کنید تا این کار را در کلاس انجام دهد مثل انجام تشریح اعضای داخلی بدن قورباغه بصورت زنده . در انجام آزمایش ابتدا هدف و تکالیف کار را مشخص کنید ، به نکات ایمنی و بهداشتی توجه کنید . از دانش آموزان بخواهید از جریان آزمایش یادداشت بردارند .

اسلاید 78: 78دعوت از متخصصان و مسولان به کلاس درس بعضی از افرادی که در اطراف ما زندگی می کنند ، می توانند به منزله ی منابع آموزشی مفیدی در کلاس مورد استفاده قرار گیرند . جتمعه خود یک منبع همیشه حاضر آموزشی است . افراد متخصص می توانند به شیوه های مختلف استعدادها و تخصص خود را به مدرسه عرضه کنند . هریک از اولیای دانش آموزان که در زمینه ای تخصص و مهارت دارند ، می توانند اطلاعات دست اول و با ارزشی در اختیار کلاس قرار دهند . یک نفر پلیس ، قاضی یا وکیل ، پزشک یا استادکار می تواند بهترین و کامل ترین گزارش ها را در باره ی کار خود و اداره ای که در آن کار می کند در اختیار کلاس قرار دهد.

اسلاید 79: 79اشیای سه بعدیاگر چه بررسي اشياي حقيقي در محيط واقعي آنها ارزشمند است ولي مشكلاتي كه اينژونه مطالعات به همراه دارد غيرقابل اغماض است . دراين صورت معلمين به نمونه هاي اشياي حقيقي از راه بدست آوردن يا ساختن مدل آنها روي مي آورند . اشیایی که دارای حجم بوده این مواد در شرایطی که تجربه ی دست اول کاری ناممکن باشد در اختیار دانش آموزان قرار مي دهد که شامل : اشیای حقیقی و نمونه ها مدل ها ، مولاژهاماكت ها دايورامامیز شن

اسلاید 80: 80اشیای حقیقی و نمونه ها منظور از اشیای حقیقی اشیای موجود در محیط ما هستند و می توانند به عنوان منابع اطلاعاتی و محرکی برای یادگیری به کار روند . اشیای حقیقی ، چیزهای بسیار متفاوت هستند از جزوه ی قانون اساسی تا کتابهای خطی ، نمونه سنگها ، گلها و گیاهان و ...معلمان باید برای دانش آموزان خود فرصت هایی را فراهم آورند که آنها با بعضی از این اشیا که برای مطالعه و بررسی به کلاس آورده شوند ، تماس و ارتباط نزدیک پیدا کنند . گردش علمی و بازدیدها یکی از عملی ترین شیوه هایی است که با تدارک آن همه ی دانش آموزان می توانند اشیای حقیقی را از نزدیک مشاهده کنند و اطلاعات دست اول مهمی کسب کنند .

اسلاید 81: 81مدل ها و مولاژها بررسی اشیا و نمونه های حقیقی در محیط واقعی آنها بسیار ارزشمند است و در عین حال دشوار است به همین دلیل معلمان به مدل آنها روی می آورند . اشیای حقیقی که از طریق مدل ها عرضه می شوند می توانند به بزرگی کره ی زمین یا به کوچکی اتم و مولکول باشند . مدل ممکن است نمایشگر یک ساختمان یا یک ساختار زنده باشد مانند چشم یا گوش یا آب را نشان دهد . خصوصیات بارز مدل ها در آموزش : 1- سه بعدی هستند ، یعنی علاوه بر درازا و پهنا عمق نیز دارند 2- اشیا را به اندازه های قابل بررسی بزرگ یا کوچک می کنند مثل کره زمین یا درون سلول و مولکول 3- بررسی درونی اشیا را امکان پذیر می سازند . 4- بسیاری از مدل ها دارای قسمت های جداشدنی هستند . 5- در مدل ها برای مشخص کردن قسمت های مهم با تاکید بر روی بخش های معین از رنگ استفاده می شود .

اسلاید 82: 82ماكتماكت مدلي براي آموزش و كسب مهارت عملي در يادگيري يك موضوع است. ماكت ممكن است در ظاهر شبيه به شي حقيقي نباشد در صورتي كه مدل با آن مشابه است . كاربرد ماكتها در آموزشهاي فني و حرفه اي زياد استمثال : ماكت ساختمان ، انواع سازه ها و ...

اسلاید 83: 83میزشن میز شن رسانه ای بسیار جالب است که روی یک زمینه ی مسطح ارائه می شود و به دانش آموزان برای دوباره سازی صحنه ها و اشیای حقیقی بر اساس مقیاس صحیح آنها کمک می کند . دانش آموزان برای دوباره سازی اشیای حقیقی ، قبلا باید تحقیقی انجام دهند و در مورد هدف ها ، کیفیت کار و معیارهای مناسب تصمیم گیری کنند . مثلا برای دوباره سازی قسمتی از مسیر رود کارون که به خلیج فارس می ریزد ، دانش آموزان باید در باره ی طول رود ، عمق آن ، مسیری که از آن می گذرد ، اندازه ی دهانه ی رود در محل ریزش به خلیج ، نوع درختان اطراف رود و نوع زندگی افرادی که در اطراف آن زندگی می کنند و در صورت امکان از عکسهای زنده طبیعی گرفته شده از آن محل و عکسهای ماهواره ای استفاده کنند .

اسلاید 84: 84دايورامادايوراما عبارت است از يك منظره سه بعدي است كه داراي عمق بوده و شامل گروهي از مدل هاي كوچك اشيا و افراد مي باشد كه در يك وضعيت طبيعي قرار گرفته اند و پشت سر آنها زمينه نقاشي شده اي وجود دارد . دايوراما را معمولا در مقياس كوچك مي سازند . در موزه هاي حيات وحش دايوراما يكي از بخش هاي اساسي مي باشد .

اسلاید 85: 85مواد ترسیمی و گرافیکیرسانه هایی هستند که حقایق و ایده هایی را به طور روشن ، فشرده و مختصر از طریق خطوط ، کلمات ، اعداد و تصاویر بیان می کنند . از رسانه های ترسیمی و گرافیکی به طور تقریبا قراردادی و به مثابه ی یک زبان بین المللی برای بیان بسیاری از مطالب استفاده می شود . هنرهای ترسیمی و گرافیکی تقریبا در تمام زمینه ها نقش فعالی در برقراری ارتباط دارند .

اسلاید 86: 86انواع مواد ترسییمی و گرافیکینمودار : نمودار خطی ، نمودار ستونی ، نمودار میله ای ، نمودار دایره ای ، نمودار مصورچارت : چارت نواری ، چارت برگردان ، چارت جریانی ، چارت درختی ، چارت شکل بندی مطالب ، چارت جدول بندی ، چارت برگردان ، چارت جریانی کارتون پوستر نقشه و کره طرح خطی

اسلاید 87: 87انواع نمودارنمودار را می توان نمایش دیداری یک یا چند مجموعه اطلاعات عددی تعریف کرد . انواع نمودار : خطی – میله ای – ستونی – مصور – دایره ای – تراکمی

اسلاید 88: 88نمودار ستوني

اسلاید 89: 89نمودار خطي

اسلاید 90: 90نمودار دايره اي

اسلاید 91: 91نمودار مصور تعداد دانشجويان دوره كارشناسي100 هزار نفر70 هزار نفرسال 88سال 89

اسلاید 92: 92دياگرام مادربردGA-EP43T-USB3 LGA775CPUIntel P43intel ICH10CODECALC888MicCPU CLK+/-400/333/266/200 MHZPCI CLK100 MHZPCI EXPRESS×16RTL811DRG45Dual BIOSSATAUSBPCI BUSNECJMicronATAPCI CLK33MHZLinoutLininSPOUTCenterSubwooferIT8718FloppyCom PortKBLPT PortMouseDual Channel MemoryDDR3 1600 MHZPCI 100LANUSB 3.O

اسلاید 93: 93طرح خطیطرح ساده ای که مشتمل بر خطوط و علایم است و برای نشان دادن روابط درونی ، نکات یا مشخصات عمده ی یک جریان یا شیء به کار می رود . طرح خطی خلاصه ترین مواد ترسیمی و گرافیکی می باشد . مثل نقشه مدارهای الکترونیکی ، نقشه موتور استارت ماشین و ...

اسلاید 94: 94طرح خطي تابلوي تقسيم برق منزل WhHAماشين لباسشوييآبگرمكن25 A16 A15 Aروشنايي

اسلاید 95: 95انواع چارتچارت مجموعه ای از مواد تصویری ترسیمی ، عددی یا حرفی ، طرح خطی و کارتون است که همراه با هم جریانات یا اطلاعات مهمی را به صورتی روشن و مختصر ارائه می دهد . مثل : مراحل تولید فولاد ، اجزای یک کی ، تقسیمات اداری کشور و ... انواع چارت : 1- چارت نواری و برگردان 2- چارت درختی 3- چارت جریانی 4- چارت برگردان 5- چارت جریانی( سازمانی ) 6- چارت شکل بندی مطالب 7- چارت جدول بندی 8- چارت درختی و جویباری

اسلاید 96: 96چارت جویباری

اسلاید 97: 97چارت درختي مشتقات نفت خامنفت خامنفتالينبنزين C8بنزيننفت سنگينقيربنزين سوپربنزين معمولينفت سبكبنزين هواپيمابنزين کراكينگنفت كورهمازوتگازوييلپلاستيك

اسلاید 98: 98چارت جریانی

اسلاید 99: 99چارت شكل بندي مطالبانواع گياهانگياهان تك لپهگياهان دو لپهانواع جانورانالف12بجانوران خون سردجانوران خون گرم21

اسلاید 100: 100چارت جدول بندی

اسلاید 101: 101چارت سازماني ادارات كل آموزش و پرورش استان ها مدير كلشوراي آموزش و پرورشانجمناولياءنوسازي ، توسعه و تجهيزمدارس تربيت معلم و دبيرفني كانون پرورش مراكز فكري كودكان نهضت سواد آموزي نمايندگي صندوق ذخيره فرهنگياناداره تعاون و امور رفاهياداره پشتيبانيوتداركاتاداره امورمالياداره دبيرخانهمشاركتهاي مردميحقوقي واملاكاداره سنجشآموزش و پرورشادارهحراستهيئتگزينشآموزش و پرورش استثناييارزيابي عملكردهئيت رسيدگي به تخلفاتروابط عمومي واسنادواحدامورجواناناستعدادهايدرخشانواحد امورزنانمعاونت توسعه منابع و پشتيبانياداره بودجه اداره امور اداريحوزه مديركلشوراي ورزشمعاونت پ‍‍ژوهشبرنامه ريزي و نيروز انسانيمعاونت پرورشيوتربيت بدنيمعاونت آموزش متوسطهمعاونت آموزش ابتداييمعاون هماهنگياداره برنامه ريزي تامين و آموزشاداره فناوري اطلاعات و آمارگروه بررسي محتويآموزشي وپرورشيگروه تحقيق و پژوهشگروه آموزشراهنمايياداره تربيت بدنيگروه سلامتوپيشگيريگروه فرهنگ نماز قرآن و عترتگروه اردويي ،فرهنگي هنريگروه مشاوره تربيتي امور عشايرگروه تكنولوژي آموزشيگروه آموزش پيش دبستاني و دبستانيفني و حرفه اي كاردانشگروه آموزش متوسطه كروه تكنولوژيگروههاي آموزشيگروه تجزيه و تحليل فضاهاي دانش آموزش

اسلاید 102: 102چارت تشکیلات سازمان پژوهش و برنامه ریزی رئیس سازمانمعاون پشتیبانیمدیریت اداریمدیریت مالیاداره کل چاپ و توزیع کتابهای درسیدفتر برنامه ریزی و تالیف کتب درسیدفتر انتشارات کمک آموزشیدفتر تکنولوژی آموزشیاداره کل امتحاناتدفتر آموزش راهنماییدفتر آموزش ابتدایی

اسلاید 103: 103کارتونکارتون ها معمولا بصورت کاریکاتور و نمادین تهیه می شوند و در آن ها مبالغه و نوعی شوخ طبعی وجود دارد و قدرت زیادی در جلب توجه افراد به ویژه کودکان و دانش آموزان دارند .

اسلاید 104: 104پوسترپوسترها برای انتقال اطلاعات به شکلی جالب طرح ریزی می شوند . پوستر هرقدر پیام را مستقیم تر و سریع تر منتل کند موثرتر خواهد بود . بنابراین پوستر زمانی موثر است که قدرت کافی برای انتقال پیام داشته باشد . انواع پوسترها : 1- پوسترهای تک پیامی ( سکوت ) 2- پوسترهای چند پیامی ( بیماری ها – مواد مخدر و ... )

اسلاید 105: 105

اسلاید 106: 106خصوصیات یک پوستر خوببرای رسیدن به یک هدف اصلی تهیه شده باشند . پیام خود را بطور دقیق و روشن بیان کنند و در انتقال پیام ، بیندده را در شک و تردید قرار ندهند . رنگارنگ باشد به اندازه کافی بزرگ باشد ( 70× 100 -50× 70)برای تهیه پوستر می توان به شیوه ی دستی یا با استفاده از نرم افزارفتوشاپ استفاده کرد .

اسلاید 107: 107نقشه و كره جغرافيايينقشه و كره ، كل زمين يا قسمتي از آن را توسط خطوط ، رنگ ها و علائم قراردادي در مقياس كوچك نشان مي دهند . نقشه ها زبان خاص خود را دارند كه بايد علائم آن را آموخت . انواع نقشه از نظر نوع : نقشه ديواري ، نقشه برجسته ، نقشه مصور، اطلس ها انواع نقشه از نظر موضوع : طبيعي ، سياسي ، اقليمي ، جمعيت ، بوم شناسي ، توپوگرافي ، زمين شناسي ، نظامي و ...

اسلاید 108: 108تابلوهای نمایشیتخته سیاه وایت برد معمولی و مغناطیسی برد هوشمند تابلو مغناطیسیتابلوی الکتریکی تابلوی پارچه ای تابلوی اعلانات تابلوی جیب دار

اسلاید 109: 109رسول اکرم (ص) :الکتب بساتین العلماء . کتاب ها ، باغ ها و بوستان های دانشمندان هستند .

اسلاید 110: 110رسانه های نوشتاریلوحه های گلی توسط سومریان در پنج هزار سال پیش ساخته شدند . لوحه هاس سنگی توسط مصریان 3000 سال قبل از میلاد استفاده کردند . یونانیان از کاغذهای پوستی استفاده کردند . اختراع ماشین چاپ در سال 1450 م توسط گوتنبرگ چاپ اولین کتاب درسی مصور دنیا توسط جان آموس کومنیوس در سال 1658 م

اسلاید 111: 111نشر رومیزی Desktop Publishingاستفاده از رایانه و چاپگرهای لیزری برای تایپ کردن مطالب ، شکل بندی صفحات و استفاده از گرافیک ، رنگ و چاپ نهایی مطالب با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات . امروزه حجم عظیمی از اطلاعات بر روی دیسک های فشرده CD-ROM و شبکه اینترنت ارائه می شوند .

اسلاید 112: 112انواع مواد نوشتاریمواد نوشتاری معمولی مواد نوشتاری دیجیتالی ( الکترونیکی )انواع کتاب - مجله و روزنامه - بروشور – دائره المعارف ها - خبرنامه ها و ...

اسلاید 113: 113مزایای مواد نوشتاریاستفاده از آنها بسیار راحت و ساده و نگهداری آنها آسان است . قابل رجوع و در دسترس است . می توان آن را بارها خواند یا مرور کرد . امکان یادداشت نوشتن ، خط کشیدن ، خلاصه کردن و کپی کردن دارند .

اسلاید 114: 114معایب مواد نوشتاریجاذبه های رسانه های الکترونیکی را ندارند . محتوای آنها بسرعت کهنه شده و ارزش علمی خود را از دست می دهند ، نیازمند بازنگری هستند . سرعت انتقال پیام را برای افراد زیادی ندارند . خواندن و درک متون نوشتاری به مهارت خواندن و کوشش فکری نیاز دارد .

اسلاید 115: 115

اسلاید 116: 116رسانه های شنیداریدر سال 1887 توماس ادیسون صدای خود را روی سیلندر صدا ضبط کرد . در سال 1900 م امیل برلاینر (Emil Berliner ) گرامافون را اختراع کرد . اختراع نوارهای صوتی مغناطیسی اختراع دیسک های فشرده ( Compact Disk )75/4 اینچی ( 12 سانتی ) صدا و نوعMini Disk (8 سانتی)

اسلاید 117: 117نوارهای صوتیجنس این نوارها از یک نوع پلاستیک می باشد که برروی آن اکسید آهن قرار داده اند و نسبت به میدان مغناطیسی حساس می باشند . انواع نوارهای صوتی : نوارهای صوتی کاست بصورت 60 یا 90 یا 120 دقیقه ای با عرض کم و دو باند A &B نوارهای صوتی ریلی یا باز با پهنای زیاد و کیفیت صدای مناسب که قابلیت مونتاژ بهتری دارند .

اسلاید 118: 118مزایای نوارهای صوتیکارکردن با دستگاه ضبط صوت آسان می باشد . دستگاه ضبط صوت قابل حمل و نقل بوده و از انعطاف پذیری بالایی برخوردارند . با این وسیله می توان سخنرانی ها ، برنامه های رادیویی و انواع دیگر برنامه ها را ضبط کرد . نوارهای صدا را می توان به راحتی برش داد و مورد ویرایش یا ضبط مجدد قرار داد. می توان از نوارهای صدا همراه با رسانه های دیگری چون اسلای و فیلم استریپ در پخش استفاده کرد . از نوارهای صدا برای ارائه مواد خودآموز آموزشی و جهت کارورزی مورد استفاده قرار می گیرند .

اسلاید 119: 119معایب نوارهای صداخرید دستگاه ضبط صوت دارای هزینه است و تولید مواد صوتی توسط معلم تا حدودی وقت گیر است و نیاز به مهارت و امکانات خاص دارد . نگهداری از نوارهای صوتی تا حدودی دشوار است زیرا کیفیت این گونه نوارها به مرور زمان در اثر : گرما ، سرما ، رطوبت و میدانهای مغناطیس ( آهن ربا ، ولتاژ بالای برق ، تشعشع ویدیو و تلویزیون و ... از بین می رود . )ویرایش نوارهای کاست صدا بر خلاف نوارهای ریلی مشکل می باشد .

اسلاید 120: 120برنامه های رادیوییرادیوی تجارتی کار خود را در سال 1920 م آغاز کرد . دوران قحطی و شروع جنگ جهانی باعث شکوفا شدن برنامه های رادیویی شد . مزایای استفاده از برنامه های رادیویی : ارزانترین رسانه های آموزشی هستند برنامه های شنیداری به افراد فرصت می دهند تا در مورد محتوا تعمق کنند و تصاویر ذهنی را بسازند ( تئاتر ذهن ها ) . برنامه های رادیویی قابل دریافت در هر شرایط و مکانی هستند و برای آموزش های گروهی و از راه دور مناسبند .

اسلاید 121: 121تولید برنامه های صوتیانتخاب دستگاه ضبط و نوار مناسب. انتخاب میکروفن مناسب متناسب با نوع کار . تهیه و تنظیم سناریوی مطالبی را که باید ضبط شوند . انتخاب محل ضبط ( استاندارد صدا داشته و آکوستیک باشد ) . تنظیم دستگاه از نظر میزان سطح ورودی صدا در هنگام ضبط برنامه ( تولید برنامه صوتی با کیفیت مناسب بایستی در استودیوی مخصوص ضبط صدا انجام گیرد ) برنامه را طبق سناریوی نوشته شده ضبط کنید . نوار تولید شده را ویرایش کنید ( برای بریدن نوار از دستگاه Splicer استفاده می شود ) .

اسلاید 122: 122تعریف میکروفنMicrophoneتعریف میکروفن : دستگاهی است که صدا را به علائم الکتریکی تبدیل می کند .انواع میکروفن از نظر کارکرد : 1- کاندانسوری 2- دینامیکی 3- کریستالی 4- خازنیانواع میکروفن از نظر چگونگی اتصال : 1- میکروفن باسیم 2- میکروفن بدون سیم که از طریق یک فرستنده امواج FM با یک گیرنده و تقویت کننده در ارتباط است .

اسلاید 123: 123رادیورادیو تجارتی کار خود را در سال 1920 م آغاز به کار کرد . انواع فرکانسهای رادیویی : 1- موج FM فرکانس 88 تا 108MHZ بدون پارازیت اما با برد کم برای استفاده از پخش برنامه های آموزشی 2- موج MW یا موج متوسط از فرکانس 530 تا 1630 KHZ برای پخش برنامه های منطقه ای 3-موج SW یا موج کوتاه از فرکانس 5500 تا 18000KHZ برای پخش مناطق دور دست قاره ای با برد زیاد

اسلاید 124: 124کاربرد رسانه های شنیداری در بهبود مهارت های شنیداری قابل شنیدن پیام داشتن توانایی شنیدن توسط شاگردانداشتن توجه داشتن علاقه مناسب بودن پیام دادن پاسخشنیدنگوش دادنفهمیدن

اسلاید 125: 125رسانه های دیداری ثابتتصاویر ثابت غیر انعکاسی ( پوستر ، عکس ) در تمدن های اولیه مردم تصاویری را برروی آهن و سنگ حک می کردند . صحنه شکار در غار لاسکو جنوب فرانسه و غار میرملاس در خرم آباد ایران اشاره کرد. هنرمجسمه سازی در یونان باستان و نقاشی در عصر رنسانس در عرصه ی نمایش تصویری پیشرفت های چشم گیری ایجاد کرد .

اسلاید 126: 126انواع دوربین های عکاسیدوربین های دیجیتال : این دوربین ها از کیفیت و وضوح عکس بسیار بالایی برخوردارند و دارای حافظه داخلی ( هارد ) و کارت حافظه می باشند و قادرند تصاویر را مورد ویرایش قرار دهند ، همچنین از طریق اتصال به سایر دستگاههای دیجیتال مثل چاپگر و کامپیوتر عملیات متعددی انجام می دهند . دوربین های معمولی مکانیکی : تک لنز رفلکسی – دو لنز رفلکسی – منظره یاب – آتلیه می باشند .

اسلاید 127: 127مزایای تصاویر ثابت غیرانعکاسیاستفاده از تصاویر ایجاد انگیزه در دانش آموزان می کند تصاویر مواد کلامی مجرد و انتزاعی را بطور دقیق توصیف می کنند . با تصاویر می توان از حوادث منحصر به فرد آن ها را به صورت سند و مدرک درآورد و مورد تجزیه و تحلیل ( دست اول ) قرار داد . تصویر شکل واقع بینانه ای از اشیاء را در اختیار دانش آموزان قرار می دهند تصاویر در یادگیری مسائل و موضوعات خارج از کلاس نیز به ما کمک می کنند .با استفاده از تصاویر در آموزش ، می توان در افراد نگرشی مثبت نسبت به یادگیری ایجاد کرد . با استفاده از دستگاه پویشگر ( Scanner ) می توان تصاویر کوچک را به درون کامپیوتر وارد کرد . میلیون ها تصاویر برروی شبکه اینترنت و وب وجود دارند که می توان در هر زمان از آنها استفاده کرد . هزاران دیسک محتوای میلیون ها تصویر و عکس برشی ( Clip Art ) وجود دارند که تصاویر حاضر و آماده را با هزینه ی کم در اختیار همگان قرار می دهند .

اسلاید 128: 128معایب تصاویر ثابت غیرانعکاسیبعضی از تصاویر کوچک هستند و نمی توان از آن ها در جلوی کلاس برای آموزش گروهی استفاده کرد مگر به وسیله دستگاه ( ویژیوالایزر ) یا فراتاب اپکتصاویر دوبعدی هستند ، حجم یا بعد سوم یا عمق ندارند . سواد خواندن تصاویر همانند سواد خواندن مطالب نوشته شده ، به مهارت هایی نیاز دارد که در اثر تمرین به وجود می آیند

اسلاید 129: 129تصاویر انعکاسیما برای استفاده از تصاویر انعکاسی ، به فراتاب های ( پروژکتور های ) مخصوص نیازمندیم . انواع فراتابهای تصاویر انعکاسی ( نورتاب ساکن ) ( اسلاید – فیلم استریپ –اورهد )

اسلاید 130: 130فراتاب اسلاید اسلاید فیلم شفافی است که در قابی به اندازه 2/2 اینچ قرار گرفته است . پس از ظهور فیلم ، اسلایدها بریده می شوند و برای استفاده و نمایش روی پرده در قاب هایی موقوایی یا پلاستیکی یا کائوچویی قرار می گیرند . فیلم اسلاید از نوع ریورسال بوده که پس از ظهور نیاز به چاپ بررویر کاغذ ندارد و رنگها بصورت واقعی دیده می شوند ( شبیه فیلم سینمایی ) . فیلم های اسلاید توسط فراتاب مخصوص که دارای سینی یا محفظه مخصوص اسلاید است برروی پرده در ابعاد بزرگ پخش می شوند . ترتیب قرار گرفتن فیلم های اسلاید در داخل محفظه آن قابل جابجایی بوده و می توان با موضوع بندی و شماره گذاری ترتیب آنهارا تعیین کرد فیلم اسلاید را می توان با دستگاه ضبط صوت با صدا پخش نمود

اسلاید 131: 131انواع فیلم اسلاید اسلاید معمولی که به کمک دوربین عکاسی معمولی و فیلم مخصوص اسلاید تهیه می شود که معمولا وقت گیر و پرهزینه است . اسلاید دیجیتال بوسیله دوربین های دیجیتالی تهیه و با استفاده از نرم افزار Power Point طراحی و اجرا می شود و از کیفیت عالی برخورداربوده و قابلیت نمایش از طریق ویدیو دیتا( ویدیو پروژکتور ) برروی پرده با ابعاد بزرگ دارد .

اسلاید 132: 132محدودیت استفاده از اسلایدبه هم خوردن اسلایدها در داخل محفظه آن باعث مشکلاتی در پخش اسلاید می شود که بایستی شماره ها و ترتیب قرارگرفتن آنها کنترل شود . اسلاید های معمولی امکان صدمه در داخل فراتاب دارند و ممکن گیر کنند و به مرور کیفیت خود را از دست بدهند . تهیه اسلاید معمولی وقت گیر و پرهزینه است اما در اسلاید دیجیتال این محدودیت بطور چشمگیری کاهش یافته است .

اسلاید 133: 133فراتاب فیلم استریپفیلم استریپ شامل یک سری تصاویر ثابت رنگی برروی یک حلقه فیلم به پهنای 35 میلی متر است . فیلم استریپ از نوع ریورسال بوده .و پس از ظهور رنگها بصورت واقعی در آن دیده می شوند ، هردو لبه فیلم به منظور عبور از دستگاه فراتاب سوراخ دار است . هر کادر به اندازه36/24 میلی متر است .از آنجا که حلقه فیلم استریپ از اسلاید ارزانتر تمام می شود . فیلم استریپ بدلیل پیوستگی ترتیب آنها در فراتاب تغییر نمی کند . مهمترین محدودیت آن بدلیل تسلسل فیلم امکان جابجایی کادر یا فریم در آن امکانپذیر نبوده مگر با برش فیلم تبدیل به اسلاید کرد .

اسلاید 134: 134فراتاب اورهدورقه های شفاف از جنس پلاستیک یا نایلون است و معمولا در اندازه ی 5/27/21 سانتی متر تهیه می شود . ورقه ی شفاف را توسط دستگاه فراتاب اورهد نمایش می دهند . استفاده از این فراتاب در جلو کلاس باعث ایجاد تعامل مناسب در کلاس می شود . ورقه های شفاف را می توان به راحتی تهیه و در کلاس نمایش داد. این فراتاب می تواند حتی در محیطی بسیار روشن ، تصویری بسیار واضح و قابل رویت را نمایش دهد . کار با فراتاب اورهد بسیار ساده است. ورقه های شفاف برای آموزش و ارائه ی گروهی و دسته جمعی به وجود آمده اند لذا برای آموزش های فردی چندان مناسب نیستند .

اسلاید 135: 135انواع ورقه های شفافورقه های شفاف تخت – چند لایه – رولی – متحرک

اسلاید 136: 136انواع روش های تهیه ورقه های شفافالف) روش مستقیم : قلم های ماژیک- نوارچسب رنگی و حروف برگردان ب) روش غیر مستقیم : روش عکس برگردان – ماشین تکثیر – ماشین ترموفکس – با استفاده از رایانه و چاپگرهای لیزری – با استفاده از رایانه و فراتاب ویدیویی .

اسلاید 137: 137فراتاب اپکبرای پخش تصاویر کدر و غیر شفاف که نور از آنها عبور نمی کند ( صفحات کتاب و ... ) از این فراتاب استفاده می کنیم .کار بزرگنمایی تصاویر به کمک این فراتاب انجام گرفته علاوه بر مصارف و کاربرد آموزشی در زمینه هنری و نقاشی دیواری و تبلیغاتی دارد .برای استفاده از این فراتاب نیازبه تاریک کردن فضای کار را داریم این فراتاب برای آموزشهای گروهی مناسب هستند .

اسلاید 138: 138فراتاب ویژوالایزر یا تجسم گراین فراتاب کاملا دیجیتال بوده و کار دو فراتاب اورهد و اپک را با کیفیت مناسب انجام می دهد . فراتاب قادر به اتصال با سایر دستگاهها از جمله ویدیو دیتا ، کامپیوتر و ... بوده و تصاویر آن از طریق ویدیو دیتا برروی پرده نمایش در ابعاد بزرگ پخش می شود . ویژوالایزر فراتابی چندمنظوره بوده و قابلیت اتصال به میکروسکوپ را دارد همچنین کار دستگاه اسکنر را انجام می دهد . پخش تصاویر اجام کدر و شفاف و سه بعدی و حجمی را بخوبی انجام می دهد و یکی از پرکارترین فراتابهای نسل جدید در زمینه تکنولوژی آموزشی می باشد .

اسلاید 139: 139 رسانه های دیداری متحرک فیلم ها و برنامه های تلویزیونی زندگی ما را غنی می کنند و به کلاس های درس طراوت و تازگی خاصی می بخشند . آنها می توانند تجارب روزمره ی ما را افزایش دهند و دانش آموزان را با خود به محیط های تازه ای ببرند . این رسانه ها محدودیت زمان و مکانی موجود در کلاس را شکسته و ایجاد تجارب یادگیری مستقیم که امکان پذیر نمی باشد در کلاس مهیا و آماده می کند و در دانش آموزان انگیزه و علاقه خاصی نسبت به موضوع درس ایجاد می کنند .

اسلاید 140: 140انواع فیلم های سینمایی 8MM ( سینمای آماتور )Super8mm ( سینمای آماتور پیشرفته )16mm ) سینمای تجربی ، استفاده برای فیلم های آموزشی )35mm سینمای حرفه ای : 1- Normal 2- Scope 3- Wide Screen

اسلاید 141: 141تلویزیوناولین پروانه ایجاد ایستگاه تلویزیون در اوایل سال 1928 صادر گردید . تولید برنامه ها تلویزیونی در سال 1941 آغاز گردید . در سال 1950 م تلویزیون آموزشی شروع به کار کرد

اسلاید 142: 142انواع سیتمهای پخش تلویزیونیسیستم آنالوگAnalog سیستم دیجیتال Digital

اسلاید 143: 143برنامه های ویدیوییدستگاه ضبط ویدیویی در سال 1956 وارد بازار شد . دوربین و دستگاه ضبط خانگی در سال 1975 م به بازار آمد . در سال 1970 م دیسک های مدور ویدیویی لیزری که تصاویر ویدیویی و صدای استریو بر سطح صاف آنها حک شده بود .

اسلاید 144: 144مزایای استفاده از رسانه های فیلم و ویدیوحرکت فرآیندها مشاهده ی سالم و بی خطر یادگیری مهارت ها یادگیری عاطفی مشگل گشایی درک فرهنگی

اسلاید 145: 145محدودیت استفاده از رسانه های فیلم و ویدیوسرعت ثابت پدیده های ثابت تعبیر غلط هزینه سفارش فیلم

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید