سایر آموزش

طراحی آموزشی با تأکید بر خود راهبری

tarrahi-amoozesh-ba-takid-bar-khodraahbari

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاوریوینت: ۱۶ اسلاید در این پاورپوینت در رابطه با طراحی آموزشی با تأکید بر خود راهبری،چیستی خود راهبری در یادگیری،خود راهبری در پایان و در مسیر،سازوکارهای ضروری در یادگیری خود راهبر،ارتباط خود راهبری در یادگیری و روش تدریس،روش های تدریس مناسب در این مورد،خود راهبری در خارج از کلاس درس، خود راهبری در خارج از کلاس درس،مزایای و معایب یادگیری خود راهبر و نتیجه ای از این موارد است که از منابع معتبر استخراج شده و در پاورپوینت قید شده است.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
776 بازدید, 1 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “طراحی آموزشی با تأکید بر خود راهبری”

طراحی آموزشی با تأکید بر خود راهبری

اسلاید 1: g

اسلاید 2: عنوان: طراحی آموزشی با تأکید بر خود راهبریپژوهشگران:

اسلاید 3: منابع1-سلیقه‌دار ،لیلا ؛ صفر زاده،هاله،خود راهبری در مسیر یادگیری،مجله رشد تکنولوژی آموزشی،1396،شماره 4 2-یوسفی،علیرضا؛گردان شکن،مریم، مروري بر توسعه يادگيري خود راهبر، مجله ايراني آموزش در علوم پزشكي،1389.1. Ao Man- Chih. (2006). The effect of the use of self-regulation learning strategies on college students performance and satisfaction in physical education, A thesis submitted in partial fulfillment of the requurements of degree doctor ofeducation 2. Gibbons, M. (2002). The Self-Directed Learning Handbook: Challenging Adolescent Students to Excel. New York: Jossey-Bass. 3. Fisher, M., King, J., & Tague, G. (2001). Development of a self-directed learning readiness scale for nursing education Nurse Education Today, 21 4. Chen, C. S. (2002). Self-regulated learning strategies and achivement in an introduction to information systems course. Information Technology Learning and Performance Journal, 20(1)4. Gibbons M. The Self-directed learning handbook: Challenging adolescent students to excel.1st ed. SanFrancisco, CA: Jossey-Bass.2002.5. Knowles MS. The Adult Learner: A Neglected Species. 4th ed. Houston, TX :Gulf Publishing Co.1990.6. Brocket RG, Hiemstra R. A conceptual framework for understanding self-direction in adult learning inSelf-Direction in Adult Learning: Perspectives on Theory, Research, and practice. London and NewYork: Routledge. 1991. Reproduced in the informal education archives: [Cited 2011 Mar 16]. Availablefrom: http://www.infed.org/archives/e-texts/hiemstra-self-direction.htm.

اسلاید 4: منابع7. Chou PN, Chen WF. Exploratory study of the relationship between self-directed learning and academicperformance in a web-based learning environment. Online journal of distance learning administrationSpring .2008; 11(1):1-12.8. Smith MK. Self-Direction. Retrieved from The Encyclopedia of Informal Education 1996. [Cited2011Mar 16]. Available from: http://www.infed.org/biblio/b-selfdr.htm.9. Hiemstra R. What’s in a world? Changes in self-directed learning language over a decade. In proceedings of the 1996 International Symposium on Self-Directed Learning, West Palm Beach, FL. [Cited 2007Mar13]. Available from: http:/home. twcny.rr.com/ himstra/ word.html.10. Guthrie JT, Alao S, Rinehart JM. Engagement in reading for young adolescents. Journal of adolescent and adult literacy. 1997; 40(6): 438 446.11. Temple C, Rodero M L. Active learning in a Democratic Classroom: The pedagogical Invariants ofCelestin Freinet (Reading around the world). Reading Teacher. 1995; 49 (2):164-167.12. Taylor B. self-directed learning: Revisiting an idea most appropriate for middle school students. paperpresented at the combined meeting of the greet lakes and southeast international reading association,Nashville, TN 1995; Nov 11-15. [ED 395 287]. [Cited 2011 Mar 16]. Available from:http://www.eric.ed.gov/PDFS/ED395287.pdf.

اسلاید 5: منابع13. Bolhuis S. Towards active and self-directed learning. Preparing for lifelong learning, with reference toDutch secondary education. Paper presented at the Annual Meeting of the American educationalResearch Association New York. 1996: 8-12. [Cited 2011 Mar 16]. Available from:http://www.eric.ed.gov/PDFS/ED396141.pdf.14. Williamson SN. Development of a self-rating scale of self-directed learning. Nurse Res. 2007; 14(2): 66-83.15. Hewitt-Taylor J. Self-directed learning: views of teachers and students. J Adv Nurs. 2001; 36(4):496-504.16. Lunyk- Child OL, Crooks D, Ellis PJ, Ofosu C, OMara L, Rideout E. Self-directed learning: Faculty andstudent perceptions. Journal Of Nursing Education. 2001;40(3):116-123.17. Kell C, Van-Deursen R. Student learning preferences reflect intended curricular change. MedicalTeacher. 2002; 24(1):32-40.18. Hiemstra R, Brockett R (Eds).Overcoming Resistance to self-direction in Adult Learning. SanFrancisco,CA, Jossey-Bass.1994. [Cited 2011 Mar 16]. Available from:http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/ace.36719946403/abstract.19. Norman G. The adult learner: a mythical species. Academic Medicine .1999; 74(8):886-889.

اسلاید 6: چیستی خود راهبری در یادگیری:خود راهبری در یادگیری به فرایندی گفته می‌شود که در آن فراگیرندگان با کمک یا بدون کمک دیگران، برای تشخیص نیازهای یادگیری، تدوین اهداف، شناسایی منابع انسانی و غیرانسانی، انتخاب و اجرای راهبردهای یادگیری و ارزیابی پیامدهای یادگیری ابتکار عمل دارند. هدف از این فرایند پرورش یادگیرندگانی خود راهبر، افرادی خودانگیخته، ساعی، مستقل، خود منضبط،خودباور و هدف محور است.

اسلاید 7: خود راهبری در پایان و در مسیر:در برنامه درسی ملی از اصول حاکم بر راهبردهای یاددهی-یادگیری آمده است و در آن راهبردهای یاددهی - یادگیری به حفظ توازن بین رویکردهای فرایند مدار و نتیجه مدار توجه دارند. با این نگاه، تنها حصول نتیجه مورد انتظار نیست و لازم است به شیوه و مراحل انجام هر فعالیت یادگیری بسیار توجه شود. همچنان که در خود راهبری نیز می‌توان اهمیت مقصد و مسیر را از دو منظر فلسفی و فرایندی دنبال کرد. از دیدگاه فلسفی، فلسفه با هدف فرد، استقلال شخصی و خود مدیریتی در یادگیری، رضایت با ظرفیت رهبری آموزشی فرد را در بر می‌گیرد و از دیدگاه فرایندی، اجازه داده می‌شود فراگیرندگان با اتکا به خود، لذت یادگیری را تجربه کنند. همین موضوع ضرورت به‌کارگیری این شیوه را در طراحی آموزشی نشان می‌دهد

اسلاید 8: سازوکارهای ضروری در یادگیری خود راهبر:1- فراگیرندگان باید احساس کنند به یادگیری نیاز دارند و بدانند چطور، چرا و چگونه چیزی را می‌آموزند.دانش‌آموزانی که در جریان چرایی و چگونگی یادگیری قرار دارند، به‌مراتب بیشتر از دانش‌آموزانی که عاملی فعال شناخته‌نشده‌اند و در یادگیری نقش مؤثر ندارند، از این فرایند لذت می‌برند.2- مضمون و جریان یادگیری ارتباط مهم و قابل‌درکی با تجربیات گذشته داشته باشد و تجربه منبع مناسبی برای یادگیری به حساب آید. 3- مطلبی که فراگرفته می‌شود، به طور مطلوبی با تغییرات روانی و جسمانی فردا و امور و وظایف او در زندگی ارتباط داشته باشد. ۴- میزان استقلال تجربه‌شده توسط افراد متناسب با چیزی باشد که برای یادگیری جدید مناسب است.

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید